Weer-topic

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Weer-topic

Berichtdoor Marnix » 23 jul 2018 13:42

Ik mis hier een weer-topic. Als Nederlanders zijn we natuurlijk heel goed in praten/klagen over het weer. Dat kan voortaan hier :-)

We hebben (naar mijn mening) een fantastische zomer. Voor de boeren is het minder gezien de droogte, maar al maanden is het doorgaans mooi zomerweer, niet te heet, de nachten zijn best lekker koel. Genieten jullie hier ook zo van?

Deze week is het echter gedaan met het lekkere warme maar niet te warme zomerweer en stevenen we af op een hittegolf ruim boven de 30 graden en ook warme nachten. Kijk je hier naar uit? Of juist tegenop? Kortom, klets hier lekker over het weer :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Weer-topic

Berichtdoor Chaya » 23 jul 2018 14:01

Afbeelding

Aldus en zodoende. :mrgreen:

Maar ik zie echt op tegen de komende dagen. Het is al zo lang zo warm en zo droog, ik kon het nog behappen omdat het s'nachts relatief koel werd.
Maar als die nachten zo als een zware deken over je heen komen, dan blijft er niets over dan in de kelder te gaan zitten.
Zelfs daar begint het nu lauwwarm te worden, ondanks dat de raampjes voor en achter al wekenlang open staan en het lekker door kon waaien.
Tegen kou kun je je kleden, tegen warmte niet.
Je merkt ook om je heen dat de lontjes wat korter worden. Daarnet in een winkel ook, een man stond echt te zeuren en de verkoopster die ontzettend aardig is altijd, was er op een gegeven moment klaar mee.
Ik denk dat in de zomer de meeste burenruzies ontstaan.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Weer-topic

Berichtdoor coby6 » 23 jul 2018 14:47

Ideaal dit weer. Gewoon hele dagen zwemmen en niet binnen gaan zitten. Vakantie is lekker goedkoop. We kunnen toch niet naar het buitenland. Ik hou alles potdicht met gesloten gordijnen en 's avonds even doortochten. Deden ze in Griekenland ook. Daar hadden ze luiken die je kon sluiten.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Weer-topic

Berichtdoor Marnix » 23 jul 2018 21:53

Chaya schreef:Afbeelding

Aldus en zodoende. :mrgreen:

Maar ik zie echt op tegen de komende dagen. Het is al zo lang zo warm en zo droog, ik kon het nog behappen omdat het s'nachts relatief koel werd.
Maar als die nachten zo als een zware deken over je heen komen, dan blijft er niets over dan in de kelder te gaan zitten.
Zelfs daar begint het nu lauwwarm te worden, ondanks dat de raampjes voor en achter al wekenlang open staan en het lekker door kon waaien.
Tegen kou kun je je kleden, tegen warmte niet.
Je merkt ook om je heen dat de lontjes wat korter worden. Daarnet in een winkel ook, een man stond echt te zeuren en de verkoopster die ontzettend aardig is altijd, was er op een gegeven moment klaar mee.
Ik denk dat in de zomer de meeste burenruzies ontstaan.


Ik vond het tot nu toe heel erg meevallen, we zijn nauwelijks of niet boven de 30 graden gekomen de afgelopen weken. Als je ‘s avonds alles open zette was het zo weer koel. Nu wordt dat wel wat lastiger. Momenteel is het nog 24 graden buiten en 27 in de woonkamer. Niet te vroeg slapen, alles open zetten en een ventilator aan. Ik mis de plafondventilator uit ons vorige huis wel, dat helpt altijd wel en maakt veel minder lawaai dan een gewone. Af en toe ff lekker verkoeling zoeken en goed drinken. In de avond lekker buiten zitten. Overdag in een niet gekoelde ruimte werken. Beetje rustig aan doen maar. En vooral het hoofd koel houden. Warmte mag geen reden zijn tot bot gedrag.

Overigens is de kans op regen op zaterdag met dan iets lagere temperaturen toegenomen. Daarna mogelijk wel weer wat warmer. Begin augustus kan er een weersomslag komen maar dat is nog even afwachten of dat scenario echt doorgaat.
Laatst gewijzigd door Marnix op 24 jul 2018 06:29, 1 keer totaal gewijzigd.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

mohamed

Re: Weer-topic

Berichtdoor mohamed » 23 jul 2018 22:11

Ik ben een van de weinigen die niet klaagt over dit weertype. Toegegeven, ik slaap liever in een koele kamer, maar mijn portable airco krijgt de temperatuur in elk geval een paar graadjes naar beneden en dat scheelt al genoeg. Bovendien ben ik momenteel bezig met een loodzware klus buiten in de volle zon, zodat ik 's avonds zo moe ben dat ik sowieso wel slaap. Nee, als deze zomer straks weer voorbij is zal ik wel een traantje laten. Want zo mooi hebben we ze niet vaak.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Weer-topic

Berichtdoor Marnix » 24 jul 2018 06:32

mohamed schreef:Ik ben een van de weinigen die niet klaagt over dit weertype. Toegegeven, ik slaap liever in een koele kamer, maar mijn portable airco krijgt de temperatuur in elk geval een paar graadjes naar beneden en dat scheelt al genoeg. Bovendien ben ik momenteel bezig met een loodzware klus buiten in de volle zon, zodat ik 's avonds zo moe ben dat ik sowieso wel slaap. Nee, als deze zomer straks weer voorbij is zal ik wel een traantje laten. Want zo mooi hebben we ze niet vaak.


Mee eens hoewel ik de liever de 26 graden van de afgelopen weken heb dan de 30+ van de komende tijd. En geen airco hier, thuis niet en op het werk ook niet. Maar ik klaag niet, veel liever dit dan een verregende zomer. Alleen voor sommige groepen mensen zijn die hele warme dagen echt niet lekker en kan het ook gevaarlijk zijn.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Weer-topic

Berichtdoor naamloos » 24 jul 2018 07:51

Ik ben d'r héél erruhg blij mee. Het liefst zou ik die paar graden teveel (alles wat overdag boven de 25-27 graden is, en 's nachts boven de 10) willen reserveren voor mindere dagen.
En verder alle regen die er per jaar valt verdelen over de nachten, en dat in de tijden dat we het kunnen gebruiken.
Maar mij hoor je niet klagen als het een paar graden te warm is.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Weer-topic

Berichtdoor Marnix » 24 jul 2018 11:11

naamloos schreef:Ik ben d'r héél erruhg blij mee. Het liefst zou ik die paar graden teveel (alles wat overdag boven de 25-27 graden is, en 's nachts boven de 10) willen reserveren voor mindere dagen.
En verder alle regen die er per jaar valt verdelen over de nachten, en dat in de tijden dat we het kunnen gebruiken.
Maar mij hoor je niet klagen als het een paar graden te warm is.


haha ja als dat zou kunnen... maar dan alleen voor die saaie herfst- en winterdagen waarbij het 5 graden boven 0 is en zo. Als het echt kouder is heb ik er liever nog een graad of 5 af. Ik hou wel van een landklimaat. Warme zomers en koude winters.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Weer-topic

Berichtdoor Johan100 » 24 jul 2018 11:14

Marnix schreef:
Deze week is het echter gedaan met het lekkere warme maar niet te warme zomerweer en stevenen we af op een hittegolf ruim boven de 30 graden en ook warme nachten. Kijk je hier naar uit? Of juist tegenop? Kortom, klets hier lekker over het weer :-)

Ik kan niet zo goed tegen warmte. Toen het net voorjaar werd en de thermometer de 20 graden passeerde had ik het echt warm.
Nu is het al vanaf juni droog en warm en begint mijn lichaam er aan te wennen. Ik heb het idee dat het niet zoveel uitmaakt of het nu 29 is of 33.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Weer-topic

Berichtdoor Marnix » 24 jul 2018 12:29

Johan100 schreef:Ik kan niet zo goed tegen warmte. Toen het net voorjaar werd en de thermometer de 20 graden passeerde had ik het echt warm.
Nu is het al vanaf juni droog en warm en begint mijn lichaam er aan te wennen. Ik heb het idee dat het niet zoveel uitmaakt of het nu 29 is of 33.


Hm ik vind het qua luchtvochtigheid vooral uitmaken. 29 of 33 graden in de zon met droge lucht maakt inderdaad niet zoveel uit, maar in Nederland neemt als de temperaturen boven de 30 graden uitkomt de instabiliteit van de lucht vaak ook toe. Dat voel je wel wat meer dan. En 's nachts scheelt 4 graden ook wel weer veel, maakt nogal uit of je een minimumtemperatuur van 19 of van 15 graden hebt ;-)

Ik vind warmte verder prima, ik zweet wel snel, heb het snel warm, maar heb er verder niet veel last van als ik me maar luchtig kleed. Je zult me met temperaturen boven de 25 graden nooit in een lange broek zien lopen, ook niet op het werk of in de kerk, want dan vind ik het niet te harden. Maar met luchtige kleding vind ik het wel goed te doen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Weer-topic

Berichtdoor coby6 » 24 jul 2018 23:51

Het is nu wel erg heet. Morgen maar naar een binnenzwembad. Was lekker op m'n werk in de airco.
Het mag nu wel weer gaan plenzen van mij.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Weer-topic

Berichtdoor Marnix » 25 jul 2018 08:51

Vandaag een kleine bui mogelijk, vrijdagavond / zaterdag mogelijk ook wel regen. Daarna wordt het weer droog en warm. In eerste instantie niet zo loeiheet, graadje of 30 maximaal, op de lange termijn wel weer kansen op hete temperaturen, maar op die termijn is het altijd nog afwachten of dat doorgaat. Eerst komende dagen maar eens doorkomen ;-)

Afbeelding
De temperatuurpluim voor midden Nederland met donderdag en vrijdag een geschatte maximumtemperatuur rond of iets boven de 35 graden.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Weer-topic

Berichtdoor Chaya » 25 jul 2018 11:07

Marnix schreef:Ik vind warmte verder prima, ik zweet wel snel, heb het snel warm, maar heb er verder niet veel last van als ik me maar luchtig kleed. Je zult me met temperaturen boven de 25 graden nooit in een lange broek zien lopen, ook niet op het werk of in de kerk, want dan vind ik het niet te harden. Maar met luchtige kleding vind ik het wel goed te doen.

En deze moeder maar strijken en strijken. De nette bloesjes van overdag worden bij thuiskomst in de wasmand gemikt en een korte broek met T shirt aangetrokken.
De kantoorbroeken, jurkjes en rokjes krijgen ook wat vaker een was- en persbeurt.
Op het kantoor waar mijn zoon werkt, lopen de dames in jurkjes en mogen geen blote benen.
Zoon heeft overhemd met lange mouwen. Al trekt hij deze pas aan als hij daar gearriveerd is.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Weer-topic

Berichtdoor coby6 » 25 jul 2018 11:22

Chaya schreef:En deze moeder maar strijken en strijken. De nette bloesjes van overdag worden bij thuiskomst in de wasmand gemikt en een korte broek met T shirt aangetrokken.
De kantoorbroeken, jurkjes en rokjes krijgen ook wat vaker een was- en persbeurt.
Op het kantoor waar mijn zoon werkt, lopen de dames in jurkjes en mogen geen blote benen.
Zoon heeft overhemd met lange mouwen. Al trekt hij deze pas aan als hij daar gearriveerd is.

Serieus? Wat een ramp. Ik strijk nooit.
Ik had laatst een leuk spijkerjasje gekregen. Dat is nu een prop. Draag het niet meer. Hier in huis alleen kreukvrije kleren die je met een lading wasverzachter zo uit de droogtrommel kunt vissen.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Weer-topic

Berichtdoor Chaya » 25 jul 2018 12:21

coby6 schreef:Serieus? Wat een ramp. Ik strijk nooit.
Ik had laatst een leuk spijkerjasje gekregen. Dat is nu een prop. Draag het niet meer. Hier in huis alleen kreukvrije kleren die je met een lading wasverzachter zo uit de droogtrommel kunt vissen.

Een ongestreken overhemd of blouse (bloes) kan echt niet Coby. :wink:
Ik strijk zelfs de katoenen sport-T shirts. Voetbalshirt uiteraard niet. Dat is wassen, hangen en aan.
Mijn kinderen kregen diverse keren in hun stagiaire rapport als bonusvermelding dat ze er zo netjes verzorgd uitzagen.
Een Tommy H of Boss overhemd ziet er armoedig uit als er niet een strijkbout overheen gehaald is.

Ik zag laatst een gast aan tafel bij Jinek (denk ik) die het overhemd kennelijk alleen uit de verpakking had gehaald, je zag de vouwen zitten. :lol:
Ik hoop dat hij alle spelden had verwijderd, want dat kan ook een irritatiedingetje zijn. (in je nek) :jaknikken:
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8


Terug naar “Slow Chat”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten