Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? (deel 5)

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? (deel 5)

Berichtdoor elbert » 11 okt 2023 10:55

Gistermiddag en vanochtend op de racefiets in totaal 73 km.
Jaarstand 3058 km.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? (deel 5)

Berichtdoor elbert » 18 okt 2023 11:51

Gisteren en vandaag heb ik dat nog eens dunnetjes overgedaan: opnieuw 73 km.
Jaarstand 3131 km.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? (deel 5)

Berichtdoor elbert » 24 okt 2023 07:55

Gisteren 47 km op de mountainbike.
Jaarstand 3178 km.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? (deel 5)

Berichtdoor elbert » 30 okt 2023 14:14

Vanmorgen was het eindelijk even droog: 62 km op de racefiets.
Jaarstand 3240 km.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Gruezi
Verkenner
Verkenner
Berichten: 68
Lid geworden op: 22 aug 2023 13:06
Locatie: CH

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? (deel 5)

Berichtdoor Gruezi » 01 nov 2023 14:29

Vanmorgen 20 km, in Nederland. Wat een aparte ervaring om weer eens op vlak land te fietsen :D
(maar zal toch zeer blij zijn als ik weer terug ben :lol: )

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? (deel 5)

Berichtdoor elbert » 06 nov 2023 14:14

Vanmorgen 49 km met de MTB. Pff, wat een modderfeest. :roll:
Jaarstand 3289 km.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23592
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? (deel 5)

Berichtdoor Marnix » 06 nov 2023 16:30

elbert schreef:Vanmorgen 49 km met de MTB. Pff, wat een modderfeest. :roll:
Jaarstand 3289 km.


Lekker toch? Dat zijn fijne ritten, als er wel plassen liggen maar het tijdens het fietsen zelf niet regent. Misschien nu wel erg modderig maar mul zand is ook niet alles. :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? (deel 5)

Berichtdoor elbert » 13 nov 2023 08:07

Gisteren 66 km. Jaarstand 3355 km.
Ik denk niet dat ik aan de totaalafstand van de vorige jaren kom. Ik lig ongeveer 100 km achter t.o.v. vorig jaar. Maar ik ben dan ook aan het MTB-en geslagen en dat levert wat minder kilometers op.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? (deel 5)

Berichtdoor elbert » 18 nov 2023 09:01

Gisteren 43 km op de MTB. Voor de eerste keer ermee gevallen, moet ook gebeuren. :roll: Een paar schrammen en blauwe plekken, verder niks ernstigs.
Jaarstand 3398 km.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Gruezi
Verkenner
Verkenner
Berichten: 68
Lid geworden op: 22 aug 2023 13:06
Locatie: CH

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? (deel 5)

Berichtdoor Gruezi » 21 nov 2023 09:42

elbert schreef:Gisteren 43 km op de MTB. Voor de eerste keer ermee gevallen, moet ook gebeuren. :roll: Een paar schrammen en blauwe plekken, verder niks ernstigs.
Jaarstand 3398 km.


Wat gebeurde er precies, elbert? Fijn in elk geval dat jij in orde bent!

Mijn mtb is vanaf heden in de winterslaap. Het heeft hier al flink gesneeuwd, en hoewel de wegen hier prima worden onderhouden, geldt de winterdienst niet voor de off road paden en dat is natuurlijk waar het het meest om draait.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? (deel 5)

Berichtdoor elbert » 23 nov 2023 16:12

Gruezi schreef:Wat gebeurde er precies, elbert? Fijn in elk geval dat jij in orde bent!
Ik had een behoorlijk technisch parcours uitgezocht met bochtige singletrails met flink wat hobbels die ik op en af moest. Het probleem was dat er veel natte boomstronken op die paadjes lagen en bij een bochtige afdaling ben ik denk ik daarover uitgegleden. Het is ook een kwestie van (gebrek) aan ervaring denk ik. Volgende keer met zo'n parcours maar wachten tot het droger is. :wink:

Vandaag ben ik maar op de racefiets gestapt met op het parcours veel lange rechte stukken, dus geen natte boomstronken onderweg, maar wel veel wind, dus het was hollen en stilstaan: in totaal 64 km.
Jaarstand 3462 km.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Gruezi
Verkenner
Verkenner
Berichten: 68
Lid geworden op: 22 aug 2023 13:06
Locatie: CH

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? (deel 5)

Berichtdoor Gruezi » 25 nov 2023 10:51

elbert schreef:Ik had een behoorlijk technisch parcours uitgezocht met bochtige singletrails met flink wat hobbels die ik op en af moest. Het probleem was dat er veel natte boomstronken op die paadjes lagen en bij een bochtige afdaling ben ik denk ik daarover uitgegleden. Het is ook een kwestie van (gebrek) aan ervaring denk ik. Volgende keer met zo'n parcours maar wachten tot het droger is. :wink:

Dat klinkt als een verstandig besluit :)
Natte en losse spullen zijn echt verraderlijk. Op veel paden hier gaat het dan met name om losse stenen die ineens gaan schuiven. Je leert een terrein echter vanzelf 'lezen' en dan kun je vanzelf een beetje spelen met de moeilijkheidsgraad :)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23592
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? (deel 5)

Berichtdoor Marnix » 27 nov 2023 10:17

Gruezi schreef:Dat klinkt als een verstandig besluit :)
Natte en losse spullen zijn echt verraderlijk. Op veel paden hier gaat het dan met name om losse stenen die ineens gaan schuiven. Je leert een terrein echter vanzelf 'lezen' en dan kun je vanzelf een beetje spelen met de moeilijkheidsgraad :)


Mijn ervaring is trouwens niet dat je minder gaat vallen als je meer ervaren wordt. Het doel is toch vaak toch om zo snel mogelijk je rondje te rijden dus als je meer ervaren wordt (en fysiek wat sterker) ga je ook harder door de bochten en zo, wat meer risico nemen. Je probeert toch een beetje op de grens te rijden en dan ga je er nou eenmaal af en toe ook over. Af en toe een keertje vallen hoor het ook wel bij.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Gruezi
Verkenner
Verkenner
Berichten: 68
Lid geworden op: 22 aug 2023 13:06
Locatie: CH

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? (deel 5)

Berichtdoor Gruezi » 27 nov 2023 21:43

Marnix schreef:Mijn ervaring is trouwens niet dat je minder gaat vallen als je meer ervaren wordt. Het doel is toch vaak toch om zo snel mogelijk je rondje te rijden dus als je meer ervaren wordt (en fysiek wat sterker) ga je ook harder door de bochten en zo, wat meer risico nemen. Je probeert toch een beetje op de grens te rijden en dan ga je er nou eenmaal af en toe ook over. Af en toe een keertje vallen hoor het ook wel bij.

Grappig, mijn ervaring is precies andersom: meer ervaring is minder vallen. Maar de verklaring daarvoor zit 'm denk ik in het feit dat de terreinen waar we rijden, zeer waarschijnlijk héél anders zijn.
Ik focus nooit op snelheid of tijd en neem ook geen enorme risico's. Dat leer je namelijk snel af als je langs kloven en afgronden rijd, tenzij je een dare devil bent maar dat is aan mij niet besteed. Ik ken ze wel hoor, en ik krijg er elke keer weer een hartverzakking van als ik dat zie. Eén slip en je ligt honderden meters beneden :shock:
Op vlakke bosgrond (ik kan me nog een leuk parcours herinneren in de buurt van Amersfoort, in de buurt van een begraafplaats dacht ik) lijkt me meer focussen op snelheid wel heel gaaf. Dan kun je echt alles geven zonder extreme risico's. Vallen kan altijd natuurlijk en naar terecht komen is overal een risico, maar de omgeving werkt dan iets meer mee, denk ik.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23592
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? (deel 5)

Berichtdoor Marnix » 28 nov 2023 11:25

Gruezi schreef:Grappig, mijn ervaring is precies andersom: meer ervaring is minder vallen. Maar de verklaring daarvoor zit 'm denk ik in het feit dat de terreinen waar we rijden, zeer waarschijnlijk héél anders zijn.
Ik focus nooit op snelheid of tijd en neem ook geen enorme risico's. Dat leer je namelijk snel af als je langs kloven en afgronden rijd, tenzij je een dare devil bent maar dat is aan mij niet besteed. Ik ken ze wel hoor, en ik krijg er elke keer weer een hartverzakking van als ik dat zie. Eén slip en je ligt honderden meters beneden :shock:
Op vlakke bosgrond (ik kan me nog een leuk parcours herinneren in de buurt van Amersfoort, in de buurt van een begraafplaats dacht ik) lijkt me meer focussen op snelheid wel heel gaaf. Dan kun je echt alles geven zonder extreme risico's. Vallen kan altijd natuurlijk en naar terecht komen is overal een risico, maar de omgeving werkt dan iets meer mee, denk ik.


Klopt, het heeft natuurlijk wel met het parcours te maken hoeveel risico je neemt. Op vlakke parcours is dat wat anders denk ik, als je techniek verbetert maak je minder beginnersfouten maar als je snelheid hoger ligt is de kans dat er ergens iets misgaat, je een boompje raakt, wegslipt of wat dan ook ook wel weer wat groter.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Slow Chat”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 99 gasten