Corona Kletstopic

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23591
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Marnix » 12 nov 2021 23:45

Ik denk dat de meeste gezinnen dat zo doen ja, als je kids wat ouder zijn zou het kunnen, veel pubers zouden een week uitslapen, netflix kijken en gamen geen straf vinden. Maar met kids van 10 of 5 of zo is het natuurlijk geen optie.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23591
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Marnix » 12 nov 2021 23:48

Mortlach schreef:Hmm, hier is het in quarantaine en na een negatieve test mag je weer van alles.


Hier moeten huisgenoten van een besmet iemand nu ook weer in quarantaine, quarantaine-regels zijn nu verscherpt.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor meribel » 13 nov 2021 09:56

Ik mis enorm de tijd dat je gewoon verkouden kon zijn en verkouden naar je werk. Rond november liep iedereen te snotteren. Dat gedoe met die afspraken en er naartoe en weer isolatie
Als hier mijn oudste dochter niet had hoeven testen hadden we nooit geweten dat ze corona had en had iedereen normaal kunnen doorleven

Ben het soms echt zo zat allemaal Las laatst de spaanse griep duurde vijf jaar maar ja, niemand hoefde daar naar teststraten toe en om onduidelijke redenen specifieke dagen in isolatie weer

Bleh ben toe aan 2019

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor MoesTuin » 13 nov 2021 10:57

Bij een client van ons nu ook corona, milde klachten, vaccin werkt! :wink:
Hele afdeling in quarantaine.
Heeft wel impact op t geheel maar gelukkig nuchter team
Zijn wel echt 2 verschillende werelden zo ervaar ik het nu....binnen de afdeling....buiten in de wereld....
In de wereld weten of beseffen vele mensen niet wat er intern afspeeld in geval van corona zo lijkt het...
En de overheid en maatregelen....tja....ieder zn mening.. Maar maak het niet te moeilijk en volg de lijn.
Of voor wie anders denkt? Weet jij de oplossing? Vast wel maar ook niet met zekerheid :mrgreen:
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23591
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Marnix » 13 nov 2021 14:39

meribel schreef:Ik mis enorm de tijd dat je gewoon verkouden kon zijn en verkouden naar je werk. Rond november liep iedereen te snotteren. Dat gedoe met die afspraken en er naartoe en weer isolatie
Als hier mijn oudste dochter niet had hoeven testen hadden we nooit geweten dat ze corona had en had iedereen normaal kunnen doorleven

Ben het soms echt zo zat allemaal Las laatst de spaanse griep duurde vijf jaar maar ja, niemand hoefde daar naar teststraten toe en om onduidelijke redenen specifieke dagen in isolatie weer

Bleh ben toe aan 2019


Daarom vielen er ook heel veel doden.
En als je niet weet dat je corona hebt, hoeveel anderen besmet je dan vervolgens? Op school, zondag in de kerk, op bezoek bij opa en oma enz?

Het is ronduit vervelend maar als er dan toch een pandemie is kan je beter nu leven dan in 1919 of zo.

Sterkte!!!
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3471
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor benefietdiner » 13 nov 2021 15:51

Ik stond naast een vrouw met het embleem van ons ziekenhuis in onze stad (80.000 inw.). Ik kon haar niet persoonlijk maar vroeg aan haar hoe het zat met code zwart van ons ziekhuis. Ze zei ja dat is verschrikkelijk en ik stemde in. Zij vroeg aan mij wat ik bij code zwart denkt. Ze zei hoeveel mensen denk je dat er met corona in ons ziekenhuis liggen. Voorzichtig zei ik misschien 20 of 25. Ze nee 2. Ik zei 2 ? met een vraag teken. Ja zei ze 2. Het is niet zo dat wij zoveel ziekenhuis opname hebben maar er is geen personeel. Meer dan 75% ziekenhuis personeel is thuis ziek. Ook ingeënt met de corona vaccins maar toch ziek thuis met corona en daardoor kunnen wij maar twee i.c. bedden bemannen / bedienen en vervolgens code zwart. Oké is dat het was mijn verbaasde reactie.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor meribel » 13 nov 2021 21:57

Marnix schreef:Daarom vielen er ook heel veel doden.
En als je niet weet dat je corona hebt, hoeveel anderen besmet je dan vervolgens? Op school, zondag in de kerk, op bezoek bij opa en oma enz?

Het is ronduit vervelend maar als er dan toch een pandemie is kan je beter nu leven dan in 1919 of zo.

Sterkte!!!


Daarom vielen er heel veel doden? Door ontbreken van de teststraten of dat de medische zorg enkel een nat washandje was

Nouja natuurlijk het testen hoort erbij. Ben gewoon zo zat van alles

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor meribel » 13 nov 2021 22:05

benefietdiner schreef:Ik stond naast een vrouw met het embleem van ons ziekenhuis in onze stad (80.000 inw.). Ik kon haar niet persoonlijk maar vroeg aan haar hoe het zat met code zwart van ons ziekhuis. Ze zei ja dat is verschrikkelijk en ik stemde in. Zij vroeg aan mij wat ik bij code zwart denkt. Ze zei hoeveel mensen denk je dat er met corona in ons ziekenhuis liggen. Voorzichtig zei ik misschien 20 of 25. Ze nee 2. Ik zei 2 ? met een vraag teken. Ja zei ze 2. Het is niet zo dat wij zoveel ziekenhuis opname hebben maar er is geen personeel. Meer dan 75% ziekenhuis personeel is thuis ziek. Ook ingeënt met de corona vaccins maar toch ziek thuis met corona en daardoor kunnen wij maar twee i.c. bedden bemannen / bedienen en vervolgens code zwart. Oké is dat het was mijn verbaasde reactie.



Bij ons 24 corona bedden en 4 ic bedden voor corona. Een redelijk groot ziekenhuis. En als die vol zijn en dat zijn ze doorlopend dan worden er geen corona patienten opgenomen maar moeten ze naar een ander zkhuis. En op de ic heb je altijd 1 noodbed en zodra die vol is moet er heel snel uitgeplaatst worden anders kan een volgende kritieke patient niet naar de ic. Heel gedoe

Ja probleem is het personeel. Als je kijkt op 18 miljoen mensen dat er weet ik veel 300 ofzo met corona op de ic liggen en we kunnen het niet aan dat ligt aan het verpleegkundigentekort inderdaad. Dagelijks in de werkapo wie er alsjeblieft kan werken. Vandaag bijv de oproep wie er alsjeblieft op de heelkunde afdeling (niet mijn afdeling) kan werken want NUL eigen personeel enkel flexkrachten en leerlingen. Allemaal ziek
Sprak laatst collega van de ic die ging volgende maand ook stoppen en werd personal trainer in een sportschool. Nou ja dacht ik. Het is toch wat



Personeelstekort is trouwens niet alleen in her zkhuis he. Verpleeghuis en thuiszorg. Psychiatrie en verstandelijk gehandicapten zorg ook

Enne naar wat ik begrijp in transport,horeca, bouw, onderwijs, politie, kinderopvang enz enz ook.

Maar ja ‘influencer’ betaald dan ook tien keer meer

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23591
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Marnix » 13 nov 2021 22:22

meribel schreef:Daarom vielen er heel veel doden? Door ontbreken van de teststraten of dat de medische zorg enkel een nat washandje was

Nouja natuurlijk het testen hoort erbij. Ben gewoon zo zat van alles


Er vielen veel doden omdat men niet zo goed wist wat ze ertegen konden doen. Aan de zorgkant maar ook aan de preventieve kant, daar doelde ik vooral op. Omdat je zei “als we niet hadden getest hadden we het niet geweten en hadden we niet in quarantaine gehoeven”. Bij de Spaanse griep waren het vooral jongeren die besmet raakten en een van de grootste haarden was onder militairen. Daar waren veel besmettingen maar ze mochten dan wel gewoon met verlof, naar huis en zorgden zo ook voor verdere verspreiding. Een goed quarantainebeleid had dus heel veel gescheeld. Juist omdat men op zorgniveau ook niet zoveel ertegen kon doen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor meribel » 13 nov 2021 22:29

Ja dat is zo maar kan me voorstellen dat die soldaten naar huis wilden. Zeker als je je niet lekker voelt

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23591
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Marnix » 13 nov 2021 23:48

meribel schreef:Ja dat is zo maar kan me voorstellen dat die soldaten naar huis wilden. Zeker als je je niet lekker voelt


Zeker! En nu ook met geliefden die corona hebben. Afstand houden om ze te beschermen? Of juist niet om ze troost te bieden. Een pandemie brengt duivelse dilemma’s met zich mee :?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor meribel » 14 nov 2021 13:47

Mag ik even huilen. De klachtenvrije positieve puber heeft sinds vandaag wel klachten. Zou eigenlijk vandaag uit isolatie mogen. Dikke tranen en paniek want deze week he el belangrijke toetsen en een examen die ze niet mag missen. En ja tegen al mijn principes in toch maar op haar kamer opgesloten want anders grote consequenties voor haar kleine zusje. Man wat een gedoe

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Mortlach » 14 nov 2021 13:54

meribel schreef:Mag ik even huilen. De klachtenvrije positieve puber heeft sinds vandaag wel klachten. Zou eigenlijk vandaag uit isolatie mogen. Dikke tranen en paniek want deze week he el belangrijke toetsen en een examen die ze niet mag missen. En ja tegen al mijn principes in toch maar op haar kamer opgesloten want anders grote consequenties voor haar kleine zusje. Man wat een gedoe


Ach nee. Wat vervelend! Heel veel beterschap gewenst en hopelijk komt ze er gauw weer bovenop. Ik hoop ook dat ze met school wel iets weet te regelen, het is toch immers nog steeds niet 'business as usual'?

Sterkte zelf ook hè!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor meribel » 14 nov 2021 14:58

Mortlach schreef:Ach nee. Wat vervelend! Heel veel beterschap gewenst en hopelijk komt ze er gauw weer bovenop. Ik hoop ook dat ze met school wel iets weet te regelen, het is toch immers nog steeds niet 'business as usual'?

Sterkte zelf ook hè!

Ik ga morgen de school wel bellen maar ze waren gestopt mer de lessen online aanbieden. Ze moeten dat snel weer oppakken. En dat examen dat is echt ellendig want begin van het jaar was dat als je het door ziekte mist je het moet herkansen maae dan niet meer mag herkansen daarna. Dus 1 testmoment vervalt dan. Heel sneu

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Mortlach » 14 nov 2021 15:22

O, dat is wel heel dom geregeld van die school. Alsof er niet een enorme pandemie gaande us momenteel... hopelijk zijn ze schappelijk gezien de situatie.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw


Terug naar “Slow Chat”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 111 gasten