Iemand handig met computers?

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Iemand handig met computers?

Berichtdoor StillAwake » 04 okt 2021 06:38

Prisma23 schreef:Of je hebt een handig neefje, nichtje, buurmeisje......

Daar heb je een punt.
Helaas ben ik nog wel eens die handige buurman of kennis. En dan ontdek je dat je elke avond wel ergens een vaatwasser kunt komen repareren, een elektrische installatie kunt komen ombouwen voor zonnepanelen of voor een elektrische auto, een plankje kunt komen ophangen, een CV-ketel kunt verwisselen, een keuken kunt zetten of een badkamer van loodgieterswerk kunt komen voorzien, en het liefst ook nog eens voor niets (sterker nog: ze gaan er nogal eens vanuit dat je zelf materiaal meeneemt, en kijken je regelmatig boos aan als je het bonnetje op tafel legt)

Overigens zijn er ook zat mensen die wél zelf alle materialen inkopen, die proberen zo goed en zo kwaad als het gaat mee te sleutelen, en er een leuk bedankje tegenover zetten, maar het valt op dat dat wel een minderheid is...

Zodoende ben ik niet zo'n fan van "aan de handige buurman vragen": je bente hoogstwaarschijnlijk niet de enige die dat vraagt.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Iemand handig met computers?

Berichtdoor Marnix » 04 okt 2021 20:25

StillAwake schreef:Daar heb je een punt.
Helaas ben ik nog wel eens die handige buurman of kennis. En dan ontdek je dat je elke avond wel ergens een vaatwasser kunt komen repareren, een elektrische installatie kunt komen ombouwen voor zonnepanelen of voor een elektrische auto, een plankje kunt komen ophangen, een CV-ketel kunt verwisselen, een keuken kunt zetten of een badkamer van loodgieterswerk kunt komen voorzien, en het liefst ook nog eens voor niets (sterker nog: ze gaan er nogal eens vanuit dat je zelf materiaal meeneemt, en kijken je regelmatig boos aan als je het bonnetje op tafel legt)

Overigens zijn er ook zat mensen die wél zelf alle materialen inkopen, die proberen zo goed en zo kwaad als het gaat mee te sleutelen, en er een leuk bedankje tegenover zetten, maar het valt op dat dat wel een minderheid is...

Zodoende ben ik niet zo'n fan van "aan de handige buurman vragen": je bente hoogstwaarschijnlijk niet de enige die dat vraagt.


Hm ja herkenbaar, meer op het gebied van computers en telefoons. Je moet af en toe ook nee kunnen zeggen. En calvinisten aanmoedigen om niet altijd de goedkoopste oplossing te kiezen. Wat dat betreft heb ik mijn drukste tijd als computer/ en telefoonklusjesman wel gehad :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Iemand handig met computers?

Berichtdoor StillAwake » 01 nov 2021 11:19

Marnix schreef:Hm ja herkenbaar, meer op het gebied van computers en telefoons. Je moet af en toe ook nee kunnen zeggen. En calvinisten aanmoedigen om niet altijd de goedkoopste oplossing te kiezen. Wat dat betreft heb ik mijn drukste tijd als computer/ en telefoonklusjesman wel gehad :-)

Zaterdag een hilarisch moment gehad: Ik had via de diaconie aangeboden een ntweedehands groepenkast bij mensen op te hangen.
Toen ik klaar was, en naar huis wilde kreeg ik de vraag of ik meteen ook even de piano kon stemmen, ik was per slot van rekening technisch... :-oo :-({|=
Lijkt me duidelijk dat dat niet gebeurd is, maar de vraag was werkelijk hilarishc
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Iemand handig met computers?

Berichtdoor Marnix » 01 nov 2021 13:31

StillAwake schreef:Zaterdag een hilarisch moment gehad: Ik had via de diaconie aangeboden een ntweedehands groepenkast bij mensen op te hangen.
Toen ik klaar was, en naar huis wilde kreeg ik de vraag of ik meteen ook even de piano kon stemmen, ik was per slot van rekening technisch... :-oo :-({|=
Lijkt me duidelijk dat dat niet gebeurd is, maar de vraag was werkelijk hilarishc


:-D
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Iemand handig met computers?

Berichtdoor Mortlach » 01 nov 2021 15:23

Toen we in Ierland woonden, hadden we veel te maken met dat soort manusjes-van-alles. We huurden en voor de huisbaas is het handig om 1 persoon te hebben die alles doet voor weinig. Maar de resultaten waren er ook naar.

Op een gegeven moment hadden we een elektricien nodig en dat kon niet wachten. Dus die man komt aanzetten, werpt één blik op de stoppenkast en zegt: 'Wie heeft dit geïnstalleerd?'

- 'Bernard, de klusjesman.'

'O, die kan beter thuisblijven. Het is een wonder dat het huis nog niet is afgebrand.'
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Iemand handig met computers?

Berichtdoor StillAwake » 01 nov 2021 15:50

Mortlach schreef:Toen we in Ierland woonden, hadden we veel te maken met dat soort manusjes-van-alles. We huurden en voor de huisbaas is het handig om 1 persoon te hebben die alles doet voor weinig. Maar de resultaten waren er ook naar.

Op een gegeven moment hadden we een elektricien nodig en dat kon niet wachten. Dus die man komt aanzetten, werpt één blik op de stoppenkast en zegt: 'Wie heeft dit geïnstalleerd?'

- 'Bernard, de klusjesman.'

'O, die kan beter thuisblijven. Het is een wonder dat het huis nog niet is afgebrand.'

Goed punt, inderdaad niet verstandig om aan groepenkasten te gaan werken als je de kennis niet hebt.
Ik beb er ook altijd wat huiverig voor, maar heb in mijn studententijd een bijbaantje gehad als electricien (ik heb mijn papieren voor scheepselectricien in die tijd gehaald).
Als je niet heel goed weet wat je doet: hou de stoppenkast DICHT.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marlies31
Verkenner
Verkenner
Berichten: 20
Lid geworden op: 21 sep 2021 14:54

Re: Iemand handig met computers?

Berichtdoor Marlies31 » 04 nov 2021 16:59

StillAwake schreef:Zaterdag een hilarisch moment gehad: Ik had via de diaconie aangeboden een ntweedehands groepenkast bij mensen op te hangen.
Toen ik klaar was, en naar huis wilde kreeg ik de vraag of ik meteen ook even de piano kon stemmen, ik was per slot van rekening technisch... :-oo :-({|=
Lijkt me duidelijk dat dat niet gebeurd is, maar de vraag was werkelijk hilarishc

Ik snap werkelijk waar niet dat mensen dit gewoon durven te vragen.. voor niks komt de zon op.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Iemand handig met computers?

Berichtdoor StillAwake » 04 nov 2021 19:45

Marlies31 schreef:Ik snap werkelijk waar niet dat mensen dit gewoon durven te vragen.. voor niks komt de zon op.

Ik kan er wel om lachen...
Ik had de piano graag gestemd, maar zou dan wel hopen dat ze oefenen als ik heel ver weg ben...
Ik dank dat ie nogal vals zou worden...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.


Terug naar “Slow Chat”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten