Voorsteltopic

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Voorsteltopic

Berichtdoor DeLange » 22 sep 2019 10:22

Ik denk dat hij er nog niet is. Een voorsteltopic
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Voorsteltopic

Berichtdoor DeLange » 22 sep 2019 10:39

Ik zal me even voorstellen. Ik noem me hier "De Lange", vanwege mijn lengte. Ik ben 1 meter 97.
Verder ben ik vader van een dochtertje van bijna 3. Ik ben getrouwd, wat in deze tijd erbij gezegd mag worden :D
Ik ben momenteel officieel nog evangelisch, maar onze gemeente dat 5 jaar geleden is voortgekomen uit een andere opgedoekte "wijkgemeente" sluit zich als alles mee zit zich binnen kort na goedkeuring aan bij de Unie van de Baptisten. Maar mijn vrouw weigert nu al zich Baptist te noemen. We zijn gewoon evangelisch :mrgreen:

Zijn we dat altijd geweest? Nee, mijn vrouw is gedoopt in een hervormde evangelisatie die later ook is opgedoekt, waarvan de leden naar de gereformeerde gemeente en gereformeerd vrijgemaakte kerk uitweken. Haar ouders sloten toen aan bij de Gereformeerde Gemeente in Nederland om daarna (door teleurstelling) thuis lezend te worden. Een echtscheiding volgde, waarna de vader terug ging naar zijn geboortekerk (de Gereformeerde Bond) met zijn nieuwe vrouw. Mijn vrouw ging al als kind nooit mee naar de kerk. Ze hadden de gewoonte dat de mannen gingen en vrouwen thuis bleven. Waarom weet ik niet. Heeft misschien met de joodse wortels van de moeder te maken. Ze zocht echter een kerk waar ze zich thuis voelde op latere leeftijd. Eerst in de Gereformeerde Gemeente, maar kwam met mij vanuit de PKN in een Evangelische Gemeente terecht. De schuilplaats in Ede. Ik zelf ben van huis uit PKN van de (synodaal) gereformeerde bloedgroep. Na deze gemeente kwamen we door verhuizing in onze huidige gemeente "De Rots" terecht. We wonen nu in Renswoude.

Verder ben ik muzikaal opgevoed. We zaten allemaal bij een muziekvereniging. Bij het orkest, de majo's en mijn vader en ik in de drumband. Na 21 jaar ben ik daar mee gestopt, vanwege mijn verhuizing van Nijverdal naar Bennekom voor mijn huidige vrouw.

Ik werk bij A.S. Watson. Als orderpikker. Dat doen we voor de volgende ketens in Nederland en Belgie vooral, maar ook wat daar buiten in Frankrijk: Kruidvat, Trekpleister, Paris XL en Prijsmepper.

Waarom zit ik hier? Ik geloof dat God ons als christenen allemaal geroepen heeft en hoop met jullie te kijken naar Gods wil. Ik ben me er bewust van dat de verschillen te groot zijn, toch geloof ik dat we allemaal bij Jezus horen, al bestrijden en bevechten christenen elkaar. God staat daar boven en wat Hij van plan is, gebeurd toch door ons heen. Niets gebeurd er, buiten Gods regie om. Hij is de Regisseur van ons bestaan en alles wat er in de wereld gebeurd, laat Hij gebeuren opdat we daardoor tot een beter inzicht komen. Hoe koppig we ook zijn, Hij verlaat ons niet. Zijn trouw duurt voor eeuwig! Zijn Goedheid duurt voor eeuwig. Hij laat nooit los wat Zijn hand ooit begonnen is.

Dat is onze hoop. Hij is onze toevlucht. Wat er ook mag gebeuren, waar je ook door moet en wat er ook op je af komt. Niets of niemand zou jou kunnen scheiden van Zijn liefde voor jou.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

Gebruikersavatar
Hodia
Verkenner
Verkenner
Berichten: 69
Lid geworden op: 09 apr 2020 10:19

Re: Voorsteltopic

Berichtdoor Hodia » 11 apr 2020 12:31

Ik zal hier genaamd zijn; Hodia.

Hodia , mijn roem is de Heere.

Dat heb ik mij hier dan ook als taak geteld.
De Heere roemen.
Niet meegaan in kleine vetes die hier soms worden uitgevochten. ( te gek voor woorden )
Niet oordelen, veroordelen, dat is des Heeren.
Ben regelmatig te vinden ik de bibliotheek van de TU Apeldoorn, wel meer online.
Heb nog veel te leren, wil nog veel leren
Ben hier om Gods Woord te verspreiden, om uitleg te geven.
Niet om als betweter hier te zijn, want mijn wijsheid is klein.
Hodia is dus "mijn" naam.

Wens een ieder die leest, bovenal leert!!!
1 Cor 1 vs 31b: Die roemt, roeme in den Heere.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23566
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Voorsteltopic

Berichtdoor Marnix » 11 apr 2020 13:07

Hodia schreef:Ik zal hier genaamd zijn; Hodia.

Hodia , mijn roem is de Heere.

Dat heb ik mij hier dan ook als taak geteld.
De Heere roemen.
Niet meegaan in kleine vetes die hier soms worden uitgevochten. ( te gek voor woorden )
Niet oordelen, veroordelen, dat is des Heeren.
Ben regelmatig te vinden ik de bibliotheek van de TU Apeldoorn, wel meer online.
Heb nog veel te leren, wil nog veel leren
Ben hier om Gods Woord te verspreiden, om uitleg te geven.
Niet om als betweter hier te zijn, want mijn wijsheid is klein.
Hodia is dus "mijn" naam.

Wens een ieder die leest, bovenal leert!!!


Welkom. Ik hoop dat je naast onderwijzen hier ook bent om onderwezen te worden. Op een forum is het wel fijn als het tweerichtingsverkeer is, anders krijgen mensen al snel een beeld van “die denkt precies te weten hoe dat zit en komt dat ons dat uitleggen”. Het idee van een forum is dat je van elkaar kan leren, je elkaar kan bemoedigen enzovoorts.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Hodia
Verkenner
Verkenner
Berichten: 69
Lid geworden op: 09 apr 2020 10:19

Re: Voorsteltopic

Berichtdoor Hodia » 11 apr 2020 17:22

Marnix schreef

Welkom. Ik hoop dat je naast onderwijzen hier ook bent om onderwezen te worden.


Dat is de bedoeling, zie maar het stukje wat ik schreef over mijzelf en mijn beweegredenen.

Hodia schreef

Heb nog veel te leren, wil nog veel leren


Ik hoop dat ik u hiermee "gerust-/tevredengesteld" heb.
1 Cor 1 vs 31b: Die roemt, roeme in den Heere.

Gebruikersavatar
Lydia63
Sergeant
Sergeant
Berichten: 357
Lid geworden op: 02 mei 2021 15:51

Voorstellen

Berichtdoor Lydia63 » 01 jul 2021 17:30

Dag, dag allemaal ik ben nu enige weken op dit forum, en het viel mij op dat er geen topic was om je voor te stellen.

Ik wil gewoon eerlijk zijn, dus wil ik me voorstellen.
Ik beschouw mezelf als 'n reformaties gelovige omdat ik aan die definitie voldoe.

Mijn achtergrond in het kort,
Mijn moeder was Katholiek en mijn vader zwaar gereformeerd, later is zijn familie lid geworden van het Leger des heils.
Dus ik ben van kinds af aan 'n mengelmoes tussen beiden.
Op jonge leeftijd kwam ik in aanraking met Jehovah's getuigen.
Waar ik nooit spijt van heb gehad.

Al bij al heeft het mij gevormd tot wie ik nu ben.

"n vrije christen,

Die geloofd in Gods Woord.

Persoonlijk geloof ik dat alles genade is, niemand kan door werken worden gered.

Johannes 3 :16,
Ik bezoek soms gemeentes, maar voel me nergens echt thuis.

Momenteel onderhoudt ik vooral contacten met gelovigen uit diverse christelijke stromingen.
Die zich ook niet meer thuis voelen in hen kerk/gemeente.

Zo dat was even 'n korte voorstelling van mij,

Lydia.
Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23566
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Voorstellen

Berichtdoor Marnix » 01 jul 2021 21:53

Lydia63 schreef:Dag, dag allemaal ik ben nu enige weken op dit forum, en het viel mij op dat er geen topic was om je voor te stellen.

Ik wil gewoon eerlijk zijn, dus wil ik me voorstellen.
Ik beschouw mezelf als 'n reformaties gelovige omdat ik aan die definitie voldoe.

Mijn achtergrond in het kort,
Mijn moeder was Katholiek en mijn vader zwaar gereformeerd, later is zijn familie lid geworden van het Leger des heils.
Dus ik ben van kinds af aan 'n mengelmoes tussen beiden.
Op jonge leeftijd kwam ik in aanraking met Jehovah's getuigen.
Waar ik nooit spijt van heb gehad.

Al bij al heeft het mij gevormd tot wie ik nu ben.

"n vrije christen,

Die geloofd in Gods Woord.

Persoonlijk geloof ik dat alles genade is, niemand kan door werken worden gered.

Johannes 3 :16,
Ik bezoek soms gemeentes, maar voel me nergens echt thuis.

Momenteel onderhoudt ik vooral contacten met gelovigen uit diverse christelijke stromingen.
Die zich ook niet meer thuis voelen in hen kerk/gemeente.

Zo dat was even 'n korte voorstelling van mij,

Lydia.


Ondanks dat we wat aanvaringen hebben gehad toch van harte welkom!
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Haaibaai
Sergeant
Sergeant
Berichten: 441
Lid geworden op: 14 apr 2021 21:13

Re: Voorsteltopic

Berichtdoor Haaibaai » 02 jul 2021 07:55

@Lydia. WELKOM in dit forumhuis.Oja pas op dat j e hier niet discutabel wordt :lol: :lol: :wink:
HET GOEDE HET WARE HET SCHONE.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23566
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Voorsteltopic

Berichtdoor Marnix » 02 jul 2021 08:31

Haaibaai schreef:@Lydia. WELKOM in dit forumhuis.Oja pas op dat j e hier niet discutabel wordt :lol: :lol: :wink:


Hehe hoor wie het zegt. :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Haaibaai
Sergeant
Sergeant
Berichten: 441
Lid geworden op: 14 apr 2021 21:13

Re: Voorsteltopic

Berichtdoor Haaibaai » 02 jul 2021 08:45

BladeStraight

Waarde @Marnix die het daar over had ;voor ons is iedereen welkom en als men zich aan de forumregels houdt is er niets an de hand,ach ja dat er ook mensen zijn die niet courant zijn,voor hen die daar tegen te hoop lopen wen er maar aan.

Nu maar weer naar het onderwerp......voorstellen. :)
HET GOEDE HET WARE HET SCHONE.

Gebruikersavatar
Lydia63
Sergeant
Sergeant
Berichten: 357
Lid geworden op: 02 mei 2021 15:51

Re: Voorstellen

Berichtdoor Lydia63 » 02 jul 2021 08:49

Marnix schreef:Ondanks dat we wat aanvaringen hebben gehad toch van harte welkom!


Dankjewel, en ach wat heet aanvaringen :wink:
Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.

Gebruikersavatar
Lydia63
Sergeant
Sergeant
Berichten: 357
Lid geworden op: 02 mei 2021 15:51

Re: Voorsteltopic

Berichtdoor Lydia63 » 02 jul 2021 08:49

Haaibaai schreef:@Lydia. WELKOM in dit forumhuis.Oja pas op dat j e hier niet discutabel wordt :lol: :lol: :wink:


Dankjewel :)
Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Voorstellen

Berichtdoor Chaya » 02 jul 2021 13:33

Lydia63 schreef:Ik beschouw mezelf als 'n reformaties gelovige omdat ik aan die definitie voldoe.

Nog een welkom van mij. :D
Je beschouwt jezelf dus als reformatorisch gelovige, maar weet je wel wat dat inhoudt dan?
Als ik verder lees nl., zie ik dat echt niet.
Lydia63 schreef:Mijn moeder was Katholiek en mijn vader zwaar gereformeerd,

Want dan zou je de term zwaar gereformeerd niet gebruiken. Wat bedoel je hier trouwens mee?
Lydia63 schreef:"n vrije christen,

Je bedoelt hiermee dat je niet aangesloten bent bij een kerkgenootschap?
Ik voel me ook vrij hoor, ondanks dat ik wel belijdend lid van een kerk, t.w. de CGK.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Lydia63
Sergeant
Sergeant
Berichten: 357
Lid geworden op: 02 mei 2021 15:51

Re: Voorstellen

Berichtdoor Lydia63 » 02 jul 2021 14:15

Chaya schreef:Nog een welkom van mij. :D
Je beschouwt jezelf dus als reformatorisch gelovige, maar weet je wel wat dat inhoudt dan?
Als ik verder lees nl., zie ik dat echt niet.

Want dan zou je de term zwaar gereformeerd niet gebruiken. Wat bedoel je hier trouwens mee?

Je bedoelt hiermee dat je niet aangesloten bent bij een kerkgenootschap?
Ik voel me ook vrij hoor, ondanks dat ik wel belijdend lid van een kerk, t.w. de CGK.

vraag 1
Ik voel me verbonden met de historische betekenis en dat betekent dat ik als gelovige me wil laten vormen en onderwijzen door wat God in zijn Woord tegen mij zegt.

Vraag 2
Dat mag je lezen vanuit mijn ervaring, als kind in die tijd, het was niet echt leuk om ouders te hebben van zulke ver uiteen lopende stromingen.

vraag 3
Dat klopt :wink:
En ik vind het fijn voor jou dat je je wel thuis voelt in jou gemeente :)

Dankjewel voor het welkom heten.
Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7923
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Voorstellen

Berichtdoor StillAwake » 02 jul 2021 14:48

Lydia63 schreef:vraag 1
Ik voel me verbonden met de historische betekenis en dat betekent dat ik als gelovige me wil laten vormen en onderwijzen door wat God in zijn Woord tegen mij zegt.
Mooi dat je dat wilt, maar in je reacties hier kom ik het niet tegen.
Wat dat betreft lijk je je meer te laten vormen en onderwijzen door de meest onzinnige complottheorieen.
Lydia63 schreef:Vraag 2
Dat mag je lezen vanuit mijn ervaring, als kind in die tijd, het was niet echt leuk om ouders te hebben van zulke ver uiteen lopende stromingen.
Daar kan ik me wel iets bij voorstellen inderdaad. Lijkt me niet heel makkelijk geweest!
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.


Terug naar “Slow Chat”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten