Corona Kletstopic

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3821
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Corona Kletstopic

Berichtdoor meribel » 09 nov 2021 09:27

Jongens ik mis een topic waar we zonder discussie over corona kunnen kletsen en klagen en doe maar een poging, als het niet van de grond komt dan niet.

Dit is om je frustraties te uiten over de volgende besmetting in je eigen omgeving en als je helemaal zat ben op je werk omdat de sloot patiënten weer komt. Of juist als je je verheugd op een volgende lockdown omdat de afspraken de pan uit rijzen en je toe bent aan wat rust :lol: Positieve punten mogen ook belicht natuurlijk :D
( dus zonder discussies over vaccinaties die zijn voor het andere topic )


hier merk ik in omgeving dat het weer aardig toeslaat, broer en schoonzus zitten in quarantaine, klasgenootje van middelste dochter heeft het en afgelopen zaterdag was hier de beste vriendin van oudste dochter en zondag was ze ziek en jawel hoor.......
alsof het 'coronaseizoen' weer is begonnen

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Marnix » 09 nov 2021 11:33

meribel schreef:Jongens ik mis een topic waar we zonder discussie over corona kunnen kletsen en klagen en doe maar een poging, als het niet van de grond komt dan niet.

Dit is om je frustraties te uiten over de volgende besmetting in je eigen omgeving en als je helemaal zat ben op je werk omdat de sloot patiënten weer komt. Of juist als je je verheugd op een volgende lockdown omdat de afspraken de pan uit rijzen en je toe bent aan wat rust :lol: Positieve punten mogen ook belicht natuurlijk :D
( dus zonder discussies over vaccinaties die zijn voor het andere topic )


hier merk ik in omgeving dat het weer aardig toeslaat, broer en schoonzus zitten in quarantaine, klasgenootje van middelste dochter heeft het en afgelopen zaterdag was hier de beste vriendin van oudste dochter en zondag was ze ziek en jawel hoor.......
alsof het 'coronaseizoen' weer is begonnen


Haha ja ik zat laatst wel te denken: Pff, wat zit de agenda toch weer vol. Maar liever geen lockdowns nee. Oudste mocht vorige week wel even testen, die had bij het kinderwerk in de kerk een uur naast een meisje gezeten die vervolgens positief testte. Dat soort dingen ga je nu natuurlijk wel weer regelmatig krijgen...
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3821
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor meribel » 09 nov 2021 11:38

Marnix schreef:Haha ja ik zat laatst wel te denken: Pff, wat zit de agenda toch weer vol. Maar liever geen lockdowns nee. Oudste mocht vorige week wel even testen, die had bij het kinderwerk in de kerk een uur naast een meisje gezeten die vervolgens positief testte. Dat soort dingen ga je nu natuurlijk wel weer regelmatig krijgen...


maar hoefde niet in quarantaine?

ooit wist ik precies welke regels wat en hoe, maar merk dat ik inmiddels de weg wel kwijt ben hoor

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Marnix » 09 nov 2021 12:48

meribel schreef:maar hoefde niet in quarantaine?

ooit wist ik precies welke regels wat en hoe, maar merk dat ik inmiddels de weg wel kwijt ben hoor


Haha hij we hoorden het op woensdagmiddag. Toen was hij thuis en is daar gebleven. Op donderdag getest en die bleek donderdagmiddag negatief. Dus vrijdag weer naar school.

Helemaal officieel:Er is onderscheid tussen huisgenoot en nauw contact. In dit geval is het een nauw contact. Dan moet je in quarantaine en op de 5e dag testen, als die positief is ga je in quarantaine en als die negatief is mag je weer doen wat je wil. Enige wat we daarin anders hebben gedaan is op de 4e dag de test ipv de vijfde omdat hij 5 is, ze in een relatief grote ruimte samen waren (en ik de exacte procedure ook niet meer wist). Ze waren met een stuk of 12 kids en die zijn allemaal negatief getest trouwens. Dan merk je wel dat kinderen het niet zo makkelijk aan elkaar doorgeven.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Chaya » 09 nov 2021 14:33

Ik snap het woud van regels helemaal niet, en het loslaten daarvan.
Ik begrijp echt niet waarom de anderhalvemeter werd losgelaten. Had nooit moeten gebeuren!
En ik heb maar enkele dagen zonder mondkapje gelopen.
Ik werd vaak meewarig aangestaard, of mensen vroegen ronduit: ben jij niet gevaccineerd?
Alsof dat het einde van alle tegenspraak was, inmiddels weten dus weer beter.
Sinds gisteren mag er weer naar Amerika gevlogen worden, maar anders liever niet, want hier is code rood.

Het virus waarde gewoon rond, ook in de zomer. Alleen hoorde je even niet zo vaak van positief geteste mensen.
En de quarantaine regels, zijn ook niet uit te leggen.
meribel schreef:ooit wist ik precies welke regels wat en hoe, maar merk dat ik inmiddels de weg wel kwijt ben hoor

Ik ook, daarom doe ik zelf zo veel mogelijk.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor StillAwake » 09 nov 2021 15:06

Chaya schreef:Ik snap het woud van regels helemaal niet, en het loslaten daarvan.
Ik begrijp echt niet waarom de anderhalvemeter werd losgelaten. Had nooit moeten gebeuren!
En ik heb maar enkele dagen zonder mondkapje gelopen.
Ik werd vaak meewarig aangestaard, of mensen vroegen ronduit: ben jij niet gevaccineerd?
Alsof dat het einde van alle tegenspraak was, inmiddels weten dus weer beter.
Sinds gisteren mag er weer naar Amerika gevlogen worden, maar anders liever niet, want hier is code rood.

Het virus waarde gewoon rond, ook in de zomer. Alleen hoorde je even niet zo vaak van positief geteste mensen.
En de quarantaine regels, zijn ook niet uit te leggen.

Ik ook, daarom doe ik zelf zo veel mogelijk.

Ik ben juist wel blij dat de anderhalve meter een poos losgelaten geweest is. Ik vond het een verademing om mensen ook weer eens op een normale manier te ontmoeten.
Jammer dat deze maatregel weer terug is. Liever QR-codes en mondkapjes dan die anderhalvemeterregel.
Maar helaas, we zitten nog wel een poosje aan die regels vast.

Hopen dat de lockdown ons deze winter bespaard blijft. Ik ken een heel aantal huwelijken die dat niet gaan overleven, en ben bang dat het aantal mensen wat juist aan de eenzaamheid kapot gaat groter is dan we denken...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3821
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor meribel » 09 nov 2021 17:39

Ik zie om mij heen echt niemand zich aan anderhalve meter regelingen houden. En op tv zie ik mensen het ook niet doen

Zelf probeer ik het wel te doen hoor




Ja ik wil wel een avondklok in de wintermaanden weer. Zal wel geen drol helpen maar oh wat vond ik het heerlijk op tijd alle kuikens in het hok en nergens tot laat weg :-)

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor StillAwake » 09 nov 2021 19:40

meribel schreef:Ik zie om mij heen echt niemand zich aan anderhalve meter regelingen houden. En op tv zie ik mensen het ook niet doen

Zelf probeer ik het wel te doen hoor




Ja ik wil wel een avondklok in de wintermaanden weer. Zal wel geen drol helpen maar oh wat vond ik het heerlijk op tijd alle kuikens in het hok en nergens tot laat weg :-)

Je bent vrij om jezelf die avondklok op te leggen.
De avondklok heb ik van alles her zwaarst gevonden.
Het haalde echt alle mogelijkheden om nog eens mensen te spreken weg.
Ik weet serieus niet of ik dat nog een keer trek...

Tegen de tijd dat je klaar was met werken zat je opgesloten.
Maar hoe heb jij dan in die tijd contacten onderhouden?
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3821
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor meribel » 09 nov 2021 22:28

StillAwake schreef:Je bent vrij om jezelf die avondklok op te leggen.
De avondklok heb ik van alles her zwaarst gevonden.
Het haalde echt alle mogelijkheden om nog eens mensen te spreken weg.
Ik weet serieus niet of ik dat nog een keer trek...

Tegen de tijd dat je klaar was met werken zat je opgesloten.
Maar hoe heb jij dan in die tijd contacten onderhouden?


Ach Zie hoe is egoïstisch mijn wens is dus. Ik gun het anderen dus ook niet maar was heerlijk om niet tot laat te zitten knikkebollen tot de puber eens terug in huis was

Ik werk in de zorg dus ja onregelmatig werken en juist overdag en doordeweeks tijd voor wandelingen met vriendinnen die ook vrijwel allemaal in de zorg werken. Ouders em schoonouders zijn met pensioen dus ook prima overdag te doen

En alle vergaderingen van allerhande dingen lekker in je pyama vanaf de bank vond ik heerlijk

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor StillAwake » 10 nov 2021 09:25

meribel schreef:Ach Zie hoe is egoïstisch mijn wens is dus. Ik gun het anderen dus ook niet maar was heerlijk om niet tot laat te zitten knikkebollen tot de puber eens terug in huis was

Ik werk in de zorg dus ja onregelmatig werken en juist overdag en doordeweeks tijd voor wandelingen met vriendinnen die ook vrijwel allemaal in de zorg werken. Ouders em schoonouders zijn met pensioen dus ook prima overdag te doen

En alle vergaderingen van allerhande dingen lekker in je pyama vanaf de bank vond ik heerlijk

Klopt, zo denkt iedereen vanuit zijn eigen referentiekader.
Alle verjaardagen (die toch al niet in coronatijd gepland werden), alle avonden met mijn vrienden: het begint nooit voor 21u30.
Sowieso is het aantal keren dat ik voor 24u naar bed ga op jaarbasis op de vingers van 2 handen te tellen, dus het wachten op die pubers daar zit ik neit zo mee (hoewel ik ook rustig zou gaan slapen als ze nog niet thuis zijn).
En als je rond die tijd de weg al niet meer op mag is dat best heftig.

En wat mij betreft voeren ze de coronapas veel verder door. Liefst zelfs met een 2G systeem, dat is namelijk iets waar ik het minst last van heb, en wat een relatief groot effect lijkt te hebben.
Maar daar zijn anderen weer fel tegenstander (en slachtoffer) van.

Iedereen hoopt op maatregelen die hemzelf het minst schaden, dat blijkt wel weer.
Maar als je ziet wat er op tafel ligt (tijdsbeperking horeca, zitverplichting horeca en uitbreiding coronapas) lijkt het voor vrijdag nog mee te vallen.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Chaya » 10 nov 2021 10:32

meribel schreef:Ach Zie hoe is egoïstisch mijn wens is dus. Ik gun het anderen dus ook niet maar was heerlijk om niet tot laat te zitten knikkebollen tot de puber eens terug in huis was

Herkenbaar meribel. :wink:
Mijn jongvolwassenen zwermen nog verder uit, met de auto. Gelukkig drinken ze nooit alcohol, ze lusten het niet, maar andere weggebruikers soms wel.
En omdat ze dan vaak de BOB zijn, betekent dit dat ze een rondje thuisbrengen moeten rijden.
Dat resulteert in late thuiskomtijden.
Tijdens de lockdown had deze moeder kip dus haar grote kuikens in het hok.
Enne..... het went nooit. Althans, bij mij niet. Zo lang ze thuis wonen, blijf ik wakker/wakend, tot ik de sleutel in het slot hoor.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor StillAwake » 10 nov 2021 12:59

Chaya schreef:Herkenbaar meribel. :wink:
Mijn jongvolwassenen zwermen nog verder uit, met de auto. Gelukkig drinken ze nooit alcohol, ze lusten het niet, maar andere weggebruikers soms wel.
En omdat ze dan vaak de BOB zijn, betekent dit dat ze een rondje thuisbrengen moeten rijden.
Dat resulteert in late thuiskomtijden.
Tijdens de lockdown had deze moeder kip dus haar grote kuikens in het hok.
Enne..... het went nooit. Althans, bij mij niet. Zo lang ze thuis wonen, blijf ik wakker/wakend, tot ik de sleutel in het slot hoor.

En werden die kinderen daar wel gelukkig van?
Juist in die periode moet je je toch ontwikkelen, en, om in jouw voorbeeld te blijven, je vleugels uit te slaan.
Juist in die periode is het belangrijk dat je een sociaal netwerk om je heen bouwt, en dat netwerk uitbreidt.
Ik kan me voorstellen dat daar best nog wat problemen uit de hoge hoed gaan komen..
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Marnix » 10 nov 2021 13:14

Chaya schreef:Herkenbaar meribel. :wink:
Mijn jongvolwassenen zwermen nog verder uit, met de auto. Gelukkig drinken ze nooit alcohol, ze lusten het niet, maar andere weggebruikers soms wel.
En omdat ze dan vaak de BOB zijn, betekent dit dat ze een rondje thuisbrengen moeten rijden.
Dat resulteert in late thuiskomtijden.
Tijdens de lockdown had deze moeder kip dus haar grote kuikens in het hok.
Enne..... het went nooit. Althans, bij mij niet. Zo lang ze thuis wonen, blijf ik wakker/wakend, tot ik de sleutel in het slot hoor.


Lijkt me lastig. Je moet het toch proberen een keer loslaten, als ze het huis uit gaan doen ze precies hetzelfde alleen kan je ook niet meer checken of ze thuis gekomen zijn. En lig je er ook niet meer wakker van. Maar dat is vast makkelijker gezegd dan gedaan.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Chaya » 10 nov 2021 13:25

StillAwake schreef:En werden die kinderen daar wel gelukkig van?
Juist in die periode moet je je toch ontwikkelen, en, om in jouw voorbeeld te blijven, je vleugels uit te slaan.
Juist in die periode is het belangrijk dat je een sociaal netwerk om je heen bouwt, en dat netwerk uitbreidt.
Ik kan me voorstellen dat daar best nog wat problemen uit de hoge hoed gaan komen..

Dat wisten ze eerst niet hoor.
En van ons krijgen ze alle ruimte, ik belemmer niks. Maar er is een uit- en inwendig beleven he, ook in dit. :wink:
Dat wakker blijven doe ik mezelf aan, niet bewust. Vooral de oudste maakte er soms een potje van. Dan begon de zon al
aan de kimme verschijnen. Maar hé, ik ben mijn eigen tijd niet vergeten.

En ze bleken heel creatief te zijn om elkaar toch te spreken. Zoomsessies, ook met de vrienden overzee.
Of ze ontmoetten elkaar buiten.
En hun netwerk bestaat al vanaf de lagere school, slash middelbare slash universiteit.
Marnix schreef:Je moet het toch proberen een keer loslaten, als ze het huis uit gaan doen ze precies hetzelfde alleen kan je ook niet meer checken of ze thuis gekomen zijn.

Wat niet weet wat niet deert Marnix. Als ze op vakantie zijn, appen ze wel elke dag even voor een foto e.d.
Mijn man heeft er ook geen last van, in het algemeen is dit meer een moederding.
Elk weekend weer hoor je van ongelukken, steekpartijen, en andere narigheid. Waarom zou dit onze kinderen niet kunnen overkomen?

Ik vind het juist raar als een moeder/vader zegt: joh, het boeit me niet, kijk maar wat je doet, je bent nu volwassen.
Ik ben geen overbezorgde, maar een biddende moeder.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Marnix » 10 nov 2021 13:41

Chaya schreef:
Wat niet weet wat niet deert Marnix. Als ze op vakantie zijn, appen ze wel elke dag even voor een foto e.d.
Mijn man heeft er ook geen last van, in het algemeen is dit meer een moederding.
Elk weekend weer hoor je van ongelukken, steekpartijen, en andere narigheid. Waarom zou dit onze kinderen niet kunnen overkomen?

Ik vind het juist raar als een moeder/vader zegt: joh, het boeit me niet, kijk maar wat je doet, je bent nu volwassen.
Ik ben geen overbezorgde, maar een biddende moeder.


Het kan inderdaad, het kan ook als ze niet thuis wonen, op vakantie zijn. Het heeft alleen geen zin om ervoor wakker te blijven want daardoor wordt de kans dat iets gebeurt niet kleiner. Maar ja dat is heel rationeel / nuchter gedacht, ik snap dat het in de praktijk soms anders werkt. Sterker nog, ik denk dat het bij mij niet zo zou gaan maar ik weet dat niet eens zeker want mijn kinderen gaan 's avonds niet weg :) Mijn vrouw bijvoorbeeld wel maar dan ga ik ook gerust slapen.

Maar dat is wat anders dan dat het je niet zou boeien, natuurlijk hoop / bid je dat ze veilig thuiskomen. Ook als je wel gewoon in slaap kan vallen ze er niet zijn. Misschien juist wel omdat je vertrouwt op Gods bescherming, ook al is dat geen garantie dat er niets kan gebeuren. Hoe zegt Psalm 3 dat ook alweer? Ik lag en sliep gerust, mij van Gods trouw bewust?

Moeders zijn sowieso vaak wel wat bezorgder dat vaders, ik zie dat bij ons ook wel. Ik probeer ze aan te moedigen om soms een beetje grenzen op te zoeken, spannende dingen te doen. Zij zegt dan: Als je dat niet wil moet je het niet doen hoor. En ik: Laten we het gewoon proberen,als je het niet doet weet je nooit of je het niet leuk vindt. Ik lach als ze iets nieuws kunnen wat er wat spannend uitziet, vrouwlief roept dan: Oeh kijk je wel uit?! Laatst met de oudste in een zweefmolen geweest van 80 meter hoog, voetjes naar beneden bungelend. Best spannend maar ook best leuk. In jun igaan we 4 dagen naar de Efteling, hij moet nog 2 cm groeien om in de Python (achtbaan met 2 loopings en een schroef als je het niet kent) te mogen en eet nu heel goed zijn groente want ik heb hem gezegd dat hij daar groot van wordt :-D
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Slow Chat”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten