Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? (deel 5)

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23592
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? (deel 5)

Berichtdoor Marnix » 15 sep 2023 06:30

Gruezi schreef:Dat klopt. Dat was omdat ik getuige was van het ongeluk en eerste hulp heb verleend.
(https://www.polizei-schweiz.ch/lauterbr ... diert-tot/)
Daarna was mijn zin in fietsen wel weg eigenlijk.


Hm dat is inderdaad niet prettig en dat is een understatement.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? (deel 5)

Berichtdoor elbert » 16 sep 2023 21:04

Gisteren op de racefiets 64 km. Ik zet dat er in het vervolg maar bij omdat ik vandaag een MTB heb gekocht. De afgelopen 2 ritten was dat op een huurfiets, maar ik kon bij de verhuurder voor een nette prijs ook een vrijwel nieuwe 2e hands kopen. Dus het is de bedoeling dat ik de komende tijd ook meer MTB ritten ga doen. :)
Jaarstand 2771 km.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23592
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? (deel 5)

Berichtdoor Marnix » 17 sep 2023 21:29

elbert schreef:Gisteren op de racefiets 64 km. Ik zet dat er in het vervolg maar bij omdat ik vandaag een MTB heb gekocht. De afgelopen 2 ritten was dat op een huurfiets, maar ik kon bij de verhuurder voor een nette prijs ook een vrijwel nieuwe 2e hands kopen. Dus het is de bedoeling dat ik de komende tijd ook meer MTB ritten ga doen. :)
Jaarstand 2771 km.


Heel goed. Beetje afwisseling is vast wel lekker, plus dat je de mtb waarschijnlijk wat makkelijker pakt als het nat is of koud.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Gruezi
Verkenner
Verkenner
Berichten: 68
Lid geworden op: 22 aug 2023 13:06
Locatie: CH

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? (deel 5)

Berichtdoor Gruezi » 18 sep 2023 13:15

elbert schreef:Gisteren op de racefiets 64 km. Ik zet dat er in het vervolg maar bij omdat ik vandaag een MTB heb gekocht. De afgelopen 2 ritten was dat op een huurfiets, maar ik kon bij de verhuurder voor een nette prijs ook een vrijwel nieuwe 2e hands kopen. Dus het is de bedoeling dat ik de komende tijd ook meer MTB ritten ga doen. :)
Jaarstand 2771 km.


Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, leuk! :)

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? (deel 5)

Berichtdoor elbert » 21 sep 2023 06:28

Gisteravond op de MTB 47 km. Ik was net voor het donker thuis.
Jaarstand 2818 km.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
607
Verkenner
Verkenner
Berichten: 58
Lid geworden op: 14 aug 2023 18:47
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? (deel 5)

Berichtdoor 607 » 22 sep 2023 11:18

Wat een afstanden! Ik ben gisteravond hiernaartoe gefietst en terug, en bij elkaar was dat nog geen 25 km, maar ik had toch het idee dat ik een hoop gefietst had. Het lijkt me wel leuk aan langere afstanden dat er meer plekken in je omgeving zijn waar je zou kunnen fietsen. Waar ik gisteren was was ik niet eerder geweest, doordat ik normaal nooit zo ver fiets.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23592
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? (deel 5)

Berichtdoor Marnix » 22 sep 2023 11:46

607 schreef:Wat een afstanden! Ik ben gisteravond hiernaartoe gefietst en terug, en bij elkaar was dat nog geen 25 km, maar ik had toch het idee dat ik een hoop gefietst had. Het lijkt me wel leuk aan langere afstanden dat er meer plekken in je omgeving zijn waar je zou kunnen fietsen. Waar ik gisteren was was ik niet eerder geweest, doordat ik normaal nooit zo ver fiets.


Als je een auto hebt (of kan lenen) met fietsendrager is dat ook een manier om op wat meer plekken te komen met je fiets. Of met je fiets in de trein he.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? (deel 5)

Berichtdoor elbert » 27 sep 2023 09:20

Gistermiddag en vanmorgen in totaal 72 km op de racefiets.
Jaarstand 2890 km.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? (deel 5)

Berichtdoor elbert » 02 okt 2023 09:37

Afgelopen weekend 45 km op de MTB.
Jaarstand 2935 km.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23592
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? (deel 5)

Berichtdoor Marnix » 02 okt 2023 10:34

elbert schreef:Afgelopen weekend 45 km op de MTB.
Jaarstand 2935 km.


Bevalt het een beetje om beide disciplines af te wisselen?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? (deel 5)

Berichtdoor elbert » 02 okt 2023 13:34

Marnix schreef:Bevalt het een beetje om beide disciplines af te wisselen?
Zeker, ik kom nu op plekken waar ik anders nooit kom. Er valt hier in de buurt (Veluwe) nog een boel moois te ontdekken.
Bovendien is MTB-en toch een andere tak van sport waar andere vaardigheden bij nodig zijn: het kiezen van de juiste lijn over boomstronken en langs rul zand, stuurvaardigheid, op tijd terugschakelen voor een steil hellinkje enzovoorts.
Al met al is het avontuurlijker en blijf ik de racefiets en de MTB afwisselen. :)
Voor mijn verjaardag vraag ik wel een GPS apparaat, want hier in de bossen kun je vrij gemakkelijk verdwalen. Avontuur is prima, maar het moet wel leuk blijven. :mrgreen:
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23592
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? (deel 5)

Berichtdoor Marnix » 02 okt 2023 14:00

elbert schreef:Zeker, ik kom nu op plekken waar ik anders nooit kom. Er valt hier in de buurt (Veluwe) nog een boel moois te ontdekken.
Bovendien is MTB-en toch een andere tak van sport waar andere vaardigheden bij nodig zijn: het kiezen van de juiste lijn over boomstronken en langs rul zand, stuurvaardigheid, op tijd terugschakelen voor een steil hellinkje enzovoorts.
Al met al is het avontuurlijker en blijf ik de racefiets en de MTB afwisselen. :)
Voor mijn verjaardag vraag ik wel een GPS apparaat, want hier in de bossen kun je vrij gemakkelijk verdwalen. Avontuur is prima, maar het moet wel leuk blijven. :mrgreen:


Rij je dan willekeurige paadjes? Ik volg meestal gewoon de MTB-parcours die er al zijn, dan verdwaal je niet zomaar. Je kan ook een goede smartphone-houder kopen, dan hoef je je telefoon niet los mee te nemen en dan kan je ook altijd wel zien waar je bent op basis van GPS / 4g / 5g. Als je dan toch een keer een boom / boomstronk niet ziet op materiaalpech hebt is een telefoon wel handig.

Ik denk dat MTB'en sowieso wat meer intervallen is, op de weg is wat meer een duursport, lange tijd proberen een bepaalde snelheid te houden of wattage te trappen. Op de MTB is het meer aanzetten voor een klimmetje, even herstellen, weer aanzetten enz.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? (deel 5)

Berichtdoor elbert » 03 okt 2023 09:48

Marnix schreef:Rij je dan willekeurige paadjes? Ik volg meestal gewoon de MTB-parcours die er al zijn, dan verdwaal je niet zomaar. Je kan ook een goede smartphone-houder kopen, dan hoef je je telefoon niet los mee te nemen en dan kan je ook altijd wel zien waar je bent op basis van GPS / 4g / 5g. Als je dan toch een keer een boom / boomstronk niet ziet op materiaalpech hebt is een telefoon wel handig.
Er is bij mij in de buurt maar 1 officieel MTB-parcours dat ook aangegeven is met bordjes. Dat wordt een beetje saai als ik daar alleen maar zou fietsen. Het is bovendien toegestaan om op andere paden te fietsen, dus dat doe ik dan ook graag. Ik verdwaal niet snel, maar in bijv. het Kroondomein (nu niet toegankelijk vanwege de bronsttijd, maar begin volgend jaar weer wel) verdwaalt iedereen denk ik zonder GPS. Dus daarom wil ik die toch wel aanschaffen.
Marnix schreef:Ik denk dat MTB'en sowieso wat meer intervallen is, op de weg is wat meer een duursport, lange tijd proberen een bepaalde snelheid te houden of wattage te trappen. Op de MTB is het meer aanzetten voor een klimmetje, even herstellen, weer aanzetten enz.
Ja, inderdaad.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23592
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? (deel 5)

Berichtdoor Marnix » 03 okt 2023 09:53

elbert schreef:Er is bij mij in de buurt maar 1 officieel MTB-parcours dat ook aangegeven is met bordjes. Dat wordt een beetje saai als ik daar alleen maar zou fietsen. Het is bovendien toegestaan om op andere paden te fietsen, dus dat doe ik dan ook graag. Ik verdwaal niet snel, maar in bijv. het Kroondomein (nu niet toegankelijk vanwege de bronsttijd, maar begin volgend jaar weer wel) verdwaalt iedereen denk ik zonder GPS. Dus daarom wil ik die toch wel aanschaffen.


Ik doe dat ook wel eens maar gebruik kan mijn telefoon in plaats van een losse dure gps-tracker.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? (deel 5)

Berichtdoor elbert » 09 okt 2023 07:35

Afgelopen zaterdag 50 km op de racefiets. Veel wind onderweg.
Jaarstand 2985 km.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)


Terug naar “Slow Chat”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 121 gasten