Corona Kletstopic

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor StillAwake » 15 nov 2021 09:58

meribel schreef:Mag ik even huilen. De klachtenvrije positieve puber heeft sinds vandaag wel klachten. Zou eigenlijk vandaag uit isolatie mogen. Dikke tranen en paniek want deze week he el belangrijke toetsen en een examen die ze niet mag missen. En ja tegen al mijn principes in toch maar op haar kamer opgesloten want anders grote consequenties voor haar kleine zusje. Man wat een gedoe

Als de school geen online optie aanbiedt voor dat examen is het niet zo dat er een testmoment vervalt, het is namelijk aantoonbaar het probleem van de school in dat geval.
Daar zou ik me dus maar niet al te druk om maken, als je een briefje stuurt dat je een extra testmoment wilt MOET de school daar aan meewerken, aangezien het verwijtbaar is aan hun kant...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor StillAwake » 15 nov 2021 09:59

meribel schreef:Mag ik even huilen. De klachtenvrije positieve puber heeft sinds vandaag wel klachten. Zou eigenlijk vandaag uit isolatie mogen. Dikke tranen en paniek want deze week he el belangrijke toetsen en een examen die ze niet mag missen. En ja tegen al mijn principes in toch maar op haar kamer opgesloten want anders grote consequenties voor haar kleine zusje. Man wat een gedoe

Sterkte overigens...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Chaya » 15 nov 2021 11:54

meribel schreef:Mag ik even huilen. De klachtenvrije positieve puber heeft sinds vandaag wel klachten. Zou eigenlijk vandaag uit isolatie mogen. Dikke tranen en paniek want deze week he el belangrijke toetsen en een examen die ze niet mag missen. En ja tegen al mijn principes in toch maar op haar kamer opgesloten want anders grote consequenties voor haar kleine zusje. Man wat een gedoe

Wat een afschuwelijke situatie. :?
Maar even over je opgesloten dochter. Ze heeft toch geen eigen wc en douche? In dat geval hoef je haar niet op te sluiten, als ze maar op 2 meter afstand van iedereen blijft.
Want als ze net naar de wc geweest is en haar zusje gaat vlak daarna, kan die ook besmet worden. De virusdeeltjes worden immers ook uitgescheiden via urine en ontlasting.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor meribel » 15 nov 2021 12:14

Chaya schreef:Wat een afschuwelijke situatie. :?
Maar even over je opgesloten dochter. Ze heeft toch geen eigen wc en douche? In dat geval hoef je haar niet op te sluiten, als ze maar op 2 meter afstand van iedereen blijft.
Want als ze net naar de wc geweest is en haar zusje gaat vlak daarna, kan die ook besmet worden. De virusdeeltjes worden immers ook uitgescheiden via urine en ontlasting.

Ja we hebben toevallig (superluxe hoor maar is maar ienieminie) een tweede badkamertje naast haar slaapkamer. Andere mensen gebruiken wc beneden en de douche op zolder nu

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor meribel » 15 nov 2021 12:15

StillAwake schreef:Als de school geen online optie aanbiedt voor dat examen is het niet zo dat er een testmoment vervalt, het is namelijk aantoonbaar het probleem van de school in dat geval.
Daar zou ik me dus maar niet al te druk om maken, als je een briefje stuurt dat je een extra testmoment wilt MOET de school daar aan meewerken, aangezien het verwijtbaar is aan hun kant...


Ja is niet zo met dit specifieke examen reglement. Heel raar ook

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Chaya » 15 nov 2021 12:41

meribel schreef:Ja we hebben toevallig (superluxe hoor maar is maar ienieminie) een tweede badkamertje naast haar slaapkamer. Andere mensen gebruiken wc beneden en de douche op zolder nu

O wat goed d:)b
Dat is ook handig als het rotavirus rondgaat.
Maar goed, voor kinderen en pubers is dit absoluut geen fijne tijd. En wat zullen de gevolgen op de lange termijn zijn?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor StillAwake » 15 nov 2021 13:18

meribel schreef:Ja is niet zo met dit specifieke examen reglement. Heel raar ook

Dan denk ik dat dat examenregelement een herziening nodig heeft.
Ik kan me niet voorstellen dat dit voor de rechter zo blijft staan...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor StillAwake » 15 nov 2021 13:21

Chaya schreef:O wat goed d:)b
Dat is ook handig als het rotavirus rondgaat.
Maar goed, voor kinderen en pubers is dit absoluut geen fijne tijd. En wat zullen de gevolgen op de lange termijn zijn?

Als ik hoorde dat in Delft bijna een kwart van de studenten met zelfmoordgevoelens rondloopt of heeft gelopen in het afgelopen jaar meot er echt snel wat gebeuren.
Maar helaas, het enige wat nu gedaan is is iedereen weer beperkingen opleggen.

Makkelijke antwoorden zijn er niet meer, maar het nu gegeven antwoord (voor de komende drie weken, waarvan niemand geloofd dat het er echt maar drie zijn) is volgens mij het slechtst denkbare...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor meribel » 15 nov 2021 13:21

Chaya schreef:O wat goed d:)b
Dat is ook handig als het rotavirus rondgaat.
Maar goed, voor kinderen en pubers is dit absoluut geen fijne tijd. En wat zullen de gevolgen op de lange termijn zijn?


Ja dat denk ik ook vaak. En ook op lange termijn het gevolg dat er zo weinig verkoudheidsvirussen meer rondgaan door de extra hygiene en afstand

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor ajl » 15 nov 2021 13:32

Sterkte meribel!

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor StillAwake » 15 nov 2021 14:41

als de geruchten kloppen gaan we vandaag voor het eerst meer dan 19000 positieve tests halen.
Ben benieuwd waar de test-piek ergens uit zal komen...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Chaya » 15 nov 2021 15:17

meribel schreef:Ja dat denk ik ook vaak. En ook op lange termijn het gevolg dat er zo weinig verkoudheidsvirussen meer rondgaan door de extra hygiene en afstand

Daar houden de jongeren zich hierna toch niet meer zo aan, denk ik. Maar ik denk meer aan de emotionele ontwikkeling. Pubers moeten samen met hun vrienden zoeken naar hun identiteit. En dat gaat nu wel lastig.
Als ik langs het schoolplein loop zie ik bij de basisschoolkinderen geen verschil eerlijk gezegd. Die spelen, maken ruzie, knuffelen, zoals altijd.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor StillAwake » 15 nov 2021 15:34

Chaya schreef:Daar houden de jongeren zich hierna toch niet meer zo aan, denk ik. Maar ik denk meer aan de emotionele ontwikkeling. Pubers moeten samen met hun vrienden zoeken naar hun identiteit. En dat gaat nu wel lastig.
Als ik langs het schoolplein loop zie ik bij de basisschoolkinderen geen verschil eerlijk gezegd. Die spelen, maken ruzie, knuffelen, zoals altijd.

Logisch, af gezien van de schoolsluiting hebben de maatregelen die groep nog nooit geraakt...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor Mortlach » 15 nov 2021 16:19

Chaya schreef:Daar houden de jongeren zich hierna toch niet meer zo aan, denk ik. Maar ik denk meer aan de emotionele ontwikkeling. Pubers moeten samen met hun vrienden zoeken naar hun identiteit. En dat gaat nu wel lastig.


Gebeurt tegenwoordig toch voor een groot deel al online. Ideaal? nee, maar ze houden wel contact met elkaar
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Corona Kletstopic

Berichtdoor meribel » 15 nov 2021 17:43

StillAwake schreef:Logisch, af gezien van de schoolsluiting hebben de maatregelen die groep nog nooit geraakt...



niet waar, als schoolgaand kind is school het grootste gedeelte in je leven; dus dat heeft hun leven heel erg geraakt.

daarnaast is dat de leeftijd dat je naar verjaardagen met famlies gaat, je verjaardag groots viert, kinderfeestjes, zwemles, naar pretpark enz enz. Het ging allemaal niet door.
Ook daarbij komt voor die leeftijd de ellenlange quarantaines, zeker tot een jaar of 10 kan je ze niet in hun kamer stoppen dus moeten ze erg lang in isolatie lang nadat de laatste huisgenoot eruit is

daarnaast voelen kleine kinderen heel goed de emoties van hun ouders, ze zuigen het op. ALs papa en mama allebei moet thuiswerken en daarom elkaar de koppen bijna inslaan, of gewoon heel erg geïrriteerd zijn naar elkaar zijn het juist de kleinsten die daar de dupe van zijn. NIet de puber op zijn kamer.

( en dan wil ik eigenlijk helemaal niet ingaan op de grote toename van huiselijk geweld toen kinderen niet naar school mochten, en dat toen bij probleem gezinnen die bij jeugdzorg bekend zijn snel ze toegevoegd zijn aan de lijst die wel naar school gewoon mocht....om treurige redenen )


Terug naar “Slow Chat”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten