Corona Kletstopic

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7923
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor StillAwake » 16 nov 2021 19:26

meribel schreef:niet waar, als schoolgaand kind is school het grootste gedeelte in je leven; dus dat heeft hun leven heel erg geraakt.

daarnaast is dat de leeftijd dat je naar verjaardagen met famlies gaat, je verjaardag groots viert, kinderfeestjes, zwemles, naar pretpark enz enz. Het ging allemaal niet door.
Ook daarbij komt voor die leeftijd de ellenlange quarantaines, zeker tot een jaar of 10 kan je ze niet in hun kamer stoppen dus moeten ze erg lang in isolatie lang nadat de laatste huisgenoot eruit is

daarnaast voelen kleine kinderen heel goed de emoties van hun ouders, ze zuigen het op. ALs papa en mama allebei moet thuiswerken en daarom elkaar de koppen bijna inslaan, of gewoon heel erg geïrriteerd zijn naar elkaar zijn het juist de kleinsten die daar de dupe van zijn. NIet de puber op zijn kamer.

( en dan wil ik eigenlijk helemaal niet ingaan op de grote toename van huiselijk geweld toen kinderen niet naar school mochten, en dat toen bij probleem gezinnen die bij jeugdzorg bekend zijn snel ze toegevoegd zijn aan de lijst die wel naar school gewoon mocht....om treurige redenen )

Ik zei dan ook: afgezien van de schoolsluitibg.
Dat was een moeilijke tijd voor kinderen, maar de rest van de pandemie hebben de meeste zaken voor kinderen gewoon doorgang gevonden.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor meribel » 19 nov 2021 03:56

Nou de oudste heeft her nu het blijkt niet overgedragen. Rest van het gezin blijft negatief getest. En zelf mag ze dit weekend uit isilatie.


Vorig jaar november ik als enige, nu oudste als enige, nog 3 te gaan :-k

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23566
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Marnix » 19 nov 2021 11:46

meribel schreef:Nou de oudste heeft her nu het blijkt niet overgedragen. Rest van het gezin blijft negatief getest. En zelf mag ze dit weekend uit isilatie.


Vorig jaar november ik als enige, nu oudste als enige, nog 3 te gaan :-k


Fijn! Lijkt me vooral erg als ze elkaar na een aantal dagen pas besmetten en je dan uiteindelijk 3 weken in isolatie zit of zo. Fijn dat ze dit weekend weer naar buiten mag!!
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Chaya » 19 nov 2021 13:48

meribel schreef:Nou de oudste heeft her nu het blijkt niet overgedragen. Rest van het gezin blijft negatief getest. En zelf mag ze dit weekend uit isilatie.
Vorig jaar november ik als enige, nu oudste als enige, nog 3 te gaan :-k

O bah, je hoopt eigenlijk - denk ik - dat je het dan maar beter allemaal gehad kan hebben.
Ik heb het in ons gezin ook als enige gehad, tot nu toe. We dachten even dat één van mijn kinderen het ook had, maar dat bleek een ernstiger geval van hooikoorts te zijn. Tenminste, de arts stelde deze diagnose telefonisch.
Het verdween na een aantal keren extra puffen en ophoging van de allergietabletten, maar toch, ergens blijft de twijfel.
Dit was heel in het begin toen er nog niet massaal werd getest.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor meribel » 19 nov 2021 15:43

Een goede vriendin van me heeft het nu (via haar basisschool kind). Mijn broer in het gezin is het nu (via basisschool kind) Op mijn werk veel collega’s wiens basisschool kinderen het hebben (ja dan moet je gewoon doorwerken)


Tjonge wat gaat het hard voor mijn gevoel.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23566
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Marnix » 19 nov 2021 21:00

meribel schreef:Een goede vriendin van me heeft het nu (via haar basisschool kind). Mijn broer in het gezin is het nu (via basisschool kind) Op mijn werk veel collega’s wiens basisschool kinderen het hebben (ja dan moet je gewoon doorwerken)


Tjonge wat gaat het hard voor mijn gevoel.


Ja ik heb ook wel idee dat je als gezin met kinderen deze winter niet aan quarantaine gaat ontkomen. Ik heb me daar inmiddels ook al een beetje bij neergelegd, het is vooral de vraag wanneer dat gaat gebeuren.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Jess
Sergeant
Sergeant
Berichten: 395
Lid geworden op: 19 sep 2006 12:53
Locatie: @ home

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Jess » 19 nov 2021 21:46

Wij zijn ook nog steeds de dans ontsprongen. Geen corona gehad, geen quarantaine.

Vraag me nu nog af, hoe lang zal het nog duren? Maar ook, hoe moet het dan met boodschappen, je kan toch niet altijd van te voren voor 14 dagen spullen in huis hebben, of wie weet nog langer. Tuurlijk kan er iemand boodschappen voor je doen maar ik let altijd erg op de centen en die persoon misschien niet. Dan vind ik het ook zo wat om te zeggen: je moet kijken of dit of dat goedkoop is en nee, niet die soort gerookte kipfilet maar die andere enz. Online boodschappen bestellen heb ik slechte ervaringen mee. Je krijgt toch iets anders dan besteld of je moet ongeveer een week van te voren al bestellen.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor meribel » 19 nov 2021 21:53

Als jezelf niet positief getest ben en in isolatie om een huisgenoot dan zou ik de boodschappen wel zelf doen. Bedenk dat als ik in isolatie om een huisgenoot maar zelf negatief dat ik in de zorg gewoon mag komen werken. Met mondmasker uiteraard en dan regelmatig dicht bij patienten sta. Nou dan kan je ook op anderhalve meter boodschappen doen met mondmasker


Maar als je zelf positief ben dan helaas rn toch maar een keertje online bestellen

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23566
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Marnix » 19 nov 2021 23:12

Jess schreef:Wij zijn ook nog steeds de dans ontsprongen. Geen corona gehad, geen quarantaine.

Vraag me nu nog af, hoe lang zal het nog duren? Maar ook, hoe moet het dan met boodschappen, je kan toch niet altijd van te voren voor 14 dagen spullen in huis hebben, of wie weet nog langer. Tuurlijk kan er iemand boodschappen voor je doen maar ik let altijd erg op de centen en die persoon misschien niet. Dan vind ik het ook zo wat om te zeggen: je moet kijken of dit of dat goedkoop is en nee, niet die soort gerookte kipfilet maar die andere enz. Online boodschappen bestellen heb ik slechte ervaringen mee. Je krijgt toch iets anders dan besteld of je moet ongeveer een week van te voren al bestellen.


Dat denk ik ook maar dat boodschappen doen is toch neug zo lastig? Wij hebben in vriendenkring en in de straat genoeg coronagezinnen gehad en dan doen vrienden / straatgenoten de boodschappen voor ze. Ze maken gewoon een lijstje en dat haal je en zet je voor de deur neer. Gaat altijd prima. Wil je graag eigen merk, zet je dat erbij. Wil je wel de kipfilet maar niet de gerookte, prima, dan zet je dat neer.

Overigens doet ongeveer de helft van al mijn contacten hier de boodschappen tegenwoordig online en krijgen ze gewoon altijd wat ze bestellen. En gewoon dezelfde dag. Ik weet niet waar jij dat hebt gedaan en wanneer maar het gaat eigenlijk altijd goed. Dus ik zou me daar niet zo druk om maken.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Jess
Sergeant
Sergeant
Berichten: 395
Lid geworden op: 19 sep 2006 12:53
Locatie: @ home

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Jess » 21 nov 2021 11:32

Ja ik woon op het platteland dus daar is het vaak een beetje anders dan in de stad.

Vriendin moest ook gewoon werken, ondanks haar zieke gezin. En hoorde zelfs van iemand dat al is ze positief getest maar heeft geen klachten dan moet ze gewoon komen werken in de zorg! ](*,)

Mijn puberts zijn inmiddels zo klaar met de regels, ik merk echt dat ze dwars worden. Geen mondkapjes willen dragen bijv. Heb gezegd dat het hun eigen verantwoording is. Ik ga geen boetes betalen en ze zoeken het maar uit.

Door mijn astma zou ik vrijstelling kunnen krijgen van mondkapje maar ik heb geen zin om met mijn zieligheden te koop te lopen. Gister kreeg ik het benauwd hoor. Het duurde erg lang bij de kassa, ik had mijn winterjas aan, de dochter had op haar gemak wat aan het uitzoeken geweest en ik legde bijna het loodje. Pfffffffft

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23566
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Marnix » 21 nov 2021 17:57

Jess schreef:Ja ik woon op het platteland dus daar is het vaak een beetje anders dan in de stad.

Vriendin moest ook gewoon werken, ondanks haar zieke gezin. En hoorde zelfs van iemand dat al is ze positief getest maar heeft geen klachten dan moet ze gewoon komen werken in de zorg! ](*,)

Mijn puberts zijn inmiddels zo klaar met de regels, ik merk echt dat ze dwars worden. Geen mondkapjes willen dragen bijv. Heb gezegd dat het hun eigen verantwoording is. Ik ga geen boetes betalen en ze zoeken het maar uit.

Door mijn astma zou ik vrijstelling kunnen krijgen van mondkapje maar ik heb geen zin om met mijn zieligheden te koop te lopen. Gister kreeg ik het benauwd hoor. Het duurde erg lang bij de kassa, ik had mijn winterjas aan, de dochter had op haar gemak wat aan het uitzoeken geweest en ik legde bijna het loodje. Pfffffffft


Allicht maar ook in het dorp kan dat tegenwoordig prima hoor. En als je een vrijstelling kan krijgen zou ik dat maar doen want dat is blijkbaar niet voor niets. En anders een zo poreus mogelijke nemen ;-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor ajl » 22 nov 2021 07:53

meribel schreef:Als jezelf niet positief getest ben en in isolatie om een huisgenoot dan zou ik de boodschappen wel zelf doen. Bedenk dat als ik in isolatie om een huisgenoot maar zelf negatief dat ik in de zorg gewoon mag komen werken. Met mondmasker uiteraard en dan regelmatig dicht bij patienten sta. Nou dan kan je ook op anderhalve meter boodschappen doen met mondmasker


Maar als je zelf positief ben dan helaas rn toch maar een keertje online bestellen


Volgens mij is de huidige richtlijn van het RIVM dat huisgenoten van iemand met corona sowieso in quarantaine moeten. De boodschappen zijn het punt niet. Ik heb de afgelopen jaar regelmatig een tasje bij mensen langs gebracht en ook online bestellen moet voor twee keer m.i. lukken. Ik bestel al anderhalf jaar meerdere keren in de maand mijn boodschappen. Ik vind echt echt ideaal.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23566
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Marnix » 22 nov 2021 12:01

ajl schreef:Volgens mij is de huidige richtlijn van het RIVM dat huisgenoten van iemand met corona sowieso in quarantaine moeten. De boodschappen zijn het punt niet. Ik heb de afgelopen jaar regelmatig een tasje bij mensen langs gebracht en ook online bestellen moet voor twee keer m.i. lukken. Ik bestel al anderhalf jaar meerdere keren in de maand mijn boodschappen. Ik vind echt echt ideaal.


Heel veel mensen die ik ken doen het en die vinden het allemaal heerlijk. Een enkeling vindt het winkelen zelf prettig en dat ze zo de aanbiedingen beter in de gaten kunnen houden en zo maar doorgaans ga je daar juist meer door kopen :-) Het is dat ik op 30 seconden van een hele fijne en grote supermarkt af woon, anders was ik al lang daarop overgestapt.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor ajl » 25 nov 2021 08:15

Wij wonen ook op loopafstand van een supermarkt, maar de weekboodschappen vind ik toch een aardig karwei.

Verder wacht ik met angst en beven de persconferentie af. Ik mocht pas weer sinds een maand naar kantoor en geniet daar enorm van. Ik kan mij niet motiveren om nog thuis te werken. Daarnaast staat de verjaardag van een van de kinderen op 8 december gepland. Vorig jaar is het afgeblazen en ik verwacht eerlijk gezegd dit jaar ook. Dat zou zo sneu zijn.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor meribel » 25 nov 2021 08:53

ajl schreef:Wij wonen ook op loopafstand van een supermarkt, maar de weekboodschappen vind ik toch een aardig karwei.

Verder wacht ik met angst en beven de persconferentie af. Ik mocht pas weer sinds een maand naar kantoor en geniet daar enorm van. Ik kan mij niet motiveren om nog thuis te werken. Daarnaast staat de verjaardag van een van de kinderen op 8 december gepland. Vorig jaar is het afgeblazen en ik verwacht eerlijk gezegd dit jaar ook. Dat zou zo sneu zijn.


Als ze zulke dingen gaan afkondigen (geen verjaardagen en max aantal personen thuis) dan verwacht ik eigenlijk ook niet dat mensen zich daar nog aan gaan houden. Nu is het advies immers ook max 4 mensen…

Ik denk dat thuiswerken wel weer verplicht gaat worden. ….is een van de ‘simpelste’ oplossingen

Verder kerstvakantie een weekje langer lijkt me weinig opschieten nu. Die vakantie is nog veel te ver weg


Terug naar “Slow Chat”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten