Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? (deel 5)

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8794
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? (deel 5)

Berichtdoor elbert » 22 sep 2022 07:03

Eergisteren en gisteren in totaal 75 km.
Jaarstand 2851 km.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8794
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? (deel 5)

Berichtdoor elbert » 26 sep 2022 14:49

Gisteren 65 km. Het weerbericht voor deze week is dusdanig dat ik niet verwacht veel te kunnen fietsen. Ik ben een mooi-weer rijder.
Jaarstand 2916 km.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8794
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? (deel 5)

Berichtdoor elbert » 30 sep 2022 15:24

Vandaag 46 km. Het was mooi weer, dus een goede gelegenheid om nog wat kilometers te maken.
Jaarstand 2962 km. De kaap van 3000 km lonkt!
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8794
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? (deel 5)

Berichtdoor elbert » 06 okt 2022 10:59

Gisteren 63 km. Veel wind.
Jaarstand 3025 km.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8794
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? (deel 5)

Berichtdoor elbert » 12 okt 2022 09:10

Gisteren en vandaag in totaal 69 km.
Jaarstand 3094 km.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8794
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? (deel 5)

Berichtdoor elbert » 19 okt 2022 09:58

Gistermiddag en vanochtend in totaal 72 km.
Jaarstand 3166 km.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8794
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? (deel 5)

Berichtdoor elbert » 24 okt 2022 07:45

Afgelopen zaterdag 55 km. Uitstekend fietsweer voor eind oktober.
Jaarstand 3221 km.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8794
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? (deel 5)

Berichtdoor elbert » 29 okt 2022 11:09

Het is mooi weer, dus ik neem het er nog even van.
Gisteren 63 km. Jaarstand 3284 km.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8794
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? (deel 5)

Berichtdoor elbert » 31 okt 2022 10:48

Nog maar een fietsritje erbij: 48 km.
Jaarstand 3332 km.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8794
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? (deel 5)

Berichtdoor elbert » 08 nov 2022 16:12

Vandaag met best wat wind 53 km.
Jaarstand 3385 km.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? (deel 5)

Berichtdoor Marnix » 12 nov 2022 21:31

Sinds vorige week in het bezit van een MTB, vandaag nieuwe trappers (zat spd op maar als niet-wegfietser snap ik echt niet dat je dat op een mountainbike hebt) en een helm en schoenen binnengekregen. Dus binnenkort maar eens een rondje rijden.

@Henkapie, kom maar langs, kan je me er ff affietsen :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? (deel 5)

Berichtdoor pindas83 » 13 nov 2022 13:37

Marnix schreef:Sinds vorige week in het bezit van een MTB, vandaag nieuwe trappers (zat spd op maar als niet-wegfietser snap ik echt niet dat je dat op een mountainbike hebt) en een helm en schoenen binnengekregen. Dus binnenkort maar eens een rondje rijden.

@Henkapie, kom maar langs, kan je me er ff affietsen :-)


Ik snap eigenlijk niet dat je géén spd pedalen zou willen op je MTB. Welke krijg je nu dan?

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? (deel 5)

Berichtdoor Marnix » 13 nov 2022 14:08

pindas83 schreef:Ik snap eigenlijk niet dat je géén spd pedalen zou willen op je MTB. Welke krijg je nu dan?


Gewoon flat pedals. Waar heel veel mountainbikers mee fietsen. Want je kan gewenst en ongewenst snel je voet aan de grond zetten. Plus ik ben geen wielrenner dus heb geen spd-schoenen en ben het dus ook niet gewend. Enige voordeel wat ik tot nu toe heb gevonden is dat je minder snel van je pedaal kan schieten maar dat valt wel mee met goede schoenen en pedalen. Dus waarom zou ik mezelf vast gaan klikken?

Google maar eens, dan vind je heel veel artikelen die bij beide voor- en nadelen en en regelmatig winnen de flat pedals het dan, zeker voor beginners.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? (deel 5)

Berichtdoor pindas83 » 13 nov 2022 16:23

Marnix schreef:Gewoon flat pedals. Waar heel veel mountainbikers mee fietsen. Want je kan gewenst en ongewenst snel je voet aan de grond zetten. Plus ik ben geen wielrenner dus heb geen spd-schoenen en ben het dus ook niet gewend. Enige voordeel wat ik tot nu toe heb gevonden is dat je minder snel van je pedaal kan schieten maar dat valt wel mee met goede schoenen en pedalen. Dus waarom zou ik mezelf vast gaan klikken?

Google maar eens, dan vind je heel veel artikelen die bij beide voor- en nadelen en en regelmatig winnen de flat pedals het dan, zeker voor beginners.


Doe maar wat het beste is in jouw ogen Marnix.
Iedere serieuze renner weet echter dat platte pedalen nul voordelen heeft tov spd o.i.d.
Maar dat weet je pas wanneer je er mee hebt gereden (voor langere tijd) Zet die dingen dus maar snel terug, wen er aan en pluk de voordelen :wink:

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? (deel 5)

Berichtdoor Marnix » 13 nov 2022 17:14

pindas83 schreef:Doe maar wat het beste is in jouw ogen Marnix.
Iedere serieuze renner weet echter dat platte pedalen nul voordelen heeft tov spd o.i.d.
Maar dat weet je pas wanneer je er mee hebt gereden (voor langere tijd) Zet die dingen dus maar snel terug, wen er aan en pluk de voordelen :wink:


Mwah ik heb me een beetje ingelezen afgelopen dagen wat ik moet doen en heb een ander verhaal gehoord. Wat jij vertelt
is het verhaal van de wielrenner die al helemaal gewend is aan klikpedalen en vervolgens in het natte / koude seizoen af en toe de mtb erbij pakt. Dan is het wat logischer maar flat pedalen worden steeds meer gebruikt omdat het een hoop voordelen biedt tov spd. De meeste spd vs flat-stukjes komen inderdaad uit op “het maakt niet zoveel uit, heeft beiden wat voor en nadelen dus doe wat je fijn vindt” en sommigen zelfs op: “beter voor flat pedals gaan”

https://missmtb.com/spelen-op-de-mounta ... at-pedals/

En dat het meer efficiënter is qua overbrenging wordt op de mtb vaak gecompenseerd door anderen zaken waardoor het veel minder zinnig is dan op de weg. Er zijn zelfs een hoop profs die flat rijden op de mtb. Maar los daarvan, de enige zinnige reden voor klikpedalen is dat het efficienter is en daarmee sneller, zo kwam het in de wegsport, later ook bij het mountainbiken en alle hobbyisten en amateurs doen het vooral na omdat de toppers het doen. Maar het maakt mij niet uit of ik de parcours een halve minuut sneller doe of niet, los van de veiligheid en zo. Tenzij je me van de voordelen kan overtuigen want ik heb ze je niet zien noemen :-) ik ben benieuwd waarom spd volgens jou zoveel beter is, ik ben ook maar gewoon een beginner die alleen een paar rondjes met gewone pedalen heeft gefietst en het heel onnatuurlijk vindt om vast aan je trappers te zitten op een bochtig hobbelig parcours waar je overal kan vallen, uitglijden, een boompje meepakken enz :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Slow Chat”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten