Ergernissen

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Ergernissen

Berichtdoor Mortlach » 06 mei 2021 16:45

StillAwake schreef:Zelf een actief koolfilter plaatse, of een osmoseunit is geen optie? Dat zijn de wijzes waarop ze vroeger (tegenwoordig bunkert men zoetwater) op zeeschepen aan drinkwater kwam.


Het is een huurhuis en de huisbaas is een centenknijper dus als we iets willen, is de kans groot dat we het zelf moeten doen. Wat voor een centenknijper, vraag je je misschien af? Hij wilde de defecte rookmelders niet vervangen want te duur en hij vroeg of we op de 31ste de huur wilden betalen in plaats van op de 1ste van de maand. Nee dus.

Osmose zou kunnen maar omdat we op een heuvel liggen hebben we al niet heel veel water om te beginnen en osmose-systemen verspillen vrij veel, heb ik zo begrepen. We willen uiteraard niet 'droog' komen te vallen in de zomer.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Ergernissen

Berichtdoor StillAwake » 07 mei 2021 08:27

Mortlach schreef:Het is een huurhuis en de huisbaas is een centenknijper dus als we iets willen, is de kans groot dat we het zelf moeten doen. Wat voor een centenknijper, vraag je je misschien af? Hij wilde de defecte rookmelders niet vervangen want te duur en hij vroeg of we op de 31ste de huur wilden betalen in plaats van op de 1ste van de maand. Nee dus.

Osmose zou kunnen maar omdat we op een heuvel liggen hebben we al niet heel veel water om te beginnen en osmose-systemen verspillen vrij veel, heb ik zo begrepen. We willen uiteraard niet 'droog' komen te vallen in de zomer.

Besef wel dat osmose een dermate zuiver water oplevert dat het ondrinkbaar is en mineralen aan je lijf onttrekt. Daarom moet je aan osmosewater weer stoffen toevoegen om het drinkbaar te krijgen (en dat is ook de voornaamste reden dat men in de scheepvaart van osmosewater afgestapt is).
de verspilling van osmose zou ik niet kennen. Dat is op zee namelijk totaal niet relevant. Op een heuvel wel, dus de situatie is inderdaad onvergelijkbaar.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Ergernissen

Berichtdoor Chaya » 07 mei 2021 09:23

Mortlach schreef:Op het platteland wonen is fijn en heeft allerlei voordelen boven de stad. Een van die voordelen is alleen NIET dat je hier een gemeentewaterleiding hebt. Er zitten dus WEER bacteriën in ons water, zo veel dat ze niet eens konden testen of er ook e-coli en choliformen in zat. Welke bacterie het is, konden ze niet zeggen, dus dat mogen we verder laten onderzoeken. Tot die tijd niet drinken (deden we sowieso al niet vanwege de zwavel, het ijzer en het zout) en ook de peuter kan niet meer in bad.

Huisbaas wist dit blijkbaar al en heeft ons hier niet voor gewaarschuwd. Als we onze eigen test niet hadden laten doen, hadden we dit niet geweten. Ik ben dit soort huisbazen zo spuugzat!

Jullie treffen het wederom dus niet.
Zo eng als het water - je allereerste levensbehoefte notabene - niet zuiver en betrouwbaar is.
Is het niet mogelijk om een gerechtelijke procedure te starten? Is er een juridisch loket, zoals in Nederland, waar je gratis, of voor een vast bedrag advies in kan winnen?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Haaibaai
Sergeant
Sergeant
Berichten: 441
Lid geworden op: 14 apr 2021 21:13

Re: Ergernissen

Berichtdoor Haaibaai » 07 mei 2021 11:41

StillAwake schreef:Volledig met je eens.
Maar je draait het nogal handig om, en zo werkt het niet.
Dat de waarheid ergernis op levert is vaak waar, maar dat doen verkeershufters ook.
Dat de waarheid hard kan zijn is waar, maar dat is het bord voor de kop van complotdenkers ook.
Dat de waarheid ongemakkelijk kan aanvoelen is waar, maar hetzelfde geldt voor schoenen die een maat te klein zijn.

Je kunt het dus niet zomaar omdraaien.
En al helemaal niet "wij"(nogmaals: waarom dat meervoud, vind je jezelf echt zo belangrijk?) doen ons best anderen te ergeren, dus hebben automatisch gelijk.
Vooralsnog kom je niet over als iemand die echt diep over de zaken nadenkt. Nogal aanmatigend te stellen dat je dus gelijk hebt.
Vaak is het zo dat je, naarmate je meer kennis hebt, je minder expliciet en uitgesproken wordt.
Vaak is het zo dat verstand en wijsheid met de jaren komt, en gepaard gaat met een zekere mildheid.

Overigens: als er tegen jou wordt ingegaan reageer je vaak geergerd. blijkbaar heeft degene die tegen jou ingaat dus automatisch gelijk? In het laatste geval kon je nog wel eens dicht bij de waarheid zitten...

Als jij dat vindt best,maar of een persoon nadenkt of niet diep of niet kan je alleen weten als je de persoon kent of daar veelvuldig contact mee hebt,nooit over een persoon oordelen die men niet kent;oordelen is al zo fout.
HET GOEDE HET WARE HET SCHONE.

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Ergernissen

Berichtdoor Erik1960 » 07 mei 2021 11:59

Haaibaai schreef:Als jij dat vindt best,maar of een persoon nadenkt of niet diep of niet kan je alleen weten als je de persoon kent of daar veelvuldig contact mee hebt,nooit over een persoon oordelen die men niet kent;oordelen is al zo fout.


Geldt dat ‘oordelen is al zo fout’ ook voor jouw eigen veroordeling van onze demissionaire minister-president, een paar postjes geleden?
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Haaibaai
Sergeant
Sergeant
Berichten: 441
Lid geworden op: 14 apr 2021 21:13

Re: Ergernissen

Berichtdoor Haaibaai » 07 mei 2021 12:06

Erik1960 schreef:Geldt dat ‘oordelen is al zo fout’ ook voor jouw eigen veroordeling van onze demissionaire minister-president, een paar postjes geleden?


Leugens en bedrog van deze man
is inderdaad een veroordeling waard.
HET GOEDE HET WARE HET SCHONE.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Ergernissen

Berichtdoor StillAwake » 07 mei 2021 13:30

Haaibaai schreef:Leugens en bedrog van deze man
is inderdaad een veroordeling waard.

Als ik dit doortrek naar jou:
Niet openstaand voor kritiek, anderen beschuldigen van domheid, niet willen antwoorden op vragen: je diskwalificeert jezelf...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Ergernissen

Berichtdoor Erik1960 » 07 mei 2021 13:56

Haaibaai schreef:Leugens en bedrog van deze man
is inderdaad een veroordeling waard.


Doet mij toch denken aan de parabel van de splinter en de balk.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Ergernissen

Berichtdoor Mortlach » 07 mei 2021 16:20

Chaya schreef:Jullie treffen het wederom dus niet.
Zo eng als het water - je allereerste levensbehoefte notabene - niet zuiver en betrouwbaar is.
Is het niet mogelijk om een gerechtelijke procedure te starten? Is er een juridisch loket, zoals in Nederland, waar je gratis, of voor een vast bedrag advies in kan winnen?


We gaan hem aangeven bij de huurcommissie. Wat dat betreft is het hier best goed geregeld. Het is allemaal ellendig want de huisbaas is etnisch Chinees en spreek nauwelijks Engels (of doet net alsof om onder problemen uit te komen, dat weet je nooit helemaal zeker natuurlijk). De contactpersoon die wél Engels sprak, heeft recent ontslag genomen; ik vraag me af of dat was omdat zij de watertest eerst ontving en de huisbaas niet wilde dat wij werden gewaarschuwd. We hebben zelf de mensen die putten onderhouden gebeld en die zeiden dat de huisbaas blijkbaar had gezegd dat er niemand in dit huis woonde en dat ze er daarom niet zo veel haast mee maakten. Nu ze weten dat het huis wél wordt bewoond, komen ze vandaag nog langs.

De huisbaas bood al aan om het huurcontract op te zeggen als we dat wilden zodat we ergens anders kunnen gaan wonen. Ja, ammehoela! Wat een geschenk zeg, dat wij van hem weg mogen zonder boete! Dat gaan we dus echt niet doen! Als 'ie ons nou minimaal 10k CAD meegeeft, dan wel, want dan hebben we genoeg om naar een koophuis te gaan zoeken, maar dat zal wel niet gebeuren.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Haaibaai
Sergeant
Sergeant
Berichten: 441
Lid geworden op: 14 apr 2021 21:13

Re: Ergernissen

Berichtdoor Haaibaai » 08 mei 2021 10:25

Erik1960 schreef:Doet mij toch denken aan de parabel van de splinter en de balk.

Zo kan je alles goed praten,niet zo verstandig.
HET GOEDE HET WARE HET SCHONE.

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Ergernissen

Berichtdoor Erik1960 » 08 mei 2021 11:24

Haaibaai schreef:Zo kan je alles goed praten,niet zo verstandig.


Volgens mij ben jij vooral je eigen veroordeling aan het goedpraten.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Haaibaai
Sergeant
Sergeant
Berichten: 441
Lid geworden op: 14 apr 2021 21:13

Re: Ergernissen

Berichtdoor Haaibaai » 08 mei 2021 18:19

Erik1960 schreef:Volgens mij ben jij vooral je eigen veroordeling aan het goedpraten.

Leuk geprobeerd,maar ja als jij wil heulen met een leugenaar als Rutte,ga vooral je gang.
HET GOEDE HET WARE HET SCHONE.

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Ergernissen

Berichtdoor Erik1960 » 08 mei 2021 20:35

Haaibaai schreef:Leuk geprobeerd,maar ja als jij wil heulen met een leugenaar als Rutte,ga vooral je gang.


Het gaat niet om mijn al dan niet bestaande sympathieën voor Rutte.
Ik probeer het nog 1 keer: je schreef een paar dagen geleden dat oordelen niet goed is en spreekt vervolgens nogal oordelend over Rutte (ook over mij ben je niet bepaald waardenvrij, maar dat terzijde). Ik ben erg benieuwd hoe je dat met elkaar rijmt. Dus zeggen dat oordelen niet oke is en tegelijkertijd keihard oordelen.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Haaibaai
Sergeant
Sergeant
Berichten: 441
Lid geworden op: 14 apr 2021 21:13

Re: Ergernissen

Berichtdoor Haaibaai » 10 mei 2021 10:26

Erik1960 schreef:Het gaat niet om mijn al dan niet bestaande sympathieën voor Rutte.
Ik probeer het nog 1 keer: je schreef een paar dagen geleden dat oordelen niet goed is en spreekt vervolgens nogal oordelend over Rutte (ook over mij ben je niet bepaald waardenvrij, maar dat terzijde). Ik ben erg benieuwd hoe je dat met elkaar rijmt. Dus zeggen dat oordelen niet oke is en tegelijkertijd keihard oordelen.

Jij mag het kwaad goed spreken ga vooral je gang; wij doen dat niet.
HET GOEDE HET WARE HET SCHONE.

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Ergernissen

Berichtdoor Erik1960 » 10 mei 2021 10:36

Haaibaai schreef:Jij mag het kwaad goed spreken ga vooral je gang; wij doen dat niet.


Ik spreek niets goed, ik stel jou een fatsoenlijke vraag. Dat je niet in staat bent daar een fatsoenlijk antwoord op te geven is blijkbaar een gegeven. Voor mij is elk gesprek tussen jou en mij daarmee voorbij.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)


Terug naar “Slow Chat”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten