Hoeveel km heb jij vandaag (al) gelopen.

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Hoeveel km heb jij vandaag (al) gelopen.

Berichtdoor Erik1960 » 07 aug 2021 10:54

De afgelopen 14 dagen 25 km per dag gemiddeld; dat is 350 km als ik het goed heb. Minus 10 in verband met smokkelen. Dus totaal 340 gelopen.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Gebruikersavatar
Lydia63
Sergeant
Sergeant
Berichten: 357
Lid geworden op: 02 mei 2021 15:51

Re: Hoeveel km heb jij vandaag (al) gelopen.

Berichtdoor Lydia63 » 07 aug 2021 13:00

Ik loop dagelijks best wel veel, hoeveel weet ik niet, ik kan enkel de tijden vertellen.

s morgens voor het ontbijt 'n half uur.

Tussen de middag ongeveer 1 tot anderhalf uur.

Aan het einde van de middag ook ongeveer 'n half uur.

En tot slot voor het slapen gaan 'n klein ommetje.
Hoeveel ik loop weet ik niet, maar ik heb 'n viervoeter die er graag op uit gaat

Hoe waren de bezienswaardigheden? en welk deel van de tocht naar Santiago heb je nu precies gelopen?
Laatst gewijzigd door Lydia63 op 09 aug 2021 12:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Hoeveel km heb jij vandaag (al) gelopen.

Berichtdoor Erik1960 » 07 aug 2021 13:08

Lydia63 schreef:Erik, leuk dat je weer van vakantie terug bent.

Hoe waren de bezienswaardigheden? en welk deel van de tocht naar Santiago heb je nu precies gelopen?

Ik geef een update in de ‘vakantie-draad’
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Hoeveel km heb jij vandaag (al) gelopen.

Berichtdoor elbert » 28 dec 2021 08:35

Gisteren was de weg nog nat en dus besloot ik om in plaats van te fietsen maar eens te gaan hardlopen, als uitprobeersel. Dus een rondje van 4,8 km gedaan. Op zich ging het niet slecht (ik liep iets van 12 km/u), maar na afloop heb ik flink last van spierpijn. De conditie is er dus wel, de training van de loopspieren duidelijk nog niet.
Ga ik dit vaker doen? Dat weet ik nog niet. Ik vind fietsen nog altijd een stuk leuker, maar als alternatief is het in elk geval een optie.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Hoeveel km heb jij vandaag (al) gelopen.

Berichtdoor elburger » 28 dec 2021 16:42

Op dit moment, 6.895 m

Voor iemand in mijn situatie een prima "prestatie"
Als het niet snoeihard geregend had was er nog wel iets bijgekomen.
Morgen nieuwe kansen.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Hoeveel km heb jij vandaag (al) gelopen.

Berichtdoor Erik1960 » 01 aug 2022 19:44

Van Burgos naar Ponferrada… bijna 300 km in 12 dagen.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Hoeveel km heb jij vandaag (al) gelopen.

Berichtdoor Erik1960 » 13 mei 2023 17:48

Vandaag net iets meer dan 25. Het werd ook tijd want vrijdag vertrekken we naar Porto. En van daaruit lopen we in een dag of 12-13 naar Santiago de Compostela. De voorbereiding is bepaald niet optimaal. Het weer zat niet mee (ik heb een hekel aan lopen in kou en regen), het werk van mijn vrouw zat niet mee en er overleed een vriendin van haar. Maar goed, ‘the Camino provides’ en daar reken ik dan maar op.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Gebruikersavatar
Jess
Sergeant
Sergeant
Berichten: 395
Lid geworden op: 19 sep 2006 12:53
Locatie: @ home

Re: Hoeveel km heb jij vandaag (al) gelopen.

Berichtdoor Jess » 20 mei 2023 21:14

Geloven jullie in stappentellers?

Ik niet meer

:mrgreen:

Mijn man en ik hebben de Fit app op onze telefoon. Omdat ik vaak een jurk draag kan de telefoon niet in mijn zak. Dus beide telefoons in zijn broekzak. Wij lopen samen een rondje, naast elkaar, zelfde tempo blijkt hij veel meer stappen te hebben gezet dan ik ](*,)

Ben ik nou zo dom dat ik dit niet snap?

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Hoeveel km heb jij vandaag (al) gelopen.

Berichtdoor Marnix » 22 mei 2023 08:49

Jess schreef:Geloven jullie in stappentellers?

Ik niet meer

:mrgreen:

Mijn man en ik hebben de Fit app op onze telefoon. Omdat ik vaak een jurk draag kan de telefoon niet in mijn zak. Dus beide telefoons in zijn broekzak. Wij lopen samen een rondje, naast elkaar, zelfde tempo blijkt hij veel meer stappen te hebben gezet dan ik ](*,)

Ben ik nou zo dom dat ik dit niet snap?


Ik geloof wel dat er iets is.... :-) Wel is een telefoon niet ontworpen als stappenteller, de functie zit er wel op maar de vraag is natuurlijk hoe accuraat hij dan precies is. Uit de gebundelde informatie van verschillende sensoren moet hij aflezen of je echt aan het lopen bent bijvoorbeeld. Mijn telefoon ziet als ik fiets dat ook altijd als wat stappen, niet alsof ik het hele eind zou lopen of zo maar een uur fietsen rekent hij toch als 2000 stappen of zo. Om maar een voorbeeld te geven.

Het kan natuurlijk zijn dat er iets met een sensor mis is. Er is een app, TestM waarmee je dat kan testen.
"Na het downloaden kom je uit bij het thuisscherm waarna je naar beneden moet scrollen tot je het kopje ‘Motion’ tegenkomt. Tik op ‘Check Group’ om zowel je snelheidsmeter, gyroscoop en kompas te meten en volg de aanwijzingen op het scherm. Wanneer er iets niet in de haak is geeft TestM dat aan"

Los daarvan heb je natuurlijk ook gewoon persoonlijke verschillen. Mijn vrouw en ik hebben ook wel eens dit vergeleken en zien ook een verschil in aantal stappen maar dat is best logisch. Zij is 1m65 en ik 1m85, omdat ik langer ben zet ik grotere stappen en heb ik dus minder stappen nodig om dezelfde afstand te lopen. Daarnaast kan je ook op verschillende manieren lopen, je kan kortere passen zetten of langere en dat verschilt per persoon. Aan de totaal gelopen afstand in kilometers kan je zien of de gelopen afstand wel gelijk is. Maar dat kan bij jullie niet het geval zijn want hij heeft beide telefoons in zijn broekzak, ik vermoed dus dat er een sensor op jouw telefoon van slag is waardoor die bepaalde dingen niet goed registreert.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Hoeveel km heb jij vandaag (al) gelopen.

Berichtdoor Erik1960 » 06 jun 2023 20:35

Van Porto naar Santiago de Compostela gelopen in 12 loopdagen en 1 dag per boot. Een dikke 250 km afgelegd. Qua landschap en sfeer haalt deze route het niet bij de Camino Francés, maar desondanks hebben we genoten van prachtig weer en mooie ontmoetingen.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)


Terug naar “Slow Chat”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten