Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? (deel 5)

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8830
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? (deel 5)

Berichtdoor elbert » 29 apr 2024 10:29

Vandaag 41 km met daarin de beklimming van de Monte Bre vanuit Locarno. Zwaarste col die ik in jaren gedaan heb: de laatste 5 km waren ongeveer 10% gemiddeld.
De afdaling was ook geen makkie: smal en bochtig. Totaal aan hoogtemeters: 1100 m.
Jaarstand 1269 km.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8830
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? (deel 5)

Berichtdoor elbert » 01 mei 2024 11:56

Vandaag 42 km met 3 klimmetjes en in totaal 800 hoogtemeters.
Jaarstand 1311 km.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8830
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? (deel 5)

Berichtdoor elbert » 08 mei 2024 20:22

Gisteren en vandaag op de racefiets (in Nederland weer) in totaal 73 km.
Jaarstand 1384 km.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8830
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? (deel 5)

Berichtdoor elbert » 13 mei 2024 12:30

Afgelopen zaterdag 52 km op de MTB.
Achteraf gezien had ik beter een andere dag hiervoor kunnen kiezen. Door de warmte en droogte zijn de paden hier op de Veluwe een stuk zanderiger geworden, waardoor de wielen op sommige stukken geen grip meer hadden. Vooral op een helling betekent dat soms afstappen omdat de fiets dan niet meer vooruitkomt. In de afdaling is het dan driften naar beneden. In het vervolg plan ik zo'n rit wel een dag nadat het geregend heeft. :wink:
Jaarstand 1436 km.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23619
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? (deel 5)

Berichtdoor Marnix » 14 mei 2024 10:50

elbert schreef:Afgelopen zaterdag 52 km op de MTB.
Achteraf gezien had ik beter een andere dag hiervoor kunnen kiezen. Door de warmte en droogte zijn de paden hier op de Veluwe een stuk zanderiger geworden, waardoor de wielen op sommige stukken geen grip meer hadden. Vooral op een helling betekent dat soms afstappen omdat de fiets dan niet meer vooruitkomt. In de afdaling is het dan driften naar beneden. In het vervolg plan ik zo'n rit wel een dag nadat het geregend heeft. :wink:
Jaarstand 1436 km.


Ja, als je echt zanderige parcours hebt kan dat bij warm en droog weer inderdaad wat lastiger fietsen zijn, hoewel in het bos de paden doorgaans wel goed blijven, waar minder bomen staan is het zand soms wel wat muller.

Ik reed zaterdag vanaf de camping een rondje Appelscha met mijn zoontje, dat was ook wel een mooi rondje, 20 km en 8 heen en terug, dat was voor de kleine wel voldoende :-) Alleen op bepaalde stukken moest je niet stil gaan staan want dan werd je gelijk aangevallen door muggen :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Slow Chat”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten