Koffiecorner

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Koffiecorner

Berichtdoor Chaya » 19 apr 2021 10:42

irmo schreef:Goh, het lijkt erop dat mensen willen dat ik ga voor mijn tijd, met al die cyanide reclame :P
Henkie,waar is die mooie rooie knop van u?

Hoe gaat het met jou Irmo?
Zit je in een thuiswerksituatie, is er een (strenge) lockdown?
Ben ik wel benieuwd naar. :-D
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Koffiecorner

Berichtdoor irmo » 19 apr 2021 20:16

Chaya schreef:Hoe gaat het met jou Irmo?
Zit je in een thuiswerksituatie, is er een (strenge) lockdown?
Ben ik wel benieuwd naar. :-D



Hoi Chaya *zwaait* Ik had toch geen zin om naar spanje te gaan dus ik zit lekker bij jullie in nederland. Ik werk ook weer voor een NL werkgever, sterker nog, ik ben voor mezelf begonnen en ik heb zoveel werk dat ik me helemaal gek kan werken :D

Duo afbetaald, net een eigen huisje gekocht, nieuwe baan, opleiding, gaat lekker met mij!

Hoe is ie met jou?

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Koffiecorner

Berichtdoor Chaya » 19 apr 2021 21:25

irmo schreef:Hoi Chaya *zwaait* Ik had toch geen zin om naar spanje te gaan dus ik zit lekker bij jullie in nederland. Ik werk ook weer voor een NL werkgever, sterker nog, ik ben voor mezelf begonnen en ik heb zoveel werk dat ik me helemaal gek kan werken :D

Duo afbetaald, net een eigen huisje gekocht, nieuwe baan, opleiding, gaat lekker met mij!

Hoe is ie met jou?

Nou wat gooooeeeed om te lezen :D
Ga zo door zou ik zeggen.
Hier gaat alles goed, kinderen werken nog steeds thuis (wordt ook door hun werkgevers gestimuleerd, ze kregen nieuwe laptop en leuke gadgets, bonus....)
Het wordt dus steeds lastiger om uiteindelijk de navelstreng toch eens echt door te gaan knippen. ;/
We hebben in het afgelopen jaar nog een tiental appartementen bezichtigd, maar het is niet te doen.
De prijs stijgt terwijl je binnen staat.
Dus ja, voorlopig nog onder moeders vleugels.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Koffiecorner

Berichtdoor irmo » 19 apr 2021 21:33

Chaya schreef:Nou wat gooooeeeed om te lezen :D
Ga zo door zou ik zeggen.
Hier gaat alles goed, kinderen werken nog steeds thuis (wordt ook door hun werkgevers gestimuleerd, ze kregen nieuwe laptop en leuke gadgets, bonus....)
Het wordt dus steeds lastiger om uiteindelijk de navelstreng toch eens echt door te gaan knippen. ;/
We hebben in het afgelopen jaar nog een tiental appartementen bezichtigd, maar het is niet te doen.
De prijs stijgt terwijl je binnen staat.
Dus ja, voorlopig nog onder moeders vleugels.



Ja ik heb heel veel geluk gehad. Vorig jaar nog een doodvonnis gehoord, wat uiteindelijk een medische fout bleek te zijn.
Ik heb nu een appartementje gekocht, maar 450 aan kosten in de maand, ben dr hele maal verguld mee!

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Koffiecorner

Berichtdoor StillAwake » 20 apr 2021 09:17

Chaya schreef:Nou wat gooooeeeed om te lezen :D
Ga zo door zou ik zeggen.
Hier gaat alles goed, kinderen werken nog steeds thuis (wordt ook door hun werkgevers gestimuleerd, ze kregen nieuwe laptop en leuke gadgets, bonus....)
Het wordt dus steeds lastiger om uiteindelijk de navelstreng toch eens echt door te gaan knippen. ;/
We hebben in het afgelopen jaar nog een tiental appartementen bezichtigd, maar het is niet te doen.
De prijs stijgt terwijl je binnen staat.
Dus ja, voorlopig nog onder moeders vleugels.

Er zijn echt nog wel regio's waar dat meevalt met die prijsstijgingen.
Zelfs onder de rook van de grote steden.

De ellende is alleen dat de huidige jongeren wat veeleisender zijn dan dat wij vroeger waren (dat is althans mijn indruk).
In "mijn" tijd kocht geen enkele jongere een huis, omdat het ook toen onbetaalbaar was.

Nu duurt het nog even voor mijn kinderen de deur uit gaan, maar ik denk ook niet dat ik dan huizen of appartementen voor hen ga kopen. Hebben mijn ouders ook nooit gedaan, en ik ben er uiteindelijk ook gekomen...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Koffiecorner

Berichtdoor ajl » 20 apr 2021 13:11

Dat is ook mijn indruk SA. Mijn broer wil ook al een paar jaar een woning kopen, maar het liefst op fietsafstand van het centrum van de stand, dicht bij een park, leuke buurt, weinig klussen etc. Daarnaast ook nog graag nieuwe kleding, vaak uit eten, kroegbezoekjes, weekendjes weg en maar klagen dat de huizen zo duur zijn. Buiten de stad gaan wonen komt niet in hen op, want daar is het niet gezellig,

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Koffiecorner

Berichtdoor Chaya » 20 apr 2021 13:39

StillAwake schreef:Er zijn echt nog wel regio's waar dat meevalt met die prijsstijgingen.
Zelfs onder de rook van de grote steden.

De ellende is alleen dat de huidige jongeren wat veeleisender zijn dan dat wij vroeger waren (dat is althans mijn indruk).
In "mijn" tijd kocht geen enkele jongere een huis, omdat het ook toen onbetaalbaar was.

Nu duurt het nog even voor mijn kinderen de deur uit gaan, maar ik denk ook niet dat ik dan huizen of appartementen voor hen ga kopen. Hebben mijn ouders ook nooit gedaan, en ik ben er uiteindelijk ook gekomen...

Ha ha, nou echt niet! Het zoekgebied werd steeds uitgebreider, we zijn ook wezen kijken in pauperbuurten, waarvan optimistisch werd vermeld dat het een opkomende wijk was.
In een stad is het helemaal niet meer te betalen. Ze vragen zonder met ogen te knipperen bijna 2 ton voor een 2 kamer appartement (lees kippenhok)
slaapkamer keek op het trappenhuis uit (het was een verbouwde fabriek), verder geen buiten, kamer keek op de dakpannen van de buren uit, alleen aan de voorkant een openslaand raam. Aanvankelijk kostte het 160.000, terwijl wij er stonden werd 10.000 meer geboden door de telefoon. Het is uiteindelijk verkocht aan een gepensioneerd echtpaar die het als pied a terre gingen gebruiken.

De markt is verziekt door lui die het gaan verhuren voor een hoge prijs. De starters krijgen gewoon geen kans, of je moet een kruiwagen hebben.
Gaan we verder kijken bijv. de B driehoek in, eveneens duur.
Richting het westland, zetten ze er liever Polen in die 700 euro pm.p.p. dokken. Dan gaan er 4 in een 3/4 kmr appartementje he!
Ik heb al geageerd bij de gemeente, dat ze de huisjesmelkers faciliteren, maar dit is precies nog binnen de mazen van de wet. ](*,)

Hellevoetsluis en Spijkenisse zijn nog redelijk betaalbaar, maar dat is zo'n uithoek met slechte uitvalswegen, dat je daar niet vrijwillig naar toe wilt.
irmo schreef:Ik heb nu een appartementje gekocht, maar 450 aan kosten in de maand, ben dr hele maal verguld mee!

Wat een bofferd ben jij. Fijn hoor :D
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Koffiecorner

Berichtdoor StillAwake » 20 apr 2021 20:00

Chaya schreef:Ha ha, nou echt niet! Het zoekgebied werd steeds uitgebreider, we zijn ook wezen kijken in pauperbuurten, waarvan optimistisch werd vermeld dat het een opkomende wijk was.
In een stad is het helemaal niet meer te betalen. Ze vragen zonder met ogen te knipperen bijna 2 ton voor een 2 kamer appartement (lees kippenhok)
slaapkamer keek op het trappenhuis uit (het was een verbouwde fabriek), verder geen buiten, kamer keek op de dakpannen van de buren uit, alleen aan de voorkant een openslaand raam. Aanvankelijk kostte het 160.000, terwijl wij er stonden werd 10.000 meer geboden door de telefoon. Het is uiteindelijk verkocht aan een gepensioneerd echtpaar die het als pied a terre gingen gebruiken.

De markt is verziekt door lui die het gaan verhuren voor een hoge prijs. De starters krijgen gewoon geen kans, of je moet een kruiwagen hebben.
Gaan we verder kijken bijv. de B driehoek in, eveneens duur.
Richting het westland, zetten ze er liever Polen in die 700 euro pm.p.p. dokken. Dan gaan er 4 in een 3/4 kmr appartementje he!
Ik heb al geageerd bij de gemeente, dat ze de huisjesmelkers faciliteren, maar dit is precies nog binnen de mazen van de wet. ](*,)

Hellevoetsluis en Spijkenisse zijn nog redelijk betaalbaar, maar dat is zo'n uithoek met slechte uitvalswegen, dat je daar niet vrijwillig naar toe wilt.

Wat een bofferd ben jij. Fijn hoor :D

Ik heb het stellige idee dat de Krimpenerwaard best betaalbaar is, onder de rook van Rotterdan ligt en directe busverbindingen met Rotterdam en Gouda biedt.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Koffiecorner

Berichtdoor irmo » 20 apr 2021 20:52

StillAwake schreef:Ik heb het stellige idee dat de Krimpenerwaard best betaalbaar is, onder de rook van Rotterdan ligt en directe busverbindingen met Rotterdam en Gouda biedt.



Daar ben ik nog nooit geweest. Ik woon in de buurt van nijmegen :D

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Koffiecorner

Berichtdoor ajl » 20 apr 2021 21:02

StillAwake schreef:Ik heb het stellige idee dat de Krimpenerwaard best betaalbaar is, onder de rook van Rotterdan ligt en directe busverbindingen met Rotterdam en Gouda biedt.


Klopt. Daar heb je nog veel huizen voor een betaalbare prijs en je zit zo in de stad. De huizen rond Berkel ed zijn aan de prijs voor een starter. Niet iedereen kan hartje stad wonen.

De muziekjuf van onze dochter is naar Zuid Holland Zuid verkast, omdat zij daar wel een huis kon kopen. De huizen zijn er wel, maar je moet een aantal wensen schrappen.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Koffiecorner

Berichtdoor StillAwake » 20 apr 2021 21:42

irmo schreef:Daar ben ik nog nooit geweest. Ik woon in de buurt van nijmegen :D

Ook schitterend!
Maar de Krimpenerwaard was meer bedoeld als tip richting Chaya.

Als je niet aan de randstad vastzit zou ik er ook niet gaan wonen.
Sowieso duurder dan de rest van het land.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Koffiecorner

Berichtdoor StillAwake » 21 apr 2021 07:16

ajl schreef:Dat is ook mijn indruk SA. Mijn broer wil ook al een paar jaar een woning kopen, maar het liefst op fietsafstand van het centrum van de stand, dicht bij een park, leuke buurt, weinig klussen etc. Daarnaast ook nog graag nieuwe kleding, vaak uit eten, kroegbezoekjes, weekendjes weg en maar klagen dat de huizen zo duur zijn. Buiten de stad gaan wonen komt niet in hen op, want daar is het niet gezellig,

Herkenbaar:
op fietsafstand van de binnenstad, met een tuintje, het moet allemaal helemaal af zijn, het mag niet ten koste gaan van het wagenpark wat je er op na houdt, en er moet ook nog eens geld over blijven om een uitermate luxe leven te leiden.
En ik geef toe: dat zijn zaken die ik ook heb (ware het neit dat ik mijn huis op fietsafstand van het centrum verkocht heb voor een woning op het platteland), maar ik heb daar wel een aantal jaren voor moeten werken.
Nu moet dat eigenlijk meteen na de studie allemaal voor elkaar zijn.
En het duurt in Nederland nu eenmaal een paar jaar voor je 2 ton per jaar verdient... #-o

Waarmee ik overigens niet ontken dat de huidge prijzen van koopwoningen de pan uit rijzen.
Heeft er denk ik ook mee te maken dat geld lenen erg goedkoop is waardoor mensen die het lijken te kunnen terugbetalen (vaste baan, mooi salaris) bizarre bedragen kunnen lenen, en daarmee de starters kunnen overbieden. Als je nu een huis van een miljoen koopt zijn je maandlasten helemaal niet zo heel hoog (naar verhouding).
Daardoor kunnen mensen die een vaste baan hebben en wat overwaarde hebben opgebouwd op een eerdere woning veel te veel geld op tafel leggen, waar starters inderdaad niet meer tussendoor komen.
Wat dat betreft is het ook wel spannend wat er gaat gebeuren als de hypotheekrente gaat stijgen. Ik denk dat de prijzen dan gaan zakken, en dat er ineens een hoop mensen zijn die ineens moeite hebben met het betalen van de hypotheek...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Koffiecorner

Berichtdoor Chaya » 21 apr 2021 11:28

StillAwake schreef:Ik heb het stellige idee dat de Krimpenerwaard best betaalbaar is, onder de rook van Rotterdan ligt en directe busverbindingen met Rotterdam en Gouda biedt.

Daar hebben ze niets aan, dat is echt te ver van hun standplaats (werk).
En om als single in je eentje in een totaal vreemde omgeving te gaan wonen, is ook niet alles.
StillAwake schreef:Als je niet aan de randstad vastzit zou ik er ook niet gaan wonen.

Ja dat zitten ze wel.
Dat zie je in huizenprogramma's, mensen bekijken een schitterend huis, precies wat ze zoeken, maar dan staat het toch in een verkeerde omgeving.
Ik zou ook niet zo maar naar Groningen of Drenthe verkassen, je begint toch een soort opnieuw.
Dat moet je willen.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Koffiecorner

Berichtdoor StillAwake » 21 apr 2021 11:40

Chaya schreef:Daar hebben ze niets aan, dat is echt te ver van hun standplaats (werk).
En om als single in je eentje in een totaal vreemde omgeving te gaan wonen, is ook niet alles.

Mijn eerste huis stond in Murmansk. Dus weet wel ongeveer hoe het voelt om in een totaal vreemde omgeving te gaan wonen;-)
Toch kijk ik er achteraf op terug als een heel mooie tijd.
Chaya schreef:Ja dat zitten ze wel.
Dat zie je in huizenprogramma's, mensen bekijken een schitterend huis, precies wat ze zoeken, maar dan staat het toch in een verkeerde omgeving.
Ik zou ook niet zo maar naar Groningen of Drenthe verkassen, je begint toch een soort opnieuw.
Dat moet je willen.

EEn aantal maal gedaan, en ik zou het zo weer doen.
En de laatste keer dat ik binnen de regio verhuisde (van de stad naar het naburige dorp) bleek al snel dat je, zelfs als je maar 10 km verderop gaat wonen, toch ook je volledige sociale structuur verliest.
Het gaat dan alleen wat langzamer (het duurt ongeveer een jaar, voor je nooit meer iets van iemand uit je oude omgeving hoort, en voor je dezelfde vriendengroep in je nieuwe woonplaats opgebouwd hebt duurt dan nog een extra jaar.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Koffiecorner

Berichtdoor ajl » 21 apr 2021 13:25

Chaya schreef:Daar hebben ze niets aan, dat is echt te ver van hun standplaats (werk).
En om als single in je eentje in een totaal vreemde omgeving te gaan wonen, is ook niet alles.

Ja dat zitten ze wel.
Dat zie je in huizenprogramma's, mensen bekijken een schitterend huis, precies wat ze zoeken, maar dan staat het toch in een verkeerde omgeving.
Ik zou ook niet zo maar naar Groningen of Drenthe verkassen, je begint toch een soort opnieuw.
Dat moet je willen.


Opnieuw beginnen geeft toch niet? Ik ben op mn 22e ook helemaal opnieuw begonnen; werk opgezegd, studie 150 km verderop. Ik kende niemand, maar vond het erg leuk. Daarna met mn man 350 km verhuisd, weer opnieuw begonnen. Vervolgens na anderhalf jaar weer 50 km verhuisd.

En daarbij beginnen jouw kinderen niet overnieuw. Ze gaan dan hooguit 20 km verderop wonnen. Vrienden, familie en werk blijven hetzelfde.

Ik snap hen wel dat ze bij het oude vertrouwde in de stad willen blijven, maar aan de andere kant wil je rond je 30e toch ook niet meer bij je ouders zitten. Althans ik niet :wink: De prijzen gaan de komende jaren echt niet dalen.

StillAwake schreef:EEn aantal maal gedaan, en ik zou het zo weer doen.
En de laatste keer dat ik binnen de regio verhuisde (van de stad naar het naburige dorp) bleek al snel dat je, zelfs als je maar 10 km verderop gaat wonen, toch ook je volledige sociale structuur verliest.
Het gaat dan alleen wat langzamer (het duurt ongeveer een jaar, voor je nooit meer iets van iemand uit je oude omgeving hoort, en voor je dezelfde vriendengroep in je nieuwe woonplaats opgebouwd hebt duurt dan nog een extra jaar.


Mijn man heeft voordat hij mij kende ook overal op de wereld gewoond en gewerkt. Hij wortelt minder dan ik. Het duurde bij ons de laatste keer verhuizen wat langer voordat wij echt een vriendengroep hadden opgebouwd. In 5 jaar tijd kregen wij 4 kinderen en toen lagen de prioriteiten wat anders. Inmiddels 13 jaar verder en opnieuw verhuisd ( nu een klushuis) naar een naburig dorp waar onze opgebouwde contacten wonen. Heerlijk


Terug naar “Slow Chat”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten