Corona Kletstopic

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Marnix » 28 jan 2022 15:38

:roll:
meribel schreef:mondkapjes draag je om jezelf te beschermen, maar ook om anderen voor jezelf te beschermen. In de zorg moet je verplicht doorwerken bij positieve huisgenoten. Waarom we mondkapjes dragen is omdat je geen collega's moet besmetten, angst is dat straks 30% verplicht thuis zit met positieve test. Dat is een grote bedreiging voor de continuïteit van de zorg.
Net zoals je ziet dat NS het rooster afschaalt, komt nl langzaam stil te liggen.


als collega's met zijn allen achter een plastic schermpje, of in eenzelfde kantoor ruimte, ook al is het 5 meter afstand, zonder mondkapje, je onderschat de omicron variant. En nee, gaat niet om ernstig ziek worden ( alhoewel op mijn werk de corona afdeling helaas weer volloopt ) , maar om massaal uitvallen van iedereen..


een mondkapje heel de dag op en af zetten, en dus aan dat mondkapje zitten met je handen, ja..dat is de hele reden waarom in eerste instantie experts niet voor een mondkapje waren, omdat mensen er niet mee om kunnen gaan eigenlijk. Je hoort je handen te desinfecteren, mondkapje op zonder zelf aan te raken, en dan na 3 uur verwisselen door eerst weer je handen te desinfecteren en zo voorts en zo voorts...


Nog maar even doorbijten en dan zijn we er (hopelijk) vanaf. Ik heb vandaag wel genoten, vanochtend met de jongste naar de dierentuin en dan nog zon erbij ook (was allebei lang geleden) en vanavond met vrouwlief uit eten.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor meribel » 28 jan 2022 18:09

Geniet ervan!!

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor ajl » 08 feb 2022 09:38

Het was niet de vraag of maar wanneer wij het zouden krijgen. Dat moment is aangebroken. De oudste kwam ermee thuis en hij heeft goed zijn best gedaan om iedereen te besmetten. Dat is hem ook gelukt. Manlief en ik wachten nog op de testuitslagen, maar nu al 4 positieve PCR testen.
Mijn vertrouwen in de zelftesten is trouwens wel weg. Afgelopen dagen heeft iedereen zelftesten gedaan en iedereen was negatief, terwijl de PCR testen wel positief waren.

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor 654321 » 08 feb 2022 11:02

ajl schreef:Het was niet de vraag of maar wanneer wij het zouden krijgen. Dat moment is aangebroken. De oudste kwam ermee thuis en hij heeft goed zijn best gedaan om iedereen te besmetten. Dat is hem ook gelukt. Manlief en ik wachten nog op de testuitslagen, maar nu al 4 positieve PCR testen.
Mijn vertrouwen in de zelftesten is trouwens wel weg. Afgelopen dagen heeft iedereen zelftesten gedaan en iedereen was negatief, terwijl de PCR testen wel positief waren.


Beterschap! Hebben jullie ook klachten?

Mijn ervaring is dat alleen testen in de neus bij deze variant niet voldoende is. Paar keer gehad dat mensen dan negatief testen. Daarna nog een keer, maar dan even over de tong en langs de wang 'schrapen', vervolgens in de neus. Dan testten ze wel positief.
In de keel hoor ik ook wel.

Probeer maar eens ;-). Dan ben ik benieuwd naar de uitslag.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Marnix » 08 feb 2022 13:52

Beterschap Ajl, voor zover er klachten zijn. Hopelijk snel weer uit de quarantaine.

De discussie over de zelftests is niet nieuw, er wordt al een poos geroepen dat je ook (of misschien JUIST) moet keel-testen. Via de neus werkte bij Delta doorgaans prima maar bij Omikron minder goed.

https://www.hartvannederland.nl/coronav ... ronvariant
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... ok-de-keel
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor ajl » 08 feb 2022 14:57

654321 schreef:Beterschap! Hebben jullie ook klachten?

Mijn ervaring is dat alleen testen in de neus bij deze variant niet voldoende is. Paar keer gehad dat mensen dan negatief testen. Daarna nog een keer, maar dan even over de tong en langs de wang 'schrapen', vervolgens in de neus. Dan testten ze wel positief.
In de keel hoor ik ook wel.

Probeer maar eens ;-). Dan ben ik benieuwd naar de uitslag.


We hadden ook in de keel getest en daarna in de neus. Alles bleef negatief.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Marnix » 08 feb 2022 15:28

ajl schreef:We hadden ook in de keel getest en daarna in de neus. Alles bleef negatief.


Bijzonder dat het bij allemaal niet werkt dan, de meeste mensen die ik ken die positief testen doen af en toe een zelftest, testen daarmee positief en gaan vervolgens een PCR-test doen die dan ook positief is. Maar goed, niet teveel last van?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor meribel » 08 feb 2022 16:47

He ellende ajl…hopelijk blijven de klachten mild

Ja je kan een slechte ‘batch’ testen hebben. Ik snap het vaak ook niet. Ik ken mensen met negatieve zelftest en positief pcr maar ook zat die andersom hebben dus positieve pcr maar telkens negatieve zelftest

Vriendin van me haar man is positief en flinke verkoudheidsklachten. Zij hetzelfde en ook nog koorts maar blijft negatief testen. Tsja

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Optimatus » 09 feb 2022 10:09

Mijn echtgenote heeft een pakje met speekseltesten gekocht. Die werken net zo goed als die neusdingen, maar zijn veel minder irritant.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Marnix » 09 feb 2022 12:09

Optimatus schreef:Mijn echtgenote heeft een pakje met speekseltesten gekocht. Die werken net zo goed als die neusdingen, maar zijn veel minder irritant.


RIVM zegt:
Er zijn ook zelftesten op de markt die gebruik maken van een afname van speeksel in plaats van via de neus. Uit recent onderzoek blijkt dat een speeksel-zelftest een minder betrouwbaar resultaat geeft dan een zelftest die werkt met een neusafname.

Uit onderzoek blijkt dat ze net iets minder betrouwbaar zijn. En iets duurder. Ik zie zelf 0 voordelen, op het missen van een paar seconden een wat kriebelig gevoel na misschien :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor ajl » 10 feb 2022 13:24

meribel schreef:He ellende ajl…hopelijk blijven de klachten mild

Ja je kan een slechte ‘batch’ testen hebben. Ik snap het vaak ook niet. Ik ken mensen met negatieve zelftest en positief pcr maar ook zat die andersom hebben dus positieve pcr maar telkens negatieve zelftest

Vriendin van me haar man is positief en flinke verkoudheidsklachten. Zij hetzelfde en ook nog koorts maar blijft negatief testen. Tsja


Manlief heeft het goed te pakken. Ik ben ook nog niet fit, maar dat is te verwaarlozen. Kinderen zijn inmiddels hersteld.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Marnix » 10 feb 2022 13:57

meribel schreef:He ellende ajl…hopelijk blijven de klachten mild

Ja je kan een slechte ‘batch’ testen hebben. Ik snap het vaak ook niet. Ik ken mensen met negatieve zelftest en positief pcr maar ook zat die andersom hebben dus positieve pcr maar telkens negatieve zelftest

Vriendin van me haar man is positief en flinke verkoudheidsklachten. Zij hetzelfde en ook nog koorts maar blijft negatief testen. Tsja


https://www.nu.nl/coronavirus/6182842/g ... atief.html

Las dit en moest aan dit bericht denken.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor meribel » 10 feb 2022 14:23

ajl schreef:Manlief heeft het goed te pakken. Ik ben ook nog niet fit, maar dat is te verwaarlozen. Kinderen zijn inmiddels hersteld.


beterschap aan je man, en ook aan jou,moeders rennen zichzelf vaak te snel voorbij en die ellendige corona kan je nog langs vermoeidsheidsklachten aan overhouden als je dat doet zo lijkt het

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Optimatus » 10 feb 2022 15:11

Marnix schreef:RIVM zegt:
Er zijn ook zelftesten op de markt die gebruik maken van een afname van speeksel in plaats van via de neus. Uit recent onderzoek blijkt dat een speeksel-zelftest een minder betrouwbaar resultaat geeft dan een zelftest die werkt met een neusafname.

Uit onderzoek blijkt dat ze net iets minder betrouwbaar zijn. En iets duurder. Ik zie zelf 0 voordelen, op het missen van een paar seconden een wat kriebelig gevoel na misschien :-)


Dat is merkwaardig, want ik heb juist uit andere (geen alternatieve!) bronnen begrepen dat deze tests net zo betrouwbaar zijn.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Marnix » 10 feb 2022 16:57

Optimatus schreef:Dat is merkwaardig, want ik heb juist uit andere (geen alternatieve!) bronnen begrepen dat deze tests net zo betrouwbaar zijn.


Nee ik kwam ook wel wat plekken tegen waar stond dat ze even betrouwbaar zouden zijn, het zullen dus sowieso geen enorme verschillen zijn. Maar goed, grappig dat je zoveel moeite met die neustesten hebt, ik vind het echt heel erg meevallen hoe erg dat is. En zelfs mijn kids vinden het vooral grappig omdat het een beetje kriebelt ;-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Slow Chat”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten