Gistermiddag en vanochtend op de racefiets in totaal 73 km.
Jaarstand 3058 km.
Moderators: johannes1, Moderafo's
elbert schreef:Vanmorgen 49 km met de MTB. Pff, wat een modderfeest.
Jaarstand 3289 km.
elbert schreef:Gisteren 43 km op de MTB. Voor de eerste keer ermee gevallen, moet ook gebeuren. Een paar schrammen en blauwe plekken, verder niks ernstigs.
Jaarstand 3398 km.
Ik had een behoorlijk technisch parcours uitgezocht met bochtige singletrails met flink wat hobbels die ik op en af moest. Het probleem was dat er veel natte boomstronken op die paadjes lagen en bij een bochtige afdaling ben ik denk ik daarover uitgegleden. Het is ook een kwestie van (gebrek) aan ervaring denk ik. Volgende keer met zo'n parcours maar wachten tot het droger is.Gruezi schreef:Wat gebeurde er precies, elbert? Fijn in elk geval dat jij in orde bent!
elbert schreef:Ik had een behoorlijk technisch parcours uitgezocht met bochtige singletrails met flink wat hobbels die ik op en af moest. Het probleem was dat er veel natte boomstronken op die paadjes lagen en bij een bochtige afdaling ben ik denk ik daarover uitgegleden. Het is ook een kwestie van (gebrek) aan ervaring denk ik. Volgende keer met zo'n parcours maar wachten tot het droger is.
Gruezi schreef:Dat klinkt als een verstandig besluit
Natte en losse spullen zijn echt verraderlijk. Op veel paden hier gaat het dan met name om losse stenen die ineens gaan schuiven. Je leert een terrein echter vanzelf 'lezen' en dan kun je vanzelf een beetje spelen met de moeilijkheidsgraad
Marnix schreef:Mijn ervaring is trouwens niet dat je minder gaat vallen als je meer ervaren wordt. Het doel is toch vaak toch om zo snel mogelijk je rondje te rijden dus als je meer ervaren wordt (en fysiek wat sterker) ga je ook harder door de bochten en zo, wat meer risico nemen. Je probeert toch een beetje op de grens te rijden en dan ga je er nou eenmaal af en toe ook over. Af en toe een keertje vallen hoor het ook wel bij.
Gruezi schreef:Grappig, mijn ervaring is precies andersom: meer ervaring is minder vallen. Maar de verklaring daarvoor zit 'm denk ik in het feit dat de terreinen waar we rijden, zeer waarschijnlijk héél anders zijn.
Ik focus nooit op snelheid of tijd en neem ook geen enorme risico's. Dat leer je namelijk snel af als je langs kloven en afgronden rijd, tenzij je een dare devil bent maar dat is aan mij niet besteed. Ik ken ze wel hoor, en ik krijg er elke keer weer een hartverzakking van als ik dat zie. Eén slip en je ligt honderden meters beneden
Op vlakke bosgrond (ik kan me nog een leuk parcours herinneren in de buurt van Amersfoort, in de buurt van een begraafplaats dacht ik) lijkt me meer focussen op snelheid wel heel gaaf. Dan kun je echt alles geven zonder extreme risico's. Vallen kan altijd natuurlijk en naar terecht komen is overal een risico, maar de omgeving werkt dan iets meer mee, denk ik.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast