Corona Kletstopic

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3473
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor benefietdiner » 10 dec 2021 14:45

Chaya schreef:Afgelopen zondag waarschuwde de dominee voor de hel ja, ALS JE ONBEKEERD VERDER LEEFT! Dat staat in jouw en mijn Bijbel!
Daar ben ik het helemaal mee eens.
Chaya schreef:In dit foldertje - dat bovendien opgedrongen wordt zonder verdere uitleg en ondersteuning - wordt beweerd dat je naar de hel gaat als je je hebt laten vaccineren. Op welke teksten heeft deze meneer dit dan gefundeerd?
Jammer dat niet eens de moeite neemt om dat eenvoudige foldertje te lezen. Je had dan kunnen lezen dat hij uitleg en ondersteuning geeft. Ik had de link voor jou tevergeefs gedeeld merk ik wel. Jaap Dieleman geeft weldegelijk een gefundeerde uitleg. Ik laat hem graag aan het woord waarop hij dit gefundeerd heeft.
Jaap Dieleman schreef:En het maakt, dat aan allen, de kleinen en de groten, de rijken en de armen, de vrijen en de slaven, een merkteken gegeven wordt op hun rechterhand of op hun voorhoofd, en dat niemand kan kopen of verkopen, dan wie het merkteken, de naam van het beest, of het getal van zijn naam heeft. - Openbaring 13:16-17

Ik ben de deur; als iemand door Mij binnenkomt, zal hij behouden worden; en hij zal ingaan en uitgaan en weide vinden want Ik ben de weg en de waarheid en het leven en niemand komt tot de Vader dan door Mij. - Johannes 10:9, 14:6.
ZONDER C-TOEGANGSBEWIJS KOM JE ER NIET IN,
MAAR ZONDER JEZUS KOM JE DE HEMEL NIET IN.

Chaya schreef:En de arme tobber vraagt zich af hoe hij dat doen moet, nu hij zo zwaar gezondigd heeft.
ik laat weer Jaap Dieleman aan het woord gewoon uit het foldertje:
Jaap Dieleman schreef: A ERKEN DAT JE EEN ZONDAAR BENT
Romeinen 3:10 “Zoals geschreven staat: Er is niemand rechtvaardig, ook niet één.
Romeinen 3:23 “Want allen hebben gezondigd en missen de heerlijkheid van God”
B GELOOF IN JE HART DAT JEZUS CHRISTUS STIERF VOOR JOUW ZONDEN, WAS BEGRAVEN EN DAT GOD HEM HEEFT LATEN OPSTAAN.
Johannes 3:16 “Want zo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder die in Hem gelooft, niet verloren gaat maar eeuwig leven heeft.”
C ROEP DE NAAM VAN JEZUS AAN
Romeinen 10:13 “Want ieder die de Naam van de Heere aanroept, zal zalig worden.

https://ontzagwekkendnieuws.nl/wp-conte ... Folder.pdf

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23592
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Marnix » 10 dec 2021 17:07

:cry:
benefietdiner schreef:Daar ben ik het helemaal mee eens.
Jammer dat niet eens de moeite neemt om dat eenvoudige foldertje te lezen. Je had dan kunnen lezen dat hij uitleg en ondersteuning geeft. Ik had de link voor jou tevergeefs gedeeld merk ik wel. Jaap Dieleman geeft weldegelijk een gefundeerde uitleg. Ik laat hem graag aan het woord waarop hij dit gefundeerd heeft.

ik laat weer Jaap Dieleman aan het woord gewoon uit het foldertje:

https://ontzagwekkendnieuws.nl/wp-conte ... Folder.pdf


Dat is heel wat anders dan “gevaccineerden gaan per definitie naar de hel”

De omstreden evangelist keert zich tegen het coronatoegangsbewijs, dat volgens hem de opmaat is tot een ‘digitaal teken’ op je hand of hoofd. ,,Allen die het nemen, zullen volgens Openbaring 14:9-11, 16:2-3 ‘drinken uit de beker van Gods toorn, een kwaadaardig gezwel krijgen, voor eeuwig verloren gaan in de hel, waar men voor altijd pijn lijdt in het vuur en nooit meer rust zal hebben’. (Bron: PZC)
Laatst gewijzigd door Marnix op 10 dec 2021 17:11, 2 keer totaal gewijzigd.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4556
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor naamloos » 10 dec 2021 17:10

benefietdiner schreef:Jammer dat niet eens de moeite neemt om dat eenvoudige foldertje te lezen. Je had dan kunnen lezen dat hij uitleg en ondersteuning geeft. Ik had de link voor jou tevergeefs gedeeld merk ik wel. Jaap Dieleman geeft weldegelijk een gefundeerde uitleg. Ik laat hem graag aan het woord waarop hij dit gefundeerd heeft.

Jaap Dieleman schreef:
En het maakt, dat aan allen, de kleinen en de groten, de rijken en de armen, de vrijen en de slaven, een merkteken gegeven wordt op hun rechterhand of op hun voorhoofd, en dat niemand kan kopen of verkopen, dan wie het merkteken, de naam van het beest, of het getal van zijn naam heeft. - Openbaring 13:16-17
Geen paniek, je kunt altijd nog oneline kopen en verkopen.
Trouwens, bij mij ging de prik in mijn linker bovenarm dus ik zit goed. :D
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23592
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Marnix » 14 dec 2021 14:03

Nou, daar is dan de vervroegde schoolvakantie. Lekker op tijd aangegeven nadat men constant heeft geroepen dat dat niet gaat gebeuren. Heel benieuwd hoe iedereen dit op gaat lossen. Oh ja, de BSO's zijn ook dicht maar de kinderopvang is wel open.... Dus het ene kind mogen we nog wel wegbrengen maar het ander niet :roll:
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor 654321 » 14 dec 2021 17:49

Nou, hier is eigenlijk altijd gewoon 1 vd ouders bij de kinderen, dus wat dat betreft geen problemen.
Maar waarom blijft voortgezet onderwijs wel open?? Heb je nog geen vakantie.... :roll: Heb je dubbelop; het normale leven op tijd, maar de basisschoolkinderen wel thuis... :( .
Ik dacht een weekje extra vakantie voor iedereen :D

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Mortlach » 14 dec 2021 17:56

Marnix schreef::|

Haha sowieso, komt ie nu mee, nu 85% van de bevolking is gevaccineerd. Leuk om te lezen voor al die mensen: je gaat naar de hel want je hebt nu het merkteken van het beest :roll:


Toen Napoleon de achternaam verplicht stelde in 1811, werd dat door ook door sommigen gezien als "het merk van het beest". :-oo

Voor de ongelovigen maakt dit argument uiteraard geen enkele indruk, maar het is jammer dat de opinie over christenen in het algemeen zo te lijden heeft onder dit soort extremisten.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor ajl » 15 dec 2021 10:53

654321 schreef:Nou, hier is eigenlijk altijd gewoon 1 vd ouders bij de kinderen, dus wat dat betreft geen problemen.
Maar waarom blijft voortgezet onderwijs wel open?? Heb je nog geen vakantie.... :roll: Heb je dubbelop; het normale leven op tijd, maar de basisschoolkinderen wel thuis... :( .
Ik dacht een weekje extra vakantie voor iedereen :D


He is toch volgende week ook nog geen vakantie. Dit is helaas een noodoplossing. Volgende week zitten wij nog gewoon in het regime

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23592
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Marnix » 15 dec 2021 11:34

654321 schreef:Nou, hier is eigenlijk altijd gewoon 1 vd ouders bij de kinderen, dus wat dat betreft geen problemen.
Maar waarom blijft voortgezet onderwijs wel open?? Heb je nog geen vakantie.... :roll: Heb je dubbelop; het normale leven op tijd, maar de basisschoolkinderen wel thuis... :( .
Ik dacht een weekje extra vakantie voor iedereen :D


ajl schreef:He is toch volgende week ook nog geen vakantie. Dit is helaas een noodoplossing. Volgende week zitten wij nog gewoon in het regime


Precies. Het wordt gebracht onder het mom van een week langer vakantie maar het is gewoon thuisonderwijs. De meeste ouders moeten gewoon werken (en vaak is de week voor Kerst best druk) en ondertussen krijgen de kinderen ook gewoon schoolopdrachten. De meeste ouders hebben niet de luxe dat altijd een van de ouders vrij is. :roll:
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

juffiejuf
Luitenant
Luitenant
Berichten: 677
Lid geworden op: 14 apr 2011 13:02
Locatie: overal en nergens

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor juffiejuf » 15 dec 2021 12:20

Nee idd, het wordt gebracht als week extra vakantie....
Leerkrachten moeten gewoon kinderen opvangen van ouders met essentieel beroep etc. (groepen door elkaar, wat juist niet de bedoeling was)
Leerkrachten zijn gewoon oppas want er wordt geen les gegeven. Tja.... Las vanmorgen al ergens dat bijna kwart van de kinderen toch naar opa en oma gaan.
Nu kijken of het echt tot de kerstvakantie beperkt blijft...

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor 654321 » 15 dec 2021 14:28

Hier de basisschool echt gewoon vakantie hoor en geen thuisonderwijs/ opdrachten volgende week. Staat letterlijk in de nieuwsbrief 'vrijdag om 15.30u begint de vakantie voor alle leerlingen'.
Ook geen mogelijkheid voor opvang op school, maar dat hebben wij nooit, ook tussenmiddag niet.
Er staat altijd iets in de trant van dat als ouders er op staan, dit wettelijk geregeld moet worden, maar dat ze er van uit gaan dat ouders zelf hun kinderen opvangen :) .
(Ik pas overigens volgende week wel een dag op buurkinderen, maar wij hebben net allemaal corona gehad, lijkt mij niet echt risicovol dan, dus prima)

Ik vind het triest om in de persconferentie te horen dat het 'rampzalig' is voor ouders om hun kinderen volgende week thuis te hebben.
Kinderen zouden zich bijna teveel voelen thuis. Volgens mij zijn wij dan echt de weg kwijt met elkaar...
Als ouders er (altijd) zijn voor de kinderen vind ik echt de verantwoordelijkheid van ouders en niet van oppas/ opvang/ school. Maar volgens mij ben ik ouderwets :lol: . Maar dat ouderwetse geeft veel rust en gezelligheid in huis...!

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23592
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Marnix » 15 dec 2021 19:22

654321 schreef:Hier de basisschool echt gewoon vakantie hoor en geen thuisonderwijs/ opdrachten volgende week. Staat letterlijk in de nieuwsbrief 'vrijdag om 15.30u begint de vakantie voor alle leerlingen'.
Ook geen mogelijkheid voor opvang op school, maar dat hebben wij nooit, ook tussenmiddag niet.
Er staat altijd iets in de trant van dat als ouders er op staan, dit wettelijk geregeld moet worden, maar dat ze er van uit gaan dat ouders zelf hun kinderen opvangen :) .
(Ik pas overigens volgende week wel een dag op buurkinderen, maar wij hebben net allemaal corona gehad, lijkt mij niet echt risicovol dan, dus prima)


Vreemd, scholen zijn volgens mij hier verplicht om opvang te regelen, anders krijg je ouders die in de zorg werken of andere vitale beroepsgroepen die niet kunnen werken omdat er geen noodopvang is. Daarom is aan de scholen gevraagd om wel noodopvang te regelen.

Ik vind het triest om in de persconferentie te horen dat het 'rampzalig' is voor ouders om hun kinderen volgende week thuis te hebben.
Kinderen zouden zich bijna teveel voelen thuis. Volgens mij zijn wij dan echt de weg kwijt met elkaar...
Als ouders er (altijd) zijn voor de kinderen vind ik echt de verantwoordelijkheid van ouders en niet van oppas/ opvang/ school. Maar volgens mij ben ik ouderwets :lol: . Maar dat ouderwetse geeft veel rust en gezelligheid in huis...!


Kinderen zijn fantastisch. Maar ik kan je van eerdere golven vertellen dat de combinatie van kinderen thuis hebben en een full time baan hebben / beiden veel werken niet te doen is. Als ik jouw reacties lees heb je daar totaaal geen ervaring mee, dat je de oudere verwijten gaat maken dat hun kinderen niet welkom zouden zijn of zo. Daarmee sla je de plank compleet mis. Het probleem is dat iemand met een baby / peuter / kleuter de hele dag thuis ook nog eens 40 uur moet werken.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

juffiejuf
Luitenant
Luitenant
Berichten: 677
Lid geworden op: 14 apr 2011 13:02
Locatie: overal en nergens

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor juffiejuf » 15 dec 2021 20:38

Klopt Marnix! Scholen zijn idd verplicht om noodopvang te regelen. Heel apart dat een school dat zo communiceert naar ouders.... Die doen letterlijk de school dicht :-)

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor ajl » 16 dec 2021 08:51

De reformatorische scholen blijven opvang/tso weigeren. Dat is al vanaf het begin 'een ding'. Zij voldoen niet aan de wettelijke verplichting.

Mijn man had volgende week vrij genomen om in huis te gaan klussen, maar heeft nu ook de kinderen over de vloer. Onze school geeft geen thuisonderwijs Ik 'vlucht' naar kantoor. Ik snap de overwegingen, maar het stoort mij wel dat kinderen weer de sjaak. Zij hebben praktisch geen last van corona. Waarom dan maatregelen waar kinderen de dupe van zijn.

@654321 Als je zelf niet/weinig werkt, is het makkelijk zeggen dat vakanties geweldig zijn en heerlijk ontspannen. Dat geldt alleen niet voor het merendeel van Nederland. De lengte van de zomervakantie is bijna niet op te vangen met het werk. Laat staan extra studiedagen en dit soort extra weken.

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor 654321 » 16 dec 2021 09:34

Ik heb de ervaring inderdaad niet, maar zie dit niet als luxe (financieel zeker niet, maar ook omdat het op andere gebieden zelfverloochening vraagt).
Ik zie dit als roeping, als Bijbelse verdeling tussen man en vrouw. Ze hebben andere taken, daar is de Bijbel/ huwelijksformulier duidelijk in. En ik geloof dat wat God van ons vraagt, altijd het beste is, ook op dit vlak. Ook voor de kinderen.
Ook nu zie je het mis gaan, als we eigen wegen volgen.
Maar ik denk dat we die discussie niet moeten starten op coronakletstopic. Dus laat maar.

Qua opvang/TSO op school: Als de vraag er is moeten zij het regelen en zullen dat dan ook doen. Dat is wettelijk inderdaad verplicht.
Maar wat ik begrijp is de vraag er ook niet.
Ik zie dat áls ouders tussenmiddag opvang nodig hebben zij dit onderling wel regelen. Of bij buren/familie.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor ajl » 16 dec 2021 10:11

654321 schreef:Ik heb de ervaring inderdaad niet, maar zie dit niet als luxe (financieel zeker niet, maar ook omdat het op andere gebieden zelfverloochening vraagt).
Ik zie dit als roeping, als Bijbelse verdeling tussen man en vrouw. Ze hebben andere taken, daar is de Bijbel/ huwelijksformulier duidelijk in. En ik geloof dat wat God van ons vraagt, altijd het beste is, ook op dit vlak. Ook voor de kinderen.
Ook nu zie je het mis gaan, als we eigen wegen volgen.
Maar ik denk dat we die discussie niet moeten starten op coronakletstopic. Dus laat maar.

Qua opvang/TSO op school: Als de vraag er is moeten zij het regelen en zullen dat dan ook doen. Dat is wettelijk inderdaad verplicht.
Maar wat ik begrijp is de vraag er ook niet.
Ik zie dat áls ouders tussenmiddag opvang nodig hebben zij dit onderling wel regelen. Of bij buren/familie.


Ik geloof niet dat God vraagt dat een moeder niet werkt. Dat is een luxe sinds de jaren 50. In vroegere tijden werden kinderen ook opgevangen door de hele gemeenschap. Beide ouders werkten op het land of in de fabriek.

Als een school al bij het opgeven van de kinderen aangeeft dat zij verwachten dat ouders de tso zelf regelen, ga je als ouder ook niet in je eentje het gevecht aan. Dat is vechten tegen de bierkaai. Het vragen aan buren/ familie is natuurlijk ook een gotspe. Veel mensen hebben geen familie in de buurt en de buren werken ook. Daarnaast wil je buren niet belasten met jouw probleem als hun eigen kinderen op school een continu rooster hebben. T


Terug naar “Slow Chat”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 115 gasten