Koffiecorner

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

mohamed

Re: Koffiecorner

Berichtdoor mohamed » 28 sep 2019 09:40

MoesTuin schreef:Heerlijk, had er ééntje van de echte bakker gescoord, heerlijk (overtrof de pizzaboer)

Bij de pizzaboer is het niet altijd goed, vaker niet dan wel is mijn ervaring. Heb er nog nooit een van een echte bakker gehad, maar klinkt goed!

mohamed

Re: Koffiecorner

Berichtdoor mohamed » 28 sep 2019 09:41

DeLange schreef:Had ik gisteren ook op. Was alleen wat lang gebakken. Daar kon je bijna mee een kruiwagen op laten rijden.

Lol, dat krijg je als er te weinig water in het deeg gebruikt wordt. Minder dan 60% moet je niet willen.

mohamed

Re: Koffiecorner

Berichtdoor mohamed » 28 sep 2019 09:45

coby6 schreef:Hoe gaat het met je hond?

O, ik dacht dat je niet meer met me praten wou. ;)

Ja, het gaat lichamlijk goed met de hond gelukkig, maar mij valt het wel wat tegen. De hond vraagt meer aandacht dan ik wil geven, veel meer. Elke dag begint steevast met stront rakken en mijn koffie kan ik niet drinken zonder tien keer overeind te moeten. Vanuit de tuin met smerige poten door het huis rennen en op de bank springen word ik ook niet bepaald happy van. Ik heb nog nooit eerder een hond gehad en zoals ik er nu in sta doe ik dat ook nooit weer.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Koffiecorner

Berichtdoor Chaya » 28 sep 2019 10:21

mohamed schreef:O, ik dacht dat je niet meer met me praten wou. ;)

Ja, het gaat lichamlijk goed met de hond gelukkig, maar mij valt het wel wat tegen. De hond vraagt meer aandacht dan ik wil geven, veel meer. Elke dag begint steevast met stront rakken en mijn koffie kan ik niet drinken zonder tien keer overeind te moeten. Vanuit de tuin met smerige poten door het huis rennen en op de bank springen word ik ook niet bepaald happy van. Ik heb nog nooit eerder een hond gehad en zoals ik er nu in sta doe ik dat ook nooit weer.

Soms onderschatten mensen het bezit van een huisdier. Meestal hoor en zie je de leuke plaatjes, vrolijke verhalen. Dat het gezellig is, je naar buiten moet in geval van een hond, je hebt een levend wezen in huis waar je tegen kunt praten.

Maar.... het betekent ook soms poep en pies en kots opruimen, ik zeg het maar plat, want op dat moment denk je niet bij jezelf:
ik ga de faecaliën, urine en vomite eens opruimen.
Ik heb momenteel alleen katjes, hoef hen dus niet uit te laten, maar ik sta s'avonds als ik naar bed wil weleens tevergeefs te roepen of de laatste alsjeblieft thuis wil komen, dan kan ik naar bed.
En de laatste 3 jaar had ik pech w.b. ziektekosten. Dat heeft veel geld gekost.
Ik heb een aparte spaarrekening daarvoor, waar ik iedere maand een bedrag opstort, zodat ik nooit voor verrassingen sta.
Dat valt mij eerlijk wel tegen ja, 30 jaar geleden waren er minder medicijnen en behandeling voor dieren, nu gaat dat echt heel ver.

Dieren kunnen door de scan, kunnen chemo krijgen, diabetes wordt behandeld met insuline, operaties zijn vaak mogelijk.
Er is wel een verzekering, maar rasspecifieke aandoeningen vallen daar niet onder en je kunt je dier ook niet verzekeren als hij 9 jaar is bijvoorbeeld.
Meestal is er ook een eigen risico.

Ik heb een katje dat vanwege een bepaalde aandoening speciaalvoer moet eten, veel duurder is dat echter niet, omdat dat voedzamer is dan het voer uit de supermarkt, eet ze daar minder van.

Ja Moh, het betekent zeker vaker stopzuigen en dweilen? Overal haren, even de kleefroller over je broek halen voordat je het huis verlaat? :wink:
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

mohamed

Re: Koffiecorner

Berichtdoor mohamed » 28 sep 2019 13:46

mohamed schreef:O, ik dacht dat je niet meer met me praten wou. ;)

Ja, het gaat lichamlijk goed met de hond gelukkig, maar mij valt het wel wat tegen. De hond vraagt meer aandacht dan ik wil geven, veel meer. Elke dag begint steevast met stront rakken en mijn koffie kan ik niet drinken zonder tien keer overeind te moeten. Vanuit de tuin met smerige poten door het huis rennen en op de bank springen word ik ook niet bepaald happy van. Ik heb nog nooit eerder een hond gehad en zoals ik er nu in sta doe ik dat ook nooit weer.

Chaya schreef:Soms onderschatten mensen het bezit van een huisdier. Meestal hoor en zie je de leuke plaatjes, vrolijke verhalen. Dat het gezellig is, je naar buiten moet in geval van een hond, je hebt een levend wezen in huis waar je tegen kunt praten.

In mijn geval is het m'n eerste hond, dus ik wist van tevoren wel dat ik voor verrassingen zou komen te staan. Maar dat je er mee naar buiten moet weet iedereen uiteraard. Dát is ook niet leuk wanneer het regent, maar in het geval van een pup is het uitlaten zelfs op een zonnige dag een beproeving van iemands geduld.
mohamed schreef:Maar.... het betekent ook soms poep en pies en kots opruimen, ik zeg het maar plat, want op dat moment denk je niet bij jezelf:
ik ga de faecaliën, urine en vomite eens opruimen.

Maak er met een pup maar van: dagelijks stront-rakken. Na een tijdje ga je de harde drollen zelfs waarderen, want die pak je zomaar op i.t.t. sommige andere uitwerpselen. Vandaag had ze de tuin versierd met zachte drollen die na het wegspoelen een hardere kern achterlieten, net niet stevig genoeg om op te pakken. Dit speelde zich driemaal af nog voordat ik een kop koffie had genuttigd. De urine noem ik dan niet eens, want die spoel ik zo weg met een emmer water. Behalve als ze in de kamer piest uiteraard.
mohamed schreef:Ik heb momenteel alleen katjes, hoef hen dus niet uit te laten, maar ik sta s'avonds als ik naar bed wil weleens tevergeefs te roepen of de laatste alsjeblieft thuis wil komen, dan kan ik naar bed.
En de laatste 3 jaar had ik pech w.b. ziektekosten. Dat heeft veel geld gekost.
Ik heb een aparte spaarrekening daarvoor, waar ik iedere maand een bedrag opstort, zodat ik nooit voor verrassingen sta.
Dat valt mij eerlijk wel tegen ja, 30 jaar geleden waren er minder medicijnen en behandeling voor dieren, nu gaat dat echt heel ver.

Ik heb ook een poes, veel gemakkelijker dan een hond. Alhoewel mijn vorige kat overal tegenaan piste, wat me ook tot waanzin dreef.
mohamed schreef:Dieren kunnen door de scan, kunnen chemo krijgen, diabetes wordt behandeld met insuline, operaties zijn vaak mogelijk.
Er is wel een verzekering, maar rasspecifieke aandoeningen vallen daar niet onder en je kunt je dier ook niet verzekeren als hij 9 jaar is bijvoorbeeld.
Meestal is er ook een eigen risico.

Ik heb een katje dat vanwege een bepaalde aandoening speciaalvoer moet eten, veel duurder is dat echter niet, omdat dat voedzamer is dan het voer uit de supermarkt, eet ze daar minder van.

Ja Moh, het betekent zeker vaker stopzuigen en dweilen? Overal haren, even de kleefroller over je broek halen voordat je het huis verlaat? :wink:

Met dat verharen valt het nog mee, aangezien mijn hond een Hollandse korthaar herder is. Daar heb ik bij de aanschaf bewust rekening mee gehouden, zijnde niet iemand die elke dag stofzuigt. Maar een troep maakt ze er wel van indien ik niet tijdig optreed en haar nauwlettend in de smiezen houd. Sinds de komst van mijn hond - die afgericht kan worden om bij het korps te gaan - ben ik veranderd in een politieagent die de wet naleeft in eigen huis.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Koffiecorner

Berichtdoor MoesTuin » 28 sep 2019 14:24

mohamed schreef:Bij de pizzaboer is het niet altijd goed, vaker niet dan wel is mijn ervaring. Heb er nog nooit een van een echte bakker gehad, maar klinkt goed!


Nou is het grappige dat ik voorheen nooit in me opkwam ook dat de bakker pizza broodjes verkocht....

Ik doe weleens mee met "to good to go" (red eten) en toen zat er in m'n pakket van de bakker een keer een pizzabroodje, en ovenheerlijk na deze thuis opgewarmd te hebben :mrgreen:
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

mohamed

Re: Koffiecorner

Berichtdoor mohamed » 28 sep 2019 14:29

MoesTuin schreef:Nou is het grappige dat ik voorheen nooit in me opkwam ook dat de bakker pizza broodjes verkocht....

Ik doe weleens mee met "to good to go" (red eten) en toen zat er in m'n pakket van de bakker een keer een pizzabroodje, en ovenheerlijk na deze thuis opgewarmd te hebben :mrgreen:

Bakkers zijn goed met deeg in de regel, dus het verbaast me niet dat het broodje erg lekker was. Had het graag geprobeerd.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Koffiecorner

Berichtdoor MoesTuin » 28 sep 2019 14:34

mohamed schreef:Bakkers zijn goed met deeg in de regel, dus het verbaast me niet dat het broodje erg lekker was. Had het graag geprobeerd.


Als je "to good to go" wilt proberen


https://toogoodtogo.nl

Super concept tegen voedsel verspilling
Zelf gebruik ik het enkel bij Bakkers
Voelt elke keer weer als verrassing (Sinterklaas tijd gevoel) :lol: <:) c|:)
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

mohamed

Re: Koffiecorner

Berichtdoor mohamed » 28 sep 2019 14:36

MoesTuin schreef:Als je "to good to go" wilt proberen


https://toogoodtogo.nl

Super concept tegen voedsel verspilling
Zelf gebruik ik het enkel bij Bakkers
Voelt elke keer weer als verrassing (Sinterklaas tijd gevoel) :lol: <:) c|:)

Helaas kan ik niet op die site komen.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Koffiecorner

Berichtdoor MoesTuin » 28 sep 2019 14:37

mohamed schreef:Helaas kan ik niet op die site komen.


https://toogoodtogo.nl/nl

Misschien nu wel?
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

mohamed

Re: Koffiecorner

Berichtdoor mohamed » 28 sep 2019 15:21

MoesTuin schreef:https://toogoodtogo.nl/nl

Misschien nu wel?

Nope, ik krijg de melding:

Deze site kan geen beveiligde verbinding leveren

toogoodtogo.nl gebruikt een niet-ondersteund protocol.
De client en server bieden geen ondersteuning voor een algemene SSL-protocolversie of een coderingspakket. Dit treedt mogelijk op wanneer de server RC4 nodig heeft, wat niet langer als veilig wordt beschouwd.

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Koffiecorner

Berichtdoor DeLange » 28 sep 2019 15:32

mohamed schreef:Lol, dat krijg je als er te weinig water in het deeg gebruikt wordt. Minder dan 60% moet je niet willen.

En daarom, drinken ze bij ons Grolsch en dopen ze de brood in de soep. :D
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

mohamed

Re: Koffiecorner

Berichtdoor mohamed » 28 sep 2019 15:40

DeLange schreef:En daarom, drinken ze bij ons Grolsch en dopen ze de brood in de soep. :D

Grolsch vind ik een prima pils, een van de betere van eigen bodem als je het mij vraagt. Hier drinken ze meestal Heineken - wat ik ook wel lust - en brood wordt ook in de soep gedoopt. Als het goeie soep is dan is dat lekker in combinatie met een fles of beugeltje Grolsch.

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Koffiecorner

Berichtdoor DeLange » 28 sep 2019 15:51

mohamed schreef:Grolsch vind ik een prima pils, een van de betere van eigen bodem als je het mij vraagt. Hier drinken ze meestal Heineken - wat ik ook wel lust - en brood wordt ook in de soep gedoopt. Als het goeie soep is dan is dat lekker in combinatie met een fles of beugeltje Grolsch.

Kom maar een keer ééntje halen, als je in de buurt bent :D
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

mohamed

Re: Koffiecorner

Berichtdoor mohamed » 28 sep 2019 16:16

DeLange schreef:Kom maar een keer ééntje halen, als je in de buurt bent :D

Ik ben komend weekend in de buurt, maar op ene been kan ik niet loop'n.


Terug naar “Slow Chat”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 gasten