Ergernissen

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gtn
Sergeant
Sergeant
Berichten: 363
Lid geworden op: 23 dec 2019 07:25

Re: Ergernissen

Berichtdoor Gtn » 10 mei 2021 11:53

(...)
Laatst gewijzigd door Gtn op 13 mei 2021 06:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Ergernissen

Berichtdoor Chaya » 10 mei 2021 12:02

Dat ik ondanks het meerdere malen per dag invetten van mijn handen, er toch pijnlijke kloofjes zijn ontstaan. :cry:
Vooral aan mijn vingertoppen.
Normaliter heb ik dat weleens in de winter, maar nu komt het echt door het vaak steriliseren en wassen.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 490
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Ergernissen

Berichtdoor Erik1960 » 10 mei 2021 13:14

Chaya schreef:Dat ik ondanks het meerdere malen per dag invetten van mijn handen, er toch pijnlijke kloofjes zijn ontstaan. :cry:
Vooral aan mijn vingertoppen.
Normaliter heb ik dat weleens in de winter, maar nu komt het echt door het vaak steriliseren en wassen.


Afgelopen week is bij ons een waterontharder geïnstalleerd. Mijn vingertoppen voelen nu als babybilletjes
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Ergernissen

Berichtdoor Chaya » 10 mei 2021 13:24

Erik1960 schreef:Afgelopen week is bij ons een waterontharder geïnstalleerd. Mijn vingertoppen voelen nu als babybilletjes

:lol:
Ik heb er ook weleens naar gekeken, zo'n ding plaats je toch aan het begin van je waterleiding?
Maar ik vond het toen nogal duur.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 490
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Ergernissen

Berichtdoor Erik1960 » 10 mei 2021 14:02

Chaya schreef::lol:
Ik heb er ook weleens naar gekeken, zo'n ding plaats je toch aan het begin van je waterleiding?
Maar ik vond het toen nogal duur.


Klopt, hij staat in de kelder. Direct achter de watermeter. Het is inderdaad een behoorlijke investering, maar 'ze' zeggen dat je dat terugverdient. Hoorde vanmorgen een collega vertellen over een stoomoven die na 4 jaar stuk was ivm verkalking. Dat gaan we hier niet meer meemaken. En zeg nou zelf, vingers als babybilletjes, dat is toch onbetaalbaar? :D
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Ergernissen

Berichtdoor Chaya » 10 mei 2021 14:23

Erik1960 schreef:Klopt, hij staat in de kelder. Direct achter de watermeter. Het is inderdaad een behoorlijke investering, maar 'ze' zeggen dat je dat terugverdient. Hoorde vanmorgen een collega vertellen over een stoomoven die na 4 jaar stuk was ivm verkalking. Dat gaan we hier niet meer meemaken. En zeg nou zelf, vingers als babybilletjes, dat is toch onbetaalbaar? :D

Ik heb geen stoomoven, dus dat scheelt. :wink:
Maar de gevolgen van het harde water, heb ik ook laatst ondervonden. De dure regendoucheset brak opeens, van binnen was de leiding totaal verkalkt.
We hadden deze in 2013 of 2014 gekocht.
Heerlijk hoor die zachte handjes. Zal ook wel schelen in shampoo en wasmiddel.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Ergernissen

Berichtdoor Mortlach » 10 mei 2021 16:16

Erik1960 schreef:Klopt, hij staat in de kelder. Direct achter de watermeter. Het is inderdaad een behoorlijke investering, maar 'ze' zeggen dat je dat terugverdient.


Je shampoo en badschuim en dergelijke gaat ook een stuk langer mee omdat je minder nodig hebt. Maar of dat nu zo'n verschil zal maken...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Haaibaai
Sergeant
Sergeant
Berichten: 441
Lid geworden op: 14 apr 2021 21:13

Re: Ergernissen

Berichtdoor Haaibaai » 10 mei 2021 16:29

Erik1960 schreef:Ik spreek niets goed, ik stel jou een fatsoenlijke vraag. Dat je niet in staat bent daar een fatsoenlijk antwoord op te geven is blijkbaar een gegeven. Voor mij is elk gesprek tussen jou en mij daarmee voorbij.



Prima toch, een goed christelijk standpunt om met een mede forumlid niet meer te spreken,maar ja vrijheid blijheid. \:D/
HET GOEDE HET WARE HET SCHONE.

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 490
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Ergernissen

Berichtdoor Erik1960 » 10 mei 2021 16:47

Haaibaai schreef:Prima toch, een goed christelijk standpunt om met een mede forumlid niet meer te spreken,maar ja vrijheid blijheid. \:D/

Niet zielig doen, jij hebt de sleutel.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 490
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Ergernissen

Berichtdoor Erik1960 » 10 mei 2021 17:18

Mortlach schreef:Je shampoo en badschuim en dergelijke gaat ook een stuk langer mee omdat je minder nodig hebt. Maar of dat nu zo'n verschil zal maken...

Je twijfelt toch niet aan mijn persoonlijke hygiene? :D
Niet alleen shampoo en badschuim, maar ook (vaat)waspoeder. Bijvoorbeeld: in de vaatwasser gaat nog maar een theelepel poeder en het bijvullen van zout en spoelglans is verleden tijd.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Haaibaai
Sergeant
Sergeant
Berichten: 441
Lid geworden op: 14 apr 2021 21:13

Re: Ergernissen

Berichtdoor Haaibaai » 11 mei 2021 08:36

Erik1960 schreef:Niet zielig doen, jij hebt de sleutel.

Zo pleit je je zelf weer handig vrij,dat is nou zielig de sleutel ligt bij de figuur die een ander uitsluit en haat en dat doet jij.Maar goed waarschijnlijk kan je niet anders.
HET GOEDE HET WARE HET SCHONE.

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 490
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Ergernissen

Berichtdoor Erik1960 » 11 mei 2021 09:25

Haaibaai schreef:Zo pleit je je zelf weer handig vrij,dat is nou zielig de sleutel ligt bij de figuur die een ander uitsluit en haat en dat doet jij.Maar goed waarschijnlijk kan je niet anders.


--
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Ergernissen

Berichtdoor Marnix » 11 mei 2021 14:49

Haaibaai schreef:Zo pleit je je zelf weer handig vrij,dat is nou zielig de sleutel ligt bij de figuur die een ander uitsluit en haat en dat doet jij.Maar goed waarschijnlijk kan je niet anders.


Tja er valt ook geen zinnig gesprek met je te voeren. Zoals elders gezegd: Je zender is veel meer ontwikkeld dan je ontvanger. Maar goed, waarschijnlijk kan je niet anders. :D
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Haaibaai
Sergeant
Sergeant
Berichten: 441
Lid geworden op: 14 apr 2021 21:13

Re: Ergernissen

Berichtdoor Haaibaai » 12 mei 2021 06:26

Erik1960 schreef:--

Leuk geprobeerd, tja echt weerwoord heb je niet daar het ongelijk aan jou kant staat.
HET GOEDE HET WARE HET SCHONE.

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 490
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Ergernissen

Berichtdoor Erik1960 » 12 mei 2021 07:25

Haaibaai schreef:Leuk geprobeerd, tja echt weerwoord heb je niet daar het ongelijk aan jou kant staat.

Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)


Terug naar “Slow Chat”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten