Corona Kletstopic

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor meribel » 15 apr 2022 08:47

Wat mooi nieuws Marnix! Dank voor het delen

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor meribel » 30 apr 2022 08:51

Ik vind het persoonlijk heerlijk dat we af zijn van de live blogs en eindeloze stroom nieuws over corona. Vind het wel afgrijselijk wat er in shanghai gebeurt trouwens

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Marnix » 30 apr 2022 09:38

meribel schreef:Ik vind het persoonlijk heerlijk dat we af zijn van de live blogs en eindeloze stroom nieuws over corona. Vind het wel afgrijselijk wat er in shanghai gebeurt trouwens


Ja bizar he dat ze daar om een paar omikron-besmettingen zulke maatregelen afkondigen. Alsof we nog 2 jaar terug in de tijd zitten…
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor meribel » 30 apr 2022 19:28

Hmm ja of china weet meer over de langetermijn gevolgen dan wij nog. Dat denk ik eerder eigenlijk

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Marnix » 01 mei 2022 11:55

meribel schreef:Hmm ja of china weet meer over de langetermijn gevolgen dan wij nog. Dat denk ik eerder eigenlijk


Mwah nee. Die kennis is echt niet beperkt tot China, klinkt een beetje als een complot. Er is meer en China weet dat en wij niet.

Het punt is gewoon dat de Chinese overheid enorm veel controledrang heeft op heel veel vlakken. Op het gebied van corona hebben ze altijd een streng zero-covid-beleid gevoerd, zware maatregelen waar het opdook. En dat hebben we ook afgezet tegen het westerse beleid als heel succesvol: kijk, hier heb je nauwelijks corona want wij pakken het goed aan, veel beter dan in Europa en Amerika. Vergelijk de officiele cijfers maar eens met elkaar en dat punt is duidelijk.

Alleen nu met een besmettelijkere maar minder ernstige variant krijg je problemen om dat te handhaven, maar het loslaten zou het beeld dat men probeert te handhaven van succesvol land in de strijd tegen corona, volledig overhoop gooien. Plus de matige capaciteit van de gezondheidszorg… en dan zie je dat men eigenlijk nauwelijks anders kan dan het strenge beleid handhaven. Maar dat kan dan nog jaren zo blijven, als bewoners van China zou ik me wel wat zorgen gaan maken.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Optimatus » 02 mei 2022 10:29

Mag ik zeggen dat ik het regime in China heel erg eng vind?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Marnix » 02 mei 2022 11:56

Optimatus schreef:Mag ik zeggen dat ik het regime in China heel erg eng vind?


Je mag hier heel veel zeggen. In tegenstelling tot in China wat echt geen vrij land is. Dat maakt het wel eng ja, die overmatige hang naar controle bij de overheid.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Jess
Sergeant
Sergeant
Berichten: 395
Lid geworden op: 19 sep 2006 12:53
Locatie: @ home

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Jess » 08 okt 2022 17:48

Nee, ik ga niet weer een corona vaccinatie halen.

(dat wilde ik even kwijt)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Marnix » 10 okt 2022 08:29

Jess schreef:Nee, ik ga niet weer een corona vaccinatie halen.

(dat wilde ik even kwijt)


Dat mag je ook helemaal zelf weten. Ik ga hem denk ik wel halen, ik heb nauwelijks last gehad van mijn coronabesmetting in juli maar ik heb al helemaal geen last gehad van mijn vaccinaties.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Slow Chat”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten