Muzikale ontdekkingen

Moderator: Moderafo's

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 14 jul 2007 23:16

Ben al weer een tijdje niet op het forum geweest...

Afgelopen woensdag de cd "Solitary man" van Johnny Cash gekocht.
Mooie CD.

De covers van 'One' (U2) en 'The Mercy Seat' (Nick Cave) kunnen zich zeker meten met de originelen.

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 14 jul 2007 23:24

kom dit net tegen uit Finland:
http://www.hbmusic.net

redelijk rustige metal met een vrouwelijke vocal, ik vind het geen Gothic, alhoewel andere sites zeggen van wel
maar nu ik paar nummers luister is het mij duidelijk dat ze gewoon samen leuke muziek willen maken, en misschien is het mijn gevoel maar ik mis het depri van andere gothic bands, dit is vrolijker heb ik het idee.

en hoewel in fins, zijn het christelijke teksten! :D
When I kneel before You, them I'm defying gravity

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 15 jul 2007 10:57

HB Music? Dat vind ik dus juist typische gothic rock met een licht metalen tintje ;)
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 15 jul 2007 13:36

Mooie CD.

De covers van 'One' (U2) en 'The Mercy Seat' (Nick Cave) kunnen zich zeker meten met de originelen.

Goeie keus!! en goeie smaak :D

op deel 4 van die American Recordings (The Man Comes Around) krijgt Johnny Cash stem hetzelfde muzikale jasje. Check deze clip maar eens: http://www.youtube.com/watch?v=SmVAWKfJ4Go best wel aangrijpend.

Het 5e en laatste studioalbum wringt helemaal de tranen uit je ogen... Maar ja, dat is ook op z'n ziek/sterfbed opgenomen.

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 15 jul 2007 13:53

Mijn mooiste muzikale ontdekking van afgelopen jaar blijft nog steeds ongeslagen deze Amerikaanse singer-songwriter: Jeffrey Foucault.

Voor de kenners: zit muzikaal aan de country-zijde van folk. Heerlijk intieme rustige muziek, zit echt knap in elkaar, zowel textueel als muzikaal.

Op z'n site staan heel wat gratis donwnloads: http://www.jeffreyfoucault.com/music.html

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 15 jul 2007 23:07

Giovannino schreef:
Mooie CD.

Goeie keus!! en goeie smaak :D

op deel 4 van die American Recordings (The Man Comes Around) krijgt Johnny Cash stem hetzelfde muzikale jasje. Check deze clip maar eens: http://www.youtube.com/watch?v=SmVAWKfJ4Go best wel aangrijpend.

Het 5e en laatste studioalbum wringt helemaal de tranen uit je ogen... Maar ja, dat is ook op z'n ziek/sterfbed opgenomen.

Op m'n weblog staan 3 versies van Hurt;
-Nine Inch Nails (het origineel)
-Cash (de mooiste)
-Kermit the Frog (grappig)
zie http://javaca.blogse.nl/log/overig/hurt.html

De cd "my mother's hymnbook" (zit ook in die american recordings box) vind ik heerlijk. Er zijn miljoenen versies van deze nummers gemaakt, meestal zeer braaf, gezapig en uitgemolken. Dit is de eerste keer dat ik ze werkelijk als 'mooi' kan bestempelen.

De laatste tijd loop ik rond met het idee m'n band weer eens samen te roepen voor een Cash-Seeger-project. Veel nummers zijn zeer bruikbaar in de kerk.

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 31 aug 2007 17:34

Wat ik absoluut de moeite van het noemen waard vind, is: "The Ride of the Valkyries" (zoals de Engelse titel luidt; daar zal wellicht ook een Duitse titel van zijn) uit Die Walküre van Richard Wagner.

Enkele CD's waarop die melodie te vinden valt:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En op de website van Deutsche Grammophon - via 'Catalogue' en dan 'Wagner, Richard' bij 'Composer' kiezen - kun je een indruk krijgen met een sample.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

GKN'er
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor GKN'er » 31 aug 2007 18:48

De muziek van Wagner vind ik persoonlijk veel te 'pompeus'. Geef mij maar Bach of Mozart.
Gereformeerde Kerken in Nederland, moge het neocalvinisme levend blijven!

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 31 aug 2007 20:33

Wagner is zware kost inderdaad. Ik vind Lohengrin één van zijn beste werken.
Auf Wiedersehen!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 31 aug 2007 21:27

Mozart is mij vaak te bombastisch, doe mij maar Bach of Telemann.

CGK<3
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor CGK<3 » 01 sep 2007 08:53

Wagner vind ik echt vreselijk!Liever iets lichts als Telemann en Corelli enzo!En dat vreselijke nerveuze gepingel van Chopin, dat iemand daar naar kan luisteren.

Verder wil ik mensen wijzen op singer/songwriter Josh Ritter, erg goed, en een soort gospelpop van Sara Groves, ik ben er helemaal weg van. Als iemand iets wil horen, kijk maar op mijn last.fm, volgens mij kun je daar 30 sec luisteren?

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 01 sep 2007 09:34

Ik ken Wagner eerlijk gezegd niet zo, maar die ene ouverture, of wat het ook precies is, viel mij eens op toen die op de radio langs kwam.

Er is veel moois op het gebied van de klassieke muziek. Telemann vind ik inderdaad ook erg mooi. Al houd ik me op dit moment niet erg bezig met de Barokmuziek.
Die concerten voor piano en orkest van Chopin zijn trouwens erg mooi!

Wat ik echt geweldig vind, zijn de symfoniën van Gustav Mahler!
Geen muziek die meteen heel makkelijk toegankelijk is. 't Is meer voor diepgravers. Je moet er om te beginnen in komen, en het is ook bepaald geen achtergrondmuziek. Meer muziek om eens goed voor te gaan zitten. Maar dan valt er ook enorm veel te genieten! Ik vind die muziek iets verslavends hebben, als ik eraan begin.
Ik heb recentelijk nr. 6, 5, 7, 1 en 3 beluisterd. En nu heb ik de 4de symfonie in mijn CD-speler.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Dirk
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Dirk » 01 sep 2007 09:55

Het Adagio in G van Albinoni. Een zeer mooi stuk muziek. Helaas is classic FM niet meer in de ether, want daar werd dit stuk nog wel eens gespeeld.
Wijsheid en Intelligentie: een wereld van Verschil!!

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 01 sep 2007 10:30

Wagner, Mahler, Berlioz en Liszt behoren toch wel tot mijn top 10 componisten, juist omdat het zo heerlijk pompeus is :)
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 01 sep 2007 15:19

CGK<3 schreef:Verder wil ik mensen wijzen op singer/songwriter Josh Ritter, erg goed,

Goede aanrader!
the words are what you trusted
but the eyes have final say
now you still got the devil left to pay

Terug naar “Kunst, Cultuur & Muziek”