Ergernissen

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Ergernissen

Berichtdoor StillAwake » 04 mei 2021 18:05

Marnix schreef:Ik betwijfel het. Wat WA betreft, die was intelligent maar geen intellectueel aldus een van zijn hoogleraren. Ondanks dat hij geen bolleboos was sloot hij zijn middelbare school af op het United World College of the Atlantic in Llantwit Major in Wales waar hij zijn internationaal Baccalaureaat haalde, vervolgens opleiding bij de marine, geschiedenis aan de rijksuniversiteit Leiden. Beetje veel voor iemand die geen bolleboos is maar ik denk dat je als kroonprins weinig keuze hebt. En vergeet niet dat je ook gewoon van jongs af aan wordt opgeleid tot staatshoofd, daar gaan ook heel wat uurtjes in zitten.

Ik denk overigens ook niet dat een middelbare school of universiteit een leerling van "koninklijk bloed" laten zakken.
Die krijgen gewoon netjes hun bul, en de cijfers worden er wel bij gejokt ;-)
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Ergernissen

Berichtdoor StillAwake » 04 mei 2021 18:16

Chaya schreef:Het is maar wat je onder bolleboos verstaat.
Hij heeft het lyceum afgerond, daarna naar het collega in Wales en toen naar Leiden, alwaar:
Na zijn dienstplicht schreef de Koning zich in 1987 in aan de Rijksuniversiteit Leiden bij de Faculteit der Letteren voor de studierichting geschiedenis. De studie droeg bij aan een brede maatschappelijke ontwikkeling voor de Koning met vakken als algemene en vaderlandse geschiedenis, economische geschiedenis, staatskunde, staatsrecht, recht van de Europese gemeenschappen, volkenrecht, mensenrechten en economie. In 1993 slaagde de Koning voor zijn doctoraalexamen geschiedenis. Hij sloot zijn studie af met een scriptie over de Nederlandse reactie op het besluit van Frankrijk (onder president De Gaulle) om uit de geïntegreerde commandostructuur van de NAVO te treden. Tijdens zijn studie was de Koning lid van de Leidse Studentenvereniging Minerva.

Om te eindigen bij de Koninklijke Luchtmacht.

Dus iets minder denigrerend is dan wel op zijn plaats.
Juist bij iemand die het niet bepaald aan komt waaien, is dat bijzonder knap en getuigt van doorzettingsvermogen!

En jij gelooft echt dat hij dezelfde eisen gesteld kreeg dan zijn medestudenten?
WA is geen bolleboos (en dat hoeft ook helemaal niet), maar dit soort persoonsverheerlijking is dan weer het andere uiterste.
Voor de duidelijkheid: ik heb bij een lid van de Spaanse koninklijke familie op de universiteit gezeten.
Die jongen slaagde Cum Laude (Cum Fraude noemden wij het), en haalde de mooiste cijfers voor tentamens die hij niet eens gemaakt had.
Denk je dat dat voor een Nederlandse troonopvolger in Nederland heel veel anders zou zijn?

Alleen van de jaargroep van Willem Alexander waren de cijfers niet openbaar...
Alleen van Willem Alexander is de scriptie niet openbaar inzichtelijk (voor de duidelijkheid: jij en ik hadden niet eens de keuze om m geheim te laten houden)
Al met al ken ik in de academische wereld weinig mensen die geloven in het bestaan van het document...

WA is en was geen hoogvlieger. Maar het ergste is dat men doet voorkomen alsof hij dat wel is.
Alsof mensen die geen hoogvlieger zijn iets hebben om zich voor te schamen.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Ergernissen

Berichtdoor StillAwake » 04 mei 2021 18:19

Marnix schreef:En als je dan een republiek hebt blijft het met die mensen die vijf hoog achter wonen precies hetzelfde :-)

Dat klopt. Wat dat betreft zit machtsmisbruik in alle machtsstructuren.
Toch denk ik niet dat een dochter van een president een jaarlijkse toelage krijgt van dit bedrag.
Toch denk ik niet dat de volledige familie van een president vrijgesteld is van belastingen.
En daarmee verandert er wellicht niks voor mensen die drie hoog achter wonen (afgezien van het feit dat ze per persoon iets minder belasting zouden moeten ophoesten), maar het maakt het wel stukken eenvoudiger uit te leggen...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Haaibaai
Sergeant
Sergeant
Berichten: 441
Lid geworden op: 14 apr 2021 21:13

Re: Ergernissen

Berichtdoor Haaibaai » 05 mei 2021 07:19

De mensen van vijf hoog achter zullen als ze gekeken hebben hoe de 4 mei herdenking door het slijk werd gehaald door figuren die niet geloof waardig zijn een meneer Rutte met een uit gestreken smoel die liegt en bedriegt en duizenden mensen in de afgrond heeft geduwd.

Wij denken dan daar hebben de mensen die herdacht worden niet het leven voor gelaten. =; =; =;
HET GOEDE HET WARE HET SCHONE.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Ergernissen

Berichtdoor StillAwake » 05 mei 2021 07:41

Haaibaai schreef:De mensen van vijf hoog achter zullen als ze gekeken hebben hoe de 4 mei herdenking door het slijk werd gehaald door figuren die niet geloof waardig zijn een meneer Rutte met een uit gestreken smoel die liegt en bedriegt en duizenden mensen in de afgrond heeft geduwd.

Wij denken dan daar hebben de mensen die herdacht worden niet het leven voor gelaten. =; =; =;

De nationale herdening op de dam heeft eigenlijk altijd al een hoog aapjes-kijk gehalte.
Nu de rst van de Dam leeg is vanwege de maatregelen valt dat nog meer op.
Deels ligt dat ook aan de regie van de uitzending (waarom worden alle prominenten die naar het monument lopen in beeld gebracht, maar moeten de slachtoffers en hun familie (de kransleggers) het doen met een heel kort shot wanneer hun krans gelegd gaat worden?
Ik snap ook wel dat die mensen niet zo nodig in beeld hoeven, maar het contrast is groot.

Hoewel ik de toespraak van André van Duin echt heel sterk vond snap ik dus je punt.
En dat wat hij aansneed (zijn ouders spraken niet meer over de oorlog, waarschijnlijk uit pure beschadiging...) is ook in mijn familie zeer sterk aanwezig.
Ook mijn opa heeft nooit meer een woord aan de oorlog gewijd. Pas na zijn overlijden (hoewel er altijd al vermoedens geweest waren) bleek hij een KZ-verleden te hebben.
In die zin vond ik zijn focus op het bombardement van Rotterdam (wat bij de herdenking nooit zo expiciet genoemd is ook erg sterk.

Als je (tip voor volgend jaar) een echt respectvolle dodenherdenking wilt meemaken: op de Waalsdorpervlakte is (vaak) een herdenking waar het niet om de herdenkers, maar om de herdachten gaat.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Ergernissen

Berichtdoor Chaya » 05 mei 2021 10:21

Haaibaai schreef:De mensen van vijf hoog achter zullen als ze gekeken hebben hoe de 4 mei herdenking door het slijk werd gehaald door figuren die niet geloof waardig zijn een meneer Rutte met een uit gestreken smoel die liegt en bedriegt en duizenden mensen in de afgrond heeft geduwd.

Wij denken dan daar hebben de mensen die herdacht worden niet het leven voor gelaten. =; =; =;

Wat is jouw posting een grote ergernis zeg.
Die mensen kom ik in het dagelijks leven ook weleens tegen. Grote woorden als zakkenvullers, bedriegers, oplichters en terwijl staan ze zelfvoldaan in de rondte te kijken, alsof zij het toonbeeld van heiligheid zijn.
Houd toch eens op met dat soort ongenuanceerde uitspraken.
Voor de toeslagenaffaire zijn veel meer mensen verantwoordelijk en niet alleen premier Rutte!
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Ergernissen

Berichtdoor Erik1960 » 05 mei 2021 12:01

Haaibaai schreef:De mensen van vijf hoog achter zullen als ze gekeken hebben hoe de 4 mei herdenking door het slijk werd gehaald door figuren die niet geloof waardig zijn een meneer Rutte met een uit gestreken smoel die liegt en bedriegt en duizenden mensen in de afgrond heeft geduwd.

Wij denken dan daar hebben de mensen die herdacht worden niet het leven voor gelaten. =; =; =;


Ik heb geen idee wat de mensen van vijf hoog achter met jouw opmerking van doen hebben. Misschien moet je toch je zinnen nog even nalezen voordat je op ‘verstuur’ drukt?
En wat de inhoud betreft: probeer je ons nu op de mouw te spelden dat de bevrijding niet voor alle mensen bedoeld is? Misschien zou je eens moeten afvragen hoe het komt dat je ongehinderd de MP van Nederland een leugenaar en bedrieger mag noemen. En dan gaat het mij er niet om of je daarin gelijkt hebt.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Ergernissen

Berichtdoor StillAwake » 05 mei 2021 12:04

Erik1960 schreef:Ik heb geen idee wat de mensen van vijf hoog achter met jouw opmerking van doen hebben. Misschien moet je toch je zinnen nog even nalezen voordat je op ‘verstuur’ drukt?
En wat de inhoud betreft: probeer je ons nu op de mouw te spelden dat de bevrijding niet voor alle mensen bedoeld is? Misschien zou je eens moeten afvragen hoe het komt dat je ongehinderd de MP van Nederland een leugenaar en bedrieger mag noemen. En dan gaat het mij er niet om of je daarin gelijkt hebt.

Er zijn inderdaad zat landen waar je kunt worden opgepakt voor dergelijke woorden.
Hetzij op de aanklacht "belediging", hetzij op de aanklacht "onthullen van staatsgeheimen".
En die vrijheid, daar moeten we met zijn allen zuinig op zijn!
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Ergernissen

Berichtdoor Erik1960 » 05 mei 2021 12:09

StillAwake schreef: hetzij op de aanklacht "onthullen van staatsgeheimen"

Dat is er nou weer eentje die een hoop ergernis uit de lucht haalt :D
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Haaibaai
Sergeant
Sergeant
Berichten: 441
Lid geworden op: 14 apr 2021 21:13

Re: Ergernissen

Berichtdoor Haaibaai » 05 mei 2021 15:42

Chaya schreef:Wat is jouw posting een grote ergernis zeg.
Die mensen kom ik in het dagelijks leven ook weleens tegen. Grote woorden als zakkenvullers, bedriegers, oplichters en terwijl staan ze zelfvoldaan in de rondte te kijken, alsof zij het toonbeeld van heiligheid zijn.
Houd toch eens op met dat soort ongenuanceerde uitspraken.
Voor de toeslagenaffaire zijn veel meer mensen verantwoordelijk en niet alleen premier Rutte!



Klopt; de waarheid wekt altijd ergenis op bij mensen die de waarheid niet willen horen en zien;niks nieuws onder de zon.
HET GOEDE HET WARE HET SCHONE.

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Ergernissen

Berichtdoor Erik1960 » 05 mei 2021 18:18

Haaibaai schreef:Klopt; de waarheid wekt altijd ergenis op bij mensen die de waarheid niet willen horen en zien;niks nieuws onder de zon.


Dus… als ik het niet met jou eens ben, dan komt dat omdat ik “de” waarheid niet wil horen. En om het even correct te formuleren: het is niet ‘de’ waarheid, het is jouw waarheid. En dan verbaas je je er over dat mensen hier niet de moeite nemen om met je in gesprek te gaan.
Belangstellend vraagje van mijn kant: heb jij nog spiegels in huis? Of is alle zelfreflectie uitgesloten?
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Ergernissen

Berichtdoor Marnix » 05 mei 2021 22:01

Mooie quote ja, als iemand irritant is: De waarheid werkt ergernis op dus als je je aan iemand ergert spreekt die per definitie de waarheid :-)

Heerlijk dit niveau :-) Zorgt af en toe voor wat ergernis maar ook voro een hoop lol :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Ergernissen

Berichtdoor StillAwake » 06 mei 2021 09:48

Haaibaai schreef:Klopt; de waarheid wekt altijd ergenis op bij mensen die de waarheid niet willen horen en zien;niks nieuws onder de zon.

Volledig met je eens.
Maar je draait het nogal handig om, en zo werkt het niet.
Dat de waarheid ergernis op levert is vaak waar, maar dat doen verkeershufters ook.
Dat de waarheid hard kan zijn is waar, maar dat is het bord voor de kop van complotdenkers ook.
Dat de waarheid ongemakkelijk kan aanvoelen is waar, maar hetzelfde geldt voor schoenen die een maat te klein zijn.

Je kunt het dus niet zomaar omdraaien.
En al helemaal niet "wij"(nogmaals: waarom dat meervoud, vind je jezelf echt zo belangrijk?) doen ons best anderen te ergeren, dus hebben automatisch gelijk.
Vooralsnog kom je niet over als iemand die echt diep over de zaken nadenkt. Nogal aanmatigend te stellen dat je dus gelijk hebt.
Vaak is het zo dat je, naarmate je meer kennis hebt, je minder expliciet en uitgesproken wordt.
Vaak is het zo dat verstand en wijsheid met de jaren komt, en gepaard gaat met een zekere mildheid.

Overigens: als er tegen jou wordt ingegaan reageer je vaak geergerd. blijkbaar heeft degene die tegen jou ingaat dus automatisch gelijk? In het laatste geval kon je nog wel eens dicht bij de waarheid zitten...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Ergernissen

Berichtdoor Mortlach » 06 mei 2021 16:02

Op het platteland wonen is fijn en heeft allerlei voordelen boven de stad. Een van die voordelen is alleen NIET dat je hier een gemeentewaterleiding hebt. Er zitten dus WEER bacteriën in ons water, zo veel dat ze niet eens konden testen of er ook e-coli en choliformen in zat. Welke bacterie het is, konden ze niet zeggen, dus dat mogen we verder laten onderzoeken. Tot die tijd niet drinken (deden we sowieso al niet vanwege de zwavel, het ijzer en het zout) en ook de peuter kan niet meer in bad.

Huisbaas wist dit blijkbaar al en heeft ons hier niet voor gewaarschuwd. Als we onze eigen test niet hadden laten doen, hadden we dit niet geweten. Ik ben dit soort huisbazen zo spuugzat!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Ergernissen

Berichtdoor StillAwake » 06 mei 2021 16:30

Mortlach schreef:Op het platteland wonen is fijn en heeft allerlei voordelen boven de stad. Een van die voordelen is alleen NIET dat je hier een gemeentewaterleiding hebt. Er zitten dus WEER bacteriën in ons water, zo veel dat ze niet eens konden testen of er ook e-coli en choliformen in zat. Welke bacterie het is, konden ze niet zeggen, dus dat mogen we verder laten onderzoeken. Tot die tijd niet drinken (deden we sowieso al niet vanwege de zwavel, het ijzer en het zout) en ook de peuter kan niet meer in bad.

Huisbaas wist dit blijkbaar al en heeft ons hier niet voor gewaarschuwd. Als we onze eigen test niet hadden laten doen, hadden we dit niet geweten. Ik ben dit soort huisbazen zo spuugzat!

Zelf een actief koolfilter plaatse, of een osmoseunit is geen optie? Dat zijn de wijzes waarop ze vroeger (tegenwoordig bunkert men zoetwater) op zeeschepen aan drinkwater kwam.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.


Terug naar “Slow Chat”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten