Corona Kletstopic

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3821
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor meribel » 03 jan 2022 17:42

Euh maar eerder vond je het egoïstisch dat ik liever een avondklok had dan een lockdown want dat treft jou heel erg. Maar een schoolsluiting dat treft wel echt heel veel mensen

Gebruikersavatar
Jess
Sergeant
Sergeant
Berichten: 395
Lid geworden op: 19 sep 2006 12:53
Locatie: @ home

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Jess » 03 jan 2022 19:41

Heb toch mijn boosterprik gehaald. Heb er met diverse personen over gesproken. Was de nacht koortsig en de volgende dag 'wiebelig' net of er watten in mijn hoofd zaten. En spierpijn in mijn benen! Af en toe een paracetamol genomen en aan het eind van de dag was ik mezelf weer. Het viel me reuze mee, omdat ik ook van wat mensen gehoord had die er echt een kleine week last van hadden met flinke hoofdpijn.

Ben blij voor mijn kind dat de school weer open gaat. Maar het kind van het MBO baalt er van. Die heeft toch al niet veel te doen. Ook door een operatie waar hij nog van herstellende is is hij niet zo mobiel. Op MBO zetten ze de opdrachten klaar in teams en verder moeten ze maar kijken hoe en wanneer ze het doen. Dus die blijft weer tot 12 uur in bed liggen...

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor StillAwake » 03 jan 2022 19:48

meribel schreef:Euh maar eerder vond je het egoïstisch dat ik liever een avondklok had dan een lockdown want dat treft jou heel erg. Maar een schoolsluiting dat treft wel echt heel veel mensen

Ik snap dat een schoolsluiting niet optimaal is, en ik ben dan ook wel blij dat de scholen weer openen.
Maar ik had een verlenging van de vakantie wel prettig gevonden.
Toegegeven: dat raakt veel mensen (net als de avondklok), maar ergens ben ik bang dat er nog wel een sluiting bijkomt.
Dan liever maar direct nu.

Maar je hebt een punt, dat dit mij goed uitkomt is net zo egoïstisch gedacht als mensen deden die de avondklok wel prettig vonden.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Marnix » 03 jan 2022 19:48

StillAwake schreef:Nee, dat is eigenlijk geen grap.
Ik kan vanuit Noorwegen werken (we hebben daar zelfs een kantoor), de vrijheid is veel groter (je merkt de facto niets van beperkende maatregelen), en ik heb vakantiedagen zat...


Ik snap het maar ja, school is ook wel echt goed voor kinderen. Ik snap dat je liever niet uit Noorwegen weg gaat. Ik zou wat meer natuur en ruimte soms ook wel prettig vinden in dit dichtbevolkte landje :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor 654321 » 03 jan 2022 20:08

Ik had het je wel gegund hoor Stillawake om nog wat langer in Noorwegen te blijven :wink:
En onze kinderen ook wel, die baalden wel even dat ze dinsdag weer moeten/ mogen :?
Alleen onze puber (2VWO) gaat hier liever naar school. De anderen hebben al samen uitgezocht of ze altijd thuisonderwijs mogen (dus niet).

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Marnix » 03 jan 2022 20:17

654321 schreef:Ik had het je wel gegund hoor Stillawake om nog wat langer in Noorwegen te blijven :wink:
En onze kinderen ook wel, die baalden wel even dat ze dinsdag weer moeten/ mogen :?
Alleen onze puber (2VWO) gaat hier liever naar school. De anderen hebben al samen uitgezocht of ze altijd thuisonderwijs mogen (dus niet).


Lijkt me ook niet gezond. Ook sociaal gezien is onderwijs een leerschool.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3821
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor meribel » 06 jan 2022 20:46

Vriendin van me met nare rugklachten (verpleging he) die heeft al jaren een fijne masseuse wat goed helpt maar ze heeft nu gezegd geen gevaccineerden meer te gaan helpen ivm ‘shedding’. Gevaccineerde mensen die scheiden stofjes uit hun huid uit, en daar is zij bang van om ziek te worden. Mijn vriendin is vooral verdrietig dat ze er niet meer terecht kan maar de masseuse is heel stellig


Zo zie je maar er zijn veel gradaties aan mensen zullen er maar denken.

Gebruikersavatar
Jess
Sergeant
Sergeant
Berichten: 395
Lid geworden op: 19 sep 2006 12:53
Locatie: @ home

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Jess » 06 jan 2022 22:07

In hoeverre ben je verplicht om aan te geven dat je gevaccineerd bent? Dat is toch een privé kwestie?

Mijn man moest onlangs onderzoeken in het ziekenhuis (SEH) en daar werd ook gevraagd of hij gevaccineerd was. Hij had geen corona gerelateerde klachten. Er werd gevraagd of hij gevaxt was. Later dacht ik: wat maakt dat verder uit?

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Marnix » 06 jan 2022 23:08

Jess schreef:In hoeverre ben je verplicht om aan te geven dat je gevaccineerd bent? Dat is toch een privé kwestie?

Mijn man moest onlangs onderzoeken in het ziekenhuis (SEH) en daar werd ook gevraagd of hij gevaccineerd was. Hij had geen corona gerelateerde klachten. Er werd gevraagd of hij gevaxt was. Later dacht ik: wat maakt dat verder uit?


Maar aan de andere kant zal zo iemand zeggen: in hoeverre ben ik verplicht om iedereen te helpen? Als mijn kapster aan huus zegt: “sorry maar ik wil jou niet meer knippen” kan ik daar volgens mij weinig tegen beginnen. Waar ik wel benieuwd naar ben is of die masseuse zonder die voorkennis ook zou “voelen” of iemand gevaccineerd is of niet. Maar goed het beperkt in zo’n geval je klantenkring wel enorm.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3821
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor meribel » 06 jan 2022 23:36

Jess schreef:In hoeverre ben je verplicht om aan te geven dat je gevaccineerd bent? Dat is toch een privé kwestie?

Mijn man moest onlangs onderzoeken in het ziekenhuis (SEH) en daar werd ook gevraagd of hij gevaccineerd was. Hij had geen corona gerelateerde klachten. Er werd gevraagd of hij gevaxt was. Later dacht ik: wat maakt dat verder uit?


Je bent niet verplicht dat te zeggen maar ja, als je weet dat iemand daar zo bang voor is? Dan ga je toch niet liegen


Ook in het zkhuis ben je uiteraard niet verplicht te beantwoorden maar dan vragen we ook of je rookt of drinkt of drugs gebruikt, nog andere medicatie gebruikt, wanneer je voor het laatst ontlasting heb gehad, waar je ooit nog meer voor bent opgenomen, waar je allergisch voor ben. Tja enz enz. Je bent nergens verplicht op te antwoorden maar is prettig als je open bent als je een behandeling wil
En vragen zijn lang niet altijd relevant, zijn ook soms gewoon afvinklijstjes

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3821
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor meribel » 06 jan 2022 23:37

Ja of een patiënt gevaccineerd is of niet. Je noteert het maar geen enkele zorgverlener maakt het wat uit hoor. Je word er echt niet andere om aangekeken , althans op mijn afdeling niet.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Marnix » 07 jan 2022 00:21

meribel schreef:Ja of een patiënt gevaccineerd is of niet. Je noteert het maar geen enkele zorgverlener maakt het wat uit hoor. Je word er echt niet andere om aangekeken , althans op mijn afdeling niet.


Ik neem aan dat dat op de meeste (ik hoop alle) afdelingen zo is. En niet alleen met corona, ook met vuurwerkslachtoffers, mensen die te hard of onder invloed reden enzovoorts. Mensen stimuleren, met klem vragen om zich aan regels te houden, voorzichtig te zijn met vuurwerk, niet onder invloed te rijden, zich te laten vaccineren, wat dan ook is goed. Maar dat is heel wat anders dan dat je ze niet zou helpen als ze een andere keuze maken. Enige keer wanneer dat een lastige keuze zou worden is als je moet gaan kiezen wie je kan helpen en wie niet. Dat er gehamerd wordt op vaccineren wil niet zeggen dat men een hekel heeft aan niet gevaccineerden. Integendeel!
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Haaibaai
Sergeant
Sergeant
Berichten: 441
Lid geworden op: 14 apr 2021 21:13

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Haaibaai » 08 jan 2022 14:41

Jess schreef:In hoeverre ben je verplicht om aan te geven dat je gevaccineerd bent? Dat is toch een privé kwestie?

Mijn man moest onlangs onderzoeken in het ziekenhuis (SEH) en daar werd ook gevraagd of hij gevaccineerd was. Hij had geen corona gerelateerde klachten. Er werd gevraagd of hij gevaxt was. Later dacht ik: wat maakt dat verder uit?

Men is niets verplicht ,het gaat ook niemand wat aan of men geprikt is of niet.
HET GOEDE HET WARE HET SCHONE.

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Dorpeling » 08 jan 2022 19:54

Jess schreef:In hoeverre ben je verplicht om aan te geven dat je gevaccineerd bent? Dat is toch een privé kwestie?

Mijn man moest onlangs onderzoeken in het ziekenhuis (SEH) en daar werd ook gevraagd of hij gevaccineerd was. Hij had geen corona gerelateerde klachten. Er werd gevraagd of hij gevaxt was. Later dacht ik: wat maakt dat verder uit?

Daar hoef je inderdaad geen antwoord op te geven. Of je wel of niet gevaccineerd bent, heeft niets te maken met wie jij bent.
Net zoals een QR code niets met je gezondheid te maken heeft.
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Marnix » 09 jan 2022 09:17

Dorpeling schreef:Daar hoef je inderdaad geen antwoord op te geven. Of je wel of niet gevaccineerd bent, heeft niets te maken met wie jij bent.
Net zoals een QR code niets met je gezondheid te maken heeft.


Het is heel normaal dat een ziekenhuis je heel veel vragen stelt als je daar bent. Zelfs bij mijn tandarts kreeg ik een lijstje met vragen of ik drink, rook of andere soorten drugs gebruik. Daar hoef je geen antwoord op te geven maar het is vaak wel handig. In het ziekenhuis probeert men je te helpen. Daarnaast kn vaccinatiestatus / tijdstip handig zijn om te weten ivm transmissie van corona, als je andere prikken nodig hebt, als je langer in het ziekenhuis blijft dan gepland en alsnog corona (het is een pandemie he) krijgt.

Maar ja het tegenkamp is tegenwoordig volkomen achterdochtig geworden bij iedere vraag over corona / vaccinatie. Lijkt
me lastig als je de zorg nodig hebt maar ondertussen ze niet meer vertrouwt.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Slow Chat”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten