Corona Kletstopic

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Marnix » 19 jan 2022 12:29

Optimatus schreef:Is er een alternatief voor het staafje in je neus bij zo'n zelftest?


Nee er gaan wel geluiden op om de zelftest ook in je keel te doen om de betrouwbaarheid te vergroten, net als bij de PCR. Maar het is een verkoudheidsvirus dus dan ben je redelijk beperkt tot neus en mond. Hoezo vraag je dit? Het keitelt bij iedereen wel hoor ;-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Marnix » 19 jan 2022 12:34

ajl schreef:Sterkte meribel!

Hoe zou het komen dat sommige gezinnen continu de sjaak zijn en anderen niet?
Mijn kinderen hebben regelmatig tussen/ naast besmettelijke mensen gezeten en tot nu toe negatieve testen. Afgelopen weekend is mijn schoonzus 8 uur bij ons geweest en zij testte een dag later positief. Vanmorgen 6 negatieve testen.
Ik begrijp er niets van.


Er wordt wel onderzoek van gedaan maar het is niet precies bekend. Er zijn wel wat algemene dingen bekend. Je ziet dit ook wel bij andere luchtweginfecties, verkoudheidsvirusjes enzovoorts. Je kent ze vast, collega's, vrienden, familie die iedere herfst / winter wel twee weken plat liggen met griep en andere virussen. En anderen die zich 1x in de paar jaar eens een dagje of misschien twee ziek melden. De een is vatbaarder voor virussen dan de ander. Voor een deel is dat misschien erfelijk. Dat zie je ook wel bij de vaccinaties, de een heeft daar iedere keer wel wat last van, de ander totaal niet. Daarnaast kan het hebben want antistoffen via asymptomatische besmetting ook nog een rol spelen. Maar er zijn inderdaad genoeg van die verhalen. Van gezinnen maar iedereen het heeft behalve eentje, of waar de helft het wel heeft en de andere helft niet. Ook gewoon kinderen die besmet uren per dag met hun ouders knuffelen. Ik heb trouwens wel het idee dat dat soort gevallen bij omikron wel wat minder worden, dan zie je wel dat het heel makkelijk de rest van het gezin ook besmet.

Nou, de klas van de oudste hier is vandaag ook naar huis gestuurd voor de komende dagen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

pannenkoek
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1430
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:02

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor pannenkoek » 19 jan 2022 16:41

meribel schreef:Ja wij houden ons ook keurig aan de regels inclusief het 2 keer per week zelftesten vanaf groep 6 vandaar dat we het nu weten

Nouja uitzondering ; de middelste is naar de teststraat met papa en de andere twee zijn nu even uitwaaien op het strand (wonen we aan). Rondje lopen met afstand houden van iedereen. Ik ga ze niet 3 weken binnen houden. Rondje lopen mag en afgelopen november mocht mijn oudste die corona had toen ook gewoon haar hardlooprondjes doen. De quarantaine periode daarvoor deed ik dat nog niet


Ha ha, GGD werd kwaad toen mijn man vorig jaar zei dat ik niet thuis was. En ik was positief getest.
Ik was buiten aan het werk. Dieren verzorgen moet door gaan. Toen hij dat vertelde werd ze milder. 'O, jullie doen het eigenlijk heel goed, jullie werken altijd thuis....'
En lekker naar buiten, als je de ruimte zoekt, is daar niks mis mee.
Lekker genieten!
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3821
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor meribel » 19 jan 2022 19:58

ajl schreef:Sterkte meribel!

Hoe zou het komen dat sommige gezinnen continu de sjaak zijn en anderen niet?
Mijn kinderen hebben regelmatig tussen/ naast besmettelijke mensen gezeten en tot nu toe negatieve testen. Afgelopen weekend is mijn schoonzus 8 uur bij ons geweest en zij testte een dag later positief. Vanmorgen 6 negatieve testen.
Ik begrijp er niets van.


Ik weet het niet. En bij anderen zie ik het hele gezin besmet raakt en bij ons is het tot nu toe (of gaat nu veranderen. Ik hoop het een beetje) telkens maar 1 geweest. En ook telkens met amper of geen klachten.

Ik heb geen idee

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Optimatus » 20 jan 2022 12:32

Marnix schreef:Nee er gaan wel geluiden op om de zelftest ook in je keel te doen om de betrouwbaarheid te vergroten, net als bij de PCR. Maar het is een verkoudheidsvirus dus dan ben je redelijk beperkt tot neus en mond. Hoezo vraag je dit? Het keitelt bij iedereen wel hoor ;-)


De zelftest in de neus heb ik twee keer geprobeerd en was verschrikkelijk irritant. Mijn echtgenote heeft nu een speekseltest gekocht, die ook door sporters wordt gebruikt. Een uitkomst!
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Marnix » 20 jan 2022 13:10

Optimatus schreef:De zelftest in de neus heb ik twee keer geprobeerd en was verschrikkelijk irritant. Mijn echtgenote heeft nu een speekseltest gekocht, die ook door sporters wordt gebruikt. Een uitkomst!


Oh oke. Hier heeft niemand er last van. In het begin waren die ggd-tests wel wat irritant, die gingen toen nog heel diep in je neus. Maar die zelftests kietelen een beetje en na een paar seconden ben je alweer klaar.

Maar goed, het zou per neus kunnen verschillen :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Dorpeling » 20 jan 2022 13:59

Marnix schreef:Dat laatste kan zijn, maar vertragen kan je het sowieso. Ik vond dat Kuipers dat vorige week in de persco wel goed uitlegde. We krijgen heel veel besmettingen maar als je dat op geen enkele manier probeert te spreiden levert dat alsnog problemen op omdat je teveel uitval van mensen krijgt. Daarnaast worden er nog steeds mensen ziek, gisteren liepen de bezettingscijfers in het ziekenhuis voor het eerst weer op. Dus je niet testen en doen alsof er niets aan de hand is, een beetje als een struisvogel je hoofd in het zand steken, klinkt als logisch want als je niet test test je ook niet positief en als je niet positief test heb je geen last van beperkingen en als je wel positief test wel, maar tegelijkertijd is het wel heel erg ik-gericht. Als je niet test en vrolijk de rest van je klas besmet wordt een klas in quarantaine geplaatst. Als je mensen om je heen besmet die wel testen, gaan die vervolgens wel in quarantaine. En allicht worden die er wel flink ziek van. Je test je niet alleen voor jezelf maar vooral ook voor anderen. En ik denk dat binnenkort quarantaineregels wel gaan veranderen want dit wordt wat onhoudbaar. Sowieso naar "alleen in quarantaine als je zelf positief test" ipv hele klassen in quarantaine.

Maar goed ik snap alle frustratie.

Ik weet niet of vertragen nog zin heeft / nodig is en of quarantaine dus nog nut heeft. Ik ga er hoe dan ook vanuit dat die quarantaineregels versoepeld gaan worden. Het is nl niet meer te verkopen.
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Optimatus » 20 jan 2022 14:18

Ik ben wel benieuwd naar wat het gilde der coronaontkenners nu weer zelf gaat onderzoeken als de pandemie voorbij is.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Marnix » 20 jan 2022 15:13

Dorpeling schreef:Ik weet niet of vertragen nog zin heeft / nodig is en of quarantaine dus nog nut heeft. Ik ga er hoe dan ook vanuit dat die quarantaineregels versoepeld gaan worden. Het is nl niet meer te verkopen.


Vermoedelijk wel om twee redenen: 1. er wordt nog wel een percentage besmette mensen echt ziek, dwz dat ze in het ziekenhuis terechtkomen. Als je in 1x alles loslaat loopt het aantal besmettingen zo snel op dat de toch een te grote druk op de ziekenhuizen gaat krijgen (vandaag nog uitgelegd in de briefing van Van Dissel aan de Kamer) en daarnaast worden er dan heel veel mensen tegelijkertijd ziek wat zorgt voor problemen in de samenleving. Personeel in de ziekenhuizen, je zag vandaag al dat de metro in Rotterdam te weinig personeel had om alles te laten rijden, dat soort zaken. Het is dus nog steeds wel handig om te zorgen dat dat wordt afgeremd anders krijg je dat alles open mag maar dat er niet genoeg mensen zijn om te zorgen dat alles ook daadwerkelijk draait.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Dorpeling » 20 jan 2022 19:09

Marnix schreef:Vermoedelijk wel om twee redenen: 1. er wordt nog wel een percentage besmette mensen echt ziek, dwz dat ze in het ziekenhuis terechtkomen. Als je in 1x alles loslaat loopt het aantal besmettingen zo snel op dat de toch een te grote druk op de ziekenhuizen gaat krijgen (vandaag nog uitgelegd in de briefing van Van Dissel aan de Kamer) en daarnaast worden er dan heel veel mensen tegelijkertijd ziek wat zorgt voor problemen in de samenleving. Personeel in de ziekenhuizen, je zag vandaag al dat de metro in Rotterdam te weinig personeel had om alles te laten rijden, dat soort zaken. Het is dus nog steeds wel handig om te zorgen dat dat wordt afgeremd anders krijg je dat alles open mag maar dat er niet genoeg mensen zijn om te zorgen dat alles ook daadwerkelijk draait.

Om die toestanden te voorkomen moeten de quarantaine regels ook versoepeld worden. Want dat zaken nu uitvallen komt vooral door de quarantaine regels, niet omdat mensen massaal zo vreselijk ziek worden..
En ja, er zal een percentage mensen in het ziekenhuis terecht komen. Maar is dat niet jaarlijks het geval wanneer de seizoensgriep toeslaat?
Stoppen met testen als je geen klachten hebt is wat mij betreft de toekomst. En daarna helemaal stoppen met testen.
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Marnix » 20 jan 2022 19:29

Dorpeling schreef:Om die toestanden te voorkomen moeten de quarantaine regels ook versoepeld worden. Want dat zaken nu uitvallen komt vooral door de quarantaine regels, niet omdat mensen massaal zo vreselijk ziek worden..
En ja, er zal een percentage mensen in het ziekenhuis terecht komen. Maar is dat niet jaarlijks het geval wanneer de seizoensgriep toeslaat?
Stoppen met testen als je geen klachten hebt is wat mij betreft de toekomst. En daarna helemaal stoppen met testen.


Zeker! Uberhaupt stoppen met testen, ook als je wel
klachten hebt. Daar moeten we naartoe. De vraag is nu vooral: hoe snel. Quarantaineregels versoepelen is nu wel nodig ja.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Dorpeling » 20 jan 2022 19:34

Marnix schreef:Zeker! Uberhaupt stoppen met testen, ook als je wel
klachten hebt. Daar moeten we naartoe. De vraag is nu vooral: hoe snel. Quarantaineregels versoepelen is nu wel nodig ja.
Zijn we het daar over eens. Zo snel mogelijk opdoeken die hele testmaatschappij. Maar dan ook zonder vaccinatiepaspoorten, verplichte qr codes en al die toestanden.
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Marnix » 20 jan 2022 20:09

Dorpeling schreef:Zijn we het daar over eens. Zo snel mogelijk opdoeken die hele testmaatschappij. Maar dan ook zonder vaccinatiepaspoorten, verplichte qr codes en al die toestanden.


Mee eens, met deze variant is dat prima mogelijk.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marlies31
Verkenner
Verkenner
Berichten: 20
Lid geworden op: 21 sep 2021 14:54

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Marlies31 » 22 jan 2022 15:43

Marnix schreef:Mee eens, met deze variant is dat prima mogelijk.

Wat mij betreft moeten ze nu inderdaad alles open gooien en op die manier immuniteit opbouwen met een variant zoals deze voordat er weer een mutatie komt met zwaardere gezondheidsverschijnselen. Ik zit toevallig nu ook weer 5 dagen in quarantaine omdat ik gewerkt heb met een collega die positirf was achteraf.. Zelf alleen nergens last van. Komende dagen maar weer proberen te vermaken en binnen blijven dan maar..

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Dorpeling » 22 jan 2022 16:28

Marlies31 schreef:Wat mij betreft moeten ze nu inderdaad alles open gooien en op die manier immuniteit opbouwen met een variant zoals deze voordat er weer een mutatie komt met zwaardere gezondheidsverschijnselen.

Precies dat. Nu worden mensen opgesloten die geen klachten hebben, dus gewoon gezond zijn. Een van onze kinderen zit ook weer thuis, omdat 1(!) leraar positief was en de andere leraren binnen de afdeling daarom ook thuis moeten blijven. Dat gaat nergens meer over. Op deze manier kun je wel thuis blijven zitten. Volgende week is weer een ander positief. Een positieve test zegt trouwens ook niets, ze kunnen beter stoppen met testen en gewoon de ziekenhuisopnames in de gaten houden.
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29


Terug naar “Slow Chat”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten