Corona Kletstopic

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Marnix » 26 nov 2021 20:43

StillAwake schreef:Dat klopt, maar waarom geldt datzelfde argument dan niet voor de clubs en festivals waar vooral jongeren komen?


Het is een optelsom.

Dat is absoluut waar, maar horecasluiting heeft grote invloed op de gezinnen van horecaondernemers, het thuiswerken heeft grote invloed op de gezinnen van de thuiswerkers, en de avondklok heeft grote gevolgen voor mensen die overdag werken.
In een optimale wereld hoeft geen van deze maatregelen uitgevoerd te worden, maar op dit moment zitten we niet in die optimale wereld.


Zie hierboven. En schoolachterstand is lastiger om nog een beetje te compenseren en blijvend.

Alle keuzes hebben gevolgen... Dat werd de vorige keer gezien als een voordeel, omdat het ouders dwong thuis te werken. Dus dat argument (hoewel waar) heeft niet zoveel waarde meer.


Heel wat ouders gehoord die overdag de kinderen bezig hielden en ‘s avonds nog door moesten werken en dan nog te weinig uren maakten en dat later moesten inhalen. Ze moesten thuisblijven maar van werken kwam weinig terecht.

Dat klopt, hoewel het in de bovenbouw van de basisscholen (bij ons althans) wonderbaarlijk goed ging. En inderdaad, je merkt een segregatie tussen kinderen die voorafgaand aan de lockdown gelijkwaardig waren qua niveau. Maar op de basisschool van mijn zoon was de conclusie juist dat de meeste kinderen in de thuiswerkperiode juist (qua leerstof) een stap vooruit hebben gezet.


Ja in de beter opgeleide kringen gaat het redelijk. Maar kleuters en zo kan je sowieso niet online onderwijs aanbieden. Of zelfstandig laten werken. Of als ouders passend onderwijs aanbieden.

Ik besef heel goed dat dat niet het landelijk gemiddelde is, maar het hoeft niet per definitie slecht te zijn. Faillisementen zijn ook blijvend. De depressie die mensen hebben opgelopen door bepaalde maatregelen is ook blijvend.


Klopt.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Dorpeling » 26 nov 2021 21:57

Marnix schreef:En schoolachterstand is lastiger om nog een beetje te compenseren en blijvend.

Heel wat ouders gehoord die overdag de kinderen bezig hielden en ‘s avonds nog door moesten werken en dan nog te weinig uren maakten en dat later moesten inhalen. Ze moesten thuisblijven maar van werken kwam weinig terecht.

Ja in de beter opgeleide kringen gaat het redelijk. Maar kleuters en zo kan je sowieso niet online onderwijs aanbieden. Of zelfstandig laten werken. Of als ouders passend onderwijs aanbieden.

Uh.. van mening veranderd? Volgens mij viel het altijd wel mee volgens jou, die schoolsluitingen en kon de jeugd/jongeren dat best aan?

Iig ben ik heel blij dat de scholen openblijven. Voor onze kleintjes (die het zelf wel zagen zitten, een lange vakantie :) ) , maar vooral voor de pubers die er écht genoeg van hebben om online lessen te volgen.
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Marnix » 27 nov 2021 00:06

Dorpeling schreef:Uh.. van mening veranderd? Volgens mij viel het altijd wel mee volgens jou, die schoolsluitingen en kon de jeugd/jongeren dat best aan?

Iig ben ik heel blij dat de scholen openblijven. Voor onze kleintjes (die het zelf wel zagen zitten, een lange vakantie :) ) , maar vooral voor de pubers die er écht genoeg van hebben om online lessen te volgen.


Nee dat heb ik niet gesteld :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3821
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor meribel » 27 nov 2021 14:22

Gaan jullie nou allemaal voor elk bezoek zelftesten??

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Chaya » 27 nov 2021 14:44

meribel schreef:Gaan jullie nou allemaal voor elk bezoek zelftesten??

Nee.
Ik ga nergens heen waar ik niet noodzakelijk naar toe moet.
Bovendien zijn die zelftesten niet betrouwbaar.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor StillAwake » 27 nov 2021 15:49

meribel schreef:Gaan jullie nou allemaal voor elk bezoek zelftesten??

Niet nodig, ik krijg morgen mijn 100e PCR-test.
99× negatief (uitslag van morgen heb ik nog niet...)
Daarnaast gevaccineerd.
Mijn vrouw en kinderen (voor zover 12+) doen dat wel.
Er gaan hier in huis 25 zelftesten per maand doorheen.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3821
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor meribel » 27 nov 2021 16:18

StillAwake schreef:Niet nodig, ik krijg morgen mijn 100e PCR-test.
99× negatief (uitslag van morgen heb ik nog niet...)
Daarnaast gevaccineerd.
Mijn vrouw en kinderen (voor zover 12+) doen dat wel.
Er gaan hier in huis 25 zelftesten per maand doorheen.


:shock: Ehhh nou dat ok. Nee hier testen we bij klachten en ja ik zie het niet echt voor me om iedereen 2 keer te zelftesten.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3821
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor meribel » 27 nov 2021 16:18

StillAwake schreef:Niet nodig, ik krijg morgen mijn 100e PCR-test.
99× negatief (uitslag van morgen heb ik nog niet...)
Daarnaast gevaccineerd.
Mijn vrouw en kinderen (voor zover 12+) doen dat wel.
Er gaan hier in huis 25 zelftesten per maand doorheen.

Hebben dis 25 zelftesten ooit een positieve uitslag gehad trouwens?

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor StillAwake » 27 nov 2021 17:34

meribel schreef:Hebben dis 25 zelftesten ooit een positieve uitslag gehad trouwens?

Tot nog toe nooit...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Mortlach » 27 nov 2021 18:01

meribel schreef:Gaan jullie nou allemaal voor elk bezoek zelftesten??


Tja, mijn oom en tante toch besmet geraakt na een koffiebezoekje aan iemand die contact had gehad met iemand die besmet was. Had die persoon zichzelf getest, dan was het wellicht niet gebeurt. Iedereen in die generatie is flink op leeftijd, dus ja, dan is het toch wel even lastig. Gelukkig lijkt het alweer goed met hen beide te gaan (beiden dubbel gevaccineerd, dat helpt!)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3821
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor meribel » 27 nov 2021 18:43

Mijn dochter die dus positief testte met een ggd test na 5e dag contact die deed dgls een zelftest. Vanaf dat contactmoment en die zijn wel negatief gebleven

Mijn schoonzus testte bij een zelftest positief maar een ggd test negatief


Ik heb persoonlijk wel meer vertrouwen in die ggd testen maar ja. Heel laagdrempelig om daar af te spreken is niet tegenwoordig

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3821
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor meribel » 27 nov 2021 18:46

Voor ik ouderen bezoek zal ik wel een zelftest gaan doen denk ik maar ja. Ik werk dagelijks met heel veel ouderen doe ik ook geen zelftest voor. Lijkt me onmogelijk ook. Zou een ramp zijn als regelmatig voor een dienst een uur van te voren iemand meld door een positieve zelftest niet te mogen komen. Dat moet ie alsnog komen vermoed ik

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Dorpeling » 27 nov 2021 22:02

Marnix schreef:Nee dat heb ik niet gesteld :-)

Ik ga dat ook niet terugzoeken hoor, maar ik meende toch stellig dat jij het was die beweerde dat het middelbaar onderwijs best kan sluiten en online onderwijs aan ze aanbieden, dat dat best haalbaar was en de gevolgen.. ach valt mee. Maar goed, als jij het zegt..

meribel schreef:Gaan jullie nou allemaal voor elk bezoek zelftesten??

Nee, moet al twee keer per week TvT en dat vind ik meer dan genoeg. Dat was trouwens al een hele overwinning..
Kids doen wel zelftest bij klachten, al is dat ook niet van harte.
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Marnix » 27 nov 2021 23:42

Dorpeling schreef:Ik ga dat ook niet terugzoeken hoor, maar ik meende toch stellig dat jij het was die beweerde dat het middelbaar onderwijs best kan sluiten en online onderwijs aan ze aanbieden, dat dat best haalbaar was en de gevolgen.. ach valt mee. Maar goed, als jij het zegt..


Misschien heb ik wel eens gezegd dat qua scholing tieners het online leren wel aankunnen, die zijn gewend aan achter een computer zitten, kunnen zelfstandig opdrachten doen. Dat in tegenstelling tot kleuters bijvoorbeeld, die kunnen niet digitaal onderwijs krijgen. Maar zoals ik hierboven al zei, onderwijs is meer dan alleen kennis opdoen, het is ook iets sociaals en op dat gebied missen ze of ze jong zijn of wat ouder, school vaak enorm.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3821
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor meribel » 28 nov 2021 15:02

heb met mijn middelste dochter toch maar afgesproken dat ze 2 keer per week gaat zelftesten omdat de overheid dat vraagt,
de jongste zit in groep 5 dus net niet,en de oudste ja die vanaf januari ongeveer weer ( week of 6 na de corona )


we houden ons er maar aan als de overheid denkt dat het helpen zal
en de mondkapjes zitten weer bij ze in de binnenzak


Terug naar “Slow Chat”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast