Koffiecorner

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Koffiecorner

Berichtdoor irmo » 26 apr 2021 19:20

Chaya schreef::schaterlach:
Haaibaai, Nederlandse taal was niet jouw goedste vak denk ik.



hahahaChaya. Wij konden ons nog inhouden. Jij blijkbaar niet :D

Haaibaai
Sergeant
Sergeant
Berichten: 441
Lid geworden op: 14 apr 2021 21:13

Re: Koffiecorner

Berichtdoor Haaibaai » 26 apr 2021 19:56

irmo schreef:hahahaChaya. Wij konden ons nog inhouden. Jij blijkbaar niet :D



**verwijderd, op de persoon gespeeld*
HET GOEDE HET WARE HET SCHONE.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Koffiecorner

Berichtdoor MoesTuin » 27 apr 2021 10:54

doe maar gelijk dan

baai baai Haai
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Koffiecorner

Berichtdoor ajl » 03 mei 2021 09:50

StillAwake schreef:Weet ik niet.
Ik kan best voor drie kinderen een rijbewijs bekostigen, en misschien garant staan voor een eerste woning, maar ik weet niet of ik mijn kinderen daar iets mee leer.
Mijn oudste wil chirurg worden, de tweede wil professor worden op het gebied van scheepsrampen (wat heb ik fout gedaan...), de jongste wil juf worden (maar die is 3).
De studies gaan wij als ouders betalen, maar de rest betalen ze echt zelf...


Wij willen ook de studies betalen en misschien ook wel deels huisvesting als de uni van hun keuze te ver reizen is. Sommige studies zijn bv alleen in een bepaalde plaats te volgen. Dat betekent niet dat het van een grote hoop gaat en alles kan. Zodra ik krom moet liggen voor hun studie ed en zij verre reizen gaan maken van het geld dat zij verdienen met hun weekend baan, houdt het wel op. Ze leren nu namelijk ook al wel dat bij andere gezinnen ( lees familie) het meer van een grote hoop gaat dan bij ons en dat zij spullen delen en kleding doorgeschoven wordt.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3824
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Koffiecorner

Berichtdoor meribel » 03 mei 2021 09:52

Is kleding doorschuiven en alles van de grote hoop niet in elke familie dan? Hier drie dochters en daar is dat zeker wel

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Koffiecorner

Berichtdoor ajl » 03 mei 2021 09:57

meribel schreef:Is kleding doorschuiven en alles van de grote hoop niet in elke familie dan? Hier drie dochters en daar is dat zeker wel


Bij ons ook, maar wij hebben familie waar alles nieuw en dubbel is en waar elke vakantie ook in de auto of het vliegtuig gestapt wordt. Gelukkig schuiven zij wel kleding door naar ons :D

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Koffiecorner

Berichtdoor Marnix » 03 mei 2021 13:00

ajl schreef:Bij ons ook, maar wij hebben familie waar alles nieuw en dubbel is en waar elke vakantie ook in de auto of het vliegtuig gestapt wordt. Gelukkig schuiven zij wel kleding door naar ons :D


Onbegrijpelijk ja, alle kinderkleding nieuw kopen. Als je ziet hoe kort een maat gedragen wordt, zeker seizoenskleding...

Elk jaar op vakantie vind ik overigens wel fijn als het kan. Op een paar studentenjaren na ben ik ook wel ieder jaar op vakantie geweest, minstens 1x maar ook wel eens vaker. Meestal met de auto / kamperen wat nauwelijks wat kost buiten het hoogseizoen als je de spullen hebt maar ook wel eens wezen vliegen. Als je dat kan betalen snap ik wel heel goed dat mensen die keuze maken maar hoe duur je dat maakt, dat heb je voor een deel wel zelf in de hand.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Koffiecorner

Berichtdoor ajl » 03 mei 2021 13:16

Marnix schreef:Onbegrijpelijk ja, alle kinderkleding nieuw kopen. Als je ziet hoe kort een maat gedragen wordt, zeker seizoenskleding...

Elk jaar op vakantie vind ik overigens wel fijn als het kan. Op een paar studentenjaren na ben ik ook wel ieder jaar op vakantie geweest, minstens 1x maar ook wel eens vaker. Meestal met de auto / kamperen wat nauwelijks wat kost buiten het hoogseizoen als je de spullen hebt maar ook wel eens wezen vliegen. Als je dat kan betalen snap ik wel heel goed dat mensen die keuze maken maar hoe duur je dat maakt, dat heb je voor een deel wel zelf in de hand.


Ik ben vaker niet dan wel op vakantie geweest in mijn leven. Mijn ouders gingen nooit weg. Kamperen kost inderdaad niet zo veel, maar met schoolgaande kinderen ben je toch wel aan het hoogseizoen gebonden. Deze familieleden kamperen niet, alles is luxe. Vliegvakanties zou ik zelf niet snel doen. In het kader van duurzaamheid is dat een van de meest slechte dingen die je kan doen

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Koffiecorner

Berichtdoor StillAwake » 03 mei 2021 15:41

ajl schreef:Wij willen ook de studies betalen en misschien ook wel deels huisvesting als de uni van hun keuze te ver reizen is. Sommige studies zijn bv alleen in een bepaalde plaats te volgen. Dat betekent niet dat het van een grote hoop gaat en alles kan. Zodra ik krom moet liggen voor hun studie ed en zij verre reizen gaan maken van het geld dat zij verdienen met hun weekend baan, houdt het wel op. Ze leren nu namelijk ook al wel dat bij andere gezinnen ( lees familie) het meer van een grote hoop gaat dan bij ons en dat zij spullen delen en kleding doorgeschoven wordt.

Persoonlijk zou ik mijn kinderen adviseren om buiten Nederland te studeren, het is niet eens heel veel duurder (afhankelijk van het land van studie), en het is een ervaring voor het leven.
Nadeel is wel dat je dan wel aan studentenhuisvesting moet gaan doen. Op en neer fietsen vanuit huis wordt dan wel een dingetje...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Koffiecorner

Berichtdoor StillAwake » 03 mei 2021 15:48

Marnix schreef:Onbegrijpelijk ja, alle kinderkleding nieuw kopen. Als je ziet hoe kort een maat gedragen wordt, zeker seizoenskleding...

Elk jaar op vakantie vind ik overigens wel fijn als het kan. Op een paar studentenjaren na ben ik ook wel ieder jaar op vakantie geweest, minstens 1x maar ook wel eens vaker. Meestal met de auto / kamperen wat nauwelijks wat kost buiten het hoogseizoen als je de spullen hebt maar ook wel eens wezen vliegen. Als je dat kan betalen snap ik wel heel goed dat mensen die keuze maken maar hoe duur je dat maakt, dat heb je voor een deel wel zelf in de hand.

Persoonlijk snap ik ook niet dat mensen voor de "gemiddelde zomervakantie" gaan vliegen.
Vervolgens huur je daar weer een auto, kamperen is erg lastig geworden qua spullen, en ik ken toch weinig hotels waar je voor je plezier gaat zitten...
Alternatief is dan een huisje huren, maar dat is in het hoogseizoen (en daar zitten de meeste ouders van schoolgaande kinderen echt aan vast) onbetaalbaar, en de meeste van die huisjes vallen als je er bent best een beetje tegen.

De mooiste vakanties zijn die die eigenlijk nauwelijks wat kosten. bagagekarretje achter de auto, en waar het weer mooi is (en de bergen hoog) zet je je tent op.
Langer dan 2 dagen slecht weer: aan de andere kant van de bergen kan het zomaar een heel stuk beter zijn, je rolt je boeltje op, en rijd 200 km verder....

En het is niet dat ik een vliegreis niet zou kunnen bekostigen, maar ik zou gewoon domweg niet kunnen bedenken hoe dat leuk moet zijn met een gezin...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Koffiecorner

Berichtdoor StillAwake » 03 mei 2021 15:51

ajl schreef:Ik ben vaker niet dan wel op vakantie geweest in mijn leven. Mijn ouders gingen nooit weg. Kamperen kost inderdaad niet zo veel, maar met schoolgaande kinderen ben je toch wel aan het hoogseizoen gebonden. Deze familieleden kamperen niet, alles is luxe. Vliegvakanties zou ik zelf niet snel doen. In het kader van duurzaamheid is dat een van de meest slechte dingen die je kan doen

Ook in het hoogseizoen zijn de meeste campings best betaalbaar. We gaan al jaren elk jaar ergens op de bonnefooi heen (met uitzondering van de eventuele bootreis naar Scandinavie, Schotland of Corsica), en we zijn nog altijd op de meest mooie plekken terecht gekomen, en nog nooit bij een voelgeboekte camping aangekomen.
En mocht dat wel gebeuren: binnen 10km heb je een klein campinkje bij een boer, waar je voor een habbekrats veel meer rust voor hetzelfde geld binnenroeit.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Koffiecorner

Berichtdoor Marnix » 03 mei 2021 16:27

StillAwake schreef:Persoonlijk snap ik ook niet dat mensen voor de "gemiddelde zomervakantie" gaan vliegen.
Vervolgens huur je daar weer een auto, kamperen is erg lastig geworden qua spullen, en ik ken toch weinig hotels waar je voor je plezier gaat zitten...
Alternatief is dan een huisje huren, maar dat is in het hoogseizoen (en daar zitten de meeste ouders van schoolgaande kinderen echt aan vast) onbetaalbaar, en de meeste van die huisjes vallen als je er bent best een beetje tegen.

De mooiste vakanties zijn die die eigenlijk nauwelijks wat kosten. bagagekarretje achter de auto, en waar het weer mooi is (en de bergen hoog) zet je je tent op.
Langer dan 2 dagen slecht weer: aan de andere kant van de bergen kan het zomaar een heel stuk beter zijn, je rolt je boeltje op, en rijd 200 km verder....

En het is niet dat ik een vliegreis niet zou kunnen bekostigen, maar ik zou gewoon domweg niet kunnen bedenken hoe dat leuk moet zijn met een gezin...


Onze laatste vliegreis was in 2016 naar Sardinie met een kleine van 9 maanden. Was wel heerlijk hoor, eind september, auto gehuurd, appartementje. Mooie tochtjes over het eiland met de auto, wandelen met kind in rugdrager en 's middags chillen aan zee. Dat was de enige vliegreis sinds we kinderen hebben. Voor die tijd wel vaker. Maand door Canada getoerd met een camper (zou ik met kids zeker over willen doen maar is wel wat prijzig), naar Schotland gevlogen, auto gehuurd en rondgetrokken, Portugal, 3x Istanbul, Barcelona. Wel leuk, vooral handig voor kortere trips waarin je niet de helft van je vakantie aan reistijd kwijt wil zijn. Maar idd, met de auto ergens naartoe rijden en kamperen is ook heerlijk, kamperen heeft als het weer oke is altijd mijn voorkeur boven appartementen.

ajl schreef:Ik ben vaker niet dan wel op vakantie geweest in mijn leven. Mijn ouders gingen nooit weg. Kamperen kost inderdaad niet zo veel, maar met schoolgaande kinderen ben je toch wel aan het hoogseizoen gebonden. Deze familieleden kamperen niet, alles is luxe. Vliegvakanties zou ik zelf niet snel doen. In het kader van duurzaamheid is dat een van de meest slechte dingen die je kan doen


Ik ben wel gewend om ieder jaar op vakantie te gaan. Soms ook wel eens op een betaalbare manier, mijn ouders waren niet van het kamperen maar hebben wel eens woningruil gedaan bijvoorbeeld. Best leuk. En ik hou gewoon ontzettend van reizen, andere natuur, cultuur, even uit het gewone ritme, je huis, je omgeving weg.

Deze zomer voor het eerst in het hoogseizoen weg met de tent. 3 weken kamperen voor 625 euro. Wel te doen. Natuurlijk komen er altijd extra kosten bij voor reizen, uitjes, uit eten en dergelijke maar ja, een groot deel van die kosten heb je ook wel als je in Nederland blijft denk ik.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Koffiecorner

Berichtdoor StillAwake » 03 mei 2021 16:45

Marnix schreef:Onze laatste vliegreis was in 2016 naar Sardinie met een kleine van 9 maanden. Was wel heerlijk hoor, eind september, auto gehuurd, appartementje. Mooie tochtjes over het eiland met de auto, wandelen met kind in rugdrager en 's middags chillen aan zee. Dat was de enige vliegreis sinds we kinderen hebben. Voor die tijd wel vaker. Maand door Canada getoerd met een camper (zou ik met kids zeker over willen doen maar is wel wat prijzig), naar Schotland gevlogen, auto gehuurd en rondgetrokken, Portugal, 3x Istanbul, Barcelona. Wel leuk, vooral handig voor kortere trips waarin je niet de helft van je vakantie aan reistijd kwijt wil zijn. Maar idd, met de auto ergens naartoe rijden en kamperen is ook heerlijk, kamperen heeft als het weer oke is altijd mijn voorkeur boven appartementen.

Voor een korte stedentrip (zonder kinderen) vliegen wij ook wel hoor. Dan gebruik je je hotel echt alleen als slaapplek, en dan is een hotel niet zo erg.
Naar Schotland zijn we ook een paar keer geweest, maar alle keren overgevaren.
Nadeel is wel dat je dan met je eigen auto het stuur aan de verkeerde kant hebt zitten ;-).

Grootste nadeel van appartementen en in iets mindere mate van hotels is dat je het vaak van te voren moet boeken, en dat een reis "op de bonnefooi" er niet inzit.
Dus juist bij slecht weer in een appartement of hotel baal ik daarvan, omdat je met je kampeerspullen de boel had opgebroekn, en 200km verderop weer neer had gezet.

Ik heb geen idee hoe vaak ik gevlogen heb inmiddels, maar de romantiek van de vliegreis is er inmiddels wel af.
Dat gevoel heb ik nog wel als ik met mijn gezin slapend in de auto 's nachts naar het zuiden rijd ;-)

Maar een camperreis door Canada staat ook altijd nog op de planning. Met kinderen vrij duur inderdaad (hoewel ook die prijzen vlak voor Corona best meevielen.
Ik ben ooit voor nog geen 300,- pp naar New York gevlogen (wel een ommelandse reis: met Ryanair kwam mijn vrouw naar Bergen, samen met Norwegian naar Reykjavik, vandaar met Norwegian naar Halifax, en vandaar met Southwest naar Newark...

Kan wel, maar met kinderen echt geen aanrader ;-)
Marnix schreef:Ik ben wel gewend om ieder jaar op vakantie te gaan. Soms ook wel eens op een betaalbare manier, mijn ouders waren niet van het kamperen maar hebben wel eens woningruil gedaan bijvoorbeeld. Best leuk. En ik hou gewoon ontzettend van reizen, andere natuur, cultuur, even uit het gewone ritme, je huis, je omgeving weg.

Deze zomer voor het eerst in het hoogseizoen weg met de tent. 3 weken kamperen voor 625 euro. Wel te doen. Natuurlijk komen er altijd extra kosten bij voor reizen, uitjes, uit eten en dergelijke maar ja, een groot deel van die kosten heb je ook wel als je in Nederland blijft denk ik.

Inderdaad, die kosten heb je in NL ook, en afhankelijk van je vakantieland nog voor een hogere prijs ook,..
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Koffiecorner

Berichtdoor Marnix » 03 mei 2021 17:21

StillAwake schreef:Voor een korte stedentrip (zonder kinderen) vliegen wij ook wel hoor. Dan gebruik je je hotel echt alleen als slaapplek, en dan is een hotel niet zo erg.
Naar Schotland zijn we ook een paar keer geweest, maar alle keren overgevaren.
Nadeel is wel dat je dan met je eigen auto het stuur aan de verkeerde kant hebt zitten ;-).

Grootste nadeel van appartementen en in iets mindere mate van hotels is dat je het vaak van te voren moet boeken, en dat een reis "op de bonnefooi" er niet inzit.
Dus juist bij slecht weer in een appartement of hotel baal ik daarvan, omdat je met je kampeerspullen de boel had opgebroekn, en 200km verderop weer neer had gezet.

Voordeel van B&B’s is nog steeds dat je rekening kan houden met het weer. Met hurren in Scandinavie kan dat ook prima. Als je meer naar het zuiden gaat zal je niet zo snel dagen lang regen hebben in het hoogseizoen dus die gok hebben we nu wel genomen. Vroeger boekten we sowieso nooit langer den een pasr dagen.

Ik heb geen idee hoe vaak ik gevlogen heb inmiddels, maar de romantiek van de vliegreis is er inmiddels wel af.
Dat gevoel heb ik nog wel als ik met mijn gezin slapend in de auto 's nachts naar het zuiden rijd ;-)

Maar een camperreis door Canada staat ook altijd nog op de planning. Met kinderen vrij duur inderdaad (hoewel ook die prijzen vlak voor Corona best meevielen.
Ik ben ooit voor nog geen 300,- pp naar New York gevlogen (wel een ommelandse reis: met Ryanair kwam mijn vrouw naar Bergen, samen met Norwegian naar Reykjavik, vandaar met Norwegian naar Halifax, en vandaar met Southwest naar Newark...

Kan wel, maar met kinderen echt geen aanrader ;-)

Inderdaad, die kosten heb je in NL ook, en afhankelijk van je vakantieland nog voor een hogere prijs ook,..


Ik vind Nederland een fijn land maar op vakantie ben ik liever elders. Niet vanwege het weer zoals veel mensen want ik ga net zo lief naar Scandinavie. Wij gingen 13 dagen maar Schotland, tweede helft september. Als je dan heen en terug met de boot gaat ben je nog best wat tijd kwijt, 2 overnachtingen die je anders niet hebt. En prijzen vielen wel mee dus toen gekozen voor vliegen & auto. Was alleen na een dag of 8 het pubfood wel zat dus toen een stacaravan in de buurt van Glencoe gevonden zodat we weer eens wat anders konden eten dan steak & ale pie, fish & chips en dat alles met erwtjes en worteltjes uit blik :-D
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Koffiecorner

Berichtdoor ajl » 03 mei 2021 18:51

Hebben jullie er geen moeite mee om voor zo weinig de wereld rond te vliegen?


Terug naar “Slow Chat”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten