Corona Kletstopic

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Dorpeling » 17 dec 2021 22:36

Marnix schreef:Het probleem is niet de kinderen thuis hebben want ik vind dat superleuk. Het is een probleem als je opeens geacht wordt 36 uur te werken terwijl je de hele dag de kinderen thuis hebt. Dan is het wat minder leuk maar dat ligt niet aan de kinderen of omdat het werk heilig is maar omdat die twee gecombineerd moeten worden. Dat is niet omdat kinderen niet leuk zijn of omdat werken heilig is maar omdat fulltime werken met je kinderen constant om je heen geen doen is.

Gelukkig zal dat in jullie situatie geen enkel probleem opleveren, aangezien je overdag zeeen van tijd over lijkt te hebben..

Mijn kleintjes zijn alleen maar blij met een weekje extra vakantie. Zelf heb ik er geen moeite mee, de oudere kinderen moeten gewoon naar school dus heb ik ze lekker even voor me alleen. Kunnen we meteen nog even wat feestjes afwerken en als ik werken moet gaan ze gewoon een nachtje logeren bij oma.. helemaal leuk! :P
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Marnix » 18 dec 2021 09:41

Dorpeling schreef:Gelukkig zal dat in jullie situatie geen enkel probleem opleveren, aangezien je overdag zeeen van tijd over lijkt te hebben..

Mijn kleintjes zijn alleen maar blij met een weekje extra vakantie. Zelf heb ik er geen moeite mee, de oudere kinderen moeten gewoon naar school dus heb ik ze lekker even voor me alleen. Kunnen we meteen nog even wat feestjes afwerken en als ik werken moet gaan ze gewoon een nachtje logeren bij oma.. helemaal leuk! :P


Die van mij logeren bij nu een paar nachtjes bij hun oom en tante ;-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Marnix » 18 dec 2021 20:02

Oh happy day! (Jaja ik vind mijn kinderen superleuk!!)

Het aantal besmettingen bij kinderen van 0 tot 4 jaar is tot nu toe laag. Daarom blijft de kinderdagopvang voor deze groep kinderen open. Ook de gastouderopvang blijft open vanwege de kleinschaligheid en omdat vaak ouders met een cruciaal beroep gebruik maken van deze opvang.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor meribel » 19 dec 2021 17:04

Mag ik even iets heel raar vinden? Ik kom uit mijn werk en zit ineens de manager van mijn man op de bank aan de thee. Kwam een kerstpakket brengen want lekker persoonlijk. 1, vind ik best raar op een zondag maar goed ik weet voor sommigen is dat hun vrije dag 2. Hij was vandaag al bij 14! Mensen langsgeweest…….

Nou hij was niet anticorona ofzo want gevaccineerd en binnenkort geboosterd en vond alle ontwikkelingen ook zorgelijk maar jongensjongens… zo gaan we de ‘oorlog’ niet winnen hoor…… 14 bezoeken op 1 dag?

Blijkbaar was die persconferentie echt niet in gewone mensentaal. En ja mijn man die zei , die man had een uur gereden (en is de manager van zijn manager dus echt grote baas) die kan je ook niet wegsturen. Heeft hij gelijk in maar die had het toch zelf niet moeten doen?

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Marnix » 19 dec 2021 17:18

meribel schreef:Mag ik even iets heel raar vinden? Ik kom uit mijn werk en zit ineens de manager van mijn man op de bank aan de thee. Kwam een kerstpakket brengen want lekker persoonlijk. 1, vind ik best raar op een zondag maar goed ik weet voor sommigen is dat hun vrije dag 2. Hij was vandaag al bij 14! Mensen langsgeweest…….

Nou hij was niet anticorona ofzo want gevaccineerd en binnenkort geboosterd en vond alle ontwikkelingen ook zorgelijk maar jongensjongens… zo gaan we de ‘oorlog’ niet winnen hoor…… 14 bezoeken op 1 dag?

Blijkbaar was die persconferentie echt niet in gewone mensentaal. En ja mijn man die zei , die man had een uur gereden (en is de manager van zijn manager dus echt grote baas) die kan je ook niet wegsturen. Heeft hij gelijk in maar die had het toch zelf niet moeten doen?


Ja dad wel gek. Sowieso, voor het zelfde geld waren jullie jiet thuis geweest? Of al visite hadden? Sowieso wat raar om bij iedereen thuis langs te gaan. Blijkbaaar denkt hij: max 2 gasten dus ik kan gewoon bij iedereen langsgaan. :roll:
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Jess
Sergeant
Sergeant
Berichten: 395
Lid geworden op: 19 sep 2006 12:53
Locatie: @ home

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Jess » 20 dec 2021 11:14

Ja ik vind mijn kinderen ook superleuk, maar had toch liever gezien dat ze gewoon naar school kunnen gaan.

Lol, ze is nu toch naar school om boeken te halen. Hoop voor haar dat ze gezellig al haar klasgenoten tegen komt die nu ook naar school moeten om lesboeken te halen. Ze hebben ze normaal gesproken alleen op school nodig dus daarom blijven ze altijd daar.

Had altijd alle begrip voor de maatregelen maar ben er nu ineens helemaal klaar mee.

Want ze hadden ........
en omdat ..........
Juist daarom........

Einde frustratie (hoop ik).


Maar, wat ik me afvraag.

Mijn leeftijd is richting de 50, ik heb een mirena spiraal en menstrueerde bijna niet meer. Sinds de vaccinatie is het om de 3 weken weer raak. Terwijl ik voorheen (voor spiraal) altijd regelmatige, 4 weekse cyclus had.

Toch vreemd?

Wie weet ben ik straks na de booster (als ik die al ga halen) om de 2 weken de sigaar.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Marnix » 20 dec 2021 13:05

Jess schreef:Ja ik vind mijn kinderen ook superleuk, maar had toch liever gezien dat ze gewoon naar school kunnen gaan.

Lol, ze is nu toch naar school om boeken te halen. Hoop voor haar dat ze gezellig al haar klasgenoten tegen komt die nu ook naar school moeten om lesboeken te halen. Ze hebben ze normaal gesproken alleen op school nodig dus daarom blijven ze altijd daar.

Had altijd alle begrip voor de maatregelen maar ben er nu ineens helemaal klaar mee.

Want ze hadden ........
en omdat ..........
Juist daarom........

Einde frustratie (hoop ik).


Maar, wat ik me afvraag.

Mijn leeftijd is richting de 50, ik heb een mirena spiraal en menstrueerde bijna niet meer. Sinds de vaccinatie is het om de 3 weken weer raak. Terwijl ik voorheen (voor spiraal) altijd regelmatige, 4 weekse cyclus had.

Toch vreemd?

Wie weet ben ik straks na de booster (als ik die al ga halen) om de 2 weken de sigaar.


Al met je huisarts besproken?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor meribel » 20 dec 2021 13:17

@Jess. Wel melden bij Lareb, kan gewoon zelf via hun website

Ik heb er zelf geen last van maar je hoort meer mensen met menstruatie stoornissen na het vaccin

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Chaya » 20 dec 2021 14:17

meribel schreef:Mag ik even iets heel raar vinden? Ik kom uit mijn werk en zit ineens de manager van mijn man op de bank aan de thee. Kwam een kerstpakket brengen want lekker persoonlijk. 1, vind ik best raar op een zondag maar goed ik weet voor sommigen is dat hun vrije dag 2. Hij was vandaag al bij 14! Mensen langsgeweest…….

Nou hij was niet anticorona ofzo want gevaccineerd en binnenkort geboosterd en vond alle ontwikkelingen ook zorgelijk maar jongensjongens… zo gaan we de ‘oorlog’ niet winnen hoor…… 14 bezoeken op 1 dag?

Blijkbaar was die persconferentie echt niet in gewone mensentaal. En ja mijn man die zei , die man had een uur gereden (en is de manager van zijn manager dus echt grote baas) die kan je ook niet wegsturen. Heeft hij gelijk in maar die had het toch zelf niet moeten doen?

Ik vind het ook een beetje vreemd, als ik eerlijk ben.
Maar hij staat daar niet alleen in. Ik zie nog steeds dat teveel mensen (ook in mijn familie) zich tamelijk nonchalant gedragen.
Elkaar knuffelen (we hebben ons mondkapje toch op?)
Vier mensen te eten vragen (we schuiven de eettafel wel even uit)
Is opeens het zingen niet meer gevaarlijk? Gisteren zat ik kerkdienst te kijken, die normaliter deuren en ramen open hadden, maar gisteren niet.
En wel een bank tussenruimte steeds, maar er werd volop gezongen.
Ik zou woensdag een rouwdienst hebben, maar ik ben terughoudend. Er is een max van 100 mensen, maar die komen dus ook!
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor meribel » 21 dec 2021 00:40

Bij ons was na de persco za avond de zondag ochtend dienst wel direct weer enkel online en zonder bezoekers (alleen ds en ouderling enzo)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Marnix » 21 dec 2021 09:52

meribel schreef:Bij ons was na de persco za avond de zondag ochtend dienst wel direct weer enkel online en zonder bezoekers (alleen ds en ouderling enzo)


Hier idem, wle met zangteam en met een bevestiging maar zonder bezoekers.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor ajl » 21 dec 2021 11:35

meribel schreef:Bij ons was na de persco za avond de zondag ochtend dienst wel direct weer enkel online en zonder bezoekers (alleen ds en ouderling enzo)


Bij ons ook. Wel bleef het een doopdienst, maar zonder bezoek. Alleen de ouders waren met hun baby in de kerk.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor meribel » 21 dec 2021 18:05

ajl schreef:
Bij ons ook. Wel bleef het een doopdienst, maar zonder bezoek. Alleen de ouders waren met hun baby in de kerk.


Ach wat jammer dan!

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Dorpeling » 22 dec 2021 13:50

Jess schreef:Maar, wat ik me afvraag.

Mijn leeftijd is richting de 50, ik heb een mirena spiraal en menstrueerde bijna niet meer. Sinds de vaccinatie is het om de 3 weken weer raak. Terwijl ik voorheen (voor spiraal) altijd regelmatige, 4 weekse cyclus had.

Toch vreemd?

Wie weet ben ik straks na de booster (als ik die al ga halen) om de 2 weken de sigaar.

Bekend fenomeen. Het schijnt 'tijdelijk' te zijn, kan ook door 'stress, ziekte of een infectie' komen en is 'niet bewezen afkomstig door vaccin' dus helaas, ongemak bagatelliseren maar.. :roll: https://nos.nl/artikel/2410488-ruim-17- ... vaccinatie
Maar goed, er komt een vervolgonderzoek al ben jij daar niet mee geholpen. Ik nog een reden om blij te zijn geen vaccin gehaald te hebben, het is maandelijks zo al een crime.
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Marnix » 22 dec 2021 15:06

Dorpeling schreef:Bekend fenomeen. Het schijnt 'tijdelijk' te zijn, kan ook door 'stress, ziekte of een infectie' komen en is 'niet bewezen afkomstig door vaccin' dus helaas, ongemak bagatelliseren maar.. :roll: https://nos.nl/artikel/2410488-ruim-17- ... vaccinatie
Maar goed, er komt een vervolgonderzoek al ben jij daar niet mee geholpen. Ik nog een reden om blij te zijn geen vaccin gehaald te hebben, het is maandelijks zo al een crime.


17000 meldingen op 6,4 miljoen gevaccineerde vrouwen waarbij je dus alles mag melden ongeacht of er verband is. En Lareb zegt: Dat verband kan er zijn, let op, menstruatiestoornissen komen sowieso vrij veel voor. Lijkt me inderdaad goed om te melden en dat het onderzocht wordt maar de uitkomst van het onderzoek vast invullen is iets voorbarig. En de kans dat jij het ook krijgt als je het vaccin haalt is bijzonder klein. (je doet een beetje alsof die heel groot is en jij het vast en zeker ook zou hebben als je je zou vaccineren maar dat is natuurlijk niet zo)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Slow Chat”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten