Corona Kletstopic

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor meribel » 25 nov 2021 09:19

Ik hoop ook dat ze sport en ander soort clubjes niet weer gaan verbieden. Mijn kids zitten op scouting maar ook al zitten kids op voetbal en turnen enz enz. Dar vind ik ook ongezond om telkens te stoppen



Hoop toch echt dat maatregelen geen kids op mensen tot een jaar of 25 treffen. Zij komen amper het zkhuis in en voor hun is het zo sneu als het leven stilstaat.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor meribel » 25 nov 2021 10:19

We zitten in her zkhuis in de laatste fase voor code zwart en dat maakt me wel extreem onrustig merk ik. Ben er best bang voor

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Marnix » 25 nov 2021 10:34

Mee eens. En school ook niet. Maar ik ben bang dat ze wel naar de groepen gaan kijken, want ze hebben er zelf doorgaans weinig last van maar ze nemen het wel weer mee naar huis.

ajl schreef:Wij wonen ook op loopafstand van een supermarkt, maar de weekboodschappen vind ik toch een aardig karwei.


Ik hoef alleen maar een straat over te steken :) Doen geen weekboodschappen omdat we allebei een dag in de week vrij zijn en toch dichtbij wonen. Maar als ik veel boodschappen doe op vrijdag bijvoorbeeld gaat de kleine in het winkelwagentje en rij ik die met boodschappen en al naar huis, laad ik het daar uit en breng ik daarna het karretje terug.

Verder wacht ik met angst en beven de persconferentie af. Ik mocht pas weer sinds een maand naar kantoor en geniet daar enorm van. Ik kan mij niet motiveren om nog thuis te werken. Daarnaast staat de verjaardag van een van de kinderen op 8 december gepland. Vorig jaar is het afgeblazen en ik verwacht eerlijk gezegd dit jaar ook. Dat zou zo sneu zijn.


Ja ik ben er ook bang voor, ook met Sinterklaas voor de deur en zo. En inderdad, van dat thuiswerken worden weinig mensen gelukkig. En als je niet thuis hoeft te werken ook niet want als je op kantoor zit en daar is haast niemand is dat net zo goed saai.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor StillAwake » 25 nov 2021 10:46

meribel schreef:Ik hoop ook dat ze sport en ander soort clubjes niet weer gaan verbieden. Mijn kids zitten op scouting maar ook al zitten kids op voetbal en turnen enz enz. Dar vind ik ook ongezond om telkens te stoppen



Hoop toch echt dat maatregelen geen kids op mensen tot een jaar of 25 treffen. Zij komen amper het zkhuis in en voor hun is het zo sneu als het leven stilstaat.

En voor anderen is het niet sneu als hun leven stilstaat?
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor ajl » 25 nov 2021 10:50

meribel schreef:Als ze zulke dingen gaan afkondigen (geen verjaardagen en max aantal personen thuis) dan verwacht ik eigenlijk ook niet dat mensen zich daar nog aan gaan houden. Nu is het advies immers ook max 4 mensen…

Ik denk dat thuiswerken wel weer verplicht gaat worden. ….is een van de ‘simpelste’ oplossingen

Verder kerstvakantie een weekje langer lijkt me weinig opschieten nu. Die vakantie is nog veel te ver weg


Ik denk eerlijk gezegd dat ze de scholen de maand december dicht houden en dan op 2 januari hopelijk naar school. in feite is dat twee weken langer vakantie.

De verjaardag betreft een kinderverjaardag. Als alles dicht gaat ( schaatsbaan, zwembaden etc) dan houdt dat natuurlijk ook op. Hoe realistisch is het om een kinderverjaardag te vieren als de scholen dicht gaan?

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor ajl » 25 nov 2021 10:51

StillAwake schreef:En voor anderen is het niet sneu als hun leven stilstaat?


Ik vind het voor mijzelf niet heel bezwaarlijk en ondervind zelf, op thuiswerken na, weinig tot geen hinder van beperkende maatregelen.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor ajl » 25 nov 2021 10:55

Marnix schreef:Mee eens. En school ook niet. Maar ik ben bang dat ze wel naar de groepen gaan kijken, want ze hebben er zelf doorgaans weinig last van maar ze nemen het wel weer mee naar huis.



Ik hoef alleen maar een straat over te steken :) Doen geen weekboodschappen omdat we allebei een dag in de week vrij zijn en toch dichtbij wonen. Maar als ik veel boodschappen doe op vrijdag bijvoorbeeld gaat de kleine in het winkelwagentje en rij ik die met boodschappen en al naar huis, laad ik het daar uit en breng ik daarna het karretje terug.



Ja ik ben er ook bang voor, ook met Sinterklaas voor de deur en zo. En inderdad, van dat thuiswerken worden weinig mensen gelukkig. En als je niet thuis hoeft te werken ook niet want als je op kantoor zit en daar is haast niemand is dat net zo goed saai.


Wij wonen ook tegenover een supermarkt/winkelcentrum, maar al met al vind ik het een hele klus. Snel de standaard boodschappen invoeren in de app is beduidend makkelijker en scheelt zo een uur met boodschappen doen. Ik doe 1 keer in de week boodschappen. Ik werk ook 4 dagen en heb op die ene vrije dag een hoop te doen.

Natuurlijk is thuiswerken op kantoor ook saai als er bijna niemand is. Toch ben ik daar meer gemotiveerd dan thuis. Daar krijg ik na anderhalf jaar niets meer uit handen.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor meribel » 25 nov 2021 10:58

StillAwake schreef:En voor anderen is het niet sneu als hun leven stilstaat?


ik vind alles voor kinderen altijd erger

een volwassene die dood gaat versus een kind die dood gaat
een volwassene die ziek is versus een kind die ziek is
een volwassene wiens leven stilstaat versus een kind wiens leven stilstaat

Een jaar is voor een 50 jarige 1/50e deel van zijn leven, voor een 4-jarige een kwart van zijn leven

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor meribel » 25 nov 2021 10:59

ajl schreef:Ik denk eerlijk gezegd dat ze de scholen de maand december dicht houden en dan op 2 januari hopelijk naar school. in feite is dat twee weken langer vakantie.

De verjaardag betreft een kinderverjaardag. Als alles dicht gaat ( schaatsbaan, zwembaden etc) dan houdt dat natuurlijk ook op. Hoe realistisch is het om een kinderverjaardag te vieren als de scholen dicht gaan?


ik werd gister nog toegevoegd aan een appgroep voor een kinderfeestje voor de 8-jarige, een zwemfeestje, ergens in december. Ja iedereen reageerde enthousiast en leuk en mijn kind kan...ik ook hoor...maar iedere zal toch gedacht hebben; dit gaat niet gebeuren

maar goed we zullen zien

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Marnix » 25 nov 2021 11:03

ajl schreef:Wij wonen ook tegenover een supermarkt/winkelcentrum, maar al met al vind ik het een hele klus. Snel de standaard boodschappen invoeren in de app is beduidend makkelijker en scheelt zo een uur met boodschappen doen. Ik doe 1 keer in de week boodschappen. Ik werk ook 4 dagen en heb op die ene vrije dag een hoop te doen.


Ik ben gewoon niet georganiseerd genoeg om een planning voor een hele week boodschappen te maken :-) En ik steek los van het boodschappen voor een paar dagen doen nog geregeld de straat over om nog even wat te eten, te drinken, of zo te halen om dat we wat vergeten zijn of omdat we opeens bedenken dat we wel zin hebben in iets bepaalds :)

Natuurlijk is thuiswerken op kantoor ook saai als er bijna niemand is. Toch ben ik daar meer gemotiveerd dan thuis. Daar krijg ik na anderhalf jaar niets meer uit handen.


Hm ja ik werd thuis ook altijd afgeleid, geen eigen kantoor helpt dan ook niet erg mee. Maar zonder mensen om me heen kan ik me veel minder goed lang ergens toe zetten, raak ik afgeleid door de keuken, het eten enzovoorts :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor ajl » 25 nov 2021 11:15

meribel schreef:ik werd gister nog toegevoegd aan een appgroep voor een kinderfeestje voor de 8-jarige, een zwemfeestje, ergens in december. Ja iedereen reageerde enthousiast en leuk en mijn kind kan...ik ook hoor...maar iedere zal toch gedacht hebben; dit gaat niet gebeuren

maar goed we zullen zien


Zo zielig! Ik heb hem al voorbereid dat zijn feestje (weer) niet door kan gaan en hem een worst voorgehouden van een feestje in het voorjaar. Toch was het best verdrietig. Heel sneu!

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor ajl » 25 nov 2021 11:24

Marnix schreef:Ik ben gewoon niet georganiseerd genoeg om een planning voor een hele week boodschappen te maken :-) En ik steek los van het boodschappen voor een paar dagen doen nog geregeld de straat over om nog even wat te eten, te drinken, of zo te halen om dat we wat vergeten zijn of omdat we opeens bedenken dat we wel zin hebben in iets bepaalds :)



Ach, veel dingen zijn standaard en komen elke week weer terug. De overige dingen vul ik op de app in als ik de laatste pak en daarnaast eten halen voor 5 dagen, 1 dag makkelijk en 1 dag kliekjes of een saus/soep uit de vriezer. De week weer rond.

Marnix schreef:
Hm ja ik werd thuis ook altijd afgeleid, geen eigen kantoor helpt dan ook niet erg mee. Maar zonder mensen om me heen kan ik me veel minder goed lang ergens toe zetten, raak ik afgeleid door de keuken, het eten enzovoorts :)


Ook met een vaste werkplek vind ik het lastig. Ik loop steeds langs de keuken voor thee en wat lekkers en verzin steeds uitvluchten om niet aan het werk te gaan.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor StillAwake » 25 nov 2021 11:28

ajl schreef:Ik vind het voor mijzelf niet heel bezwaarlijk en ondervind zelf, op thuiswerken na, weinig tot geen hinder van beperkende maatregelen.

Het hangt nogal van de aard van die beperkingen af.
Thuiswerken komt me goed mijn neus uit, maar is als je eerlijk bent best te doen.
Wat dat betreft valt het inderdaad wel mee, maar zaken als bezoekbeperking en avondklok zijn me wel heel erg zwaar gevallen. Je spreekst soms echt twee weken letterlijk niemand behalve je huisgenoten, en die verhalen ken je na een dag of 3 ook wel...

Dat doet er niks aan af dat het voor kinderen ook heel sneu is, maar ik merk aan mijn eigen kinderen dat die er veel makkelijker in zijn om toch gewoon hun leven door te kunnen laten gaan, en dat ze ook meer mogelijkheden daarvoor krijgen.

Effectief hebben de kinderen hier een paar weken thuisonderwijs gehad (geen pretje inderdaad), maar al heel snel konden ze wel weer naar school, naar de training (geen wedstrijden), verjaardagen gingen in iets aangepaste vorm gewoon door, en ze konden op de normale tijden en met de normale frequentie hun vrienden blijven zien.
En juist dat laatste konden volwassenen ineens niet meer. als je om 20u30 eindelijk klaar was met je werkdag, het op bed leggen van de kinderen, enz... kon je al niet meer naar buiten.
De plaats waar je veelal met mensen afsprak om eens echt een goed gesprek te hebben ging dicht.

Het klopt dat een jaar voor een kind meer impact heeft dan voor een volwassene, maar het valt me op dat de kinderen juist enorm ontzien zijn in alle beperkingen.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor ajl » 25 nov 2021 11:30

StillAwake schreef:Het hangt nogal van de aard van die beperkingen af.
Thuiswerken komt me goed mijn neus uit, maar is als je eerlijk bent best te doen.
Wat dat betreft valt het inderdaad wel mee, maar zaken als bezoekbeperking en avondklok zijn me wel heel erg zwaar gevallen. Je spreekst soms echt twee weken letterlijk niemand behalve je huisgenoten, en die verhalen ken je na een dag of 3 ook wel...

Dat doet er niks aan af dat het voor kinderen ook heel sneu is, maar ik merk aan mijn eigen kinderen dat die er veel makkelijker in zijn om toch gewoon hun leven door te kunnen laten gaan, en dat ze ook meer mogelijkheden daarvoor krijgen.

Effectief hebben de kinderen hier een paar weken thuisonderwijs gehad (geen pretje inderdaad), maar al heel snel konden ze wel weer naar school, naar de training (geen wedstrijden), verjaardagen gingen in iets aangepaste vorm gewoon door, en ze konden op de normale tijden en met de normale frequentie hun vrienden blijven zien.
En juist dat laatste konden volwassenen ineens niet meer. als je om 20u30 eindelijk klaar was met je werkdag, het op bed leggen van de kinderen, enz... kon je al niet meer naar buiten.
De plaats waar je veelal met mensen afsprak om eens echt een goed gesprek te hebben ging dicht.

Het klopt dat een jaar voor een kind meer impact heeft dan voor een volwassene, maar het valt me op dat de kinderen juist enorm ontzien zijn in alle beperkingen.


Dat is toch ook logisch? Kinderen worden niet/nauwelijks ziek. Waarom zou je hen beperken?

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor ajl » 25 nov 2021 11:38

meribel schreef:We zitten in her zkhuis in de laatste fase voor code zwart en dat maakt me wel extreem onrustig merk ik. Ben er best bang voor


Betekent dat dat patiënten ook niet meer overgeplaatst kunnen worden? Mag ik vragen om welk zkh het gaat?


Terug naar “Slow Chat”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten