Corona Kletstopic

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor 654321 » 30 nov 2021 11:13

StillAwake schreef:Niet nodig, ik krijg morgen mijn 100e PCR-test.
99× negatief (uitslag van morgen heb ik nog niet...)
Daarnaast gevaccineerd.
Mijn vrouw en kinderen (voor zover 12+) doen dat wel.
Er gaan hier in huis 25 zelftesten per maand doorheen.



:shock: :shock: Waarom??

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor StillAwake » 30 nov 2021 11:28

654321 schreef::shock: :shock: Waarom??

Waarom ik zo vaak PCR-tests krijg?
omdat ik op ieder moment een belletje kan krijgen dat ik binnen twee uur op Schiphol moet staan.
omdat ik bij grote calamiteiten op directe afroep sta wereldwijd.

Ik kan moeilijk stellen in het geval van een ramp dat ik eerst nog een afspraak moet maken, daarna nog op de uitslag moet wachten, en pas dan mag vliegen.

zelftests thuis?
omdat mijn vader er echt geen corona bij kan hebben, en we redelijk vaak hulp in zijn huishouding zijn testen mijn gezinsleden 2x per week met een zelftest. dat zijn er 6 per week in totaal, en daarmee zo'n 25 per maand...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor ajl » 30 nov 2021 13:05

meribel schreef:heb met mijn middelste dochter toch maar afgesproken dat ze 2 keer per week gaat zelftesten omdat de overheid dat vraagt,
de jongste zit in groep 5 dus net niet,en de oudste ja die vanaf januari ongeveer weer ( week of 6 na de corona )


we houden ons er maar aan als de overheid denkt dat het helpen zal
en de mondkapjes zitten weer bij ze in de binnenzak


Weet iemand of die zelftesten ook door school verstrekt worden? Mijn oudste krijgt ze wel van school en doet het thuis braaf, maar de andere twee moeten het eigenlijk ook gaan doen.

StillAwake schreef:Waarom ik zo vaak PCR-tests krijg?
omdat ik op ieder moment een belletje kan krijgen dat ik binnen twee uur op Schiphol moet staan.
omdat ik bij grote calamiteiten op directe afroep sta wereldwijd.

Ik kan moeilijk stellen in het geval van een ramp dat ik eerst nog een afspraak moet maken, daarna nog op de uitslag moet wachten, en pas dan mag vliegen.

zelftests thuis?
omdat mijn vader er echt geen corona bij kan hebben, en we redelijk vaak hulp in zijn huishouding zijn testen mijn gezinsleden 2x per week met een zelftest. dat zijn er 6 per week in totaal, en daarmee zo'n 25 per maand...


Ik denk dat ik zo'n beetje de enige ben in Nederland die nog geen enkele test heb gedaan/gekregen. De afgelopen twee jaar 0 klachten gehad.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor StillAwake » 30 nov 2021 13:23

ajl schreef:Weet iemand of die zelftesten ook door school verstrekt worden? Mijn oudste krijgt ze wel van school en doet het thuis braaf, maar de andere twee moeten het eigenlijk ook gaan doen.



Ik denk dat ik zo'n beetje de enige ben in Nederland die nog geen enkele test heb gedaan/gekregen. De afgelopen twee jaar 0 klachten gehad.

Als ik niet aan de verplichte testen had gezeten had ik er waarschijnlijk ook maar 1 (of zelfs 0??) gehad, ik heb 1x wat hele milde klachten gehad (wat snotterig).
zelftests: zou ik wel gedaan hebben als ik een kwetsbaar persoon zou bezoeken, maar als mijn baas het niet geeist zou hebben weet ik niet of ik uberhaupt een PCR-test gehad zou hebben.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Marnix » 30 nov 2021 15:27

ajl schreef:Weet iemand of die zelftesten ook door school verstrekt worden? Mijn oudste krijgt ze wel van school en doet het thuis braaf, maar de andere twee moeten het eigenlijk ook gaan doen.


Ze worden aan scholen aangeboden die ze aan hun leerlingen verstrekken, is het idee. Maar goed dat is vrijdag gecommuniceerd en het duurt even voordat ze aan de scholen geleverd zijn heb ik begrepen. Maar uiteindelijk moet iedereen van groep 6 en ouder ze nderdaad van school gaan krijgen.

Ik denk dat ik zo'n beetje de enige ben in Nederland die nog geen enkele test heb gedaan/gekregen. De afgelopen twee jaar 0 klachten gehad.


Zijn er niet zoveel nee.Ik ben 3x getest, 1x vanwege verkoudheidsklachten, 1x omdat ik een uur met een collega in een hok heb gezeten die de dag erna positief testte en 1x omdat we op vakantie wilden via Duitsland naar Oosternrijk en mijn tweede prik nog geen twee weken oud was. Het zal mijn hobby niet worden maar het stelt ook niet veel voor.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3821
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor meribel » 02 dec 2021 16:28

even een situatie schets van mezelf, ik heb in de eerste en tweede en weet ik veel golf op de covid afdeling gestaan, dat was de interne afdeling maar was aangewezen voor de covid. in het voorjaar 2021 ben ik begonnen met de ic opleiding. Ik was er helemaal niet op mijn plek en na een half jaar besloten te stoppen, niet omdat ik het niet kon, had al mijn toetsen gehaald en zij hadden me graag gehouden, maar ik was er zo ongelukkig. Ik kon toen terecht op de acute opname afdeling ( waar je de eerste modules van de ic opleding voor moet hebben ) en ben daar gelukkig wel weer helemaal op mijn plek. Een ontzettend fijn team en uitdagend maar wel met heel veel contact met de patient.

Ergens einde van het voorjaar is de corona afdeling gelukkig opgeheven na ruim een jaar, en konden de corona patienten weer verdeeld over het ziekenhuis. Dat is lang volgehouden ( overal op de beschikbare sluiskamers ) maar uiteraard nu niet meer te doen. De interne afdeling kon het niet aan het opnieuw te worden, het volledige team zit er doorheen daar , en het team van de longafdeling die verplicht moest helpen die is er ook stuk aan gegaan. Dus nu is de heelkunde afdeling aangewezen als nieuwe corona afdeling, en sinds maandag de tweede afdeling gehopend en nu ook de MDL. Natuurlijk krijgen ze met geen mogelijkheid het rooster rond ( want je hebt voor cohort zorg meer personeel nodig dan reguliere zorg ) dus ook op alle andere afdelingen zijn veel bedden gesloten en moet je naar de cohort. Ook ik weer uiteraard, heb deze week weer de eerste dagen op de corono cohort gestaan en volgende week moet ik weer.

en man, wat valt dat zwaar weer. EN wat zijn de patienten ziek weer, het doet zo ontzettend denken aan de eerste golf. wat is het toch *censuur* allemaal.
en wat ik dinsdag had, en het zit me nog dwars merk ik, is de agressie van de bezoekers. Afgelopen dinsdag een zoon die ontzettend kwaad werd en ons uitschold omdat we het beste voor hadden met zijn vader. En ja dat is zijn emotie , en als zorgmedewerker moet je het allemaal maar begrijpen en er begrip voor hebben. Ja dat weet ik wel maar men wat ben ik er klaar mee.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3821
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor meribel » 02 dec 2021 16:29

haha, refoweb censureert automatisch :lol: nou het was geen vloek hoor

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor StillAwake » 02 dec 2021 16:38

meribel schreef:haha, refoweb censureert automatisch :lol: nou het was geen vloek hoor

er zal vast niet hebben gestaan "een minder fijne situatie" ;-)
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor StillAwake » 03 dec 2021 10:13

Ik lees net dat een aantal kerken (gergem) zich als essentieel willen laten benoemen, zodat ze een sluitingstijd van 20u00 kunnen hanteren.
Waarom?

Waarom niet "gewoon" een middagdienst (zoals in veel kerken en streken al jaren gebruikelijk is).
Waarom azen op een uitzonderingspositie, zou dat de kerk in Nederland echt ten goede komen?
Of werkt het alleen maar meer stigmatiserend?

Als je als kerken zelfs niet bereid lijkt om je planning aan te passen.
Als je niet eens bereid bent om je tijdsschema aan te passen, wel signaal geef je dan af aan de rest van de maatschappij?
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor StillAwake » 03 dec 2021 10:21

StillAwake schreef:Ik lees net dat een aantal kerken (gergem) zich als essentieel willen laten benoemen, zodat ze een sluitingstijd van 20u00 kunnen hanteren.
Waarom?

Waarom niet "gewoon" een middagdienst (zoals in veel kerken en streken al jaren gebruikelijk is).
Waarom azen op een uitzonderingspositie, zou dat de kerk in Nederland echt ten goede komen?
Of werkt het alleen maar meer stigmatiserend?

Als je als kerken zelfs niet bereid lijkt om je planning aan te passen.
Als je niet eens bereid bent om je tijdsschema aan te passen, wel signaal geef je dan af aan de rest van de maatschappij?

https://www.rd.nl/artikel/953413-gg-ker ... itingstijd
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Marnix » 03 dec 2021 17:39

StillAwake schreef:https://www.rd.nl/artikel/953413-gg-kerkdiensten-essentieel-hanteer-20-00-uur-als-sluitingstijd


Sommige gemeenten hebben drie dienste, dat wordt dan wel ingewikkeld. Maar inderdaad, als er twee diensten zijn kan je ook het tijdstip vervroegen. Hier gaan ze van 17:00 naar 15:30.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3821
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor meribel » 03 dec 2021 19:06

Ja hier ook ipv half vijf nu half vier middagdienst


Jaaaa dat gaat verschil maken hoor met de besmettingen

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Marnix » 03 dec 2021 19:42

meribel schreef:Ja hier ook ipv half vijf nu half vier middagdienst


Jaaaa dat gaat verschil maken hoor met de besmettingen


Nope.

Het was vanmiddag in het zwembad ook gezellig druk. :roll:
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor StillAwake » 05 dec 2021 15:40

meribel schreef:Ja hier ook ipv half vijf nu half vier middagdienst


Jaaaa dat gaat verschil maken hoor met de besmettingen

Nee dat gaat geen verschil maken.
Maar het idee dat je recht hebt op een uitzonderingspositie gaat het verschil ook niet maken.
Of juist wél, als het mensen de kerk uitjaagt, omdat ze zich hier niet mee willen vereenzelvigen...

Ik krijg dit in elk geval niet uigelegd aan mijn onchristelijke ouders en broers.
Ik krijg dit niet uitgelegd aan mijn onchristelijke collega's.

Dit doet meer kwaad dan goed.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Chaya » 06 dec 2021 13:56

StillAwake schreef:Als je als kerken zelfs niet bereid lijkt om je planning aan te passen.
Als je niet eens bereid bent om je tijdsschema aan te passen, wel signaal geef je dan af aan de rest van de maatschappij?

Het is niet alleen de GG die zich niet wenst aan te passen, er waren gisteren meer kerken die de middagdienst op de gebruikelijke tijden hielden.
Er waren echter ook kerken, die de middag/avonddienst zonder kerkgangers hebben gehouden. Dus alleen de noodzakelijke mensen zoals predikant, 2 k.r. leden, organist en koster.
En waarom ook niet? Wat is het argument dat een dienst om half 4 veiliger zou zijn dan één die om 6 uur begint?
Ik zou zeggen, die laatste lijkt me veiliger want dan heb je langere tijd om door te luchten.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8


Terug naar “Slow Chat”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten