Corona Kletstopic

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor ajl » 17 mar 2022 08:54

Mijn ouders, met zwakke gezondheid, hebben het nu. Ze zijn behoorlijk ziek ( geweest), maar lijken weer op te knappen. Dankbaar voor vaccinaties!

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor 654321 » 17 mar 2022 09:39

ajl schreef:Mijn ouders, met zwakke gezondheid, hebben het nu. Ze zijn behoorlijk ziek ( geweest), maar lijken weer op te knappen. Dankbaar voor vaccinaties!


Die laatste 3 woorden snap ik oprecht niet...

Mijn ouders, met zwakke gezondheid, hebben het nu. Ze zijn alleen iets verkouden geweest.
Mijn schoonouders (op leeftijd, beide kanker, hartproblemen) hebben het 2 keer gehad. Beide keren nauwelijks ziek geweest.
Ik kan niet zeggen 'dankbaar voor vaccinaties', want gevaccineerd zijn ze niet...
Dank aan God, Die gaat over gezondheid en ziekte, leven en dood!

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Marnix » 17 mar 2022 09:42

ajl schreef:Mijn ouders, met zwakke gezondheid, hebben het nu. Ze zijn behoorlijk ziek ( geweest), maar lijken weer op te knappen. Dankbaar voor vaccinaties!


Fijn dat het beter lijkt te gaan!

meribel schreef:druk op de ziekenhuizen stijgt momenteel enorm, ben benieuwd hoe dit gaat ontwikkelen.


Gelukkig lijkt het weer redelijk stabiel nu, maar inderdaad wel in 1,5e week van 1200 naar 1800 gestegen inderdaad. Alleen is er sinds deze week ook officieel een griepepidemie, ik ben wel benieuwd hoe dat gaat verlopen na 2 jaar afstandsmaatregelen en dus mogelijk wat minder afweer tegen griep. En met de nasleep van corona die nog steeds zorgt voor drukte in het ziekenhuis hoop ik dat het een wat mild griepseizoen wordt.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Marnix » 17 mar 2022 09:52

654321 schreef:Die laatste 3 woorden snap ik oprecht niet...

Mijn ouders, met zwakke gezondheid, hebben het nu. Ze zijn alleen iets verkouden geweest.
Mijn schoonouders (op leeftijd, beide kanker, hartproblemen) hebben het 2 keer gehad. Beide keren nauwelijks ziek geweest.
Ik kan niet zeggen 'dankbaar voor vaccinaties', want gevaccineerd zijn ze niet...
Dank aan God, Die gaat over gezondheid en ziekte, leven en dood!


Die twee sluiten elkaar niet uit. God geeft gezondheid en middelen daartoe en daar mag je Hem ook voor danken. En zoals bekend worden sommige mensen ziek van corona en anderen niet. Er liggen gewoon 160 mensen met corona op de IC en 1800, gemiddeld worden er per dag 14 mensen op de ic met corona opgenomen en 225 in het ziekenhuis. Dat zijn veelal mensen met onderliggend leiden, met een zwakke gezondheid. En de kans dat je met een zwakke gezondheid door corona daar terechtkomt is nog steeds relatief groot. En door vaccinatie is die kans enorm te verkleinen. En ja, er zijn ook genoeg mensen die oud zijn, een zwakke gezondheid hebben die corona krijgen en er niet of nauwelijks last van hebben maar het is nogal naïef om te zeggen: Hoezo vaccinatie, ik ken mensen die er nauwelijks ziek van werden. Dat klopt, die kent iedereen. Het punt is dus dat er ook mensen zijn die er wel ziek van worden. Je kan van tevoren niet zeggen of jij er veel last van krijgt of niet. Wel dat de kans daarop na vaccinatie fors kleiner is. Dus als de ouders van Ajl flink ziek zijn geweest door corona kan ik me voorstellen dat ze dankbaar is dat er de mogelijkheid was om te vaccineren, waardoor mogelijk erger is voorkomen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor 654321 » 17 mar 2022 10:37

Zeker mogen/ moeten we Hem danken voor gezondheid en Zijn zegen vragen over middelen.
Maar dan is het nog Dank aan God!
We stellen ons vertrouwen toch alleen op Hem en verwachten gezondheid toch alleen uit Zijn Hand (en niet van /door vaccinaties)?

Wat is afgoderij?

Afgoderij is, in de plaats des enigen waren Gods,
Die Zich in Zijn Woord geopenbaard heeft,
of benevens Hem,
iets anders verzinnen of hebben,
waarop de mens zijn vertrouwen zet.

Ik ben niet tegen vaccineren, maar zie/ merk/ proef er regelmatig iets in van afgoderij...

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Marnix » 17 mar 2022 11:10

654321 schreef:Zeker mogen/ moeten we Hem danken voor gezondheid en Zijn zegen vragen over middelen.
Maar dan is het nog Dank aan God!
We stellen ons vertrouwen toch alleen op Hem en verwachten gezondheid toch alleen uit Zijn Hand (en niet van /door vaccinaties)?

Wat is afgoderij?

Afgoderij is, in de plaats des enigen waren Gods,
Die Zich in Zijn Woord geopenbaard heeft,
of benevens Hem,
iets anders verzinnen of hebben,
waarop de mens zijn vertrouwen zet.

Ik ben niet tegen vaccineren, maar zie/ merk/ proef er regelmatig iets in van afgoderij...


Ik snapte de allergische reactie op AJL niet zo. Ze is dankbaar voor de vaccins. Ze dankt niet de vaccins, ze dankt niet de medici, ze is als christen dankbaar (naar God) dat er middelen zijn die beschermen. Net als wanneer je ziek wordt en in het ziekenhuis behandeling kan krijgen, misschien wel een operatie waardoor je weer geneest. Dan ben je dankbaar voor de medische zorg, de artsen, de middelen die we mogen krijgen en ontvangen. Maar de dankbaarheid is in de eerste plaats naar God toe. Je dankt God voor de middelen die Hij geeft. Dat is toch geen afgoderij? Als ik dankbaar ben dat ik genoeg te eten heb is voedsel toch niet mijn afgod geworden? Als ik dankbaar ben voor zorg zijn artsen toch niet mijn afgoden geworden? En als je dankbaar bent voor vaccinatie die je beschermt tegen een ziekte is het vaccin toch niet je afgod geworden? Waarom breng je hier dan een tegenstelling aan tussen vertrouwen op God en dankbaar zijn voor de middelen die Hij geeft?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor meribel » 17 mar 2022 12:20

Spannend ajl! Hopelijk blijft de stijgende lijn
Ik maak me ook zorgen over mijn ouders en schoonouders als ze het zouden krijgen

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor ajl » 18 mar 2022 16:06

Marnix schreef:Ik snapte de allergische reactie op AJL niet zo. Ze is dankbaar voor de vaccins. Ze dankt niet de vaccins, ze dankt niet de medici, ze is als christen dankbaar (naar God) dat er middelen zijn die beschermen. Net als wanneer je ziek wordt en in het ziekenhuis behandeling kan krijgen, misschien wel een operatie waardoor je weer geneest. Dan ben je dankbaar voor de medische zorg, de artsen, de middelen die we mogen krijgen en ontvangen. Maar de dankbaarheid is in de eerste plaats naar God toe. Je dankt God voor de middelen die Hij geeft. Dat is toch geen afgoderij? Als ik dankbaar ben dat ik genoeg te eten heb is voedsel toch niet mijn afgod geworden? Als ik dankbaar ben voor zorg zijn artsen toch niet mijn afgoden geworden? En als je dankbaar bent voor vaccinatie die je beschermt tegen een ziekte is het vaccin toch niet je afgod geworden? Waarom breng je hier dan een tegenstelling aan tussen vertrouwen op God en dankbaar zijn voor de middelen die Hij geeft?


Precies, zo bedoelde ik het. Beetje overtrokken om dit te linken aan afgoderij.

Ik ben enorm dankbaar dat mijn ouders gevaccineerd zijn. Als zij nu behoorlijk ziek zijn van omikron, denk ik dat de delta en Alpha variant voor hen nog heftiger zou zijn geweest.

Ik ben sowieso dankbaar voor alle vaccinaties die er zijn. Mijn oudste heeft een oproep voor meningokokken en hpv vaccinatie. Ook die gaan we direct halen.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor ajl » 18 mar 2022 16:07

meribel schreef:Spannend ajl! Hopelijk blijft de stijgende lijn
Ik maak me ook zorgen over mijn ouders en schoonouders als ze het zouden krijgen


Nou inderdaad, mijn ouders zijn nog echt niet fit. Net name mijn vader niet, maar ja, diabeet en hartpatiënt.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Optimatus » 29 mar 2022 14:15

Wij hebben, na twee jaar, ook een kleine week lopen klooien met corona. Voor ons een irritante verkoudheid met keelklachten. Ik wil niet weten hoe het zou zijn geweest als het alpha zonder vaccinaties zou zijn geweest.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor meribel » 30 mar 2022 10:00

Gelukkig optimatus dat het mild verliep


Ik heb veel collega’s die nu voor de derde keer thuiszitten, kwa bezetting is het echt dramatisch. En ik hoor ook steeds meer kinderen die ongelooflijk blijven kwakkelen na corona ondanks dat het zeer mild verliep. Of misschien is het dat ze 2 jaar te beschermd hebben geleefd en daardoor nu alle oppikken wie zal het zeggen.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor ajl » 31 mar 2022 08:36

meribel schreef:Gelukkig optimatus dat het mild verliep


Ik heb veel collega’s die nu voor de derde keer thuiszitten, kwa bezetting is het echt dramatisch. En ik hoor ook steeds meer kinderen die ongelooflijk blijven kwakkelen na corona ondanks dat het zeer mild verliep. Of misschien is het dat ze 2 jaar te beschermd hebben geleefd en daardoor nu alle oppikken wie zal het zeggen.


Zijn de collega's er ook ziek van of alleen een snotneus? Ik ken op dit moment niemand met corona.

Ik denk zelf dat bij kinderen het laatste het geval is. Vlak daarnaast niet uit dat het gemiddelde kind relatief weinig beweegt en daardoor ook slechter hersteld. Voor elke km fietsen wordt de auto gepakt.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor meribel » 31 mar 2022 15:32

Ik had vandaag een redelijk jonge patiënt (na een groot ongeluk) die is niet gevaccineerd want *verhaal over spike eiwit* en wil ook geen bloedtransfusie indien nodig want dan krijgt hij het alsnog binnen maar hij is nu zo argwanend tegenover vaccinaties dat hij ook de tetanusvaccinatie heeft geweigerd :(

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor ajl » 31 mar 2022 19:08

    meribel schreef:Ik had vandaag een redelijk jonge patiënt (na een groot ongeluk) die is niet gevaccineerd want *verhaal over spike eiwit* en wil ook geen bloedtransfusie indien nodig want dan krijgt hij het alsnog binnen maar hij is nu zo argwanend tegenover vaccinaties dat hij ook de tetanusvaccinatie heeft geweigerd :(


    Verschrikkelijk

    Gebruikersavatar
    Marnix
    Maarschalk
    Maarschalk
    Berichten: 23544
    Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

    Re: Corona Kletstopic

    Berichtdoor Marnix » 14 apr 2022 22:51

    ajl schreef:Ik wist niet goed waar ik het moest neerzetten, maar chaya ligt in het ziekenhuis. Voor haar leven wordt gevreesd. Laten we voor haar en haar gezin bidden in deze moeilijke tijd.


    Ook ff in het open forum: Chaya is weer thuis, dat is volgens mij al een wonder. Citaat van Refoforum:

    Mara mocht na maanden van grote zorg weer thuis komen. Dit is een onbeschrijflijk groot wonder! Ze is nog steeds niet in staat zelf iets te posten. We hebben haar verteld dat er vanuit jullie heel veel gebed en medeleven is geweest en dat er nog steeds forummers naar haar vragen. Ze vindt dit erg fijn en wil jullie hiervoor hartelijk danken. Ook wil ze bij deze iedereen hartelijk groeten!
    “God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
    ― C.S. Lewis”


    Terug naar “Slow Chat”

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten