Koffiecorner

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Koffiecorner

Berichtdoor DeLange » 23 dec 2019 06:36

Marnix schreef:Kan soms, maar sommige christenen zien wel overal leeuwen en beren en demonen op de weg.... teveel Peretti gelezen waarschijnlijk.

Ik denk dat het hem zit in dingen waar christenen ondanks veel inspanningen niet van los komen. Maar ook in dwalingen. Veel negatieve naar beneden trekkende gedachten en gevoelens die zich aan ons opdringen. Verslavingen en trauma's beïnvloeden. Tot zelfmoord dwingen.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Koffiecorner

Berichtdoor DeLange » 23 dec 2019 07:26

Maar weinig christenen hebben de gave ze te kunnen onderscheiden en hen er van te bevrijden.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Koffiecorner

Berichtdoor irmo » 23 dec 2019 15:24

Marnix schreef:Kan ik me voorstellen. Zou ik al kind denk ik ook wel gehad hebben. Maar tegenwoordig heb ik een lichte aversie tegen de poster omdat je op een hoop gebieden op het verkeerde been wordt gezet.


Mooi zo. Dat is ook precies de bedoeling :D Vind je het heel erg als ik onherkenbaar prober te blijven ja?

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Koffiecorner

Berichtdoor DeLange » 24 dec 2019 04:43

Op mijn nieuwe werk trof ik een interessante broeder. Hij vertelde me katholiek opgegroeid te zijn, maar er niks toen mee te doen. Echter op een dag zat hij in het ziekenhuis met een peuk en koffie in de handen en plots werd zijn geest uit Zijn lichaam genomen en ging het Licht te gemoed. Hij kon het niet omschrijven, behalve dat het zo is als het bij de wederkomst van Jezus zal zijn en bij bijna dood ervaringen. Daardoor kwam hij tot geloof. Nu bezoekt hij afwisselend katholieke, reformatorische kerken en de Mozaiek0318. Hij vindt echter geen enkele kerk echt bij hem passen. Hij vindt dat ze allemaal wel iets van Gods Woord hebben afgedaan en er zaken bij verzonnen, maar hij gaat er wel voor. Ik heb fijne gesprekken met hem daar over. Bijzonder zo'n opgewekte broeder te mogen hebben op je werk.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Koffiecorner

Berichtdoor DeLange » 24 dec 2019 04:45

Dergelijke gesprekken vinden hier niet echt plaats, vind ik.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

Gebruikersavatar
Race406
Majoor
Majoor
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 mar 2004 13:04
Locatie: Wierden
Contacteer:

Re: Koffiecorner

Berichtdoor Race406 » 24 dec 2019 07:05

DeLange schreef:Nu bezoekt hij afwisselend katholieke, reformatorische kerken en de Mozaiek0318. Hij vindt echter geen enkele kerk echt bij hem passen. Hij vindt dat ze allemaal wel iets van Gods Woord hebben afgedaan en er zaken bij verzonnen

Dus hij weet precies wat wel en niet goed is? Fijn, bij zulke betweters kun je beter een paar kilometer uit de buurt blijven. Voor je het weet word je meegetrokken in een of andere sekte.
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Koffiecorner

Berichtdoor DeLange » 24 dec 2019 07:32

Race406 schreef:Dus hij weet precies wat wel en niet goed is? Fijn, bij zulke betweters kun je beter een paar kilometer uit de buurt blijven. Voor je het weet word je meegetrokken in een of andere sekte.

Sorry hoor, maar dit doet geen recht aan hem. Hij is in heel veel kerken geweest en duide dat ook. Hij is begonnen bij de Apostolische genootschappen. In het algemeen vind hij dat geen enkele kerk echt bij hem past. Alles is door de tijd minder en minder geworden en dat vind hij jammer. Hij noemde bijvoorbeeld dat vroeger de kleding van de vrouwen overal anders was, zoals je ook in de bijbel leest. Dat zie je steeds minder, zei hij. In de Gereformeerde Gemeentes waar hij ook komt, volgen ze deels de bijbel wel, maar ook hebben ze zaken er bij verzonnen. De Remonstranten bezocht hij ook, maar dat zijn nu gewoon humanisten volgens hem. De katholieke kerken heeft hij erg moeite met de enorme Mariabeelden die er staan, die daar volgens hem aanbeden worden, al beweren de katholieken volgens hem zelf van niet.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Koffiecorner

Berichtdoor DeLange » 24 dec 2019 08:01

Verder bezoekt hij Mozaiek0318 soms, "omdat daar goede sprekers zijn." En hoe jij ook over hem oordeeld, God heeft hem bekeerd.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Koffiecorner

Berichtdoor MoesTuin » 24 dec 2019 09:32

Marnix schreef:Kan ik me voorstellen. Zou ik al kind denk ik ook wel gehad hebben. Maar tegenwoordig heb ik een lichte aversie tegen de poster omdat je op een hoop gebieden op het verkeerde been wordt gezet.


O zeker weten inderdaad :wink:
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Koffiecorner

Berichtdoor DeLange » 24 dec 2019 10:17

Wat vinden jullie van de stelling : hoe meer in het huis, hoe minder in het hart?
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Koffiecorner

Berichtdoor Marnix » 24 dec 2019 10:47

DeLange schreef:Wat vinden jullie van de stelling : hoe meer in het huis, hoe minder in het hart?


Tot op zekere hoogte mee eens, tot op zekere hoogte ook niet. Het ligt er vooral aan of je tevreden bent met wat je hebt, of je er aan vast zit, of dat je altijd meer, beter en groter wil. En je kan doorslaan in wat je koopt maar een beetje luxe is bijvoorbeeld nog geen teken van een leeg hart.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1472
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Koffiecorner

Berichtdoor hans0166 » 24 dec 2019 11:57

DeLange schreef:Wat vinden jullie van de stelling : hoe meer in het huis, hoe minder in het hart?


teveel spullen, te druk in huis om zelf tot rust te komen... kan zeker in de weg zitten.

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1472
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Koffiecorner

Berichtdoor hans0166 » 24 dec 2019 11:58

DeLange schreef:Geloven jullie trouwens in bevrijdingspastoraat? Of terwijl: dat bij christenen demonen kunnen zitten die opgehoepeld moeten worden in Jezus' naam?


nee

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4547
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Koffiecorner

Berichtdoor naamloos » 24 dec 2019 12:26

DeLange schreef: Alles is door de tijd minder en minder geworden en dat vind hij jammer. Hij noemde bijvoorbeeld dat vroeger de kleding van de vrouwen overal anders was, zoals je ook in de bijbel leest. Dat zie je steeds minder, zei hij. In de Gereformeerde Gemeentes waar hij ook komt, volgen ze deels de bijbel wel,....
Hmm, de Bijbel is toch geen modeblad?
De kleding van Jezus was ook anders: een rok/kleed zonder naad, toch? Dat zie ik bij de kleding van mannen ook niet terug. :D

Naar mijn mening wordt de Bijbel hier als een soort van afgod gebruikt. (zoiets als toen de ark in het slagveld met de Filistijnen werd gebruikt)
Het gaat niet om kopieëren van het culturele Bijbelse wereldbeeld, maar om de morele boodschap. (voor mij de bergrede, de wet van Christus)
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Koffiecorner

Berichtdoor DeLange » 24 dec 2019 12:33

hans0166 schreef:teveel spullen, te druk in huis om zelf tot rust te komen... kan zeker in de weg zitten.

Dat is ook zo ja.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou


Terug naar “Slow Chat”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 gasten