Corona Kletstopic

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor hans0166 » 22 jan 2022 16:56

Marlies31 schreef:op die manier immuniteit opbouwen met een variant zoals deze voordat er weer een mutatie komt met zwaardere gezondheidsverschijnselen


dat werkt alleen bij een gelijksoortige mutatie, zodra er weer een totaal andere mutatie komt, zoals deze ook is, is de immuniteit miniem.

Gebruikersavatar
Marlies31
Verkenner
Verkenner
Berichten: 20
Lid geworden op: 21 sep 2021 14:54

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Marlies31 » 22 jan 2022 17:49

hans0166 schreef:dat werkt alleen bij een gelijksoortige mutatie, zodra er weer een totaal andere mutatie komt, zoals deze ook is, is de immuniteit miniem.

Zijn de mutaties dan totaal anders? Ik dacht in de basis wel hetzelfde. Ik wist niet dat de immuniteit miniem is, als het goed is werken de vaccins ook deels tegen de latere mutaties.

Gebruikersavatar
Marlies31
Verkenner
Verkenner
Berichten: 20
Lid geworden op: 21 sep 2021 14:54

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Marlies31 » 22 jan 2022 17:50

Dorpeling schreef:Precies dat. Nu worden mensen opgesloten die geen klachten hebben, dus gewoon gezond zijn. Een van onze kinderen zit ook weer thuis, omdat 1(!) leraar positief was en de andere leraren binnen de afdeling daarom ook thuis moeten blijven. Dat gaat nergens meer over. Op deze manier kun je wel thuis blijven zitten. Volgende week is weer een ander positief. Een positieve test zegt trouwens ook niets, ze kunnen beter stoppen met testen en gewoon de ziekenhuisopnames in de gaten houden.

Dat van dje leraar vind ik inderdaad wel erg overdreven, meteen de hele afdeling naar huis. Al weet ik natuurlijk niet hoe het er op zo'n afdeling aan toe gaat met afstand houden.

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 800
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Prisma23 » 22 jan 2022 20:37

Optimatus schreef:Is er een alternatief voor het staafje in je neus bij zo'n zelftest?


gewoon niet testen, veel beter voor je gemoedsrust!

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor hans0166 » 22 jan 2022 21:17

Marlies31 schreef:Zijn de mutaties dan totaal anders? Ik dacht in de basis wel hetzelfde. Ik wist niet dat de immuniteit miniem is, als het goed is werken de vaccins ook deels tegen de latere mutaties.


dat is dus niet automatisch zo, tegen de huidige omicron variant is de bescherming matig, omdat de structuur van het virus zo anders is, zie ook de gigantische stijging in besmettingen óók bij volledig gevaccineerden. De Delta variant, die beter op het vaccin reageert is ook noch steeds aanwezig.
De huidige vaccins zijn gemaakt tegen de variant van de eerste golven.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Marnix » 22 jan 2022 23:55

Marlies31 schreef:Wat mij betreft moeten ze nu inderdaad alles open gooien en op die manier immuniteit opbouwen met een variant zoals deze voordat er weer een mutatie komt met zwaardere gezondheidsverschijnselen. Ik zit toevallig nu ook weer 5 dagen in quarantaine omdat ik gewerkt heb met een collega die positirf was achteraf.. Zelf alleen nergens last van. Komende dagen maar weer proberen te vermaken en binnen blijven dan maar..


Alles opengooien zal niet gelijk gebeuren, er is geen land in de omgeving waar men dat al doet en daar zijn op zich wel goede redenen voor. Impact op instroom op ziekenhuizen wordt dan veel
hoger dan nu en daarnaast krijg je dat teveel mensen tegelijkertijd thuis komen te zitten in belangrijke beroepen.

Ik denk wel dat er soepeler quarantaineregels komen, niet voor besmette mensen maar wel voor mensen die met hen contact hebben gehad. Nu is dat vaak ook wel met een booster te voorkomen maar goed, dat is een keuze.

Marlies31 schreef:Dat van dje leraar vind ik inderdaad wel erg overdreven, meteen de hele afdeling naar huis. Al weet ik natuurlijk niet hoe het er op zo'n afdeling aan toe gaat met afstand houden.


Waarschijnlijk omdat de leraren in één ruimte een half uur hebben gelunched. Maar volgens mij hoef je als je geboostered bent dan niet meer in quarantaine toch?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Marnix » 23 jan 2022 00:06

Dorpeling schreef:Precies dat. Nu worden mensen opgesloten die geen klachten hebben, dus gewoon gezond zijn. Een van onze kinderen zit ook weer thuis, omdat 1(!) leraar positief was en de andere leraren binnen de afdeling daarom ook thuis moeten blijven. Dat gaat nergens meer over. Op deze manier kun je wel thuis blijven zitten. Volgende week is weer een ander positief. Een positieve test zegt trouwens ook niets, ze kunnen beter stoppen met testen en gewoon de ziekenhuisopnames in de gaten houden.


Je snapt natuurlijk wel dat als je stopt met testen en quarantaines, het aantal mensen dat besmet wordt door iemand met een besmetting (R) een enorme vlucht gaat nemen en de instroom in de ziekenhuizen dan ook. Daarom kan dat nog niet en dat is overal zo.

Maar quarantaineregels, zeker op scholen zullen wel aangepast worden. Op de school van mijn oudste van net 6 waren zijn op groep 1 en 2 alle klassen in quarantaine gegaan / geweest. Morgen mag ik (weer op zondag maar dat is nu echt niet anders, anders kost het nog meer schooldagen) naar de GGD voor een test … nou was naar de kerk gaan sowieso geen optie want ivm de vele quarantaines is er geen kinderwerk / creche en mijn vrouw moet zingen. Ik kijk uit naar de dag dat we weer gewoon iedere zondag met zn allen naar de kerk kunnen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor meribel » 25 jan 2022 12:16

mogelijk nieuwe regels in aankomst dat jonge kinderen onder de 12 niet in quarantaine hoeven na contact met een besmet persoon!!
Dat zou voor mijn dochter zo fijn zijn!! Zou betekenen dat ze morgen weer naar school mag, en anders moet ze de hele week nog in quarantaine.

ik hoop het zo voor haar!!

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Dorpeling » 25 jan 2022 18:59

meribel schreef:mogelijk nieuwe regels in aankomst dat jonge kinderen onder de 12 niet in quarantaine hoeven na contact met een besmet persoon!!
Dat zou voor mijn dochter zo fijn zijn!! Zou betekenen dat ze morgen weer naar school mag, en anders moet ze de hele week nog in quarantaine.

ik hoop het zo voor haar!!

Het is inderdaad te hopen voor je dochter, maar waarom die grens bij 13 jaar? Er zijn zoveel anderen, waaronder ook studenten die hiermee vastlopen, voor de zoveelste keer verplicht thuiszitten en niet het onderwijs kunnen volgen waar ze recht op hebben. Nog beter is die hele quarantaine regels voor iedereen in de prullenbak. Ik ben er zo klaar mee! Nog nooit hebben we die ultiem beperkende regels ingevoerd voor een verkoudheid. Dit is zooo deprimerend af en toe, afhankelijk te zijn van beslissingen die worden genomen op basis van.. ja waarvan? =;
Hier geen quarantaine meer en ook geen testen. Die hele betuttelende poppenkast kan me de pot op.
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor 654321 » 25 jan 2022 23:03

Ehm, hoef je nu ook niet meer in quarantaine als je huisgenoot positief is getest :roll: ??

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor meribel » 26 jan 2022 00:29

Tot 18 niet bij dagelijks zelftesten

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Marnix » 26 jan 2022 09:09

Dorpeling schreef:Het is inderdaad te hopen voor je dochter, maar waarom die grens bij 13 jaar? Er zijn zoveel anderen, waaronder ook studenten die hiermee vastlopen, voor de zoveelste keer verplicht thuiszitten en niet het onderwijs kunnen volgen waar ze recht op hebben. Nog beter is die hele quarantaine regels voor iedereen in de prullenbak. Ik ben er zo klaar mee! Nog nooit hebben we die ultiem beperkende regels ingevoerd voor een verkoudheid. Dit is zooo deprimerend af en toe, afhankelijk te zijn van beslissingen die worden genomen op basis van.. ja waarvan? =;
Hier geen quarantaine meer en ook geen testen. Die hele betuttelende poppenkast kan me de pot op.


Van een verkoudheid hebben we ook nooit volle ziekenhuizen gekregen. Er wordt enorm versoepeld, het gaat snel de goede kant op en 2 maanden geleden zag het daar nog totaal niet naar uit. Je zou ook iets dankbaarder kunnen zijn ipv overal tegenaan schoppen. Ik ben toch blij dat de mensen om me heen, de ouders van kinderen op school enz iets serieuzer met de regels omgaan.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor meribel » 26 jan 2022 09:59

Marnix schreef:Van een verkoudheid hebben we ook nooit volle ziekenhuizen gekregen. Er wordt enorm versoepeld, het gaat snel de goede kant op en 2 maanden geleden zag het daar nog totaal niet naar uit. Je zou ook iets dankbaarder kunnen zijn ipv overal tegenaan schoppen. Ik ben toch blij dat de mensen om me heen, de ouders van kinderen op school enz iets serieuzer met de regels omgaan.


Oh zeker wel. Voor het rs virus, een simpel verkoudheids virus, moeten we al jaren regelmatig kinderen naar belgie sturen omdat onze eigen kinderziekenhuizen vol liggen

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor meribel » 26 jan 2022 10:02


Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Marnix » 26 jan 2022 11:32

meribel schreef:Oh zeker wel. Voor het rs virus, een simpel verkoudheids virus, moeten we al jaren regelmatig kinderen naar belgie sturen omdat onze eigen kinderziekenhuizen vol liggen


Klopt, is wel van een iets andere orde, zowel qua aantal besmettingen, besmettelijkheid, opnames, mortaliteit.

RS-virus: Zonder beperkende maatregelen zo'n 2000 ziekenhuisopnamen per jaar waarvan 200 op de ic, sterfte komt nauwelijks voor.
Coronavirus: Met beperkende maatregelen afgelopen jaar 78390 ziekenhuisopnames, bijna een jaar geleden al de 10000e patient op de IC, ruim 21000 mensen overleden in 2 jaar, zonder maatregelen en vaccins was dat vele malen hoger geweest.

Als de vraag dan is: "Nog nooit hebben we die ultiem beperkende regels ingevoerd voor een verkoudheid. Dit is zooo deprimerend af en toe, afhankelijk te zijn van beslissingen die worden genomen op basis van.. ja waarvan?" lijkt me dit toch wel een logisch antwoord op de vraag waarom bij deze coronapandemie er wel beperkende regels, tests etcetera zijn ingevoerd terwijl we dat bij het RS-virus of een griepgolf bijvoorbeeld niet doen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Slow Chat”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten