Waar geniet je van.

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Waar geniet je van.

Berichtdoor schaapje » 06 jun 2016 10:31

Vanochtend met de hond uitlaten, tjonge wat is alles prachtig in het vroege zonlicht, de lange schaduwen, de prachtige bomen, de verschillende kleurschakeringen, de geuren van gemaaid gras, de jonge eendjes die snaterend elkaar achterna zitten.
De mensen die veel vrolijker zijn, zin in een praatje hebben, de vogels die uitbundig hun lied zingen.


En de kop koffie die ik nu aan het drinken ben .... lekker sterk :D
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Waar geniet je van.

Berichtdoor Johan100 » 09 jun 2016 11:53

schaapje schreef:Vanochtend met de hond uitlaten, tjonge wat is alles prachtig in het vroege zonlicht, de lange schaduwen, de prachtige bomen, de verschillende kleurschakeringen, de geuren van gemaaid gras, de jonge eendjes die snaterend elkaar achterna zitten.
De mensen die veel vrolijker zijn, zin in een praatje hebben, de vogels die uitbundig hun lied zingen.


En de kop koffie die ik nu aan het drinken ben .... lekker sterk :D


Ja dat is zeker mooi. En die schaapjes en lammetjes in de weide. Je moet alleen geen last van hooikoortsallergie hebben met gemaaid gras.
Gelukkig hebben ze er goede pilletjes voor.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Waar geniet je van.

Berichtdoor Chaya » 09 jun 2016 12:58

Johan100 schreef:Ja dat is zeker mooi. En die schaapjes en lammetjes in de weide. Je moet alleen geen last van hooikoortsallergie hebben met gemaaid gras.
Gelukkig hebben ze er goede pilletjes voor.

Johan, dat is helaas een misvatting. Een allergiepilletje werkt deels, het haalt de ernst van de klachten enigszins weg. Maar vaak zie je toch nog wel een loopneus en jeukende ogen, jeukend verhemelte.
Dan kunnen er nog oogdruppels en/of neusspray aan toegevoegd worden, en eventueel nog een speciaal tablet (leukotrieenantagonist, die blokkeert leukotriënen)
maar dan nog steeds heb je een groep mensen voor wie zelfs dat niet toereikend is.
Die snakken naar de herfst.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Waar geniet je van.

Berichtdoor Johan100 » 09 jun 2016 13:09

Ben je doktersassistent of apotheker? ;) Ja, dat klopt. Ik weet het. Het is geen misvatting, maar deels de waarheid, geen volledige info dus.
Bedankt voor je aanvulling. Bij de één werkt het goed en die heeft geen last meer van de allergie (spreek uit ervaring) en bij de ander werkt het niet/minder/nauwelijks misschien. Maar dat weet ik niet. Dat zou best kunnen. Dan is er misschien wel wat anders.
Maar goed, dit gaat niet bepaald over genieten.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Waar geniet je van.

Berichtdoor Chaya » 09 jun 2016 13:15

Johan100 schreef:Maar goed, dit gaat niet bepaald over genieten.

Het gaat erom dat waar de één van geniet (tezamen met miljoenen anderen) er anderen zijn die dit noodgedwongen aan zich voorbij moeten laten gaan.
Het aardse genieten heeft altijd een schaduwzijde. :D
Wat is nu echt genieten van iets? Hoe lang duurt dat?
Denk je dan op dat moment nooit aan de gevolgen die dat genieten kan veroorzaken?
(Te dik, jeuk, tipsy, oververmoeid enz).
Waar Schaapje van geniet, kan ik dus kortdurend ook wel van genieten. Momenteel geniet ik van een beker koele biologische karnemelk. :P
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Waar geniet je van.

Berichtdoor Johan100 » 09 jun 2016 13:24

Chaya schreef:
Het aardse genieten heeft altijd een schaduwzijde. :D

Past niet echt een 'heel vrolijk smiley' bij dan.

Waar het voor jou om gaat bedoel je. Prima hoor 'wijsneus'. :^o
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Waar geniet je van.

Berichtdoor pindas83 » 09 jun 2016 19:12

Het klinkt misschien wat nichterig maar ik fietste vanavond op een fietspad en daarnaast , in de middenberm waren allemaal bloemetjes te zien en wel met de kleuren: Rood, violet en wit met wat groen gras erbij natuurlijk. Nu ben ik geen hovenier maar ik meen dat de rode bloem een zgn. klaproos was. Van die andere heb ik geen flauw benul.
Al met al was het een fraaie bedoeling en heel even moest ik erom glimlachen.

lekkerbek
Luitenant
Luitenant
Berichten: 520
Lid geworden op: 10 mei 2012 09:28

Re: Waar geniet je van.

Berichtdoor lekkerbek » 09 jun 2016 21:13

Prachtig hé, die klaprozen! Het is er echt de tijd voor nu, geniet ik ook zo van! Zomaar in t wild, zelfs in de berm langs de snelwegen. Wordt een saaie rit toch nog leuk :wink:

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Waar geniet je van.

Berichtdoor Chaya » 10 jun 2016 10:14

lekkerbek schreef:Prachtig hé, die klaprozen! Het is er echt de tijd voor nu, geniet ik ook zo van! Zomaar in t wild, zelfs in de berm langs de snelwegen. Wordt een saaie rit toch nog leuk :wink:

Ik reed vanmorgen langs een stuk braakliggend terrein, waar veel zooi op gegooid wordt. Blikjes, afval, hout en daartussen bloeiden nu de klaprozen, en andere bloemen.
Bijzonder dat ze zo weinig nodig hebben. Niemand die daar gezaaid heeft, niemand die water geeft en het ziet er prachtig uit.
Jammer van al die troep ertussen, maar ergens is het wel veelzeggend.
Ik heb ze wel eens geplukt maar in de vaas zijn ze na 1 dag al slap. Dus ik geniet er maar buiten van.

Ik heb meteen mijn avatar aangepast. :D
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Waar geniet je van.

Berichtdoor Boekenlezer » 18 jun 2016 13:11

Van de files, gisteren! Heerlijk, zo lekker stilstaan in de file! Daar doe je het voor als automobilist! :D Wat een rust, nietwaar? Als je een hekel hebt aan files, ga je wel motorrijden.
Het was gisteren ook een heel extreme spits, zag ik op trafficnet. De grafiek kwam tot net onder de 600 km aan file, en de grafiek kleurde paars (= extreme spits).

Ik was wel redelijk kapot toen ik op de plek van bestemming aankwam.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3134
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: Waar geniet je van.

Berichtdoor johannes1 » 16 dec 2016 12:39

momenteel van mijn boterham pindakaas :mrgreen:
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Waar geniet je van.

Berichtdoor jaccootje85 » 28 feb 2017 22:52

Hier heb ik van genoten vanmiddag :D

Afbeelding
Szent az Úr

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Waar geniet je van.

Berichtdoor Chaya » 02 mar 2017 16:38

johannes1 schreef:momenteel van mijn boterham pindakaas :mrgreen:

Ik vanmiddag ook bij de lunch, althans, een kwart bammetje met pindakaas.
Na jarenlang pinda's moeten mijden vanwege een sterke aanwijzing voor allergie hiervoor, is nu gebleken dat dit niet (meer) zo is.
Ik mocht heel langzaam pinda weer proberen.
Ben begonnen met een likje satésaus en zit inmiddels aan pindakaas ter grootte van 3 x 3 cm. :yum:
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Waar geniet je van.

Berichtdoor pindas83 » 02 mar 2017 19:36

Chaya schreef:Ik vanmiddag ook bij de lunch, althans, een kwart bammetje met pindakaas.
Na jarenlang pinda's moeten mijden vanwege een sterke aanwijzing voor allergie hiervoor, is nu gebleken dat dit niet (meer) zo is.
Ik mocht heel langzaam pinda weer proberen.
Ben begonnen met een likje satésaus en zit inmiddels aan pindakaas ter grootte van 3 x 3 cm. :yum:


Aha!!! Betekend dat dan ook dat je weer heeel voorzichtig gaat reageren op mijn vragen? Of ben je nog te allergisch voor me :wink:

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Waar geniet je van.

Berichtdoor Chaya » 03 mar 2017 14:06

pindas83 schreef:Aha!!! Betekend dat dan ook dat je weer heeel voorzichtig gaat reageren op mijn vragen? Of ben je nog te allergisch voor me :wink:

Heb ik iets gemist, borrelnootje? :wink:
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8


Terug naar “Slow Chat”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten