Corona Kletstopic

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor ajl » 10 nov 2021 14:47

StillAwake schreef:Ik ben juist wel blij dat de anderhalve meter een poos losgelaten geweest is. Ik vond het een verademing om mensen ook weer eens op een normale manier te ontmoeten.
Jammer dat deze maatregel weer terug is. Liever QR-codes en mondkapjes dan die anderhalvemeterregel.
Maar helaas, we zitten nog wel een poosje aan die regels vast.

Hopen dat de lockdown ons deze winter bespaard blijft. Ik ken een heel aantal huwelijken die dat niet gaan overleven, en ben bang dat het aantal mensen wat juist aan de eenzaamheid kapot gaat groter is dan we denken...


Waarom zou een huwelijk een lock down niet overleven? Het is juist veel rustiger en je hebt alle tijd voor elkaar, elke dag met z'n allen sporten, wandelen, strand. Heerlijk!

Ik zou een avondklok ook prima vinden. Ik vond het wel gezellig. Maar goed, ik ben een ochtendmens en 's avonds bijna nooit op pad.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor StillAwake » 10 nov 2021 15:01

ajl schreef:Waarom zou een huwelijk een lock down niet overleven? Het is juist veel rustiger en je hebt alle tijd voor elkaar, elke dag met z'n allen sporten, wandelen, strand. Heerlijk!

Ik zou een avondklok ook prima vinden. Ik vond het wel gezellig. Maar goed, ik ben een ochtendmens en 's avonds bijna nooit op pad.

Omdat de meeste mensen er slecht tegenkunnen als ze wekenlang op elkaars lip zitten.
En tijdens de avondklok: als ochtendmens: de meeste mensen werken 's ochtends, en in de meeste gevallen speelt je sociale leven zich in de avonden af.

Al verschilt dat nogal per persoon. Jaren geleden een keer mijn verjaardag gevierd (ik denk dat ik 40 werd, tevens housewarming party), en heel veel mensen uitgenodigd.
Nergens een tijd genoemd, (gewoon vergeten, dom dom dom), maar we gingen er vanuit dat de eerste mensen rond 21u30 / 22u00 ongeveer zouden komen.
Stonden er mensen al om 19u45 op de stoep(!).
Toen ontdekten we dat er geen tijd in de uitnodiging had gestaan.
Het stel wat om 19u45 op de stoep stond heeft verder dus niemand gezien, en lekker geholpen met het klaarzetten van de statafels, het koudzetten van het bier, het bereiden van de hapjes en het opzetten van de partytent.

Toen wel ingezien dat sommige mensen een totaal ander idee van tijden hebben ;-)
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor ajl » 10 nov 2021 15:41

Dat had ik kunnen zijn :lol: Geen haar op mijn hoofd die erover nadenkt om pas ergens om 22.00 uur heen te gaan. Misschien in het kinderloze tijdperk, maar nu echt niet meer.

En ook tijdens de lock down met werken kan je genoeg mensen zien. Ik begrijp echt weinig van de ophef hierover. In die periode hebben wij gewandeld, tijdens de lunch met collega's hardgelopen, in de ochtenduren gewandeld met de kinderen etc. De avondklok was rond 22.00 uur. Van 7.00 - 22.00 uur kon je veel doen ( incl werken)

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor StillAwake » 10 nov 2021 16:21

ajl schreef:Dat had ik kunnen zijn :lol: Geen haar op mijn hoofd die erover nadenkt om pas ergens om 22.00 uur heen te gaan. Misschien in het kinderloze tijdperk, maar nu echt niet meer.

En ook tijdens de lock down met werken kan je genoeg mensen zien. Ik begrijp echt weinig van de ophef hierover. In die periode hebben wij gewandeld, tijdens de lunch met collega's hardgelopen, in de ochtenduren gewandeld met de kinderen etc. De avondklok was rond 22.00 uur. Van 7.00 - 22.00 uur kon je veel doen ( incl werken)

Ik zou werkelijk niet op het idee gekomen zijn om op een verjaardag vóór 20u ergens te zijn. ik vond het ook redelijk onbeschoft eigenlijk, maar dat durfde ik dan weer niet te zeggen...
Meestal probeerde ik op verjaardagen in onze vriendenkring rond 21u30 aanwezig te zijn, maar ook dan was je meestal de eerste...
Juist ideaal, je legt nog zelf de kinderen op bed, en daarna ga je pas.
De oppas hoeft in dan zo min mogelijk te doen, en of je nu vroeg gaat of laat gaat, je komt altijd rond dezelfde tijd thuis.
Ook als je zelf je verjaardag vierde (goeie ouwe tijd): rond 2u was eigenlijk iedereen ook wel weer vertrokken, dus je komt nog redelijk aan je nachtrust...

De avondklok begon al om 21u, en als je na je werkdag gegeten had, en de kinderen op bed gelegd had had je nog net een halfuurtje om even een blokje om te gaan.

Ik heb in de lockdown (de avondklokperiode) werkelijk niemand anders gezien, en zou ook niet weten hoe dat zou hebben gemoeten.
Wandelen met collega's: het hielp ook al niet dat het weer in die periode ook niet geweldig was, maar niemand ging twee keer een half uur in de auto zitten om een halfuurtje met collega's te wandelen.
Contact met vrienden: de meesten van hen zaten overdag gewoon op hun werk, en waren dus overdag niet parraat voor een ommetje.
Contact met familie heb ik toch al niet meer (afgezien van mijn vader, maar die was juist terughoudend qua besmettingsrisico)
Blijft over het gezin, maar die zaten overdag op school of op hun werk...

Jij zegt dat je de ophef werkelijk niet snapt, maar ik heb het juist andersom, ik zie echt niet in hoe je in die avondklokperiode wél mensen kon blijven zien.
Heb ik (en mijn omgeving) dan zo'n afwijkend schema?
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23592
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Marnix » 10 nov 2021 17:19

ajl schreef:Waarom zou een huwelijk een lock down niet overleven? Het is juist veel rustiger en je hebt alle tijd voor elkaar, elke dag met z'n allen sporten, wandelen, strand. Heerlijk!

Ik zou een avondklok ook prima vinden. Ik vond het wel gezellig. Maar goed, ik ben een ochtendmens en 's avonds bijna nooit op pad.


ajl schreef:Dat had ik kunnen zijn :lol: Geen haar op mijn hoofd die erover nadenkt om pas ergens om 22.00 uur heen te gaan. Misschien in het kinderloze tijdperk, maar nu echt niet meer.

En ook tijdens de lock down met werken kan je genoeg mensen zien. Ik begrijp echt weinig van de ophef hierover. In die periode hebben wij gewandeld, tijdens de lunch met collega's hardgelopen, in de ochtenduren gewandeld met de kinderen etc. De avondklok was rond 22.00 uur. Van 7.00 - 22.00 uur kon je veel doen ( incl werken)


Denk je dan even in dan men een ochtendklok zou invoeren, voor 9 uur niet de straat op. Dan kan je je een beetje voorstellen hoe erg een avondklok voor avondmensen is :-) Overigens werd er dus een avondklok ingevoerd odmat er dan dus altijd veel sociale activiteiten zijn, uitgaan, feestjes enzovoorts.

Verder de avondklok was al snel vanaf 21 uur. Overdag werken en als de kinderen net in bed liggen eindelijk rust. Even lekker naar buiten voor frisse lucht en beweging waar je met een kantoorbaan niet zo makkelijk aan toe komt als je niet mag sporten. En dan is een avondklok best funest.


StillAwake schreef:Ik zou werkelijk niet op het idee gekomen zijn om op een verjaardag vóór 20u ergens te zijn. ik vond het ook redelijk onbeschoft eigenlijk, maar dat durfde ik dan weer niet te zeggen...
Meestal probeerde ik op verjaardagen in onze vriendenkring rond 21u30 aanwezig te zijn, maar ook dan was je meestal de eerste...
Juist ideaal, je legt nog zelf de kinderen op bed, en daarna ga je pas.
De oppas hoeft in dan zo min mogelijk te doen, en of je nu vroeg gaat of laat gaat, je komt altijd rond dezelfde tijd thuis.
Ook als je zelf je verjaardag vierde (goeie ouwe tijd): rond 2u was eigenlijk iedereen ook wel weer vertrokken, dus je komt nog redelijk aan je nachtrust...

De avondklok begon al om 21u, en als je na je werkdag gegeten had, en de kinderen op bed gelegd had had je nog net een halfuurtje om even een blokje om te gaan.

Ik heb in de lockdown (de avondklokperiode) werkelijk niemand anders gezien, en zou ook niet weten hoe dat zou hebben gemoeten.
Wandelen met collega's: het hielp ook al niet dat het weer in die periode ook niet geweldig was, maar niemand ging twee keer een half uur in de auto zitten om een halfuurtje met collega's te wandelen.
Contact met vrienden: de meesten van hen zaten overdag gewoon op hun werk, en waren dus overdag niet parraat voor een ommetje.
Contact met familie heb ik toch al niet meer (afgezien van mijn vader, maar die was juist terughoudend qua besmettingsrisico)
Blijft over het gezin, maar die zaten overdag op school of op hun werk...

Jij zegt dat je de ophef werkelijk niet snapt, maar ik heb het juist andersom, ik zie echt niet in hoe je in die avondklokperiode wél mensen kon blijven zien.
Heb ik (en mijn omgeving) dan zo'n afwijkend schema?


nee hoor ik heb precies hetzelfde schema. Maar je hebt avondmensen en ochtendmensen en dat is een groot verschil :-) Ochtendmensen vallen vaak om half 10 om ;-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor ajl » 10 nov 2021 18:38

Het is toch echt mogelijk om tijdens lock down mensen te zien.in de eerste lock down hebben we als gezin genoten. Elke morgen gingen we vroeg met z'n allen sporten ( tussen 6.30- 7.30,) of vogels spotten in een natuurgebied. Ik werkte elke morgen 5 uur en twee avonden.

Tijdens de tweede lock down was het chaotischer ivm verbouwing en verhuizing. Ook in die periode ging ik meerdere keren in de week buiten sporten en/ of wandelen. Gewoon bijtijds eten en tussen 19.30-20 45 uur stevig doorstappen en om klokslag 21.00 uur thuis. Of ik ging rond lunchtijd een uurtje met de kinderen hardlopen of skaten.

Wij hebben ook wel eens met vrienden heel vroeg gewandeld en hebben vervolgens bij hen in de tuin op afstand van elkaar en met vuurkorven aan pannenkoeken gegeten. Super gezellig!

Het ergste vind/ vond ik ruim anderhalf jaar thuiswerken. Dat is voor mij echt funest.

Vraagje: als je om 22.00 uur naar een verjaardag gaat. Hoe laat ga je dan naar huis?
Heel kan geleden, toen ik nog ging stappen, ging ik regelmatig voorslapen voordat we weggingen. Het kostte mij dan moeite om rond 22.00 uur mijn bed uit te komen. Het liefst bleef ik liggen.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor meribel » 10 nov 2021 19:09

@still awake ik ben zo verbaasd :lol: een verjaardag die pas na half tien begint? Nee ik ken dat echt niet. In mijn kringen is het bij een avondverjaardag gebruikelijk rond een uurtje of 8 te komen hoor en voor twaalven gaat de laatste weer weg. Gelukkig wel moet er niet aan denken tot later.


@ajl mag je nu weer naar kantoor dan?

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor meribel » 10 nov 2021 19:12

Chaya schreef:Herkenbaar meribel. :wink:
Mijn jongvolwassenen zwermen nog verder uit, met de auto. Gelukkig drinken ze nooit alcohol, ze lusten het niet, maar andere weggebruikers soms wel.
En omdat ze dan vaak de BOB zijn, betekent dit dat ze een rondje thuisbrengen moeten rijden.
Dat resulteert in late thuiskomtijden.
Tijdens de lockdown had deze moeder kip dus haar grote kuikens in het hok.
Enne..... het went nooit. Althans, bij mij niet. Zo lang ze thuis wonen, blijf ik wakker/wakend, tot ik de sleutel in het slot hoor.



Gelukkig herkenbaar!!Als man op blijft kan ik rustig slapen gelukkig en als ik volgende dag vroege dienst heb doet hij dat maar ja als zelfs als man snachts moet werken (oproepdienst ) en hij ergens in de nacht van verweggistan thuiskomt slaap ik ook heel onrustig tot hij thuis is

Als een kind (of man )op een bepaalde tijd thuis zou zijn en is te laat dan zijn er in mijn hoofd gewoon meteen allemaal rampscenarios en nee dat zeg ik niet hardop maar het is gewoon zo

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor ajl » 10 nov 2021 19:36

Heel herkenbaar. Ik blijf ook altijd wakker. Ik ben blij dat dit gelukkig nog weinig bij ons speelt.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor StillAwake » 10 nov 2021 20:37

ajl schreef:Het is toch echt mogelijk om tijdens lock down mensen te zien.in de eerste lock down hebben we als gezin genoten. Elke morgen gingen we vroeg met z'n allen sporten ( tussen 6.30- 7.30,) of vogels spotten in een natuurgebied. Ik werkte elke morgen 5 uur en twee avonden.

Tijdens de tweede lock down was het chaotischer ivm verbouwing en verhuizing. Ook in die periode ging ik meerdere keren in de week buiten sporten en/ of wandelen. Gewoon bijtijds eten en tussen 19.30-20 45 uur stevig doorstappen en om klokslag 21.00 uur thuis. Of ik ging rond lunchtijd een uurtje met de kinderen hardlopen of skaten.

Wij hebben ook wel eens met vrienden heel vroeg gewandeld en hebben vervolgens bij hen in de tuin op afstand van elkaar en met vuurkorven aan pannenkoeken gegeten. Super gezellig!

Het ergste vind/ vond ik ruim anderhalf jaar thuiswerken. Dat is voor mij echt funest.

Vraagje: als je om 22.00 uur naar een verjaardag gaat. Hoe laat ga je dan naar huis?
Heel kan geleden, toen ik nog ging stappen, ging ik regelmatig voorslapen voordat we weggingen. Het kostte mij dan moeite om rond 22.00 uur mijn bed uit te komen. Het liefst bleef ik liggen.

Meestal rond 1u wel thuis, soms halftwee.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor StillAwake » 10 nov 2021 20:42

meribel schreef:@still awake ik ben zo verbaasd :lol: een verjaardag die pas na half tien begint? Nee ik ken dat echt niet. In mijn kringen is het bij een avondverjaardag gebruikelijk rond een uurtje of 8 te komen hoor en voor twaalven gaat de laatste weer weg. Gelukkig wel moet er niet aan denken tot later.


@ajl mag je nu weer naar kantoor dan?

Het scheelt gebak en koffie, en mensen komen alleen voor de borrel.
Alles op tafel klaar zetten, en je hoeft zelf niet meer te zorgen.
Ervaringen met vroegere verjaardagen wezen uit dat iedereen dan een stoel zoekt, en in een kring wil zitten.

En die kring-vetjaardagen: ik kom er niet graag, maar kren eigenlijk niemand die dat wel leuk vindt...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23592
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Marnix » 10 nov 2021 21:10

ajl schreef:Het is toch echt mogelijk om tijdens lock down mensen te zien.in de eerste lock down hebben we als gezin genoten. Elke morgen gingen we vroeg met z'n allen sporten ( tussen 6.30- 7.30,) of vogels spotten in een natuurgebied. Ik werkte elke morgen 5 uur en twee avonden.

Tijdens de tweede lock down was het chaotischer ivm verbouwing en verhuizing. Ook in die periode ging ik meerdere keren in de week buiten sporten en/ of wandelen. Gewoon bijtijds eten en tussen 19.30-20 45 uur stevig doorstappen en om klokslag 21.00 uur thuis. Of ik ging rond lunchtijd een uurtje met de kinderen hardlopen of skaten.

Wij hebben ook wel eens met vrienden heel vroeg gewandeld en hebben vervolgens bij hen in de tuin op afstand van elkaar en met vuurkorven aan pannenkoeken gegeten. Super gezellig!

Het ergste vind/ vond ik ruim anderhalf jaar thuiswerken. Dat is voor mij echt funest.

Vraagje: als je om 22.00 uur naar een verjaardag gaat. Hoe laat ga je dan naar huis?
Heel kan geleden, toen ik nog ging stappen, ging ik regelmatig voorslapen voordat we weggingen. Het kostte mij dan moeite om rond 22.00 uur mijn bed uit te komen. Het liefst bleef ik liggen.


Als je allebei overdag werkt is dat lastiger. Wij werken allebei 4 hele dagen, kids van 5 en 3. Die gaan naar school of opvang behalve op de dagen dat een van beiden vrij is. Echt sporten is er nog niet bij, op mijn vrije dag gaan we wel soms ff fietsen of naar een speeltuintje. Maar dan ga je niet ff voor werk/schooltijd sporten en als de kids in bed liggen had je nog een uurtje om naar buiten te gaan of zo en dan ging de avondklok al in….

Wat de verjaardagen betreft, bij vrienden is na de koffie heel normaal. Beginnen meestal om een uur of negen en dan kan je gaan wanneer je wil. Half 11, 12 uur, wat je wil. Meestal in het weekend dus prima te doen toch?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor ajl » 10 nov 2021 21:23

Eh, wij hebben 4 kinderen en mijn man werkt fulltime en ik 4 dagen. Tijdens de eerste en tweede lock down waren de kinderen grotendeels thuis, omdat de scholen dicht waren. Daar gingen de voorbeelden over. Normaliter kan ik natuurlijk ook niet halverwege de dag sporten ;)

Gelukkig hebben wij weinig verjaardagen. De meeste mensen die ik ken, houden hun eigen verjaardagen niet meer. Als wij die hebben, ga ik relatief vroeg naar huis. Of ik moet de volgende werken en ik begin om 7.00 uur of ik ga op zaterdag morgen heel vroeg sporten, voordat het halen en brengen van de kinderen weer begint.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor ajl » 11 nov 2021 08:43

meribel schreef:@still awake ik ben zo verbaasd :lol: een verjaardag die pas na half tien begint? Nee ik ken dat echt niet. In mijn kringen is het bij een avondverjaardag gebruikelijk rond een uurtje of 8 te komen hoor en voor twaalven gaat de laatste weer weg. Gelukkig wel moet er niet aan denken tot later.


@ajl mag je nu weer naar kantoor dan?


Wij mogen nu weer de helft naar kantoor. Eigenlijk pas sinds een maand. Ik hoop dat dat zo blijft.

En verjaardag die pas rond 22.00 uur begint is ook niet mijn ding. Ik zou bijna geneigd zijn om mijn pyjama alvast aan te doen. Oud en nieuw vind ik ook zo'n verschrikking.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor StillAwake » 11 nov 2021 09:06

ajl schreef:Wij mogen nu weer de helft naar kantoor. Eigenlijk pas sinds een maand. Ik hoop dat dat zo blijft.
Wij ook (al zijn ze voor de buitendienst wat soepeler geweest).
Ik vind t heerlijk, heb het echt gemist!
ajl schreef:En verjaardag die pas rond 22.00 uur begint is ook niet mijn ding. Ik zou bijna geneigd zijn om mijn pyjama alvast aan te doen. Oud en nieuw vind ik ook zo'n verschrikking.

Grappig, oud en nieuw is voor mij juist de mooiste avond van het jaar.
Verbazend om te zien hoe verschillend daar over wordt gedacht.

Mijn vrouw is gek op kerst, daar geneit ze echt van, terwijl ik die dagen het liefst zou overslaan.

Blijkbaar ben ik een avondmens ;-)
Ik lig sowieso ook door de weeks regelmatig pas tegen 2u in bed.
Maar ik slaap dan ook zelden vaker dan 4 uur per nacht.

Hoeveel uur slaap jij dan wel niet gemiddeld?
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.


Terug naar “Slow Chat”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 110 gasten