wensen voor 2021 met een boodschap

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
Hodia
Verkenner
Verkenner
Berichten: 69
Lid geworden op: 09 apr 2020 10:19

wensen voor 2021 met een boodschap

Berichtdoor Hodia » 07 dec 2020 18:47

Een wens van mij, Hodia voor 2021 is dat ik hierop refoweb in alle sereniteit samen met medeforumleden hier kan discussiëren over van alles en nog wat, maar bovenal toch om te kunnen en mogen leren van medeforumleden over het Woord Gods.
Een 9 maanden lees, en schrijf ik hier soms iets. Hodia, betekend; mijn roem is in de Heere, en laat dat voor mij mijn uitganspunt zijn. Ik zit hier niet voor mijn eigen eer, ik hoop hier te leren van anderen. Tot mijn spijt moet ik vaststellen dat de sfeer hier nogal eens, laat ik het zo zeggen, agressief is. Dat is spijtig voor eenieder, ik ga er toch vanuit dat de forumleden hier er zijn om elkander te verstevigen in hun geloof. Daarom heet het toch refoweb?! In de tijd dat ik hier vertoef, heb ik dingen gelezen die mij weleens mijn wenkbrauwen deden fronsen. Zonder mij op specifieke personen te richten, want wie ben ik om te oordelen, las ik regelmatig aanvaringen tussen personen. En over welke topic het ook kan gaan, soms was de woordenstrijd soms buitenproportioneel. Het gebruik van hoofdletters van volledige woorden, het extra accentueren van woorden, regels soms, dan denk ik, waar is dat voor nodig?
Mensen die elkaar betwisten over futiliteiten, of omdat men hun gelijk wil halen, dat is toch niet medemenselijk?
De apostel Paulus schreef in zijn brief aan Timoteus hier zoiets moois over, iets waar eenieder iets van kan leren, ook ik. 2 Tim.2 vs 23 en 24 alwaar staat geschreven:” En verwerp de vragen die dwaas en zonder lering zijn, wetende dat zij twisting voortbrengen. En een dienstknecht des Heeren moet niet twisten, maar vriendelijk zijn jegens allen, bekwaam om te leren en die de kwaden kan verdragen”.
Twist is het zaad wat satan strooit in de akkers van des gelovigens harten. Paulus schreef hierover in zijn brief aan de Galaten duidelijk “Maar indien gij elkander bijt en vereet, ziet toe dat gij van elkander niet verteerd wordt”.( Gal. 5 vs 15 ) In de kanttekening staat daarover “dat men met twisten en lasteren en onenigheid over hetgeen in het voorgaande vers staat geschreven, namelijk dat de gehele wet in één woord wordt vervuld; Gij zult uw naaste liefhebben als uzelven. De werken des vleesches staan opgetekend in de versen 19- 20- 21, waarvan in vers 20 wordt genoemd; twisten.

Natuurlijk zit er een verschil in het geloofsleven van de een tot de ander. De een noemt de Bijbelteksten op en weet welk boek, welk hoofdstuk en welk vers. Een ander heeft die precieze kennis niet voorhanden. Maar is dat iets wat belangrijk is? Is dat iets wat zegt over het geloof van die persoon- Ik denk van niet. Lees Matth. 15 vs 27 er maar eens opna :”En zij zeide : Ja Heere! Doch de hondekens eten ook van de brokskens, die vallen van de tafel hunner heeren”.
Sommige mensen hebben een zwak/klein geloof en durven het zelfs amper, geloof, te noemen; anderen bezitten een sterk geloof en toch bestaat er geen wezenlijk onderscheid in, durf ik te stellen. Het wordt een “even dierbaar geloof’ genoemd en niet een even sterk geloof. In beiden wordt het geloof bevonden! Geloven beiden niet in de volheid, welke er in Jezus Christus is? Men gelooft toch beiden dat daar een volheid ligt in Hem om de ziel te verzadigen en te bevredigen?! Er is zeker een trapsgewijs verschil te bemerken in de genade van de liefde. Sommige mensen zullen nooit rechtuit durven zeggen dat zij Christus liefhebben. Anderen drijft het vuur der liefde zoo tot Christus uit, dat alle dingen zonder Hem hebben leren versmaden. Hoe groot het verschil tussen beiden ook is, in de kern is er geen wezenlijk verschil.
Want, werkt er niet die liefde tot Jezus, welke Hem boven alle dingen en schepselen in hun achting plaatst? Beiden achten Jezus toch tot hun Heer en Redder?!
(de gebruikte tekst kan op zovele manieren geïnterpreteerd worden, ik heb het nu voor bovenstaande gebruikt)
Dan spreek ik mijn wens uit dat ik eenieder een gezegend 2021 mag toewensen, en ook al zullen er beproevingen komen, blijf standvastig in het geloof. God geeft u geen grotere last te dragen als dat wij kunnen dragen, hoeveel moeiten het ons ook kost. En laten wij als refoweb deelnemers elkaar onderwijzen op een respectvolle manier, opdat ons geloof mag bloeien en groeien en wij trapsgewijs mogen opklimmen in het geloof.
1 Cor 1 vs 31b: Die roemt, roeme in den Heere.

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: wensen voor 2021 met een boodschap

Berichtdoor elburger » 30 dec 2020 16:50

Nog even een allerlaatst bericht.

Ik wens een ieder een gezegend 2021 toe.
Dat de liefde voor Jezus mag blijven bloeien en groeien.
Als er tegenspoed is, dat men standvastig blijft in het geloof.
Is er voorspoed, dat men God dankt voor hetgeen hun geschonken is.
Bij rouw mag men weten dat de Heere iedere traan ziet, ook al ben je helemaal alleen in een bos, al is het een nacht zonder maneschijn.
Besef en erken dat je een zondaar bent.
Verheug u iedere dag dat Jezus Zijn bloed en leven heeft gegeven voor onze zonden.
Heb uw naaste lief als u zelf.
En tenslotte, geef jouw leven over in Gods handen en leef met de Geest.

Nabrander: laat er hier ook wat meer naastenliefde en respect zijn voor elkaar. ( soms lees je de weerstand onder elkaar)

Over en uit, op het af en toe blijven lezen na.
Groet enige dierbare vrienden.

Elburger.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: wensen voor 2021 met een boodschap

Berichtdoor Chaya » 01 jan 2021 12:11

Aan alle lezers,
Ik wens jullie toe dat de vreugde om de komst van het Kerstkind, in je hart blijft.
Dat dit het grote Wonder in je leven wordt of is.
En dan kunnen de ruwe stormen woeden, alles om je heen nacht lijken,
God alleen kan jou behoeden!
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Hodia
Verkenner
Verkenner
Berichten: 69
Lid geworden op: 09 apr 2020 10:19

Re: wensen voor 2021 met een boodschap

Berichtdoor Hodia » 01 jan 2021 12:15

Voor een ieder

Gods heil en zegen in 2021.

Wil ik er nog aan toevoegen dat mijn bijdragen hier zeer minimaal zal zijn, en ik beperk mij tot het soms lezen van items.
Er worden berichten verwijderd van mij, zonder kenninsgeving of verantwoording. Dat stoort mij.
1 Cor 1 vs 31b: Die roemt, roeme in den Heere.

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: wensen voor 2021 met een boodschap

Berichtdoor Erik1960 » 03 jan 2021 14:19

Toen ik in 2016 in Vezelay startte aan mijn Camino (in etappes) op weg naar Santiago de Compostela bezocht ik het ochtendgebed in de kathedraal. De broeders en zusters uit de nabijgelegen kloosters namen ons pelgrims aan het einde van het ochtendgebed op in hun midden en zongen (in het Frans, ik verstond niet alles maar begreep en voelde wel de essentie) ons toe dat de Eeuwige met ons zal gaan als een licht in de nacht en een schaduw overdag. Dat is een wens die ik ook graag voor 2021 deel.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)


Terug naar “Slow Chat”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten

cron