Corona Kletstopic

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor meribel » 26 jan 2022 12:32

Jij schreef we hebben nooit volle ziekenhuizen gekregen. Ging me daarom. Zorg staat al jaren op instorten en enkel met hulp buitenland (voor corona) was er altijd zorg




Maar jongste ging vandaag weer naar school. Zo fijn!!!

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Marnix » 26 jan 2022 13:18

meribel schreef:Jij schreef we hebben nooit volle ziekenhuizen gekregen. Ging me daarom. Zorg staat al jaren op instorten en enkel met hulp buitenland (voor corona) was er altijd zorg


Gaat bij RS natuurlijk wel vooral om altijd al kleine kinderafdelingen in ziekenhuizen. Geeft zeker te denken (hoewel het ook goed is om als landen elkaar te helpen om pieken op te vangen.

De enige keer dat de ziekenhuizen echt vol zaten was in de griepgolf van eind 2017 / begin 2018. En ik kan me voorstellen dat bij dat soort extremen een land er wat vaker voor zouden kiezen om daarom tijdelijk wat maatregelen te treffen, plus dat ik denk dat nu thuiswerken wat meer in het systeem zit, mensen als ze niet helemaal fit zijn eerder geneigd zullen zijn om thuis te werken als hun functie dat toelaat. Maar goed, mee eens dat nav de crisis ook gekeken moet worden naar wat er verbeterd kn worden in de zorg.




Maar jongste ging vandaag weer naar school. Zo fijn!!!


Lekker! Onze oudste mocht maandag ook weer! Hopelijk gaat dat nog even goed want die is vermoedelijk nog niet besmet geweest dus die zal binnenkort wel een keer thuis komen te zitten weer :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Optimatus » 26 jan 2022 17:39

Prisma23 schreef:gewoon niet testen, veel beter voor je gemoedsrust!


Ik ben niet geschikt voor de rol van struisvogel.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor 654321 » 27 jan 2022 09:38

meribel schreef:Tot 18 niet bij dagelijks zelftesten


Ben ik nu de enige die dit wel heel ver vind gaan...? Ik ben echt niet voor onnodige maatregelen, maar dit lijkt mij gewoon onverstandig...

Hier een gezin in de buurt; vader en moeder beiden positief getest. Kinderen gaan (sinds gisteren) allemaal gewoon naar school, bijbaan, spelen etc.
1 van de kinderen vanmorgen ook positieve zelftest; gisteren nog op school en bij bijbaan in de supermarkt geweest.
De anderen gaan nu nog gewoon overal naar toe (dat mag dus). Grote kans dat er nog meer gaan volgen.
Sorry, maar dit snap ik echt niet. Zo besmet je toch heel veel mensen?

Ps. dit gaat dus echt om besmettingen in een gezin/ contact met huisgenoten.
Dat het quarantainebeleid verder verruimd is (met andere contacten, aantallen in de klas etc) snap ik goed.

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Dorpeling » 27 jan 2022 09:52

654321 schreef:Ben ik nu de enige die dit wel heel ver vind gaan...? Ik ben echt niet voor onnodige maatregelen, maar dit lijkt mij gewoon onverstandig...

Hier een gezin in de buurt; vader en moeder beiden positief getest. Kinderen gaan (sinds gisteren) allemaal gewoon naar school, bijbaan, spelen etc.
1 van de kinderen vanmorgen ook positieve zelftest; gisteren nog op school en bij bijbaan in de supermarkt geweest.
De anderen gaan nu nog gewoon overal naar toe (dat mag dus). Grote kans dat er nog meer gaan volgen.
Sorry, maar dit snap ik echt niet. Zo besmet je toch heel veel mensen?

Ps. dit gaat dus echt om besmettingen in een gezin/ contact met huisgenoten.
Dat het quarantainebeleid verder verruimd is (met andere contacten, aantallen in de klas etc) snap ik goed.

Dat mag inderdaad, als je huisgenoot positief is hoeft een kind niet thuis te blijven als het geen klachten heeft. Logisch, als ik buikgriep heb en mijn zoon niet, mag hij ook naar school. Tja, ik ben nu eenmaal wat rebels aangelegd.. :mrgreen:

Maar mede hierom gaat het nergens meer over. Ze kunnen beter stoppen met testen want dit werkt helemaal niet.
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Marnix » 27 jan 2022 12:46

654321 schreef:Ben ik nu de enige die dit wel heel ver vind gaan...? Ik ben echt niet voor onnodige maatregelen, maar dit lijkt mij gewoon onverstandig...

Hier een gezin in de buurt; vader en moeder beiden positief getest. Kinderen gaan (sinds gisteren) allemaal gewoon naar school, bijbaan, spelen etc.
1 van de kinderen vanmorgen ook positieve zelftest; gisteren nog op school en bij bijbaan in de supermarkt geweest.
De anderen gaan nu nog gewoon overal naar toe (dat mag dus). Grote kans dat er nog meer gaan volgen.
Sorry, maar dit snap ik echt niet. Zo besmet je toch heel veel mensen?

Ps. dit gaat dus echt om besmettingen in een gezin/ contact met huisgenoten.
Dat het quarantainebeleid verder verruimd is (met andere contacten, aantallen in de klas etc) snap ik goed.


Je moet de maatregel vergelijken met het alternatief. Voor deze maatregel was het gevolg dat kinderen massaal in quarantaine zaten, vaak hele klassen dicht waren op last van de GGD omdat er een paar besmettingen waren. En veel gezinnen kunnen om de zoveel tijd in quantaine omdat ze ergens op school contact hebben gehad met iemand die besmet is. Of omdat iemand thuis besmet is. Een hoop hebben het al gehad inmiddels dus de hoeveelheid antistoffen is best hoog. Dus de keuze is of kinderen / klassen constant gesloten hebben wat heel slecht is voor het kind, of tot een bepaalfde leeftijd ze vrij laten en dagelijks even testen. Als ze dan gisteren negatief zijn getest en op school zijn geweest en de volgende ochtend testen ze positief hebben ze het waarschijnlijk niet aan veel mensen doorgegeven.

Ja, door dit soort maatregelen krijg je meer besmettingen. Dat klopt. Maar omdat omikron vrij mild is en we niet eindeloos met dichte scholen en lockdowns kunnen zitten moet je dat risico gewoon nemen. Die kinderen moeten het nu een keer krijgen en dan zijn ze voorlopig beschermd. En je ziet tot nu toe dat het virus vooral rondgaat in de jongere groepen en niet zo overslaat op de oudere groepen (die momenteel ook wel redelijk goed beschermd zijn)

Overigens gaan de meesten er wel vrij verstandig mee om, collega's die ik heb met een besmette partner / kinderen gaan niet omdat het volgens de regels mag masssal op kantoor zitten werken of zo hoor.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor meribel » 27 jan 2022 15:14

Vandaag paspoort aanvragen maar echt NIEMAND van de medewerkers van de gemeente draagt een mondkapjr. Enkel een paar die iets op de kind heeft zitten. En tja bij de bezoekers hangt het dus ook overal onder de neus




Voor mijn gemoedsrust schaf die mondkapjesplicht dan af. Heb ik minder moeite mee dan wel een plicht en bij een overheidsinstantie houd niemand zich er aan

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Marnix » 27 jan 2022 16:28

meribel schreef:Vandaag paspoort aanvragen maar echt NIEMAND van de medewerkers van de gemeente draagt een mondkapjr. Enkel een paar die iets op de kind heeft zitten. En tja bij de bezoekers hangt het dus ook overal onder de neus




Voor mijn gemoedsrust schaf die mondkapjesplicht dan af. Heb ik minder moeite mee dan wel een plicht en bij een overheidsinstantie houd niemand zich er aan


Of gebruik ze alleen waar haalbaar / handig is. In de supermarkt, in drukke winkels. Desnoods op de Kalverstraat op zaterdag. Prima. Maar op de werkvloer als je zit te werken schiet niet op. Net als in de sportzaal op het moment dat je niet aan het sporten bent. Dat soort dingen zijn niet haalbaar en schieten totaal niet op.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor meribel » 27 jan 2022 17:37

Waarom is op de werkvloer als je werkt niet haalbaar? Natuurlijk is dat haalbaar. Ik werk al twee jaar met een mondkapje op 8 uur lang. En ziet er naar uit dat het blijvend is als zorgmedewerker


Als je een mondkapjesplicht heb doe er dan 1 op als overheidsinstantie. Of schaf het af. Dit is echt ergerlijk. En zeggen dat het niet haalbaar is word ik gewoon ook boos van sorry marnix. Zijn mijn frustraties

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Marnix » 27 jan 2022 21:46

meribel schreef:Waarom is op de werkvloer als je werkt niet haalbaar? Natuurlijk is dat haalbaar. Ik werk al twee jaar met een mondkapje op 8 uur lang. En ziet er naar uit dat het blijvend is als zorgmedewerker


Als je een mondkapjesplicht heb doe er dan 1 op als overheidsinstantie. Of schaf het af. Dit is echt ergerlijk. En zeggen dat het niet haalbaar is word ik gewoon ook boos van sorry marnix. Zijn mijn frustraties


Ik bedoel dat het niet haalbaar is omdat mensen er doorgaans vooral het nut niet van inzien. Plus dat 8 uur lang je mondkapje ophebben best veel is en volgens mij ook niet heel gezond. Ik vind het overigens wel iets anders als je in de zorg werkt met kwetsbare patienten. Of wanneer je in de bouw werkt met veel stof. Of wanneer je tandarts bent of zo. Tandartsen of mensen in de bouw zetten hem ook af en toe op, als ze dicht bij een patient zijn en gaan boren of als ze ze met stof gaan werken. Ik neem aan dat jij hem ook bij patienten opzetten maar in de wandelgangen wel weer af mag zetten maar ik weet niet precies hoe je functie eruit ziet en of dat echt zo is. Zo niet, dan vind ik dat ze dat inderdaad ook moeten afschaffen. Dat is wat anders dan 's ochtends op je werkplek gaan zitten en muv je pauze na hem de hele dag oplaten denk ik. Theoretisch is dat wel haalbaar maar ik denk niet dat je mensen ervan gaat overtuigen dat de voordelen dan opwegen tegen de nadelen. Prima om een mondkapje te dragen als je in een drukke supermarkt bent of bij kwetsbare patienten en zo. Maar de hele dag een mondkapje op willen vind ik voor niemand haalbaar, ook voor jou niet.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor meribel » 27 jan 2022 23:37

Uiteraard moet je in het zkhuis de hele dag je mondkapje dragen en alleen in de pauze mag die af. Een masker heel de tijd op en af zetten is weinig effectief.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Marnix » 28 jan 2022 08:33

meribel schreef:Uiteraard moet je in het zkhuis de hele dag je mondkapje dragen en alleen in de pauze mag die af. Een masker heel de tijd op en af zetten is weinig effectief.


Volgens mij is het nut er vooral als er weinig afstand kan worden gehouden. Maar het lijkt me vooral handig om naar het nut te kijken. En dan een afweging maken of je het moet doen. Overal op kantoor een mondkapje verplichten lijkt me dan niet haalbaar als je een beetje afstand van elkaar kan houden. Ik ken weinig kantoren waar mensen dichter dan 3 meter van elkaar af zitten. Wat de zorg betreft, daar kan ik niet over oordelen, het lijkt me logisch om ook wat dat betreft terug te gaan naar de oude situatie van voor corona.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor 654321 » 28 jan 2022 11:40

meribel schreef:Vandaag paspoort aanvragen maar echt NIEMAND van de medewerkers van de gemeente draagt een mondkapjr. Enkel een paar die iets op de kind heeft zitten. En tja bij de bezoekers hangt het dus ook overal onder de neus


Maar als ze voldoende afstand hebben of er zit zo'n doorzichtig scherm tussen hun en 'de klant' dan hoeft dat toch ook niet?

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor meribel » 28 jan 2022 13:41

Marnix schreef:Volgens mij is het nut er vooral als er weinig afstand kan worden gehouden. Maar het lijkt me vooral handig om naar het nut te kijken. En dan een afweging maken of je het moet doen. Overal op kantoor een mondkapje verplichten lijkt me dan niet haalbaar als je een beetje afstand van elkaar kan houden. Ik ken weinig kantoren waar mensen dichter dan 3 meter van elkaar af zitten. Wat de zorg betreft, daar kan ik niet over oordelen, het lijkt me logisch om ook wat dat betreft terug te gaan naar de oude situatie van voor corona.


mondkapjes draag je om jezelf te beschermen, maar ook om anderen voor jezelf te beschermen. In de zorg moet je verplicht doorwerken bij positieve huisgenoten. Waarom we mondkapjes dragen is omdat je geen collega's moet besmetten, angst is dat straks 30% verplicht thuis zit met positieve test. Dat is een grote bedreiging voor de continuïteit van de zorg.
Net zoals je ziet dat NS het rooster afschaalt, komt nl langzaam stil te liggen.


als collega's met zijn allen achter een plastic schermpje, of in eenzelfde kantoor ruimte, ook al is het 5 meter afstand, zonder mondkapje, je onderschat de omicron variant. En nee, gaat niet om ernstig ziek worden ( alhoewel op mijn werk de corona afdeling helaas weer volloopt ) , maar om massaal uitvallen van iedereen..


een mondkapje heel de dag op en af zetten, en dus aan dat mondkapje zitten met je handen, ja..dat is de hele reden waarom in eerste instantie experts niet voor een mondkapje waren, omdat mensen er niet mee om kunnen gaan eigenlijk. Je hoort je handen te desinfecteren, mondkapje op zonder zelf aan te raken, en dan na 3 uur verwisselen door eerst weer je handen te desinfecteren en zo voorts en zo voorts...

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Dorpeling » 28 jan 2022 14:25

654321 schreef:Maar als ze voldoende afstand hebben of er zit zo'n doorzichtig scherm tussen hun en 'de klant' dan hoeft dat toch ook niet?

Verschilt volgens mij, dochter zit met bijbaantje achter de kassa achter plexiglas maar moet hem toch op. En da's balen hoor, elke zaterdag 6 - 8 uur lang. Ze is er 's avonds suf van. En of het zin heeft.. :|
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29


Terug naar “Slow Chat”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten