Corona Kletstopic

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3821
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor meribel » 17 jan 2022 21:20

Nou daar gaan we weer :cry: Middelste (gevaccineerd)heeft een positieve zelftest en morgen ggd test. Als die ook positief is dan betekent het voor de geboosterde ouders niets echt de andere twee zussen ( 1 gevaccineerd en corona gehad maar ja 10 weken geleden) en die van 8 die in november ook alweer drie weken thuis zat die moeten in quarantaine met de middelste. En die moet 7 dagen en de zussen nog 5 dagen langer. En tot nu toe allemaal klachtenloos


Ik vind het zo sneu en ze balen allemaal weer zo als een stekker. Ik ben geneigd hierna te zeggen stop alsjeblieft met die zelftesten want wat schieten we er allemaal toch mee op joh

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Marnix » 17 jan 2022 22:48

meribel schreef:Nou daar gaan we weer :cry: Middelste (gevaccineerd)heeft een positieve zelftest en morgen ggd test. Als die ook positief is dan betekent het voor de geboosterde ouders niets echt de andere twee zussen ( 1 gevaccineerd en corona gehad maar ja 10 weken geleden) en die van 8 die in november ook alweer drie weken thuis zat die moeten in quarantaine met de middelste. En die moet 7 dagen en de zussen nog 5 dagen langer. En tot nu toe allemaal klachtenloos

Ik vind het zo sneu en ze balen allemaal weer zo als een stekker. Ik ben geneigd hierna te zeggen stop alsjeblieft met die zelftesten want wat schieten we er allemaal toch mee op joh


Pff vervelend zeg. Ik denk dat ze dat binnenkort wel gaan aanpassen naar “alleen quarantaine als je zelf besmet bent” want er moeten zoveel mensen al in quarantaine. Op de school van de oudste zijn nu 3 klassen in quarantaine dus dat gaat ook niet lang meer duren. En vorige week was de kdv gesloten ivm een uitbraak, bijna al het personeel besmet.

Veel mensen gaan er niet aan ontkomen de komende tijd, maar het blijft heel vervelend, helemaal als je recent al een keer in quarantaine hebt gezeten en weer opnieuw moet.
Laatst gewijzigd door Marnix op 18 jan 2022 09:25, 1 keer totaal gewijzigd.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Dorpeling » 18 jan 2022 09:23

meribel schreef:Nou daar gaan we weer :cry: (..)
Ik vind het zo sneu en ze balen allemaal weer zo als een stekker. Ik ben geneigd hierna te zeggen stop alsjeblieft met die zelftesten want wat schieten we er allemaal toch mee op joh

Tja.. je weet van tevoren dat wanneer je zo'n stok in je neus steekt er een risico aan zit dat hij positief is. En dan zit je weer thuis.. :roll:
Hier krijg ik ze met geen mogelijkheid meer zover om een zelftest te doen en dan laat ik het maar zo. Net als 'vroegah' mag je nu gewoon wat verkouden zijn. Thuiszitten werkt alleen maar deprimerend en of het helpt? Ontkomen kun je het toch niet.
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Marnix » 18 jan 2022 10:20

Dorpeling schreef:Tja.. je weet van tevoren dat wanneer je zo'n stok in je neus steekt er een risico aan zit dat hij positief is. En dan zit je weer thuis.. :roll:
Hier krijg ik ze met geen mogelijkheid meer zover om een zelftest te doen en dan laat ik het maar zo. Net als 'vroegah' mag je nu gewoon wat verkouden zijn. Thuiszitten werkt alleen maar deprimerend en of het helpt? Ontkomen kun je het toch niet.


Dat laatste kan zijn, maar vertragen kan je het sowieso. Ik vond dat Kuipers dat vorige week in de persco wel goed uitlegde. We krijgen heel veel besmettingen maar als je dat op geen enkele manier probeert te spreiden levert dat alsnog problemen op omdat je teveel uitval van mensen krijgt. Daarnaast worden er nog steeds mensen ziek, gisteren liepen de bezettingscijfers in het ziekenhuis voor het eerst weer op. Dus je niet testen en doen alsof er niets aan de hand is, een beetje als een struisvogel je hoofd in het zand steken, klinkt als logisch want als je niet test test je ook niet positief en als je niet positief test heb je geen last van beperkingen en als je wel positief test wel, maar tegelijkertijd is het wel heel erg ik-gericht. Als je niet test en vrolijk de rest van je klas besmet wordt een klas in quarantaine geplaatst. Als je mensen om je heen besmet die wel testen, gaan die vervolgens wel in quarantaine. En allicht worden die er wel flink ziek van. Je test je niet alleen voor jezelf maar vooral ook voor anderen. En ik denk dat binnenkort quarantaineregels wel gaan veranderen want dit wordt wat onhoudbaar. Sowieso naar "alleen in quarantaine als je zelf positief test" ipv hele klassen in quarantaine.

Maar goed ik snap alle frustratie.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3821
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor meribel » 18 jan 2022 10:55

Marnix schreef:Dat laatste kan zijn, maar vertragen kan je het sowieso. Ik vond dat Kuipers dat vorige week in de persco wel goed uitlegde. We krijgen heel veel besmettingen maar als je dat op geen enkele manier probeert te spreiden levert dat alsnog problemen op omdat je teveel uitval van mensen krijgt. Daarnaast worden er nog steeds mensen ziek, gisteren liepen de bezettingscijfers in het ziekenhuis voor het eerst weer op. Dus je niet testen en doen alsof er niets aan de hand is, een beetje als een struisvogel je hoofd in het zand steken, klinkt als logisch want als je niet test test je ook niet positief en als je niet positief test heb je geen last van beperkingen en als je wel positief test wel, maar tegelijkertijd is het wel heel erg ik-gericht. Als je niet test en vrolijk de rest van je klas besmet wordt een klas in quarantaine geplaatst. Als je mensen om je heen besmet die wel testen, gaan die vervolgens wel in quarantaine. En allicht worden die er wel flink ziek van. Je test je niet alleen voor jezelf maar vooral ook voor anderen. En ik denk dat binnenkort quarantaineregels wel gaan veranderen want dit wordt wat onhoudbaar. Sowieso naar "alleen in quarantaine als je zelf positief test" ipv hele klassen in quarantaine.

Maar goed ik snap alle frustratie.




Tja niet testen en alleen in quarantaine als je zelf positief test heeft hetzelfde effect



@dorpeling. Als deze quarantaine voorbij is dan neig ik ook naar niet meer standaard testen. Tja echter de oudste gaat ook weleens naar een feestje wat mag als iedereen zelftest en ook voor je oo visite gaat doe je soms weleens een zelftest dus tja. Het is lastig

Maar dit is gewoon weer *censuur*. Voor de oudste wiens herstel ewijs 2 weken te oud is en ze zitten in toetsweken en de jongste die het hopelijk dan maar ook een keertje krijgt

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Marnix » 18 jan 2022 12:17

meribel schreef:Tja niet testen en alleen in quarantaine als je zelf positief test heeft hetzelfde effect


Hoezo? Die snap ik even niet. Punt is dat je dan alleen zelf in quarantaine gaat als je positief test en dat dan niet direct de zussen die het recent hebben gehad en waarschijnlijk niet weer krijgen, in quarantaine hoeven toch? Dat je oudste die het net 2 weken te lang geleden heeft gehad als ze negatief test gewoon naar school en naar buiten kan. En dat geen hele schoolklassen die in quarantaine moeten omdat er 3 klasgenoten positief hebben getest bijvoorbeeld want dan blijf je bezig, gaat de klas in quarantaine, er weer uit, daarna worden er een paar andere besmet en begin je weer van voor af aan. Je ziet nu al dat mensen die in de zorg werken bijvoorbeeld, niet meer in quarantaine hoeven als ze recent corona hebben gehad of zijn geboosterd. Ik denk dat met deze besmettingsaantallen het in quarantaine palatsen van hele klassen, gezinnen enzovoorts niet meer haalbaar is. Alleen in quarantaine als je zelf besmet bent for the time being, dan weet je ook dat als je het gehad hebt, je er voorlopig vanaf bent.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3821
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor meribel » 18 jan 2022 12:43

Marnix schreef:Hoezo? Die snap ik even niet. Punt is dat je dan alleen zelf in quarantaine gaat als je positief test en dat dan niet direct de zussen die het recent hebben gehad en waarschijnlijk niet weer krijgen, in quarantaine hoeven toch? Dat je oudste die het net 2 weken te lang geleden heeft gehad als ze negatief test gewoon naar school en naar buiten kan. En dat geen hele schoolklassen die in quarantaine moeten omdat er 3 klasgenoten positief hebben getest bijvoorbeeld want dan blijf je bezig, gaat de klas in quarantaine, er weer uit, daarna worden er een paar andere besmet en begin je weer van voor af aan. Je ziet nu al dat mensen die in de zorg werken bijvoorbeeld, niet meer in quarantaine hoeven als ze recent corona hebben gehad of zijn geboosterd. Ik denk dat met deze besmettingsaantallen het in quarantaine palatsen van hele klassen, gezinnen enzovoorts niet meer haalbaar is. Alleen in quarantaine als je zelf besmet bent for the time being, dan weet je ook dat als je het gehad hebt, je er voorlopig vanaf bent.


Omdat het zo ontzettend besmettelijk is, is de kans dat je huisgenoten het hebben of krijgen zo levensgroot is. Dat als je die gewoon rond laat lopen het hele nut van quarantaine van die ene positief geteste ook nihil is. En ja dat kan je doen. Maar dan kan je net zo goed dorpelings voorstel doen, niet standaard zelftesten. Alleen bij klachten

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Marnix » 18 jan 2022 13:08

meribel schreef:Omdat het zo ontzettend besmettelijk is, is de kans dat je huisgenoten het hebben of krijgen zo levensgroot is. Dat als je die gewoon rond laat lopen het hele nut van quarantaine van die ene positief geteste ook nihil is. En ja dat kan je doen. Maar dan kan je net zo goed dorpelings voorstel doen, niet standaard zelftesten. Alleen bij klachten


Hm ja allicht. Maar de kans op herbesmetting als je recent omikron hebt gehad is volgens mij niet zo groot. Maar goed ik denk dat het beleid binnenkort wel wordt bijgesteld anders zit binnenkort een te groot deel van het land in quarantaine.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor 654321 » 18 jan 2022 13:14

Toch ben ik blij dat wij ons altijd aan de regels hebben gehouden...
'Gewoon'' thuisblijven als je in contact bent geweest, 'gewoon' testen na 5 dagen, 'gewoon' testen als je niet 100% fit bent of als je ergens heen gaat waar mensen zijn die meer risico lopen(.
Daardoor wisten wij de eerste keer dat oudste corona had (hadden het anders niet geweten, had geen klachten). Had het anders wel kunnen verspreiden.
Door een zelftest te doen voor het bezoek aan ziekenhuis wist ik dat ik corona had. En heb ik zover ik weet (ik was de 2 á 3 dagen daarvoor nergens geweest) niemand besmet.
Man en anderen kinderen hebben ook 0 klachten gehad, maar doordat ze gewoon in quarantaine zaten (en uiteindelijk ook positief testen) hebben ze ook niemand besmet.

Natuurlijk helpt thuiszitten als je in contact bent geweest met en natuurlijk helpt testen als je klachten hebt. Simpelweg omdat het zich minder verspreid.

Maar als je kind het 10 weken geleden heeft gehad, hoe groot is dan de kans dat ze het nu krijgt? Denk ongeveer 0 toch? Denk dat ik dan wel met een negatieve test naar school zou laten gaan hoor! (Toen ik het had hoefde onze oudste niet in quarantaine. Toen was dat denk ik nog een half jaar? En nu 8 weken?)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Marnix » 18 jan 2022 14:41

654321 schreef:Toch ben ik blij dat wij ons altijd aan de regels hebben gehouden...
'Gewoon'' thuisblijven als je in contact bent geweest, 'gewoon' testen na 5 dagen, 'gewoon' testen als je niet 100% fit bent of als je ergens heen gaat waar mensen zijn die meer risico lopen(.
Daardoor wisten wij de eerste keer dat oudste corona had (hadden het anders niet geweten, had geen klachten). Had het anders wel kunnen verspreiden.
Door een zelftest te doen voor het bezoek aan ziekenhuis wist ik dat ik corona had. En heb ik zover ik weet (ik was de 2 á 3 dagen daarvoor nergens geweest) niemand besmet.
Man en anderen kinderen hebben ook 0 klachten gehad, maar doordat ze gewoon in quarantaine zaten (en uiteindelijk ook positief testen) hebben ze ook niemand besmet.

Natuurlijk helpt thuiszitten als je in contact bent geweest met en natuurlijk helpt testen als je klachten hebt. Simpelweg omdat het zich minder verspreid.


Ja mee eens, je wil niet je opa en oma ff besmetten bijvoorbeeld. Of andere kwetsbaren. Maar ik snap dat het gevoelsmatig nu wat anders wordt omdat omikron zo besmettelijk is dat het haast niet te ontkomen lijkt en daarnaast ook omdat de symptomen veel milder zijn dan bij de eerdere versies van corona. Het is minder gevaaarlijk, mensen zijn nu voor zover ze willen allemaal gevaccineerd. Je moet een keer weer naar de oude situatie terug. 2 jaar geleden ging je je ook niet 2x per week op groep testen en dan in quarantaine als je het griepvirus had omdat kwetsbaren eraan kunnen overlijden.

Maar als je kind het 10 weken geleden heeft gehad, hoe groot is dan de kans dat ze het nu krijgt? Denk ongeveer 0 toch? Denk dat ik dan wel met een negatieve test naar school zou laten gaan hoor! (Toen ik het had hoefde onze oudste niet in quarantaine. Toen was dat denk ik nog een half jaar? En nu 8 weken?)


Ze houden die grens met name aan omdat de kans op herbesmetting veel groter is omdat we nu een andere variant hebben. Die omzeilt het vaccin makkelijker maar zorgt ook makkelijker voor een herbesmetting, bijvoorbeeld als je in het najaar de deltavariant hebt gehad.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3821
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor meribel » 18 jan 2022 16:30

654321 schreef:Toch ben ik blij dat wij ons altijd aan de regels hebben gehouden...
'Gewoon'' thuisblijven als je in contact bent geweest, 'gewoon' testen na 5 dagen, 'gewoon' testen als je niet 100% fit bent of als je ergens heen gaat waar mensen zijn die meer risico lopen(.
Daardoor wisten wij de eerste keer dat oudste corona had (hadden het anders niet geweten, had geen klachten). Had het anders wel kunnen verspreiden.
Door een zelftest te doen voor het bezoek aan ziekenhuis wist ik dat ik corona had. En heb ik zover ik weet (ik was de 2 á 3 dagen daarvoor nergens geweest) niemand besmet.
Man en anderen kinderen hebben ook 0 klachten gehad, maar doordat ze gewoon in quarantaine zaten (en uiteindelijk ook positief testen) hebben ze ook niemand besmet.

Natuurlijk helpt thuiszitten als je in contact bent geweest met en natuurlijk helpt testen als je klachten hebt. Simpelweg omdat het zich minder verspreid.

Maar als je kind het 10 weken geleden heeft gehad, hoe groot is dan de kans dat ze het nu krijgt? Denk ongeveer 0 toch? Denk dat ik dan wel met een negatieve test naar school zou laten gaan hoor! (Toen ik het had hoefde onze oudste niet in quarantaine. Toen was dat denk ik nog een half jaar? En nu 8 weken?)


Ja wij houden ons ook keurig aan de regels inclusief het 2 keer per week zelftesten vanaf groep 6 vandaar dat we het nu weten

Nouja uitzondering ; de middelste is naar de teststraat met papa en de andere twee zijn nu even uitwaaien op het strand (wonen we aan). Rondje lopen met afstand houden van iedereen. Ik ga ze niet 3 weken binnen houden. Rondje lopen mag en afgelopen november mocht mijn oudste die corona had toen ook gewoon haar hardlooprondjes doen. De quarantaine periode daarvoor deed ik dat nog niet

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Marnix » 18 jan 2022 17:04

meribel schreef:Ja wij houden ons ook keurig aan de regels inclusief het 2 keer per week zelftesten vanaf groep 6 vandaar dat we het nu weten

Nouja uitzondering ; de middelste is naar de teststraat met papa en de andere twee zijn nu even uitwaaien op het strand (wonen we aan). Rondje lopen met afstand houden van iedereen. Ik ga ze niet 3 weken binnen houden. Rondje lopen mag en afgelopen november mocht mijn oudste die corona had toen ook gewoon haar hardlooprondjes doen. De quarantaine periode daarvoor deed ik dat nog niet


Vind ik ook, dat je niet naar de supermarkt en zo gaat lijkt me logisch maar als je op een rustig moment even gaat wandelen in het park of in de natuur, als rustig is lijkt me geen probleem. Daar kan je niemand mee besmetten toch?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Marnix » 18 jan 2022 22:40

“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Optimatus » 19 jan 2022 12:11

Is er een alternatief voor het staafje in je neus bij zo'n zelftest?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor ajl » 19 jan 2022 12:16

meribel schreef:Nou daar gaan we weer :cry: Middelste (gevaccineerd)heeft een positieve zelftest en morgen ggd test. Als die ook positief is dan betekent het voor de geboosterde ouders niets echt de andere twee zussen ( 1 gevaccineerd en corona gehad maar ja 10 weken geleden) en die van 8 die in november ook alweer drie weken thuis zat die moeten in quarantaine met de middelste. En die moet 7 dagen en de zussen nog 5 dagen langer. En tot nu toe allemaal klachtenloos


Ik vind het zo sneu en ze balen allemaal weer zo als een stekker. Ik ben geneigd hierna te zeggen stop alsjeblieft met die zelftesten want wat schieten we er allemaal toch mee op joh


Sterkte meribel!

Hoe zou het komen dat sommige gezinnen continu de sjaak zijn en anderen niet?
Mijn kinderen hebben regelmatig tussen/ naast besmettelijke mensen gezeten en tot nu toe negatieve testen. Afgelopen weekend is mijn schoonzus 8 uur bij ons geweest en zij testte een dag later positief. Vanmorgen 6 negatieve testen.
Ik begrijp er niets van.


Terug naar “Slow Chat”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten