Corona Kletstopic

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor StillAwake » 08 dec 2021 09:18

Chaya schreef::schaterlach:
Ik zal never nooit GroenLinks of SP stemmen, maar ook zij hebben zinnige standpunten.
Het gaat om het totaalplaatje.

Sterker nog: ik heb lokaal ooit een partij gestemd (ik had vertrouwen in hun raadslid) waar ik landelijk principieel nooit over na zou hebben gedacht.
Omdat datgene wat voor mij (lokaal) belangrijk was het best werd gedragen door een partij waar ik landelijk puur principieel niet eens over zou nadenken.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor ajl » 08 dec 2021 18:52

Vanmorgen werd bij een van de kinderen in de klas 12 kinderen positief getest met een zelftest. Iedereen werd binnen een uur weer naar huis gestuurd. Ook bij de andere twee kinderen op de lagere school is het af en aan met positieve testen.
Laatst gewijzigd door ajl op 08 dec 2021 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor meribel » 08 dec 2021 19:56

Oh zucht!! Wat een ellende

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor ajl » 08 dec 2021 21:54

Zeker! Het is tot op heden onze deur voorbij gegaan, maar ik verwacht het elk moment.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Marnix » 09 dec 2021 09:48

ajl schreef:Zeker! Het is tot op heden onze deur voorbij gegaan, maar ik verwacht het elk moment.


Ik ook. Maar testen jullie op school dan? Ik dacht dat het idee was dat je thuis ging testen en als je positief test je thuis moet blijven. Om te voorkomen dat de kids eerst een paar anderen besmetten en dan weer naar huis worden gestuurd.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor ajl » 09 dec 2021 10:10

Marnix schreef:Ik ook. Maar testen jullie op school dan? Ik dacht dat het idee was dat je thuis ging testen en als je positief test je thuis moet blijven. Om te voorkomen dat de kids eerst een paar anderen besmetten en dan weer naar huis worden gestuurd.


Nee, thuis. Een ouder meldde in de app dat haar kind een positieve zelftest had en zo is het balletje gaan rollen.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Marnix » 09 dec 2021 10:29

ajl schreef:Nee, thuis. Een ouder meldde in de app dat haar kind een positieve zelftest had en zo is het balletje gaan rollen.


Ah ik dacht dat er 12 positief werden getest en daarna naar huis gestuurd. Maar de positieve zelftest was allicht voor anderen ook aanleiding om hun kinderen te testen.

Nou ja als het virus zich met dit tempo onder de kinderen verspreidt hoeven we ook niet meer de discussie te voeren of ze binnenkort nog gevaccineerd moeten gaan worden of niet :roll:
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor ajl » 09 dec 2021 10:42

Marnix schreef:Ah ik dacht dat er 12 positief werden getest en daarna naar huis gestuurd. Maar de positieve zelftest was allicht voor anderen ook aanleiding om hun kinderen te testen.

Nou ja als het virus zich met dit tempo onder de kinderen verspreidt hoeven we ook niet meer de discussie te voeren of ze binnenkort nog gevaccineerd moeten gaan worden of niet :roll:


De andere helft negatief getesten kwamen naar school, maar werden in een uur later ( iom de GGD) ook naar huis gestuurd.

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor 654321 » 09 dec 2021 10:42

Hier basisschoolkind ook al ruime week thuis, o.a. door veel besmettingen in de klas. Op de laatste quarantaine-dag test hij zelf positief. Dus nog een weekje thuis.
En broer ook wéér in quarantaine, die heeft het paar maanden geleden gehad. Maar de nieuwe regel is dat iedereen in quarantaine moet, behalve als de besmetting minder dat 8 weken geleden is. Dat is voor de rest van het gezin zo.
Wij hebben het nu allemaal gehad, maar goed je schijnt het nog een keer te kunnen krijgen...
Zover wij weten hebben wij nooit iemand besmet, vind dat toch wel fijn..

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor 654321 » 09 dec 2021 10:53

Marnix schreef:Ik ben wel benieuwd of men het advies van het OMT om de scholen een week langer dicht te doen gaan negeren. Ik hoop het zelf wel. Ik snap niet zo goed hoe ze denken dat ouders maar allemaal even een week extra vrij zouden kunnen nemen, in een tijd die vaak best druk is, waarin mensen vaak al vakantie hebben. Ik heb 1 week vrij tussen kerst en oud en nieuw en dat is het dan dus bij verlengde vakantie gaan ze gezellig met een hoop andere kinderen naar de opvang, of opa en oma passen op of ze gaan bij andere kids spelen. Blijkbaar denkt het OMT dat veel ouders vrolijk een week extra opnemen als de vakantie een week langer duurt en dan de hele week thuis in hun gezinsbubbel gaan zitten maar dat werkt zo niet bij de meesten. De meeste mensen hebben maar een week of 6 per jaar vrij. Dus dan mogen ze wel extra vrije dagen gaan aanbieden :-)


Ben jij alleenstaande ouder??
Mijn man kan ook niet zomaar vrij nemen (drukke tijd), ook de dagen tussen kerst en oud/nieuw normaal geen vrije dag mogelijk.
Maar dan ben ik dus thuis.
Ik denk dat het verstandig is de scholen te sluiten, om de besmettingen een klap te geven. Maar kinderen dan wel in de 'gezinsbubbel' houden, niet naar oppas, opa en oma etc.

Maar hoe doe je dat normaal dan? Ik heb de afgelopen maanden de basisschoolkinderen zelden allemaal naar school gehad door quarantaines, snotterbelletje, besmettingen in de klas, geen leerkrachten beschikbaar, contact-gehad-met etc :lol: Dan kun je ze ook niet naar een oppas brengen.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Marnix » 09 dec 2021 11:08

654321 schreef:Hier basisschoolkind ook al ruime week thuis, o.a. door veel besmettingen in de klas. Op de laatste quarantaine-dag test hij zelf positief. Dus nog een weekje thuis.
En broer ook wéér in quarantaine, die heeft het paar maanden geleden gehad. Maar de nieuwe regel is dat iedereen in quarantaine moet, behalve als de besmetting minder dat 8 weken geleden is. Dat is voor de rest van het gezin zo.
Wij hebben het nu allemaal gehad, maar goed je schijnt het nog een keer te kunnen krijgen...
Zover wij weten hebben wij nooit iemand besmet, vind dat toch wel fijn..


Oh vervelend zeg, dan ben je wel blij als je eindelijk weer naar buiten mag met zn allen, sterkte nog ff!

Ben jij alleenstaande ouder??
Mijn man kan ook niet zomaar vrij nemen (drukke tijd), ook de dagen tussen kerst en oud/nieuw normaal geen vrije dag mogelijk.
Maar dan ben ik dus thuis.
Ik denk dat het verstandig is de scholen te sluiten, om de besmettingen een klap te geven. Maar kinderen dan wel in de 'gezinsbubbel' houden, niet naar oppas, opa en oma etc.

Maar hoe doe je dat normaal dan? Ik heb de afgelopen maanden de basisschoolkinderen zelden allemaal naar school gehad door quarantaines, snotterbelletje, besmettingen in de klas, geen leerkrachten beschikbaar, contact-gehad-met etc :lol: Dan kun je ze ook niet naar een oppas brengen.


Nee ik ben geen alleen staande ouder. Maar wij werken allebei 4 dagen per week. Ik ben een week vrij in de kerstvakantie maar er zijn meer collega's die vrij willenn, we hebben ook vrije dagen nodig voor de zomer, af en toe andere vakanties enzovoorts. Mijn vrouw is dit jaar met een nieuwe baan begonnen en heeft al helemaal niet veel vakantieuren over. Dus als de de scholen een week langer dichtdoen bijvoorbeeld gaan de kids gewoon 3 dagen naar naar de kinderopvang en op onze vrije dagen zijn ze dan uiteraard gewoon thuis.

Mijn kids zijn nog jong, net 3 en bijna 6. De jongste is 1x getest, de oudste 2x bij meer klachten dan alleen een snottebel. Pas vaanf deze maand moet je bij lichte klachten ook testen maar dat mag je zelf dan doen, is tot nu toe nog niet nodig geweest. 2x een dag geen leerkracht gehad maar toen konden ze naar de BSO.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor ajl » 09 dec 2021 13:18

Ik verwacht ook dat de scholen een week extra dicht gaan. Liever niet natuurlijk, omdat het met het werk wel een hoop gedoe is, maar onoverkomelijk is het zeker niet. Mijn man werkt 5 dagen en ik werk 4 dagen. De vorige lockdowns waren we beiden een dagdeel beschikbaar voor de kinderen. Ik werkte elke dag de ochtenduren van 7.00 uur- 13.00 uur en 1 keer een avond voor de ontbrekende uren. Mijn man werkte van 12.00 uur- 18.00 uur met twee keer een avond. Op zich prima te doen. Opvang hebben wij nooit. Als er calamiteiten zijn, is/werkt een van ons thuis.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Marnix » 09 dec 2021 14:07

ajl schreef:Ik verwacht ook dat de scholen een week extra dicht gaan. Liever niet natuurlijk, omdat het met het werk wel een hoop gedoe is, maar onoverkomelijk is het zeker niet. Mijn man werkt 5 dagen en ik werk 4 dagen. De vorige lockdowns waren we beiden een dagdeel beschikbaar voor de kinderen. Ik werkte elke dag de ochtenduren van 7.00 uur- 13.00 uur en 1 keer een avond voor de ontbrekende uren. Mijn man werkte van 12.00 uur- 18.00 uur met twee keer een avond. Op zich prima te doen. Opvang hebben wij nooit. Als er calamiteiten zijn, is/werkt een van ons thuis.


Ik werk 9 uur op een dag maar 7uur beginnen lukt niet, misschien 8 uur. Je kan dan beiden een halve dag werken. Dan kan je allebei een halve dag werken. De kinderen liggen om een uur of 8 op bed en dan zou je eigenlijk nog van 8 uur tot 12 uur 's nachts doorwerken om de volgende dag weer om 8 uur te mogen beginnen. Lijkt me niet echt heel werkbaar. Tijd om te ontspannen is 0,0. Niet voor niets zaten mensen vorig jaar na een eerste thuiswerkperiode vaak tegen een burn-out aan, zeker mensen met kinderen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor ajl » 09 dec 2021 16:24

Ik vind dat je erg overdrijft. Praktisch alle werkgevers hielden rekening ermee dat mensen met kinderen thuiszaten. Daarnaast was het maar 6 weken. Als je dan van de combinatie kinderen en parttime werken tegen een burn out aanzit, moet je toch bij jezelf te rade gaan of de keuzes die je maakt in je leven wel goed zijn voor thuis en werk.

Ik bemerkte met name in de eerste lockdown een oase van rust; geen 10 uur fietsen van en naar school, niet 4 uur fietsen naar en van de sport, geen uitwedstrijden, geen halen/ brengen muziekles. Alleen maar werk en gezin scheelde minimaal 25 uur per week. De tweede lock down deed ik naast werk alleen met 4 kinderen thuis en vond ik door verbouwing en verhuizing intensiever. De sport ging namelijk wel gewoon door en kostte toch ook weer uren halen en brengen.

Daarnaast speelt ook mee of je de uren met de kinderen als belasting/ werk ziet of ook als ontspanning en je dagelijkse leven.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor meribel » 09 dec 2021 16:55

Ik ben dankbaar dat mijn jongste 8 is en prima zich zelf redt. Man werkt thuis dus bij echte calamiteiten beschikbaar. Maar als er wat is dat ze met huiswerk er niet uitkomt ofzo zal ze eerst haar zus van 12 en 15 vragen


Lijkt me lastig hoor met echte kleintjes in een lockdown zitten maar moet zeggen dat ik toen veel minder werkte, alleen avonden en 1 dag doordeweeks als man vrij was en regelmatig weekenden dus we hadden nooit opvang nodig. Dus dan hadden we het ook gered.


Terug naar “Slow Chat”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten