Vriendschap gezocht :)

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

jessica_2005
Verkenner
Verkenner

Vriendschap gezocht :)

Berichtdoor jessica_2005 » 01 jun 2025 18:32

Hoi!

Ik heb zelf weinig sociale contacten in mijn leven, dus ik dacht laat via hier een poging wagen. Ik ben een vrouw van 20 jaar, en kom uit het noorden van Nederland. In mijn dagelijks leven volg ik de opleiding tot onderwijsassistent. In mijn vrije tijd ben ik graag met het geloof bezig. Verdere hobby's van mij zijn: bakken, wandelen, lezen, orgel spelen, spelletjes spelen, creatief bezig zijn.

Laat gerust een reactie achter!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Re: Vriendschap gezocht :)

Berichtdoor Marnix » 02 jun 2025 08:10

jessica_2005 schreef:Hoi!

Ik heb zelf weinig sociale contacten in mijn leven, dus ik dacht laat via hier een poging wagen. Ik ben een vrouw van 20 jaar, en kom uit het noorden van Nederland. In mijn dagelijks leven volg ik de opleiding tot onderwijsassistent. In mijn vrije tijd ben ik graag met het geloof bezig. Verdere hobby's van mij zijn: bakken, wandelen, lezen, orgel spelen, spelletjes spelen, creatief bezig zijn.

Hey, weinig jonge mensen zoals jij hier tegenwoordig en dan moet je ook net geluk hebben dat ze bij je uit de buurt komen. Misschien ook in eigen omgeving zoeken? Via jongerenactiviteiten in de regio, een jongerenreis, sport / hooby's, een jeugdclub van een kerk etc kan je vast ook met andere jongeren in aanraking komen, ze beter leren kennen en vriendschappen opbouwen? Misschien een spannende stap om te zetten maar niet geschoten is altijd mis. Succes met je zoektocht!
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Breuk
Verkenner
Verkenner

Re: Vriendschap gezocht :)

Berichtdoor Breuk » 04 jun 2025 17:03

jessica_2005 schreef:Hoi!

Hoi Jessica, is (Youth) Alpha iets voor jou?
Dat is een laagdrempelige cursus om met anderen (jongeren) samen te eten en dan over het christelijk geloof door te praten.
Best spannend om je aan te melden, maar dat geldt ook voor de andere deelnemers.
Je kunt hier zoeken of er iets in de buurt is.
https://alpha-cursus.nl/

Verder zijn er ook kerken met veel aandacht voor jongeren.
Binnen hervormde/reformatorische kerken zijn er vaak de nodige jongerengroepen.
Maar als je meer evangelisch bent is Mozaiek wellicht wat met Way:
https://mozaiek.nl/locaties (Drachten, Stadskanaal in het Noorden).

Op de meeste fora zitten m.i. niet veel jongeren, maar als dat je niet uitmaakt kun je altijd een topic openen of met een ander topic meedoen.
Stel gerust nog vragen als je die hebt.

Terug naar “Slow Chat”