Ergernissen

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Bambi

Ergernissen

Berichtdoor Bambi » 05 sep 2013 14:19

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 11 dec 2017 18:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Ruth2
Sergeant
Sergeant
Berichten: 307
Lid geworden op: 21 jun 2013 18:43

Re: Ergernissen

Berichtdoor Ruth2 » 05 sep 2013 14:27

Dat is idd erg vervelend! ik erger me aan groente en fruit die er prachtig uitziet op de markt en eenmaal thuis gekomen blijkt de helft verrot of slap ](*,)

Bambi

Re: Ergernissen

Berichtdoor Bambi » 05 sep 2013 14:50

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 11 dec 2017 18:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3821
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Ergernissen

Berichtdoor meribel » 05 sep 2013 15:54

Ik heb niet het idee dat lukas 17 gaat over dagelijkse ergernissen.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Ergernissen

Berichtdoor schaapje » 05 sep 2013 16:10

meribel schreef:Ik heb niet het idee dat lukas 17 gaat over dagelijkse ergernissen.

Ik eigenlijk ook niet.
We zouden beter kunnen lezen over boosheid, waar de zon niet over mag ondergaan.

Of hoe was het ook al weer :?
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Bambi

Re: Ergernissen

Berichtdoor Bambi » 05 sep 2013 16:12

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 11 dec 2017 18:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
coby
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 jul 2012 13:23

Re: Ergernissen

Berichtdoor coby » 05 sep 2013 16:17

Matteus 25 zegt dat velen geergerd zullen worden, klinkt niet zo positief. Bij mij was het wel erg extreem, ik moest me volstoppen met pillen om me niet rot te ergeren. Maar dat kwam bij mij o.a. omdat ik maar over me heen liet lopen en niks dorst te zeggen. Dan is het gezonder om gewoon kwaad te worden en er iets aan te doen, vergeven bijvoorbeeld, maar ook leren voor jezelf opkomen. Dat heb ik nog steeds weleens. Iemand probeert je in een hoek te drukken en dan neem je aanstoot en ergert je aan die persoon. Dan word ik gewoon kwaad op mezelf dat ik me zo laat behandelen en ook op hen, maar dat vergeef ik dan maar. Daar word ik zelf ook gezelliger van, ben ik weer niet tot aanstoot voor een ander.
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

Bambi

Re: Ergernissen

Berichtdoor Bambi » 05 sep 2013 16:30

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 11 dec 2017 18:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3821
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Ergernissen

Berichtdoor meribel » 05 sep 2013 17:27

Of je je snel ergert is ook een gevolg van je karakter/opvoeding/omgeving waar je in verkeerd.

Ruth2
Sergeant
Sergeant
Berichten: 307
Lid geworden op: 21 jun 2013 18:43

Re: Ergernissen

Berichtdoor Ruth2 » 05 sep 2013 18:21

Als het 1 keer gebeurt erger ik me niet, de tweede keer word m'n humeur al minder maar regelmatig drie prachtige appels bovenin de zak en de 4 daaronder zacht en melig, dat kan en mag echt niet!
Andere groenteman? doe ik dus vaak maar laat me soms weer verleiden tot deze marktkraam :oops: stom he?

Bambi

Re: Ergernissen

Berichtdoor Bambi » 05 sep 2013 19:19

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 11 dec 2017 18:49, 1 keer totaal gewijzigd.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Ergernissen

Berichtdoor schelpje3 » 06 sep 2013 09:38

In de verkeerde rij staan bij een kassa en toch maar blijven staan, omdat wisselen meestal juist nog langer gaat duren.
Bij de "gooi en smijtwinkel" beginnend met A, lekker druk altijd, een eerste werkdag van een jongeman.
Streepjescodes die niet pakten, alarm dat steeds afging, en geen begeleiding van een ouderejaars.
Onbegrijpelijk!
Pas toen sommigen in de rij hardop begonnen te morren, drukte de jongeman op zijn helpbelletje en schoot er iemand te hulp en werd er een 2e rij geopend.
Dan zou je denken dat er flink even tempo wordt gemaakt, nee, er moest ook nog gepast geld uit de kassa-la gehaald worden om aan iemand te geven die iets terug kwam brengen.
Ik had erg met die jongen te doen, die kon er ook niets aan doen, hij werd steeds nerveuzer.
Maar ik begrijp het niet van het leidinggevend personeel.
Je loopt voor 2 boodschapjes die winkel binnen en voor je het weet ben je een half uur verder en stonden mijn diepvriesboodschappen in de auto langzaam te ontdooien. ](*,)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Ergernissen

Berichtdoor Marnix » 06 sep 2013 09:44

Altijd eerst die winkel in een dan pas de diepvriesdingen halen :) Mijn ervaring met goedkope supermarkten is wel dat je vaak langer in de rij staat. Ik loop juist nooit zo'n winkel binnen voor twee dingetjes, dan betaal ik liever 50 cent meer bij een winkel waar je je boodschappen ff scant en je helemaal niet in een rij moet staan :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Ergernissen

Berichtdoor schelpje3 » 06 sep 2013 09:47

Marnix schreef:Altijd eerst die winkel in een dan pas de diepvriesdingen halen :) Mijn ervaring met goedkope supermarkten is wel dat je vaak langer in de rij staat. Ik loop juist nooit zo'n winkel binnen voor twee dingetjes, dan betaal ik liever 50 cent meer bij een winkel waar je je boodschappen ff scant en je helemaal niet in een rij moet staan :)

Ik was bewust vroeg naar AH gegaan, omdat het daar op vrijdag ook al best druk is. Op de terugweg zag ik dat het bij de Act. nog tamelijk rustig was, weinig auto's voor de deur. (dus ik was niet bij die Duitse kruidenier)
Het is dus geen supermarkt maar die met elke week 100 nieuwe artikelen (tenminste, dat zeggen ze :wink: )
Ik moest een nieuwe ordner en ruitensproeiervloeistof halen. (hadden ze alleen in winteruitvoering nu) dus maar meteen wat keukenrollen, die zijn heel stevig en goedkoop.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Ergernissen

Berichtdoor schaapje » 06 sep 2013 09:53

schelpje3 schreef:In de verkeerde rij staan bij een kassa en toch maar blijven staan, omdat wisselen meestal juist nog langer gaat duren.
Bij de "gooi en smijtwinkel" beginnend met A, lekker druk altijd, een eerste werkdag van een jongeman.
Streepjescodes die niet pakten, alarm dat steeds afging, en geen begeleiding van een ouderejaars.
Onbegrijpelijk!
Pas toen sommigen in de rij hardop begonnen te morren, drukte de jongeman op zijn helpbelletje en schoot er iemand te hulp en werd er een 2e rij geopend.
Dan zou je denken dat er flink even tempo wordt gemaakt, nee, er moest ook nog gepast geld uit de kassa-la gehaald worden om aan iemand te geven die iets terug kwam brengen.
Ik had erg met die jongen te doen, die kon er ook niets aan doen, hij werd steeds nerveuzer.
Maar ik begrijp het niet van het leidinggevend personeel.
Je loopt voor 2 boodschapjes die winkel binnen en voor je het weet ben je een half uur verder en stonden mijn diepvriesboodschappen in de auto langzaam te ontdooien. ](*,)

Helemaal geen last van, als ik met mijn volle boodschappenkar aan de beurt ben kijk altijd even of er iemand staat met een paar dingetjes, dan laat ik die even voor gaan.

Wel een ergernis als de boodschappen die ik wil hebben niet aangevuld zijn, maar dan schiet ik gewoon iemand aan en vraag of hij wil kijken of de spullen in het magazijn liggen.

En nog een grote ergernis bumperkleven. grrrr.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.


Terug naar “Slow Chat”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten