Koffiecorner

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Koffiecorner

Berichtdoor DeLange » 18 nov 2019 17:51

MoesTuin schreef:Gefeliciteerd, tijden vliegen.... 8>)

Dank je :P Ja, het gaat erg hard :)
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Koffiecorner

Berichtdoor DeLange » 19 nov 2019 07:06

Volgens een Marokaanse collega van me maakt ons land zich ontzettend schuldig aan vele racistische uitlatingen en blijven de Nederlanders dat stug ontkennen. Als voorbeeld de PVV.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Koffiecorner

Berichtdoor hans0166 » 19 nov 2019 07:40

DeLange schreef:Volgens een Marokaanse collega van me maakt ons land zich ontzettend schuldig aan vele racistische uitlatingen en blijven de Nederlanders dat stug ontkennen. Als voorbeeld de PVV.


dat is net zo'n opmerking als "alle marokanen dragen bontkraagjes en slaan bejaarden in elkaar". Jouw collega gebruikt dus hetzelfde principe als de PVV.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Koffiecorner

Berichtdoor Veendam » 19 nov 2019 09:29

hans0166 schreef:dat is net zo'n opmerking als "alle marokanen dragen bontkraagjes en slaan bejaarden in elkaar". Jouw collega gebruikt dus hetzelfde principe als de PVV.


Zo zie je maar dat aan alle kanten discriminatie gebruikt wordt, maar dat gaat veel verder dan deze voorbeelden.
Als het zo door gaat als nu dan zie je over een paar jaar dat de nieuwe voorzitter van de SGP dan ineens gekozen moet kunnen worden maar dan wel als er een kandidate is die homofiel is, en omgebouwd tot vrouw, met hoofddoek en aanhanger is van de islam.

En als je daar commentaar op hebt dan klagen we je gewoon aan en mag je naar de rechter om jouw discriminatiegedrag uit te leggen.
Dit is dus waar het allemaal naar toe gaat als het geluid dat kerkmensen laten horen het geluid is van stilte

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Koffiecorner

Berichtdoor hans0166 » 19 nov 2019 14:18

Veendam schreef:Als het zo door gaat als nu dan zie je over een paar jaar dat de nieuwe voorzitter van de SGP .....

En als je daar commentaar op hebt dan klagen we je gewoon aan en mag je naar de rechter om jouw discriminatiegedrag uit te leggen.
Dit is dus waar het allemaal naar toe gaat als het geluid dat kerkmensen laten horen het geluid is van stilte


niet zo extreem maar vergelijkbare zaken zijn toch al een paar keer gebeurd?... de SGP heeft de koers al onder dwang bijgesteld, er zijn immers nu ook een paar vrouwen in gemeenteraden e.d. ...er was een sanctie op de partij/fractie overheidsbijdrage gezet .. geen vrouwen/hervorming van de partij, geen money meer ..

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Koffiecorner

Berichtdoor Veendam » 19 nov 2019 14:40

hans0166 schreef:niet zo extreem maar vergelijkbare zaken zijn toch al een paar keer gebeurd?... de SGP heeft de koers al onder dwang bijgesteld, er zijn immers nu ook een paar vrouwen in gemeenteraden e.d. ...er was een sanctie op de partij/fractie overheidsbijdrage gezet .. geen vrouwen/hervorming van de partij, geen money meer ..


Ja klopt helemaal en gaat steeds meer die kant op.

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Koffiecorner

Berichtdoor DeLange » 19 nov 2019 14:58

Veendam schreef:Zo zie je maar dat aan alle kanten discriminatie gebruikt wordt, maar dat gaat veel verder dan deze voorbeelden.
Als het zo door gaat als nu dan zie je over een paar jaar dat de nieuwe voorzitter van de SGP dan ineens gekozen moet kunnen worden maar dan wel als er een kandidate is die homofiel is, en omgebouwd tot vrouw, met hoofddoek en aanhanger is van de islam.

En als je daar commentaar op hebt dan klagen we je gewoon aan en mag je naar de rechter om jouw discriminatiegedrag uit te leggen.
Dit is dus waar het allemaal naar toe gaat als het geluid dat kerkmensen laten horen het geluid is van stilte
christenen die discrimineren, werken de Heilige Geest tegen. Jezus doet dat namelijk niet. Hij wil dat we hen het evangelie brengen en met liefde omarmen.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Koffiecorner

Berichtdoor DeLange » 19 nov 2019 14:59

hans0166 schreef:dat is net zo'n opmerking als "alle marokanen dragen bontkraagjes en slaan bejaarden in elkaar". Jouw collega gebruikt dus hetzelfde principe als de PVV.

Waarom? Dat zie ik niet in zijn opmerking terug.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Koffiecorner

Berichtdoor DeLange » 19 nov 2019 15:00

hans0166 schreef:niet zo extreem maar vergelijkbare zaken zijn toch al een paar keer gebeurd?... de SGP heeft de koers al onder dwang bijgesteld, er zijn immers nu ook een paar vrouwen in gemeenteraden e.d. ...er was een sanctie op de partij/fractie overheidsbijdrage gezet .. geen vrouwen/hervorming van de partij, geen money meer ..

En terecht
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Koffiecorner

Berichtdoor hans0166 » 19 nov 2019 15:28

DeLange schreef:Waarom? Dat zie ik niet in zijn opmerking terug.


ONS land maakt zich schuldig aan racisme .. DE nederlanders BLIJVEN dat ontkennen ..

wie is ons land, wie is de nederlander en wat ontkent die?


exact dezelfde toon en insinuaties als de PVV gebruikt. .. alle nederlanders maken zich schuldig ... alle nederlanders ontkennen het.

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Koffiecorner

Berichtdoor DeLange » 19 nov 2019 16:38

hans0166 schreef:ONS land maakt zich schuldig aan racisme .. DE nederlanders BLIJVEN dat ontkennen ..

wie is ons land, wie is de nederlander en wat ontkent die?


exact dezelfde toon en insinuaties als de PVV gebruikt. .. alle nederlanders maken zich schuldig ... alle nederlanders ontkennen het.

Ja oké, ik ben het al gewend om dit zo te horen. Nederland is al sterk gepolariseerd. Groepen staan lijnrecht tegen over elkaar. Ik sta nergens meer van te kijken. Oplossingen zie ik ook al niet meer. :)
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Koffiecorner

Berichtdoor DeLange » 19 nov 2019 22:54

Morgen een sollicitatiegesprek met rondleiding. Ik ben benieuwd hoe het gaat. Het is voor werk dichter bi km huis :D . Dan kan ik mooi op de fiets. Magazijnwerk.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Koffiecorner

Berichtdoor Veendam » 20 nov 2019 11:40

DeLange schreef:christenen die discrimineren, werken de Heilige Geest tegen. Jezus doet dat namelijk niet. Hij wil dat we hen het evangelie brengen en met liefde omarmen.


Met liefde omarmen is niet het zelfde als fout noemen wat nog steeds fout is.
Ook is in liefde omarmen niet hetzelfde als verkeerde daden veroordelen.

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Koffiecorner

Berichtdoor DeLange » 20 nov 2019 15:30

Veendam schreef:Met liefde omarmen is niet het zelfde als fout noemen wat nog steeds fout is.
Ook is in liefde omarmen niet hetzelfde als verkeerde daden veroordelen.

Naar mijn idee anders wel. Dan heb je een andere interpretatie van de liefde dan ik :D
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Koffiecorner

Berichtdoor Veendam » 20 nov 2019 15:38

DeLange schreef:Naar mijn idee anders wel. Dan heb je een andere interpretatie van de liefde dan ik :D


Nu ik het zo lees wat ik zelf schreef denk ik het staat er wel wat krom.
Ik bedoel te zeggen dat je als je mensen in liefde omarmen gaat dat niet betekend dat alle fouten dan ook maar onder de mantel der liefde gemoffeld moeten worden, omdat wat fout is nog steeds fout is en fout blijft en we mensen daar nog steeds op aan mogen spreken.


Terug naar “Slow Chat”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten