Ergernissen

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Ergernissen

Berichtdoor Chaya » 25 jun 2020 12:12

ajl schreef:Voorheen zou ik mij ook in broeken met hoge taille gehesen hebben, maar ik vind ze gewoon niet mooi. Dan maar niet. Daarin merk ik wel dat ik ouder word.

Op mijn werk draag ik juist een broek (meer een tregging) die hoger aansluit, met een tuniekjurkje er op.
Niet alle mensen die een laag aansluitende broek dragen, beseffen dat je dan niet moet bukken.
ajl schreef:De rest heeft dit jaar in maart de korte broek aangedaan,

Maar in april kan het nog sneeuwen soms. We hadden heel koude dagen, ook in mei.
En dan vind ik persoonlijk een korte broek er triest uitzien.
Ik heb de winterjassen pas eind mei van de kapstok beneden gehaald, want die werden nog aangetrokken. tot dan.
K80 schreef:Maar toch geen korte broek. Met werk kan ik sowieso geen korte broek aan. Komt niet representatief over als verkoper

Kleding maakt nog steeds de man (en vrouw)
Ik kan mensen echt niet serieus nemen als ze niet gekleed zijn naar de gelegenheid.
Als de internist in een korte broek op slippers zou lopen, zou ik naar een andere uitwijken.
Het zegt niets over zijn kundigheid, maar wel over zijn instelling.
Ik heb van huis uit meegekregen dat onze kleding schoon en heel moet zijn. Dressed for the occasion.
Dat heb ik ook aan mijn kinderen meegegeven en het heeft hen veel voordelen opgeleverd.

Bonuspunt bij presentatie scriptie bijvoorbeeld. Bij sollicitatie complimenten w.b. kleding.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Ergernissen

Berichtdoor Marnix » 25 jun 2020 12:23

ajl schreef:Ik ben thuis de enige die wat langer warmere kleding aanhoud. De rest heeft dit jaar in maart de korte broek aangedaan, soms met een warmer vest en nog wel sokken, maar de lange broek gaat pas in oktober weer aan.

Een korte broek naar het werk is bij ons niet mogelijk. Manlief ging vandaag voor het eerst sinds maart naar kantoor en heeft zich ook zuchtend weer in een lange broek met overhemd gehesen.

En qua mode ben ik er enigszins uitgeraakt. Voorheen zou ik mij ook in broeken met hoge taille gehesen hebben, maar ik vind ze gewoon niet mooi. Dan maar niet. Daarin merk ik wel dat ik ouder word.
Korte broeken bij mannen vind ik absoluut niet lelijk. Er zijn hele leuke modellen, maar ik houd wel van verzorgd. Bij het ouder worden, moet je hier m.i. rekening mee houden.


Hm ja ik hoop dat dat nog eens verandert, dat het overal normaal wordt om als het heel warm is, in korte broek te kunnen werken :-) zeker als je geen airco hebt op je werk is het dan (zeker voor warmbloedige mensen) echt geen pretje. Bovendien functioneren mensen beter als ze zich comfortabel voelen dus het is ook in het belang van de werkgever. En ik snap dat het met sommige functies echt niet kan, maar vaak is het ook een cultureel dingetje. Als iedereen gewoon in korte broek liep zou je ook niet meer het denkbeeld hebben dat je in lange broek serieuzer wordt genomen. Maar ja.

En ik snap het punt over verzorgd maar ik snap ook wel dat mensen soms gewoon iets aantrekken wat lekker zit maar wat minder verzorgd eruit ziet. “Verzorgd” gaat soms wel ten koste van gemak en comfort :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Ergernissen

Berichtdoor Marnix » 25 jun 2020 12:40

Chaya schreef:Op mijn werk draag ik juist een broek (meer een tregging) die hoger aansluit, met een tuniekjurkje er op.
Niet alle mensen die een laag aansluitende broek dragen, beseffen dat je dan niet moet bukken.


Dan sluit hij weer te laag inderdaad.

Maar in april kan het nog sneeuwen soms. We hadden heel koude dagen, ook in mei.
En dan vind ik persoonlijk een korte broek er triest uitzien.
Ik heb de winterjassen pas eind mei van de kapstok beneden gehaald, want die werden nog aangetrokken. tot dan.


Er zijn mensen die altijd een korte broek dragen, zelfs hartje winter. Hier in de buurt loopt er zoeentje. Beetje overdreven natuurlijk. Maar benen zijn niet zo gevoelig. Ik heb in het voorjaar of in het najaar ook geregeld een korte broek aan en als de temperatuur ‘s avonds daalt doe ik een trui aan, maar die broek wissel ik dan doorgaans niet om voor een lange.

Kleding maakt nog steeds de man (en vrouw)
Ik kan mensen echt niet serieus nemen als ze niet gekleed zijn naar de gelegenheid.
Als de internist in een korte broek op slippers zou lopen, zou ik naar een andere uitwijken.
Het zegt niets over zijn kundigheid, maar wel over zijn instelling.
Ik heb van huis uit meegekregen dat onze kleding schoon en heel moet zijn. Dressed for the occasion.
Dat heb ik ook aan mijn kinderen meegegeven en het heeft hen veel voordelen opgeleverd.


Maar als iedereen zou afspreken om een korte broek te dragen boven de 25 graden zou het niet meer zo gek zijn. En verder moet je niet teveel op uiterlijkheden afgaan. Ik heb veel liever een kundige internist in een korte broek dan een matige internist die netjes gekleed is.

Bonuspunt bij presentatie scriptie bijvoorbeeld. Bij sollicitatie complimenten w.b. kleding.[/quote]
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Ergernissen

Berichtdoor K80 » 25 jun 2020 14:07

Kleden naar de gelegenheid inderdaad. Zo ben ik ook opgevoed. Overdressed bestaat niet, underdressed wel.
Met bloten lijven of bikini op een terras vïnd ik ook een verschrikking. Trek aub een shirt aan. Ook al is het bij een strand tent.
Mijn broer loopt trouwens ook zodra het ķan iñ korte broek.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Ergernissen

Berichtdoor Chaya » 25 jun 2020 14:48

Marnix schreef:En verder moet je niet teveel op uiterlijkheden afgaan. Ik heb veel liever een kundige internist in een korte broek dan een matige internist die netjes gekleed is.

Wat er in zit, komt er uit. Aan een appelboom komen geen kersen te hangen.
Aan een kundige internist die spreekuur houdt in korte broek, is een sociaal steekje los. Oftewel, hij neemt zijn patiénten niet echt serieus.

Slordig gekleed gaan toont desinteresse.
K80 schreef:Kleden naar de gelegenheid inderdaad. Zo ben ik ook opgevoed. Overdressed bestaat niet, underdressed wel.

Wij zijn regelmatig overdressed.
Naar een condoleance, bij een rouwplechtigheid, in de kerk.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Ergernissen

Berichtdoor K80 » 25 jun 2020 14:58

Wel eens gehad dat ik de enige was in kostuum op een bruiloftsfeest. Nu doe ik dat nog steeds als het mijn kant van de familie is, als het bij mijn vrouw kant is doe ik een nette spijkerbroek en overhemd aan. Tenminste, dat vind mijn vrouw prettiger als ik dat doe.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Ergernissen

Berichtdoor Marnix » 25 jun 2020 15:10

Chaya schreef:Wat er in zit, komt er uit. Aan een appelboom komen geen kersen te hangen.
Aan een kundige internist die spreekuur houdt in korte broek, is een sociaal steekje los. Oftewel, hij neemt zijn patiénten niet echt serieus.

Slordig gekleed gaan toont desinteresse.

Wij zijn regelmatig overdressed.
Naar een condoleance, bij een rouwplechtigheid, in de kerk.


Tja zolang mensen dat verwachten wordt de vicieuze cirkel in stand gehouden. In principe zou een internist in een korte broek een heel goede internist kunnen zijn. Maar omdat mensen daar bepaalde kleding bij verwachten moet hij ook aan die dresscode voldoen omdat mensen zich anders niet serieus genomen voelen. Gelukkig is er in ziekenhuizen doorgaans een prima klimaatsysteem :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Ergernissen

Berichtdoor Chaya » 25 jun 2020 16:04

Marnix schreef:Tja zolang mensen dat verwachten wordt de vicieuze cirkel in stand gehouden. In principe zou een internist in een korte broek een heel goede internist kunnen zijn. Maar omdat mensen daar bepaalde kleding bij verwachten moet hij ook aan die dresscode voldoen omdat mensen zich anders niet serieus genomen voelen. Gelukkig is er in ziekenhuizen doorgaans een prima klimaatsysteem :-)

Een dresscode is een sociale code.
Voor iedereen is het dan helder wat er van je verwacht wordt w.b. kleding e.d.
Alleen mensen met een "afwijkende streepjescode" hebben er maling aan.
Stel je voor dat alles losgelaten werd, dan wordt de wereld onleefbaar.
En zitten mensen weer met hun vieze voeten op tafel, te boeren, winden te laten, in hun blote billen, of in een driedelig zwart pak. Want alles mag, je moet jezelf kunnen zijn. Je bent immers een kundige internist. :roll:
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Ergernissen

Berichtdoor hans0166 » 25 jun 2020 18:11

Chaya schreef:En zitten mensen weer met hun vieze voeten op tafel, te boeren, winden te laten, in hun blote billen,


klinkt als mijn achterburen :) mis alleen nog gillende kinderen en blaffende honden in het rijtje..

oh en BBQ met dronken vrienden op zaterdag tot diep in de nacht. :roll:

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Ergernissen

Berichtdoor Marnix » 25 jun 2020 21:30

Chaya schreef:Een dresscode is een sociale code.
Voor iedereen is het dan helder wat er van je verwacht wordt w.b. kleding e.d.
Alleen mensen met een "afwijkende streepjescode" hebben er maling aan.
Stel je voor dat alles losgelaten werd, dan wordt de wereld onleefbaar.
En zitten mensen weer met hun vieze voeten op tafel, te boeren, winden te laten, in hun blote billen, of in een driedelig zwart pak. Want alles mag, je moet jezelf kunnen zijn. Je bent immers een kundige internist. :roll:


Niet overdrijven he, ik had het over een korte broek. En dresscodes veranderen met de tijd ;-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Ergernissen

Berichtdoor K80 » 25 jun 2020 22:46

Dat klopt, mode en dresscode is aan de tijd onderhevig.
Toch blijven dingen terugkeren, zoals die jaren 80 spijkerbroek met hoge taille, minirokjes, spijkerjasjes met schoudervulling etc.

Zou de Australian ook weer terug in de mode komen? =P~

En soms als je op de biblebelt dorpen bent zie je daar kinderen lopen in kleding van rond 1930. Vooral de meisjes dan natuurlijk.
Zal ook wel een dresscode zijn.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Ergernissen

Berichtdoor Katlheen » 26 jun 2020 09:48

Zou de Australian ook weer terug in de mode komen? =P~


De horror :mrgreen:

Maar goed, ik werk in de bank sector, dat is allemaal strak in pak. Hoewel dat niet overal zo is. Zeker met back office functies zit er wel enige marge in. Een nette spijkerbroek met een keurig overhemd en een jasje is dan ook prima. Maar zodra er klantcontact is wordt het wel een ander verhaal, dan is het weer netjes in pak.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Ergernissen

Berichtdoor K80 » 28 jun 2020 21:52

Katlheen schreef:De horror :mrgreen:

Maar goed, ik werk in de bank sector, dat is allemaal strak in pak. Hoewel dat niet overal zo is. Zeker met back office functies zit er wel enige marge in. Een nette spijkerbroek met een keurig overhemd en een jasje is dan ook prima. Maar zodra er klantcontact is wordt het wel een ander verhaal, dan is het weer netjes in pak.


Yep, hoort er wel bij. Heb voor mijn werk ook regelmatig een pak aan.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Ergernissen

Berichtdoor elburger » 25 jul 2020 18:05

Zou de Paus wel eens een korte of spijkerbroek dragen? Of is de dresscode daar al 2000 jr hetzelfde. :wink:

Ik erger mij aan die mensen die dag en nacht in een joggingbroek lopen. Ja zelfs op condoleance en huwelijksrecepties.
Thuis, oke, maar dag en nacht?
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Ergernissen

Berichtdoor hans0166 » 25 jul 2020 19:32

elburger schreef:is de dresscode daar al 2000 jr hetzelfde. :wink:


nee die is aan verandering onderhevig, naar gelang de paus zelf, grotendeels, kan beslissen. Zo is er een behoorlijk verschil tussen Franciscus en zijn voorganger Benedictus .. bijv, de rode prada's (schoenen) zijn verdwenen, de mozetta( rode schoudermantel met hermelijn, is terug in de motteballen, de ring is niet meer van goud, en hij draagt eenvoudiger paramenten en borstkruis. Daarnaast weigert hij in het pauselijk paleis te wonen.


elburger schreef: Zou de Paus wel eens een korte of spijkerbroek dragen?


behalve sommige monastieke ordes, dragen wereldheren, zoals de paus, bischoppen en pastoors, onder hun toga's en paramenten vrijwel allemaal een normale pantalon/spijkerbroek en overhemd. Joggingbroeken zelden :) maar komt wel voor.


Terug naar “Slow Chat”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten