Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? (deel 5)

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? (deel 5)

Berichtdoor Dorpeling » 01 mei 2021 13:09

Haaibaai schreef:Wij zijn net terug van een fiets toch met nog een persoon,wel hazen gezien en er een geschoten,dus een vruchtbare dag.Gaat deze haas voor eigen gebruik en braadslee neen,de haas wordt gegeven aan een arm gezin die zich geen luxe kunnen toe eigenen. Ze krijgen hem kant en klaar kan zo gebraden worden.

:-oo :-oo
Toen kwam opeens een jager, jagerman en die heeft er één geschoten. En dat heeft toen naar men denken, denken kan, de ander zeer verdroten.

Een haas die voor eigen gebruik een braadslee heeft vind ik ook een veel te luxe haas. Hij moet zijn plaats wel kennen natuurlijk.
Tja en de dommen maar lachen tot ze in de duisternis vallen tja...... :?db

Tja en dan ben je echt het haasje tja......
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8794
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? (deel 5)

Berichtdoor elbert » 03 mei 2021 07:17

Dit weekend een tochtje van zo'n 60 km. Fris en nogal wat wind.
Jaarstand 1197 km.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8794
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? (deel 5)

Berichtdoor elbert » 08 mei 2021 11:42

Vanmorgen een rit van 63 km. Het gaat iets beter, al is het flink werken om de conditie op peil te krijgen.
Jaarstand 1260 km.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? (deel 5)

Berichtdoor pindas83 » 14 mei 2021 06:33

Gisteren rondje Markermeer 207km.
We namen eerst de oostkant richting Lelystad en staken daar over naar Enkhuizen met ideale omstandigheden.
Wind was tegen maar niet erg sterk en met 7 man en 1 vrouw was dat prima te doen. In Hoorn op 120km en dan wil je koffie en appeltaart op het terras. Vanaf daar alleen nog maar rugwind gehad die ook wat was aangetrokken, dus dat was winst.
Na 207km weer thuis en met ruim 32 gem. was het prima te doen. Er was nog wat energie over voor een paar sprints als mooie afsluiting. Ondanks de summiere voorbereiding met wat kortere trainingen op Zwift heerlijk ritje gehad.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8794
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? (deel 5)

Berichtdoor elbert » 14 mei 2021 08:21

pindas83 schreef:Gisteren rondje Markermeer 207km.
Toe maar, flinke rit! =D>

Gisteren 71 km. Het ging weer zoals vanouds. Omdat het Hemelvaartsdag was en uitstekend fietsweer, waren er honderden fietsers op de weg, dus het was soms even oppassen. Want uitkijken en netjes richting aangeven als je afslaat (vooral naar links is gevaarlijk) is niet altijd de sterkste kant van fietsers.
Jaarstand 1331 km.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8794
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? (deel 5)

Berichtdoor elbert » 17 mei 2021 06:25

Afgelopen zaterdag een ritje van 32 km.
Jaarstand 1363 km.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? (deel 5)

Berichtdoor Marnix » 17 mei 2021 12:20

Vrijdag met vrienden 26 km op een zwarte MTB-track door de Loonse en Drunense duinen. Lekker uitdagend parcour met veel hoogteverschillen, afwisselend terrein (zand, bosgrond en op het eind modder). Vind ik toch leuker dan op een racefiets op de weg.

Afbeelding
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8794
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? (deel 5)

Berichtdoor elbert » 21 mei 2021 06:48

Het is met de huidige weersomstandigheden een kwestie van het goede moment kiezen. Gisteren was het grotendeels droog en scheen de zon, dus heb ik toen een rit van 67 km gemaakt.
Jaarstand 1430 km.
Marnix schreef:Vrijdag met vrienden 26 km op een zwarte MTB-track door de Loonse en Drunense duinen. Lekker uitdagend parcour met veel hoogteverschillen, afwisselend terrein (zand, bosgrond en op het eind modder). Vind ik toch leuker dan op een racefiets op de weg.
Ik heb zelf nog maar 1 keer een MTB rit gemaakt en dat vond ik erg leuk. Het was op vakantie bij Vaals, met ook daar uiteraard veel hoogteverschillen. Ik heb zelf geen MTB, maar misschien huur ik er een keer eentje om dat weer eens te doen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? (deel 5)

Berichtdoor Marnix » 21 mei 2021 09:35

elbert schreef:Het is met de huidige weersomstandigheden een kwestie van het goede moment kiezen. Gisteren was het grotendeels droog en scheen de zon, dus heb ik toen een rit van 67 km gemaakt.
Jaarstand 1430 km.
Ik heb zelf nog maar 1 keer een MTB rit gemaakt en dat vond ik erg leuk. Het was op vakantie bij Vaals, met ook daar uiteraard veel hoogteverschillen. Ik heb zelf geen MTB, maar misschien huur ik er een keer eentje om dat weer eens te doen.


Ja ik heb ook een gehuurd. Maar overweeg er weer eens een aan te schaffen. Veel mogelijkheden in de omgeving. En daarnaast is Mountainbiken ook prima te doen als het regent, in principe kan je het het hele jaar doen. Ik ken dan ook wel veel wielrenners die het de racefiets en de mountainbike combineren, in de herfst en de winter pakken ze dan vaker de MTB. En als ze op een specifieke dag willen fietsen besluiten ze op basis van het weer of het dunne bandjes of dikke wielen worden :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? (deel 5)

Berichtdoor pindas83 » 24 mei 2021 06:30

Marnix schreef:Ja ik heb ook een gehuurd. Maar overweeg er weer eens een aan te schaffen. Veel mogelijkheden in de omgeving. En daarnaast is Mountainbiken ook prima te doen als het regent, in principe kan je het het hele jaar doen. Ik ken dan ook wel veel wielrenners die het de racefiets en de mountainbike combineren, in de herfst en de winter pakken ze dan vaker de MTB. En als ze op een specifieke dag willen fietsen besluiten ze op basis van het weer of het dunne bandjes of dikke wielen worden :-)

Het wis inderdaad erg leuk om te doen. Ik heb die van mij sinds 2018 en vooral dat seizoen regelmatig gebruikt.
Daarna weinig meer maar dat heeft meer te maken met tijdgebrek en prioriteiten stellen.

Eerste rit die ik deed was op de Utrechtse heuvelrug, Leersum/Amerongen wat echt een fantastisch mooi parcours is. Later ook nog een tourtochtje gedaan in Ede met wat minder hoogtemeters maar ook erg mooi.

Nu is het wel zo dat het helpt als je in de buurt goede mogelijkheid hebt. Dan zit je in Hilversum wel redelijk goed met mogelijkheden in Lage Vuursche en Soest.
Voor mij is het net wat minder te doen om direct vanuit huis te starten zonder eerst 20/25km asfalt te hebben dus dat is een klein nadeel. Denk dat Elbert ook wel gebeiteld zit qua omgeving?!

Mocht je aanschaf trouwens overwegen en dit jaar nog willen fietsen bestel hem dan maar gewoon want die dingen gaan als zoete broodjes dus de levertijden zijn erg lang!

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? (deel 5)

Berichtdoor Marnix » 24 mei 2021 07:18

pindas83 schreef:Het wis inderdaad erg leuk om te doen. Ik heb die van mij sinds 2018 en vooral dat seizoen regelmatig gebruikt.
Daarna weinig meer maar dat heeft meer te maken met tijdgebrek en prioriteiten stellen.

Eerste rit die ik deed was op de Utrechtse heuvelrug, Leersum/Amerongen wat echt een fantastisch mooi parcours is. Later ook nog een tourtochtje gedaan in Ede met wat minder hoogtemeters maar ook erg mooi.

Nu is het wel zo dat het helpt als je in de buurt goede mogelijkheid hebt. Dan zit je in Hilversum wel redelijk goed met mogelijkheden in Lage Vuursche en Soest.
Voor mij is het net wat minder te doen om direct vanuit huis te starten zonder eerst 20/25km asfalt te hebben dus dat is een klein nadeel. Denk dat Elbert ook wel gebeiteld zit qua omgeving?!

Mocht je aanschaf trouwens overwegen en dit jaar nog willen fietsen bestel hem dan maar gewoon want die dingen gaan als zoete broodjes dus de levertijden zijn erg lang!


Ja klopt. Maar ik denk dat ik even ga kijken naar een goede 2e hands en dan kijk of de hobby een beetje blijvend is. Zo ja dan kan ik altijd nog een nieuwe kopen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8794
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? (deel 5)

Berichtdoor elbert » 28 mei 2021 22:05

Na een week met regen was het vandaag zover om met goed weer de racefiets te pakken voor in totaal 69 km. Ik denk dat ik te voorvarend van start ging, want de laatste 25 km zat ik er een beetje doorheen.
Jaarstand 1499 km.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8794
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? (deel 5)

Berichtdoor elbert » 03 jun 2021 06:22

Gisteravond in totaal 64 km. Ik vertrok met 27 graden en dat vond ik behoorlijk warm. Gelukkig fietste ik na een paar km het bos in en daar was het beter uit te houden. Bovendien zakte de temperatuur zodat het eigenlijk steeds beter ging.
Jaarstand 1563 km.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? (deel 5)

Berichtdoor Marnix » 04 jun 2021 08:13

30 km gisteravond op een zware transportfiets met zitjes. Moederree gezien met twee kalfjes (en 9 andere reeën) en een mooie zonsondergang bij de Ankeveense Plassen. :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3648
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? (deel 5)

Berichtdoor henkie » 05 jun 2021 10:19

Marnix schreef:Ja klopt. Maar ik denk dat ik even ga kijken naar een goede 2e hands en dan kijk of de hobby een beetje blijvend is. Zo ja dan kan ik altijd nog een nieuwe kopen.


Ze zijn gewild het afgelopen jaar dus dat wordt zoeken :-)
Maar wel een aanrader. M.i. inderdaad iets leuker nog dan op de racert.
Ik kom graag een keer bij je rijden op de tracks rond Vuursche 8)


Terug naar “Slow Chat”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

cron