Ergernissen

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Ergernissen

Berichtdoor Optimatus » 17 feb 2022 10:50

Het valt mij op dat degenen, die continu klagen dat "ze niks meer mogen zeggen" dit dermate vooral doen op het moment dat iemand aangeeft, het niet met hen eens te zijn.

"Je mag niks meer zeggen" betekent eigenlijk "Ik kan er niet tegen als iemand het niet met mij eens is."
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Ergernissen

Berichtdoor Katlheen » 17 feb 2022 10:58

Ik denk dat dat laatste ook wel weer een gevolg is van de cancel cultuur die we tegenwoordig zien. Ik zou zeggen: volledige vrijheid van meningsuiting, hoe kwetsend het ook kan zijn. Gekwetst voelen is doorgaans een eigen keuze.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Ergernissen

Berichtdoor Marnix » 17 feb 2022 14:15

Katlheen schreef:Ik denk dat dat laatste ook wel weer een gevolg is van de cancel cultuur die we tegenwoordig zien. Ik zou zeggen: volledige vrijheid van meningsuiting, hoe kwetsend het ook kan zijn. Gekwetst voelen is doorgaans een eigen keuze.


Vind je? Dus als het zwaar racistisch is, ronduit discriminerend moet je het gewoon kunnen zeggen en de rest moet het dan maar negeren, hoe verschrikkelijk kwetsend het is? Dat is dan je eigen keuze en als het pijn doet en je het je aantrekt is het je eigen schuld? Gelukkig wordt er in onze grondwet anders tegenaan gekeken en is vrijheid van meningsuiting heel ruim maar niet onbeperkt omdat het samengaat met andere normen en waarden die door de grondwet gewaarborgd worden, bijvoorbeeld het gelijkheidsbeginsel.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Ergernissen

Berichtdoor elburger » 17 feb 2022 18:33

Marnix schreef

Wie heeft jou hier dan een rechts-extremist genoemd?


Ik schreef
Zelfs v.d. Staaij sprak hiervan.
Is dat nu dan ook een rechts-extremist, net zoals ik dan schijnbaar ben?


Vergelijking met v.d.Staaij in dit voorbeeld.

Marnix schreef

Wie heeft gedreigd je te schorsen om wat je zegt? Jij beweert dat je wordt geschorst als je niet ophoudt, dat je niet mag zeggen wat je wil en als rechts-extremist wordt weggezet maar ik zie anderen dat hier niet zeggen.


Ik ken (oud) forumleden die zijn geschorst, naar ik van hen hoorde

Dat er wel eens reacties van mij worden verwijderd, daar ben ik 100% zeker.

Uiteraard omdat ik soms op het scherpst van de snede schrijf of antwoord.

Maar een ieder mag zeggen wat hij/zij wil hoor, ook over mij. maar alles kan en mag ik hier niet vrijuit schrijven!

Hier eindig ik deze discussie vanuit mijn zijde.

Een schorsing o.i.d. is niet iets wat ik wens.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Ergernissen

Berichtdoor elburger » 17 feb 2022 18:36

Nabrander

Optimatus schreef

Het valt mij op dat degenen, die continu klagen dat "ze niks meer mogen zeggen" dit dermate vooral doen op het moment dat iemand aangeeft, het niet met hen eens te zijn.

"Je mag niks meer zeggen" betekent eigenlijk "Ik kan er niet tegen als iemand het niet met mij eens is."


De grootste kolder die er is, die jij hier uitkraamt.
Niemand hoeft het met mij eens te zijn! Ik kom ongezouten voor mijn mening uit, zoals anderen voor hun mening uitkomen.
Echter, sommigen liggen wel degelijk onder de loep.

Over and out
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Ergernissen

Berichtdoor Marnix » 17 feb 2022 22:50

elburger schreef:Ik schreef

Vergelijking met v.d.Staaij in dit voorbeeld.


Kortom, de enige die jou een extremist heeft genoemd ben je zelf.

Ik ken (oud) forumleden die zijn geschorst, naar ik van hen hoorde

Dat er wel eens reacties van mij worden verwijderd, daar ben ik 100% zeker.

Uiteraard omdat ik soms op het scherpst van de snede schrijf of antwoord.

Maar een ieder mag zeggen wat hij/zij wil hoor, ook over mij. maar alles kan en mag ik hier niet vrijuit schrijven!

Hier eindig ik deze discussie vanuit mijn zijde.

Een schorsing o.i.d. is niet iets wat ik wens.


Er is hier niemand geschorst omdat hij / zij een bepaalde mening uitte. Al helemaal niet omdat hij/zij het met het gedachtegoed van de SGP eens was. Mensen die hier wel zijn geschorst zijn dat omdat ze een veel extreme mening uitten die in strijd is met de forumregels. De forumregels zeggen net als de grondwet: Er is vrijheid van meningsuiting zolang ze niet nodeloos kwetsend zijn.

Kortom, je plaatst jezelf iedere keer in de slachtofferrol, volkomen onterecht. Je verwijt anderen je weg te zetten als extremist of te willen bannen terwijl het totaal niet aan de orde is. Het slaat nergens op. Geef dus gewoon je mening hier in de topics en zolang dat niet in strijd is met de forumregels heb je niets te vrezen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Ergernissen

Berichtdoor Katlheen » 18 feb 2022 09:30

Vind je? Dus als het zwaar racistisch is, ronduit discriminerend moet je het gewoon kunnen zeggen en de rest moet het dan maar negeren, hoe verschrikkelijk kwetsend het is? Dat is dan je eigen keuze en als het pijn doet en je het je aantrekt is het je eigen schuld? Gelukkig wordt er in onze grondwet anders tegenaan gekeken en is vrijheid van meningsuiting heel ruim maar niet onbeperkt omdat het samengaat met andere normen en waarden die door de grondwet gewaarborgd worden, bijvoorbeeld het gelijkheidsbeginsel.


True. Sommige dingen moet je niet kunnen zeggen, maar daar moet dan heel kritisch naar worden gekeken. Wat overduidelijk racistisch is moet je natuurlijk niet willen. (Moet je wel bepalen wat wel racistisch is want tegenwoordig valt alles daar onder). Je moet zoveel mogelijk kunnen zeggen zonder gelijk in de kramp te hoeven schieten wie er nu weer beledigd en gekwetst is. En naar mijn smaak wordt alles tegenwoordig in die hoek gegooid wat niet aanstaat. Kijk naar de protesten in Canada, blijkbaar zijn truckers volgens natte tosti Trudeau het scum van de aarde en net zo erg als de kampbeulen in Auschwitz. Of dat echt zo is?
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Ergernissen

Berichtdoor Marnix » 18 feb 2022 09:56

Katlheen schreef:True. Sommige dingen moet je niet kunnen zeggen, maar daar moet dan heel kritisch naar worden gekeken. Wat overduidelijk racistisch is moet je natuurlijk niet willen. (Moet je wel bepalen wat wel racistisch is want tegenwoordig valt alles daar onder). Je moet zoveel mogelijk kunnen zeggen zonder gelijk in de kramp te hoeven schieten wie er nu weer beledigd en gekwetst is. En naar mijn smaak wordt alles tegenwoordig in die hoek gegooid wat niet aanstaat. Kijk naar de protesten in Canada, blijkbaar zijn truckers volgens natte tosti Trudeau het scum van de aarde en net zo erg als de kampbeulen in Auschwitz. Of dat echt zo is?


Volgens mij heeft Trudeau dat niet zo gezegd, anders had hij dat nl ook niet moeten zeggen. Het is prima om grenzen te stellen maar die moeten dan wel voor iedereen gelden, daar ben ik het helemaal mee eens.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Ergernissen

Berichtdoor Katlheen » 18 feb 2022 10:57

Nou, Trudeau is wel dusdanig met een gestrekt been erin gegaan dat je daar echt wel je vraagtekens bij kunt zetten. Overigens heeft hij tegen een Joods oppositie lid opmerkingen gemaakt dat ze vanwege steun voor protesten, staat te wapperen met een Swastika:

https://twitter.com/MelissaLantsman/status/1494047769937461249?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1494047769937461249%7Ctwgr%5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.geenstijl.nl%2F5163627%2Ftrudeau-bevriest-34-crypto-wallets-want-konvooi-vijf-grote-canadese-banken-uren-lang-offline%2Fmore

Wat ook opvallend is aan dat hele verhaal, Trudeau heeft de truckers van alles genoemd waar geen enkele grond voor is. Wat nog erger is, hij heeft een noodwet in werking gezet die echt alle perken te buiten gaat richting protesterende mensen. Zelfs banken moeten nu al meewerken aan zijn idiote plannen.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Ergernissen

Berichtdoor elburger » 18 feb 2022 14:28

kathleen schreef

Wat ook opvallend is aan dat hele verhaal, Trudeau heeft de truckers van alles genoemd waar geen enkele grond voor is. Wat nog erger is, hij heeft een noodwet in werking gezet die echt alle perken te buiten gaat richting protesterende mensen. Zelfs banken moeten nu al meewerken aan zijn idiote plannen.


Vrijheid van meningsuiting, ook daar aan slijtage onderhevig.
Net zoals in Nederland.
En ach, als de rechterlijkemacht in handen is van linkse rechters, weet je zeker dat je je muil moet houden.
En dan loopt men binnen de EU te klagen over Hongarije, Polen?
Wat rechts daar doet, doet links hier.

Walgelijk land, Nederland!
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Ergernissen

Berichtdoor Marnix » 18 feb 2022 14:58

elburger schreef:Vrijheid van meningsuiting, ook daar aan slijtage onderhevig.
Net zoals in Nederland.
En ach, als de rechterlijkemacht in handen is van linkse rechters, weet je zeker dat je je muil moet houden.
En dan loopt men binnen de EU te klagen over Hongarije, Polen?
Wat rechts daar doet, doet links hier.

Walgelijk land, Nederland!


Lol. We hebben al meer dan een decennium de VVD als grootste partij. Gematigd rechts is dan in een middenkabinet. Ach wat regeert links hier toch aan de macht :roll:
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Ergernissen

Berichtdoor hans0166 » 18 feb 2022 15:18

elburger schreef:Vrijheid van meningsuiting, ook daar aan slijtage onderhevig.
Net zoals in Nederland.
En ach, als de rechterlijkemacht in handen is van linkse rechters, weet je zeker dat je je muil moet houden.
En dan loopt men binnen de EU te klagen over Hongarije, Polen?
Wat rechts daar doet, doet links hier.

Walgelijk land, Nederland!


vrijwillig in dienst van de Taliban iets voor je? ..is lekker rechts.

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 800
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: Ergernissen

Berichtdoor Prisma23 » 18 feb 2022 15:42

elburger schreef:Vrijheid van meningsuiting, ook daar aan slijtage onderhevig.
Net zoals in Nederland.
En ach, als de rechterlijkemacht in handen is van linkse rechters, weet je zeker dat je je muil moet houden.
En dan loopt men binnen de EU te klagen over Hongarije, Polen?
Wat rechts daar doet, doet links hier.

Walgelijk land, Nederland!


Wat doe je hier dan nog in Nederland...?

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Ergernissen

Berichtdoor elburger » 25 feb 2022 09:14

Ik woon hier, ik betaal mijn belasting en ik heb een schare "vijanden" hier, is het niet ?
Prisma, Hans, en anderen?
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Ergernissen

Berichtdoor Marnix » 25 feb 2022 09:30

elburger schreef:Ik woon hier, ik betaal mijn belasting en ik heb een schare "vijanden" hier, is het niet ?
Prisma, Hans, en anderen?


Je woont in een walgelijk land zeg je zelf. Ik zou me dan toch eens afvragen of ik dat nog wel zou willen en waar het beter zou zijn. Maar waar is het beter? Vroeger gingen Nederlanders dan naar Canada of Australie maar daar is het nu ook weinig anders dan hier.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Slow Chat”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten