ajl schreef:Principieel en stapje voor stapje. Wij proberen de auto steeds meer te laten staan en pakken vaker de fiets. Wij eten minder vlees en eten vooral seizoensprodukten. Als wij iets nodig hebben, kijken we eerst op marktplaats voordat we het eventueel nieuw aanschaffen. Op dit moment verdiepen wij ons wat meer in microplastic in verzorgingsprodukten en staan op het punt om daar ook een overstap in de maken. En nee, we zijn geen prototype geitenwollen sokken op sandalen.
Haha je hoeft mij niet te overtuigen hoor. Wij eten omgeveer de helft van de week vegetarisch en als we vlees eten verantwoord(er) vlees, doen ook veel met de fiets, hebben zonnepanelen en bezig met isolatie, hebben zeep- en shampoobars en glazen tandpasta-potjes etcetera

En dus 5 jaar niet gevlogen en daar komen vast nog wel wat jaartjes bij. Als ik wel een keer een citytrip ga doen of zo zal ik zeker kijken naar alternatieven, alleen zijn die er niet altijd als je wat verder weg wil. Maar als ik dan ooit toch ga vliegen voel ik me ook niet heel schuldig met die ene vlucht in jaren tijd waar het voor sommigen vaste prik is. Als iedereen net zo vaak zou vliegen als ik de laatste tijd doe zou er niets aan de hand zijn.