Koffiecorner

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Koffiecorner

Berichtdoor DeLange » 24 dec 2019 12:34

hans0166 schreef:nee

Pater Amadeüs kreeg ze echter wel op bezoek. Interessant om je er in te verdiepen, vind ik :)
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Koffiecorner

Berichtdoor DeLange » 24 dec 2019 13:52

naamloos schreef:Hmm, de Bijbel is toch geen modeblad?
De kleding van Jezus was ook anders: een rok/kleed zonder naad, toch? Dat zie ik bij de kleding van mannen ook niet terug. :D

Naar mijn mening wordt de Bijbel hier als een soort van afgod gebruikt. (zoiets als toen de ark in het slagveld met de Filistijnen werd gebruikt)
Het gaat niet om kopieëren van het culturele Bijbelse wereldbeeld, maar om de morele boodschap. (voor mij de bergrede, de wet van Christus)

Ben ik wel mee eens, al snap ik sommige stukken ook niet, over de rol van de vrouw..
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Koffiecorner

Berichtdoor DeLange » 24 dec 2019 14:06

Marnix schreef:Tot op zekere hoogte mee eens, tot op zekere hoogte ook niet. Het ligt er vooral aan of je tevreden bent met wat je hebt, of je er aan vast zit, of dat je altijd meer, beter en groter wil. En je kan doorslaan in wat je koopt maar een beetje luxe is bijvoorbeeld nog geen teken van een leeg hart.

Ja, dat is zo
Hebben we het echter ook door, als we er aan vast zitten?
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Koffiecorner

Berichtdoor DeLange » 24 dec 2019 14:57

https://youtu.be/-m2gxOU7vX4
Voor de kerstsfeer. Het lied der liederen. Jezus brengt als vredesvorst vrede op aarde en in de mensen een welbehagen. Het blijft niet bij verzoening, maar strekt zich uit naar genezing van jouw ziel, verlossing van de boze machten en een leven in Gods liefde. Niet uit eigen kracht, want zonder Jezus kunnen we niks doen.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Koffiecorner

Berichtdoor K80 » 24 dec 2019 19:13

DeLange schreef:Geloven jullie trouwens in bevrijdingspastoraat? Of terwijl: dat bij christenen demonen kunnen zitten die opgehoepeld moeten worden in Jezus' naam?



Nee, mensen zijn niet bezeten met demonen. Die zijn geestelijk ziek en of psychotisch.
Vandaag is het gisteren van morgen.

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Koffiecorner

Berichtdoor K80 » 24 dec 2019 19:15

DeLange schreef:Wat vinden jullie van de stelling : hoe meer in het huis, hoe minder in het hart?



Onzin. Zolang ik nog normaal rond kan lopen in en rond het huis, kunnen er altijd nog spullen bij.
Wordt mijn hart niet leger van.
Vandaag is het gisteren van morgen.

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Koffiecorner

Berichtdoor DeLange » 24 dec 2019 19:49

K80 schreef:Nee, mensen zijn niet bezeten met demonen. Die zijn geestelijk ziek en of psychotisch.

Bevrijdingspastoraat hoeft niet alleen bij bezetenheid te zijn. Het kan ook bij gebondenheid. :D
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Koffiecorner

Berichtdoor DeLange » 24 dec 2019 19:50

K80 schreef:Onzin. Zolang ik nog normaal rond kan lopen in en rond het huis, kunnen er altijd nog spullen bij.
Wordt mijn hart niet leger van.

Deze uitspraak komt uit mijn schoonfamilie. Het idee is dat als je puur zelf spullen vergaard, dat je dan niet vrijgevig bent naar anderen. Er moet een zekere balans zijn.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Koffiecorner

Berichtdoor K80 » 24 dec 2019 22:07

DeLange schreef:Deze uitspraak komt uit mijn schoonfamilie. Het idee is dat als je puur zelf spullen vergaard, dat je dan niet vrijgevig bent naar anderen. Er moet een zekere balans zijn.


Ik en mijn vrouw werken er allebei hard voor. Als we iets willen kopen, doen we dat omdat het kan. Bijvoorbeeld qua gereedschap, als ik denk iets te moeten gaan huren, dan koop ik het gewoon., altijd makkelijk en ik kan het betalen. Vind iemand dat vervelend, is dat hun probleem.
Weggeven en iets doen voor ons naaste doen we ook.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Koffiecorner

Berichtdoor pindas83 » 24 dec 2019 22:23

K80 schreef:Ik en mijn vrouw werken er allebei hard voor. Als we iets willen kopen, doen we dat omdat het kan. Bijvoorbeeld qua gereedschap, als ik denk iets te moeten gaan huren, dan koop ik het gewoon., altijd makkelijk en ik kan het betalen. Vind iemand dat vervelend, is dat hun probleem.
Weggeven en iets doen voor ons naaste doen we ook.


Mooi, gereedschap ik altijd goed en nooit weggooit geld. Mits je het wel regelmatig gebruikt natuurlijk.
Ik huur eigenlijk alleen nog wel eens een schaar hoogwerker. Voor mij niet rendabel er een te kopen.

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Koffiecorner

Berichtdoor DeLange » 24 dec 2019 22:29

K80 schreef:Ik en mijn vrouw werken er allebei hard voor. Als we iets willen kopen, doen we dat omdat het kan. Bijvoorbeeld qua gereedschap, als ik denk iets te moeten gaan huren, dan koop ik het gewoon., altijd makkelijk en ik kan het betalen. Vind iemand dat vervelend, is dat hun probleem.
Weggeven en iets doen voor ons naaste doen we ook.

Het is goed om ervaringen te delen. :D
Mijn vrouw en ik doen ook enorm de best. Ons inkomen is boven het gemiddelde van ons dorp, maar juist daardoor moeten we vreselijk duur particulier huren. Als we dan iets kunnen, zien we het nu als van boven gegeven. :D
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Koffiecorner

Berichtdoor K80 » 24 dec 2019 23:15

pindas83 schreef:Mooi, gereedschap ik altijd goed en nooit weggooit geld. Mits je het wel regelmatig gebruikt natuurlijk.
Ik huur eigenlijk alleen nog wel eens een schaar hoogwerker. Voor mij niet rendabel er een te kopen.


Ja, dan praat je ook echt over serieus geld.

Maar dingen zoals een kettingzaag, bladblazer, betonmolen, zware sloophamer, beton trilnaald, knabbelschaar voor damwand en magneet kolomboor heb ik aangeschaft voor de verbouwing, terwijl je dit ook kan huren.
Alleen ligt het nu in mijn schuur en hoef ik het zo maar te pakken.
Vandaag is het gisteren van morgen.

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Koffiecorner

Berichtdoor K80 » 24 dec 2019 23:17

DeLange schreef:Het is goed om ervaringen te delen. :D
Mijn vrouw en ik doen ook enorm de best. Ons inkomen is boven het gemiddelde van ons dorp, maar juist daardoor moeten we vreselijk duur particulier huren. Als we dan iets kunnen, zien we het nu als van boven gegeven. :D



Kan je niet beter een huis gaan kopen?
Vandaag is het gisteren van morgen.

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Koffiecorner

Berichtdoor DeLange » 25 dec 2019 07:48

K80 schreef:Kan je niet beter een huis gaan kopen?

Gaan we waarschijnlijk ook binnenkort doen, als mijn vrouw gereintegreerd is. Ze zit nog in de WIA, maar is al behoorlijk opgeknapt.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Koffiecorner

Berichtdoor DeLange » 25 dec 2019 21:42

https://m.youtube.com/watch?v=Pw7t7rvZP ... e=youtu.be

Een te gekke drumstuk als intro op een kerstnummer ::))
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou


Terug naar “Slow Chat”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten