Ergernissen

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 490
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Ergernissen

Berichtdoor Erik1960 » 15 mei 2021 16:02

Dat je ‘s-morgens na het wakker worden in de app van PostNL ziet dat de uitnodigingsbrief voor je COVID-vaccinatie vandaag bezorgd wordt. En dat dan uitgerekend die dag de bezorger stilletjes je huisje voorbij is gereden. :-)

UPDATE: de bezorger kwam toch nog, zaterdagmiddag 17:25 uur :-)
Volgende week vrijdag de 1e AZ scoren.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Ergernissen

Berichtdoor irmo » 20 mei 2021 21:50

Ik bied op MP op een voorwerp. Nog geen 5 minuten erna biedt 1 persoon 1,- meer. Diezelfde persoon heeft dit bij het betreffende voorwerp al 4 keer gedaan nu. Dit is zo'n geval dat je zeker weet dat een familielid of vriend van de verkoper , steeds iets meer biedt om de troep verkocht te krijgen. Ik vind het strontvervelend en zielig, als mensen dit doen. En ik ga er niet in mee. Hij kan zun dolk daar steken waar de zon niet schijnt. * waar is de middelvingersmiley *

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Ergernissen

Berichtdoor Mortlach » 20 mei 2021 22:45

irmo schreef:Ik bied op MP op een voorwerp. Nog geen 5 minuten erna biedt 1 persoon 1,- meer. Diezelfde persoon heeft dit bij het betreffende voorwerp al 4 keer gedaan nu. Dit is zo'n geval dat je zeker weet dat een familielid of vriend van de verkoper , steeds iets meer biedt om de troep verkocht te krijgen. Ik vind het strontvervelend en zielig, als mensen dit doen. En ik ga er niet in mee. Hij kan zun dolk daar steken waar de zon niet schijnt. * waar is de middelvingersmiley *


Mensen die een bied-oorlog willen ontketenen ofzo? Dat is inderdaad erg vervelend!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Ergernissen

Berichtdoor StillAwake » 21 mei 2021 07:35

irmo schreef:Ik bied op MP op een voorwerp. Nog geen 5 minuten erna biedt 1 persoon 1,- meer. Diezelfde persoon heeft dit bij het betreffende voorwerp al 4 keer gedaan nu. Dit is zo'n geval dat je zeker weet dat een familielid of vriend van de verkoper , steeds iets meer biedt om de troep verkocht te krijgen. Ik vind het strontvervelend en zielig, als mensen dit doen. En ik ga er niet in mee. Hij kan zun dolk daar steken waar de zon niet schijnt. * waar is de middelvingersmiley *

Of diegene wil het echt graag hebben, maar heeft er niet al teveel budget voor...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Ergernissen

Berichtdoor Marnix » 21 mei 2021 11:33

irmo schreef:Ik bied op MP op een voorwerp. Nog geen 5 minuten erna biedt 1 persoon 1,- meer. Diezelfde persoon heeft dit bij het betreffende voorwerp al 4 keer gedaan nu. Dit is zo'n geval dat je zeker weet dat een familielid of vriend van de verkoper , steeds iets meer biedt om de troep verkocht te krijgen. Ik vind het strontvervelend en zielig, als mensen dit doen. En ik ga er niet in mee. Hij kan zun dolk daar steken waar de zon niet schijnt. * waar is de middelvingersmiley *


Tja dat is het principe van een veiling he. En als er geen afspraken zijn over hoeveel je minimaal verhoogt kan dat gewoon, als iemand iets graag wil hebben is het best slim. Overigens heb je zelf ook al 4x een nieuw bod uitgebracht (en ook vast niet 10 euro per keer opgehoogd) dus je wil die “troep” zelf ook nogal graag hebben. Dan weet je hoe dat voelt :-) wat kan helpen is contact opnemen met de aanbieder en zeggen: ik heb geen zin in dagenlang bieden, mag ik het voor dit bedrag meenemen? Haal ik het gelijk op. Dan gaan ze geregeld wel overstag.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Ergernissen

Berichtdoor ajl » 21 mei 2021 12:28

Precies, ik bied nooit op MP,maar benader altijd direct de verkoper. Dan is het zo geregeld

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 490
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Ergernissen

Berichtdoor Erik1960 » 21 mei 2021 13:22

ajl schreef:maar benader altijd direct de verkoper. Dan is het zo geregeld

Nou, ik heb iets te koop staan op MP maar heb nog niets van je gehoord... [-X
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Ergernissen

Berichtdoor Marnix » 22 mei 2021 11:52

Ik vind sowieso, Marktplaats is heel fijn om dingen opnieuw te gebruiken en niet alles nieuw te kopen of weg te gooien. Aan de andere kant worden mensen er soms ook wel gierig van, de kleinste dingen die voor een habbekrats op Marktplaats worden gezet. Overal geld aan willen verdienen. Je kan ook dingen aan anderen geven. Laatst was er een bericht in de buurtapp van mensen die gingen verbouwen in de zomer, of er toevallig mensen waren die op vakantie gingen in die periode en af ze dan even in dar huis mochten zitten. Er hadden 5 mensen gereageerd, uiteindelijk kozen ze voor ons huis, dat scheelde ze een hoop geld omdat ze rest blijkbaar dacht: daar kunnen we mooi wat geld aan verdienen. Hier gaat het meeste naar vrienden of mensen die het goed kunnen gebruiken. De babykamer staat nu bij een vluchtelingengezin, de kinderwagen bij Portugese familie van mensen uit de buurt, zakken vol kleren (die we gelukkig ook vaak van anderen krijgen) liggen overal en nergens. Een Billy-kast en een hoogslaper van anderen gekregen, die staan nu bij ons. Je kan alles op Marktplaats willen zetten maar je kan je ook afvragen of je er gewoon iemand gelukkig mee kan maken.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Ergernissen

Berichtdoor StillAwake » 25 mei 2021 07:33

Marnix schreef:Ik vind sowieso, Marktplaats is heel fijn om dingen opnieuw te gebruiken en niet alles nieuw te kopen of weg te gooien. Aan de andere kant worden mensen er soms ook wel gierig van, de kleinste dingen die voor een habbekrats op Marktplaats worden gezet. Overal geld aan willen verdienen. Je kan ook dingen aan anderen geven. Laatst was er een bericht in de buurtapp van mensen die gingen verbouwen in de zomer, of er toevallig mensen waren die op vakantie gingen in die periode en af ze dan even in dar huis mochten zitten. Er hadden 5 mensen gereageerd, uiteindelijk kozen ze voor ons huis, dat scheelde ze een hoop geld omdat ze rest blijkbaar dacht: daar kunnen we mooi wat geld aan verdienen. Hier gaat het meeste naar vrienden of mensen die het goed kunnen gebruiken. De babykamer staat nu bij een vluchtelingengezin, de kinderwagen bij Portugese familie van mensen uit de buurt, zakken vol kleren (die we gelukkig ook vaak van anderen krijgen) liggen overal en nergens. Een Billy-kast en een hoogslaper van anderen gekregen, die staan nu bij ons. Je kan alles op Marktplaats willen zetten maar je kan je ook afvragen of je er gewoon iemand gelukkig mee kan maken.

Ook hier gaat best het een aen ander naar mensen die het minder hebben.
Toch sluit dat voor mij niet uit dat ik zaken die echt nog wel waarde hebben op marktplaats zet.
Iets wat ik zelf gekregen heb zal ik inderdaad niet verkopen.
Iets waar ik zelf wel voor betaald heb staat vaak wel op marktplaats.
Aan de andere kant: ik heb ooit een bankstel op marktplaats gezet onder het kopje "gratis af te halen". Dan durven mensen nog steeds te eisen dat je hem 150 kilometer ver weg bezorgd op jouw kosten...
Dat doe ik dus niet weer ;-)

Ik zie het probleem niet zo. Zaken gratis weggeven is prima, maar moet geen vanzelfsprekendheid zijn.
Spullen waar je zelf een hoop geld voor ehbt betaald mag je zonder wroeging verkopen.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Ergernissen

Berichtdoor Marnix » 25 mei 2021 09:46

StillAwake schreef:Ook hier gaat best het een aen ander naar mensen die het minder hebben.
Toch sluit dat voor mij niet uit dat ik zaken die echt nog wel waarde hebben op marktplaats zet.
Iets wat ik zelf gekregen heb zal ik inderdaad niet verkopen.
Iets waar ik zelf wel voor betaald heb staat vaak wel op marktplaats.
Aan de andere kant: ik heb ooit een bankstel op marktplaats gezet onder het kopje "gratis af te halen". Dan durven mensen nog steeds te eisen dat je hem 150 kilometer ver weg bezorgd op jouw kosten...
Dat doe ik dus niet weer ;-)

Ik zie het probleem niet zo. Zaken gratis weggeven is prima, maar moet geen vanzelfsprekendheid zijn.
Spullen waar je zelf een hoop geld voor ehbt betaald mag je zonder wroeging verkopen.


Natuurlijk mag dat. De vraag is alleen of het altijd moet. Gaat me er vooral op dat de kleinste dingetjes voor 5 euro op marktplaats worden gezet soms :) Dat je je auto of hi-fi-apparatuur niet weggeeft snap ik ook wel weer :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Ergernissen

Berichtdoor StillAwake » 25 mei 2021 10:08

Marnix schreef:Natuurlijk mag dat. De vraag is alleen of het altijd moet. Gaat me er vooral op dat de kleinste dingetjes voor 5 euro op marktplaats worden gezet soms :) Dat je je auto of hi-fi-apparatuur niet weggeeft snap ik ook wel weer :-)

Dan ben ik het met je eens.
Maar kinderkamers (een voorbeeld waar je zelf mee kwam): di zit voor mij meer in de orde van hifi (prijstechnisch en gevoelsmatig...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Ergernissen

Berichtdoor Marnix » 25 mei 2021 10:25

StillAwake schreef:Dan ben ik het met je eens.
Maar kinderkamers (een voorbeeld waar je zelf mee kwam): di zit voor mij meer in de orde van hifi (prijstechnisch en gevoelsmatig...


Mwah als je het nieuw koopt. Wij kochten die kamer tweede hands op Marktplaats voor 125 euro. En zag een berichtje dat een vluchtelingengezin naar spullen zocht en dan ga je er natuurlijk al helemaal geen geld voor vragen. Als een andere kennis dat had gedaan had ik dan overigens ook niet gedaan. Als ik niet had geweten aan wie ik hem kwijt zou kunnen zou ik hem ook wel op marktplaats hebben gezet en er wat voor hebben gevraagd. Ligt natuurlijk ook gewoon aan de financiële situatie, we hoeven niet echt op de kleintjes te letten en dan is het natuurlijk makkelijker om te doen. Anders snap ik dat je er wat anders mee omgaat. Maar als dat kan zou ik zeggen: Als je dingen over hebt, kijk dan eerst of je er iemand gelukkig mee kan maken voordat je het op Martplaats zet waar het je iets oplevert wat je totaal niet nodig hebt :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Ergernissen

Berichtdoor ajl » 25 mei 2021 11:09

StillAwake schreef:Dan ben ik het met je eens.
Maar kinderkamers (een voorbeeld waar je zelf mee kwam): di zit voor mij meer in de orde van hifi (prijstechnisch en gevoelsmatig...


Prijstechnisch was onze kinderkamer niet duur en het viel na 7 jaar intensief gebruik ook wel uit elkaar. Het wiegje heb ik nog jaren op de vliering laten staan. daar kon ik toch ook slecht afstand van doen. Vorig jaar ontving ik echter een oproep van iemand die waakt bij de Schreeuw om Leven dat een stel had afgezien van abortus, maar geen verblijfsvergunning, werk en geld hadden en wie spullen had voor de baby. Daar heb ik graag de wieg met dekentjes en de houten kinderstoel heen gebracht. Verder staan wij er vaak zo in als Marnix. Wij zetten niet vaak wat op MP en kijken eerst of we er een ander een plezier mee kunnen doen.

Wij kopen zelf ook regelmatig op MP. Onze houten eettafel komen daar vandaan en alle houten kledingkasten op de slaapkamers ook. Meestal koopt mijn man dan voor weinig een eiken kast en schuurt deze helemaal. Vervolgens een kleur naar keuze en je hebt een leukere eyecatcher dan een Ikeakast. Recent heeft hij 4 meter houten paneeldeuren uit een kroeg in Limburg op de kop getikt. Daarvan wil hij een inbouwkast maken.

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 490
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Ergernissen

Berichtdoor Erik1960 » 25 mei 2021 12:25

Erik1960 schreef:Nou, ik heb iets te koop staan op MP maar heb nog niets van je gehoord... [-X



En nu ben je te laat… rugzak verkocht :D
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Ergernissen

Berichtdoor ajl » 25 mei 2021 12:39

Erik1960 schreef:En nu ben je te laat… rugzak verkocht :D


Misschien was ik dat wel 8) :wink:


Terug naar “Slow Chat”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten