Koffiecorner

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Koffiecorner

Berichtdoor MoesTuin » 03 jul 2021 23:06

....dat geeft te denken :mrgreen:
Maar nu weten wij nog steeds niet wie die wij precies zijn.... :-({|=
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Koffiecorner

Berichtdoor hans0166 » 04 jul 2021 20:37

MoesTuin schreef:....dat geeft te denken :mrgreen:
Maar nu weten wij nog steeds niet wie die wij precies zijn.... :-({|=


het gaat je ook niet aan, jij en ik en de anderen vertellen immers ook niet alles.. ik ben vervelend en jij een drammer.. zo heeft iedereen zijn eigen trekjes toch?..

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Koffiecorner

Berichtdoor MoesTuin » 05 jul 2021 08:02

:muhahaha:
Daar drink ik nog een bakkie op :mrgreen:
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Haaibaai
Sergeant
Sergeant
Berichten: 441
Lid geworden op: 14 apr 2021 21:13

Re: Koffiecorner

Berichtdoor Haaibaai » 05 jul 2021 10:17

Afbeelding

Wat voor dag zal het worden hier op dit forum #-o Eerst maar is een heerlijk kop koffie.
HET GOEDE HET WARE HET SCHONE.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Koffiecorner

Berichtdoor pindas83 » 05 jul 2021 18:38

Haaibaai schreef:Afbeelding

Wat voor dag zal het worden hier op dit forum #-o Eerst maar is een heerlijk kop koffie.


Mmm digitale koffie :)~]
Heb nog een goede virusscanner gevonden voor je :D https://www.mcafee.com

Haaibaai
Sergeant
Sergeant
Berichten: 441
Lid geworden op: 14 apr 2021 21:13

Re: Koffiecorner

Berichtdoor Haaibaai » 09 jul 2021 07:38

Afbeelding

De Lauden zijn gedaan en op deze mooie vrijdagzomerdag eerst maar is koffie met lang brood..En daarna heerlijk de bossen in. ::)) ::)) ::))
HET GOEDE HET WARE HET SCHONE.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Koffiecorner

Berichtdoor MoesTuin » 25 sep 2022 10:33

....t is weer voorbij die mooie zomer...
Heerlijk zoet geweest in de Moestuin en genoten van de prachtige afgelopen Zomer, met vele prachtige dankbare momenten maar zoals in ieders leven ook de minder leuke kanten die t levenspad passeren, maar t oog en hart omhoog gericht naar de Bron van t leven en de Toekomst wat ook weleens lastig kan zijn, t vertrouwen, we blijven mens.
Goede Zondag
(k ga ff bijlezen en zag al een prachtig topic " het Evangelie zonder kleine lettertjes" met reacties die diep gaan....ff goed inlezen en dan reageer ik....)

Laatst gewijzigd door MoesTuin op 25 sep 2022 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Koffiecorner

Berichtdoor MoesTuin » 25 sep 2022 10:35

:)~]
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Jess
Sergeant
Sergeant
Berichten: 395
Lid geworden op: 19 sep 2006 12:53
Locatie: @ home

Re: Koffiecorner

Berichtdoor Jess » 12 apr 2023 20:33

Door wat moeilijkheden loop ik een beetje aan het eind van mijn kunnen.

Door mijn hulpverleenster is me aangeraden om er een paar dagen alleen op uit te gaan. Ook omdat ik aangegeven heb dat het me heerlijk lijkt eens een paar dagen helemaal niets te moeten. Gewoon lezen bijv. of ja, wat eigenlijk? Beter ook geen wifi want dan ga ik toch weer online mijn tijd verdoen. Ik vind het nogal lastig hoe het aan te pakken. Alleen in een hotel? Of een B en B? Zijn er hier die daar ervaring mee hebben?

En, eigenlijk ben ik ook beetje bang dat ik na een halve dag al weer naar huis wil.

Heeft iemand tips?

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Koffiecorner

Berichtdoor Erik1960 » 13 apr 2023 05:32

Jess schreef:Door wat moeilijkheden loop ik een beetje aan het eind van mijn kunnen.

Door mijn hulpverleenster is me aangeraden om er een paar dagen alleen op uit te gaan. Ook omdat ik aangegeven heb dat het me heerlijk lijkt eens een paar dagen helemaal niets te moeten. Gewoon lezen bijv. of ja, wat eigenlijk? Beter ook geen wifi want dan ga ik toch weer online mijn tijd verdoen. Ik vind het nogal lastig hoe het aan te pakken. Alleen in een hotel? Of een B en B? Zijn er hier die daar ervaring mee hebben?

En, eigenlijk ben ik ook beetje bang dat ik na een halve dag al weer naar huis wil.

Heeft iemand tips?


Ik weet uit eigen ervaring hoe heerlijk het is om (tijdelijk) alleen te zijn. En ik kan me je aarzeling over het opsluiten in een hotel ook voorstellen. IS het een idee om eens een paar dagen te gaan wandelen? Pieterpad, Ons Kloosterpad (Brabant), Graafschapspad (in de geweldig mooie Achterhoek). En er zijn er veeeeel meer. Overdag lekker lopen en buiten zijn, ‘s-avonds na een maaltijd en een glas wijn lekker slapen.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Koffiecorner

Berichtdoor Marnix » 13 apr 2023 09:48

Jess schreef:Door wat moeilijkheden loop ik een beetje aan het eind van mijn kunnen.

Door mijn hulpverleenster is me aangeraden om er een paar dagen alleen op uit te gaan. Ook omdat ik aangegeven heb dat het me heerlijk lijkt eens een paar dagen helemaal niets te moeten. Gewoon lezen bijv. of ja, wat eigenlijk? Beter ook geen wifi want dan ga ik toch weer online mijn tijd verdoen. Ik vind het nogal lastig hoe het aan te pakken. Alleen in een hotel? Of een B en B? Zijn er hier die daar ervaring mee hebben?

En, eigenlijk ben ik ook beetje bang dat ik na een halve dag al weer naar huis wil.

Heeft iemand tips?


Het ligt er een beetje aan wat je leuk vindt denk ik. Ik ga zelf graag naar de sauna, dat is dan gewoon een lange dag, maar wel een dag zonder telefoon, waarop je niets hoeft en wel ontzettend fijn kan ontspannen, lezen, eten zonder dat je dingen moet, met mensen moet praten. Ik merk wel dat dan vrij snel mijn hoofd tot rust komt en vanuit daar kan je ook over dingen nadenkenen en zo. Geen idee of je er van houdt, je hebt badkledingdagen wat misschien wel prettig is.

Als je langer eruit wil en vooral rust wil denk ik dat het goed is om lekker ergens in de natuur te gaan zitten. Je kan een wandeltocht van A naar B maken maar je kan ook gewoon een huisje midden in de natuur boeken (natuurhuisje.nl) of bijvoorbeeld een lang weekend een huisje op een waddeneiland en dan fiets en wandel je wat over het eiland en het strand, neem een ereader mee en ga lekker in de duinen zitten lezen.

Belangrijkste tip: laat het idee los dat het raar is om alleen te zijn. Dan mensen dat zielig vinden. Of zo. Ik ga af en toe in mijn eentje naar de bioscoop en vind dat heerlijk maar heel veel mensen geven aan dat ze dat niet doen omdat ze het idee gek vinden en ze denken dat mensen je dan zielig vinden. Maar af en toe kan het best lekker zijn om niet te hoeven praten, af te stemmen wat je gaat doen, zelf eens na te kunnen denken. Geniet ervan dat je alle tijd hebt en niets hoeft. Als christen is het trouwens ook heel goed zijn om tijd en rust en stilte te hebben om te luisteren naar God en te praten met Hem.

En een tweede tip: Ga de eerste keer niet te lang want tijd en stilte hebben en weinig afleiding kan op een gegeven moment inderdaad ook saai of juist confronterend worden. Doe het eerst eens een dag of twee dagen met 1 overnachting en kijk hoe het bevalt. En mocht je het helemaal alleen zijn echt niets vinden, overweeg dan eens een retraite in een klooster, er zijn tal van oecumenische kloosters waar je een kamer kan krijgen en stilte en vrije tijd kan combineren met bezinning en werken aan jezelf, bijvoorbeeld de Kleine Hoeve, Chemin Neuff, Nieuw Sion, Heiloo enz. :

https://bezinningsvakanties.nl/stilte-retraite/
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

tulp
Sergeant
Sergeant
Berichten: 380
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:42

Re: Koffiecorner

Berichtdoor tulp » 13 apr 2023 09:57

Ik weet niet of het wat voor je is maar er zijn ook kloosters met gastenverblijven.
Je bent dan alleen maar niet helemaal alleen: maaltijden eet je met elkaar en je kunt meedoen met de getijden-vieringen. Vaak is er ook een zuster waar je een gesprekje mee kunt hebben maar dat moet allemaal niet.
Ook ik vind het niet gek om er eens een paar dagen alleen op uit te gaan.

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Koffiecorner

Berichtdoor Erik1960 » 13 apr 2023 16:16

tulp schreef:Ik weet niet of het wat voor je is maar er zijn ook kloosters met gastenverblijven.
Je bent dan alleen maar niet helemaal alleen: maaltijden eet je met elkaar en je kunt meedoen met de getijden-vieringen. Vaak is er ook een zuster waar je een gesprekje mee kunt hebben maar dat moet allemaal niet.
Ook ik vind het niet gek om er eens een paar dagen alleen op uit te gaan.

Ik schaam me diep dat ik deze optie niet noemde… ben notabene zelf als gastheer actief in zo’n klooster….
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8204
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Koffiecorner

Berichtdoor Lalage » 13 apr 2023 17:40

Marnix schreef:Belangrijkste tip: laat het idee los dat het raar is om alleen te zijn. Dan mensen dat zielig vinden. Of zo. Ik ga af en toe in mijn eentje naar de bioscoop en vind dat heerlijk maar heel veel mensen geven aan dat ze dat niet doen omdat ze het idee gek vinden en ze denken dat mensen je dan zielig vinden.

Nou inderdaad! Ik ga regelmatig in mijn eentje naar het theater of naar de film of een dag wandelen, soms 2 of 3 dagen. Ik vind het heerlijk om dan mijn eigen tempo te kunnen bepalen. En ik zie vaak genoeg mensen die ook alleen.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Koffiecorner

Berichtdoor Marnix » 13 apr 2023 22:08

Lalage schreef:Nou inderdaad! Ik ga regelmatig in mijn eentje naar het theater of naar de film of een dag wandelen, soms 2 of 3 dagen. Ik vind het heerlijk om dan mijn eigen tempo te kunnen bepalen. En ik zie vaak genoeg mensen die ook alleen.


Klopt er zijn best mensen die het wel doen en prettig vinden :-) ben het zelf meer gaan doen sinds ik kinderen heb, dan hoef je geen oppas te regelen en bovendien heb im sindsdien iets vaker behoefte aan ff rust. Fietsen over de hei, sauna, bioscoop. Heerlijk. Rust, alleen zijn is best goed voor je lichaam en geest.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Slow Chat”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten