Corona Kletstopic

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
Jess
Sergeant
Sergeant
Berichten: 395
Lid geworden op: 19 sep 2006 12:53
Locatie: @ home

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Jess » 28 dec 2021 12:54

Ik twijfel heel erg of ik mijn booster ga halen. Heb nu bericht van de gemeente dat ze hier een boostercampagne opzetten en zou nog deze week terecht kunnen.

Mijn twijfel komt voort uit wat ik al eerder postte. En omdat ik van velen gehoord heb dat ze gewoon een paar dagen flink beroerd zijn geweest. Ik gebruik die prik alleen voor mijn eigen gezondheid, niet om een vrijbrief te hebben om overal naar binnen te mogen want ik heb geen coronapas genomen, uit principe. Ben ook ongeveer de enige in gezin en familie die de vaccinatie genomen heeft. Daar laat ik me overigens niet door weerhouden om hem wel of niet te gaan halen.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3821
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor meribel » 28 dec 2021 16:32

Jess schreef:Ik twijfel heel erg of ik mijn booster ga halen. Heb nu bericht van de gemeente dat ze hier een boostercampagne opzetten en zou nog deze week terecht kunnen.

Mijn twijfel komt voort uit wat ik al eerder postte. En omdat ik van velen gehoord heb dat ze gewoon een paar dagen flink beroerd zijn geweest. Ik gebruik die prik alleen voor mijn eigen gezondheid, niet om een vrijbrief te hebben om overal naar binnen te mogen want ik heb geen coronapas genomen, uit principe. Ben ook ongeveer de enige in gezin en familie die de vaccinatie genomen heeft. Daar laat ik me overigens niet door weerhouden om hem wel of niet te gaan halen.



Lastig is dat je sowieso een beslissing moet maken. Ik herken het hoor. Heb het wel gedaan en heb nergens last van gehad. Maar heb het gedaan omdat mijn vaccinaties in januari waren en collega’s met ook vaccinaties in jan weer flink ziek werden van corona

Als ze echt elke drie mnd gaan prikken dan ga ik het niet meer doen. Jaarlijks is ok. Waar ik dit op baseer? Ja weet ik veel. Dus doe maar je gevoel want tegenwoordig weet je het allemaal niet

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Marnix » 28 dec 2021 17:12

Ik denk niet dat het blijvend is.

Jess schreef:Ik twijfel heel erg of ik mijn booster ga halen. Heb nu bericht van de gemeente dat ze hier een boostercampagne opzetten en zou nog deze week terecht kunnen.

Mijn twijfel komt voort uit wat ik al eerder postte. En omdat ik van velen gehoord heb dat ze gewoon een paar dagen flink beroerd zijn geweest. Ik gebruik die prik alleen voor mijn eigen gezondheid, niet om een vrijbrief te hebben om overal naar binnen te mogen want ik heb geen coronapas genomen, uit principe. Ben ook ongeveer de enige in gezin en familie die de vaccinatie genomen heeft. Daar laat ik me overigens niet door weerhouden om hem wel of niet te gaan halen.


Heb je van je eerste twee prikken veel last gehad? En als je corona krijgt is dat doorgaans vervelender dan de bijwerkingen van de prik. Wel goed om dat mee te nemen in de overwegingen. Zou jammer zijn als je de prik niet neemt omdat je bang bent er wat ziek van te worden als je vervolgens ziek wordt van corona bijvoorbeeld. Als je last hebt van het een heb je het waarschijnlijk meer van het ander. Maar goed, jouw keus en bij andere issues je huisarts raadplegen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Jess
Sergeant
Sergeant
Berichten: 395
Lid geworden op: 19 sep 2006 12:53
Locatie: @ home

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Jess » 28 dec 2021 21:17

De huisarts bellen zeg jij Marnix, in de brief stond juist de vraag of we niet de huisarts wilden bellen met vragen maar een gemeentelijk infonummer. Op de envelop stond met grote letters: dit is een brief van uw huisarts. Nou dat was het dus niet. Het was een brief van de gemeente. Er stond geen naam van een huisarts bij. Nu krijg ik dus steeds meer de indruk dat het van overheidswege wel heel erg wordt doorgedramd. Heb in november ook al griepprik gehaald, wordt wel veel zooi in mijn lijf geplugd. Maar ja, wat voor rotzooi krijg je niet binnen als je chemo's nodig hebt. Daar hoop je toch ook beter van te worden.

Mijn gevoel zegt steeds meer: nee, maar niet alleen gevoel is wijsheid. Wie wijsheid ontbreekt moet het aan God vragen. Ik stelde het nadenken uit omdat het toch nog wel tijdje zou duren en nu is het deze week al. We wonen op het platteland in een niet ruim bevolkt deel van het land dus zou er toch een stuk voor moeten rijden. Vandaar dat nu een tweewekelijkse actie is gestart.

Van de 1e prik heb ik geen last gehad, de 2e was ik een nacht niet lekker van. Dat weegt niet op tegen ziek zijn, dat weet ik.

Nu zei vanmiddag iemand (een niet gevaccineerde verpleegkundige) dat ik besmettelijk ben als ik de vaccinatie heb gehaald. Nu weet ik het helemaal niet meer.

Dub en dub, wik en weeg......

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor benefietdiner » 29 dec 2021 09:34

Jess schreef:De huisarts bellen zeg jij Marnix, in de brief stond juist de vraag of we niet de huisarts wilden bellen met vragen maar een gemeentelijk infonummer. Op de envelop stond met grote letters: dit is een brief van uw huisarts. Nou dat was het dus niet. Het was een brief van de gemeente. Er stond geen naam van een huisarts bij. Nu krijg ik dus steeds meer de indruk dat het van overheidswege wel heel erg wordt doorgedramd. Heb in november ook al griepprik gehaald, wordt wel veel zooi in mijn lijf geplugd. Maar ja, wat voor rotzooi krijg je niet binnen als je chemo's nodig hebt. Daar hoop je toch ook beter van te worden.

Mijn gevoel zegt steeds meer: nee, maar niet alleen gevoel is wijsheid. Wie wijsheid ontbreekt moet het aan God vragen. Ik stelde het nadenken uit omdat het toch nog wel tijdje zou duren en nu is het deze week al. We wonen op het platteland in een niet ruim bevolkt deel van het land dus zou er toch een stuk voor moeten rijden. Vandaar dat nu een tweewekelijkse actie is gestart.

Van de 1e prik heb ik geen last gehad, de 2e was ik een nacht niet lekker van. Dat weegt niet op tegen ziek zijn, dat weet ik.

Nu zei vanmiddag iemand (een niet gevaccineerde verpleegkundige) dat ik besmettelijk ben als ik de vaccinatie heb gehaald. Nu weet ik het helemaal niet meer.

Dub en dub, wik en weeg......

De oversterfte in Nederland is hoog, ook als je de geregistreerde coronadoden niet meetelt. Momenteel sterven er wekelijks zo’n duizend mensen meer dan mocht worden verwacht. Wat zijn de oorzaken? Niemand die het weet. Tweede Kamerlid Pieter Omtzigt wil dat de regering een academisch onderzoek laat uitvoeren. „Duizend extra doden per week, dat vraagt om onderzoek.”
Je begrijpt dat sommigen al snel naar de vaccins wijzen als oorzaak.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor pindas83 » 29 dec 2021 15:58

ajl schreef:Ik wist niet goed waar ik het moest neerzetten, maar chaya ligt in het ziekenhuis. Voor haar leven wordt gevreesd. Laten we voor haar en haar gezin bidden in deze moeilijke tijd.


Weet je of er nog nieuws is over haar ajl?

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Marnix » 29 dec 2021 23:01

pindas83 schreef:Weet je of er nog nieuws is over haar ajl?


Ik heb gisteren in het gebedstopic een update geplaatst die ik van Refoforum heb waar zij actief lid is. Waaruit blijkt dat ze nog in levensgevaar is en niet aanspreekbaar (coma?) :cry:
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor pindas83 » 29 dec 2021 23:11

Marnix schreef:Ik heb gisteren in het gebedstopic een update geplaatst die ik van Refoforum heb waar zij actief lid is. Waaruit blijkt dat ze nog in levensgevaar is en niet aanspreekbaar (coma?) :cry:


Dank je, die had ik gemist.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Marnix » 03 jan 2022 11:22

Ik ben erg benieuwd wat er vandaag wordt besloten met betrekking tot de scholen. Aan de ene kant wat zorgen over de besmettelijkheid van omicron waarbij de impact toch ook wel mee lijkt te vallen, maar vast wat angst over weer oplopende cijfers, aan de andere kant noodsignalen van de PO-raad, Unicef en 59 andere organisaties, 60 scholen in Amsterdam en Rotterdam enzovoorts wat de gevolgen van schoolsluitingen zijn en waarom de scholing van kinderen / jongeren niet zou moeten lijden onder deze pandemie, zeker niet in deze fase. Het OMT zal vast focussen op het belang van de gezondheid van de hele samenleving maar durft te overheid verder te kijken dan alleen de besmettingscijfers? Ik ben benieuwd.

Ik ben bang dat ze toch voor de zekerheid de scholen maar weer een paar weken dichthouden met een concrete einddatum en de kanttekening dat er dan weer geëvalueerd gaat worden. Nou ja, de oudste gaat morgen lekker naar opa en oma :roll:
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3821
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor meribel » 03 jan 2022 13:47

Ik kan me niet anders voorstellen dan dat de scholen open gaan

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor 654321 » 03 jan 2022 14:08

Mijn gevoel zegt ook dat de scholen wel weer open gaan... Ik zou heel raar opkijken als dit niet zo is.
- De scholen staan altijd helemaal achterin de rij met de maatregelen, die willen ze koste wat het kost openhouden. Daarnaast veel oproepen/ signalen om ze open te doen.
- Ze brachten die extra week destijds ook om te voorkomen dat iedereen met de feestdagen elkaar zou besmetten.
- De omicron lijkt wel erg besmettelijk te zijn, maar milder te verlopen
- Het boosteren gaat erg snel.
Ik ga er helemaal van uit dat ze hier volgende week dinsdag allemaal weer naar school gaan :wink: , bij leven en welzijn.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Marnix » 03 jan 2022 15:26

654321 schreef:Mijn gevoel zegt ook dat de scholen wel weer open gaan... Ik zou heel raar opkijken als dit niet zo is.
- De scholen staan altijd helemaal achterin de rij met de maatregelen, die willen ze koste wat het kost openhouden. Daarnaast veel oproepen/ signalen om ze open te doen.
- Ze brachten die extra week destijds ook om te voorkomen dat iedereen met de feestdagen elkaar zou besmetten.
- De omicron lijkt wel erg besmettelijk te zijn, maar milder te verlopen
- Het boosteren gaat erg snel.
Ik ga er helemaal van uit dat ze hier volgende week dinsdag allemaal weer naar school gaan :wink: , bij leven en welzijn.


Ja ze gaan weer open!
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor StillAwake » 03 jan 2022 17:09

Marnix schreef:Ja ze gaan weer open!

Da's jammer, dan vliegen we namelijk vrijdag weer naar NL.
Had er graag nog een paar weken aan vast geknoopt...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3821
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor meribel » 03 jan 2022 17:26

StillAwake schreef:Da's jammer, dan vliegen we namelijk vrijdag weer naar NL.
Had er graag nog een paar weken aan vast geknoopt...


Nou dat bedoel je als grapje neem ik aan :lol:

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor StillAwake » 03 jan 2022 17:29

meribel schreef:Nou dat bedoel je als grapje neem ik aan :lol:

Nee, dat is eigenlijk geen grap.
Ik kan vanuit Noorwegen werken (we hebben daar zelfs een kantoor), de vrijheid is veel groter (je merkt de facto niets van beperkende maatregelen), en ik heb vakantiedagen zat...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.


Terug naar “Slow Chat”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten