Ergernissen

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Ergernissen

Berichtdoor MoesTuin » 24 jun 2020 10:36

naamloos schreef:Smaken verschillen nu eenmaal. Dat vind ik alleen maar leuk, totaal geen reden voor ergenis.
Heeeeeel blij dat we elkaar niet op kunnen leggen wat een ander wel of niet mag dragen.
Ik zit momenteel heerlijk in een korte broek. Vanmiddag moet ik aan het werk dan kies ik voor een driekwart.

Zo is dat Naamloos :D
mbt drie kwart broek....als man zal ik dat niet dragen....
Voor vrouwen vind ik het wel kunnen :mrgreen:
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Ergernissen

Berichtdoor Marnix » 24 jun 2020 11:13

K80 schreef:Ik zag vandaag mannen lopen in driekwart broeken. Echt te erg. Hoe mogen ze van huis af van hun vrouw. Zo verschrikkelijk LELIJK!
Zelf vind ik een korte broek al erg, maar een driekwart broek? Het zou verboden moeten worden. Ook bij een vrouw trouwens.


Tja, dat is je eigen probleem. Ik zou niet weten waarom dat niet zou kunnen. Het feit dat je een korte broek al erg vindt geeft al wel aan dat het vooral met je eigen smaak te maken heeft en daar het probleem zit. Maar gelukkig hoeven anderen geen rekening te houden met jouw smaak. Ik vind korte broeken en 3/4-broeken prima staan bij mannen en vrouwen.

Wat ik zelf niet mooi vind zijn van die enorm hoog sluitende broeken die je nog wel geregeld ziet bij vrouwen. Dat je knoop boven je navel zit zo ongeveer. Maar ook dat is niet het probleem van anderen. Het heeft dan ook heel weinig zin om je eraan te gaan ergeren :-)

naamloos schreef:Smaken verschillen nu eenmaal. Dat vind ik alleen maar leuk, totaal geen reden voor ergenis.
Heeeeeel blij dat we elkaar niet op kunnen leggen wat een ander wel of niet mag dragen.
Ik zit momenteel heerlijk in een korte broek. Vanmiddag moet ik aan het werk dan kies ik voor een driekwart.


Ik zit heerlijk in korte broek op het werk :-) Je bent toch gek als je met dit weer in lange broek gaat werken...
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Ergernissen

Berichtdoor Chaya » 24 jun 2020 11:24

K80 schreef:Ik zag vandaag mannen lopen in driekwart broeken. Echt te erg. Hoe mogen ze van huis af van hun vrouw. Zo verschrikkelijk LELIJK!
Zelf vind ik een korte broek al erg, maar een driekwart broek? Het zou verboden moeten worden. Ook bij een vrouw trouwens.

Als er hoogopgetrokken sportsokken en lompe schoenen onder zitten, inderdaad. Weet je vrouw hiervan, zou ik dan vragen. :lol:

Maar een capribroek (ja zo heet dat echt) bij een slanke vrouw! staat wel leuk hoor.
Ik liep net achter een te dikke vrouw in een te strakke legging, met een kort topje daarop.
Daar zou echt de modepolitie op afgestuurd moeten worden.

Zelfs draag ik in deze hitte een linnen of katoenen jurkje. Ietsje ruimvallend, met aangeknipte of korte mouwtjes.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Ergernissen

Berichtdoor Marnix » 24 jun 2020 11:34

Chaya schreef:Als er hoogopgetrokken sportsokken en lompe schoenen onder zitten, inderdaad. Weet je vrouw hiervan, zou ik dan vragen. :lol:

Maar een capribroek (ja zo heet dat echt) bij een slanke vrouw! staat wel leuk hoor.
Ik liep net achter een te dikke vrouw in een te strakke legging, met een kort topje daarop.
Daar zou echt de modepolitie op afgestuurd moeten worden.


Zelfs draag ik in deze hitte een linnen of katoenen jurkje. Ietsje ruimvallend, met aangeknipte of korte mouwtjes.


Of sokken in sandelen :-)

Leggings zonder jurk of rok erover vind ik inderdaad ook geen gezicht. Ook als je wel slank bent trouwens. Of je slank bent of niet moet je kledingkeuze niet teveel bepalen. Als je niet zo slank bent kan je ook prima een capribroek aan.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Ergernissen

Berichtdoor MoesTuin » 24 jun 2020 11:40

Pas zag ik nog een "drollenvanger" :lol:
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Ergernissen

Berichtdoor Chaya » 24 jun 2020 12:00

Marnix schreef:Of sokken in sandelen :-)

[]:)
Of een 70plusser in zo'n "nethemd". (rare uitvinding sowieso) Vorig jaar werd er een ouwe vent uit de AH gestuurd, omdat hij in een blote bast rondliep. Echt vreselijk. :-&
Als de temperatuur stijgt, daalt het aantal smaakvol geklede mensen.

Het probleem is (meestal van vrouwen) dat ze ooit maat 38 hadden en daar in willen blijven passen. Of zich schamen als er nu maat 42 in de kraag staat. Fred van Leer zei een keer: knip gewoon die maat eruit, dat zegt trouwens helemaal niks.
Want de ene maat 42 is maat 38 bij een andere fabrikant.
Ik heb ook kleding in wel 3 verschillende maten. Niet omdat ik jojo, maar als een webshop aanraadt om een maat groter te bestellen omdat het kleiner valt, volg ik dat advies op.
Mijn ene zoon heeft hetzelfde. T shirt en polo's in S, M en eentje in L. Terwijl hij vrij tenger gebouwd is.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Ergernissen

Berichtdoor Marnix » 24 jun 2020 12:10

Chaya schreef:[]:)
Of een 70plusser in zo'n "nethemd". (rare uitvinding sowieso) Vorig jaar werd er een ouwe vent uit de AH gestuurd, omdat hij in een blote bast rondliep. Echt vreselijk. :-&
Als de temperatuur stijgt, daalt het aantal smaakvol geklede mensen.

Het probleem is (meestal van vrouwen) dat ze ooit maat 38 hadden en daar in willen blijven passen. Of zich schamen als er nu maat 42 in de kraag staat. Fred van Leer zei een keer: knip gewoon die maat eruit, dat zegt trouwens helemaal niks.
Want de ene maat 42 is maat 38 bij een andere fabrikant.
Ik heb ook kleding in wel 3 verschillende maten. Niet omdat ik jojo, maar als een webshop aanraadt om een maat groter te bestellen omdat het kleiner valt, volg ik dat advies op.
Mijn ene zoon heeft hetzelfde. T shirt en polo's in S, M en eentje in L. Terwijl hij vrij tenger gebouwd is.


Op zich logisch want hoe warmer het wordt, hoe minder kleding mensen dragen. Kunst is om het dan een beetje smaakvol te houden. Overigens zie je dat in de winter net zo goed, een joggingbroek en een slobbertrui bijvoorbeeld. Maar ik snap best dat dat lekker zit en mensen zo op zaterdag ff boodschappen gaan doen. En over wat smaakvol is verschillen de mening ook wel, dat blijkt hier ook al wel.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Ergernissen

Berichtdoor K80 » 24 jun 2020 13:15

Die jaren 80 spijkerbroek met hoge taille is volgens mijn vrouw weer in de mode. Ik vind het ook minder, scheelt wel wat voor figuur een vrouw heeft. Maar vind lager mooier.
Mijn vrouw heeft een sport legging voor het sporten. Staat haar prima, maar ze is slank. Als er wat teveel kilootjes zijn, ziet dit er inderdaad niet uit om mee over op straat te lopen. Maar voor de sportschool prima.
Of als je te zwaar bent strakke truitjes, krijg je zo'n rollade effect.

Heb schijnbaar altijd een hekel gehad aan korte broeken. Toen ik klein was schijnbaar huilen omdat in mijn ogen de broek kapot was. Ik zal het wel van mijn vader geerft hebben, die droeg ook nooit een korte broek.
Alleen mijn zwembroek is met korte pijpen ;)

Maar iedereen mag aantrekken wat hij wilt natuurlijk. Ik mag het wel lelijk vinden uiteraard. Blij dat mijn vrouw een goede smaak heeft. Veel jurkjes, rokjes en leuke jumpsuits.

Mijn houten klompen vind ze spuug lelijk, maar ik draag ze graag.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Ergernissen

Berichtdoor MoesTuin » 24 jun 2020 14:16

ach...op de tuin loop ik ook op klompen....heerlijk vind ik dat ::))
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Ergernissen

Berichtdoor Marnix » 24 jun 2020 15:47

K80 schreef:Die jaren 80 spijkerbroek met hoge taille is volgens mijn vrouw weer in de mode. Ik vind het ook minder, scheelt wel wat voor figuur een vrouw heeft. Maar vind lager mooier.
Mijn vrouw heeft een sport legging voor het sporten. Staat haar prima, maar ze is slank. Als er wat teveel kilootjes zijn, ziet dit er inderdaad niet uit om mee over op straat te lopen. Maar voor de sportschool prima.
Of als je te zwaar bent strakke truitjes, krijg je zo'n rollade effect.

Heb schijnbaar altijd een hekel gehad aan korte broeken. Toen ik klein was schijnbaar huilen omdat in mijn ogen de broek kapot was. Ik zal het wel van mijn vader geerft hebben, die droeg ook nooit een korte broek.
Alleen mijn zwembroek is met korte pijpen ;)

Maar iedereen mag aantrekken wat hij wilt natuurlijk. Ik mag het wel lelijk vinden uiteraard. Blij dat mijn vrouw een goede smaak heeft. Veel jurkjes, rokjes en leuke jumpsuits.

Mijn houten klompen vind ze spuug lelijk, maar ik draag ze graag.


Tuurlijk mag je dingen mooi vinden of niet. Maar anderen kijken daar soms anders tegenaan of trekken zich er weinig van aan. Je kan ieder vetrolletje proberen te verbergen of jezelf accepteren zoals je bent :-)

Wat korte broeken betreft ben ik het tegenovergestelde van jou. Ik draag net als Moestuin het liefst vanaf een graad of 18 een korte broek. Tot een graad of 23-25 wil ik naar het werk nog wel een lange broek aan doen maar anders ga ik daar ook in korte broek heen. Net als naar de kerk dan. In een warme zomer kan het voorkomen dat ik weken en soms maanden lang geen lange broek draag.

Maar goed ik heb het ook zelden koud en wat sneller warm. Altijd al gehad. En geloof me, dan is een lange broek bij warm weer echt niet prettig.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Ergernissen

Berichtdoor K80 » 24 jun 2020 16:07

Marnix schreef:Tuurlijk mag je dingen mooi vinden of niet. Maar anderen kijken daar soms anders tegenaan of trekken zich er weinig van aan. Je kan ieder vetrolletje proberen te verbergen of jezelf accepteren zoals je bent :-)

Wat korte broeken betreft ben ik het tegenovergestelde van jou. Ik draag net als Moestuin het liefst vanaf een graad of 18 een korte broek. Tot een graad of 23-25 wil ik naar het werk nog wel een lange broek aan doen maar anders ga ik daar ook in korte broek heen. Net als naar de kerk dan. In een warme zomer kan het voorkomen dat ik weken en soms maanden lang geen lange broek draag.

Maar goed ik heb het ook zelden koud en wat sneller warm. Altijd al gehad. En geloof me, dan is een lange broek bij warm weer echt niet prettig.


Aan echt warm zoals vandaag heb ik een hekel. Maar toch geen korte broek. Met werk kan ik sowieso geen korte broek aan. Komt niet representatief over als verkoper. Mijn overhemd heb ik vandaag op een gegeven moment wel uitgedaan vandaag. Daar heb ik altijd een wit t-shirt onder aan.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Ergernissen

Berichtdoor Marnix » 25 jun 2020 08:27

K80 schreef:Aan echt warm zoals vandaag heb ik een hekel. Maar toch geen korte broek. Met werk kan ik sowieso geen korte broek aan. Komt niet representatief over als verkoper. Mijn overhemd heb ik vandaag op een gegeven moment wel uitgedaan vandaag. Daar heb ik altijd een wit t-shirt onder aan.


Het blijkt maar weer dat mensen op allerlei gebieden verschillen. En dat is ook mooi :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Ergernissen

Berichtdoor ajl » 25 jun 2020 11:02

Marnix schreef:Tuurlijk mag je dingen mooi vinden of niet. Maar anderen kijken daar soms anders tegenaan of trekken zich er weinig van aan. Je kan ieder vetrolletje proberen te verbergen of jezelf accepteren zoals je bent :-)

Wat korte broeken betreft ben ik het tegenovergestelde van jou. Ik draag net als Moestuin het liefst vanaf een graad of 18 een korte broek. Tot een graad of 23-25 wil ik naar het werk nog wel een lange broek aan doen maar anders ga ik daar ook in korte broek heen. Net als naar de kerk dan. In een warme zomer kan het voorkomen dat ik weken en soms maanden lang geen lange broek draag.

Maar goed ik heb het ook zelden koud en wat sneller warm. Altijd al gehad. En geloof me, dan is een lange broek bij warm weer echt niet prettig.


Ik ben thuis de enige die wat langer warmere kleding aanhoud. De rest heeft dit jaar in maart de korte broek aangedaan, soms met een warmer vest en nog wel sokken, maar de lange broek gaat pas in oktober weer aan.

Een korte broek naar het werk is bij ons niet mogelijk. Manlief ging vandaag voor het eerst sinds maart naar kantoor en heeft zich ook zuchtend weer in een lange broek met overhemd gehesen.

En qua mode ben ik er enigszins uitgeraakt. Voorheen zou ik mij ook in broeken met hoge taille gehesen hebben, maar ik vind ze gewoon niet mooi. Dan maar niet. Daarin merk ik wel dat ik ouder word.
Korte broeken bij mannen vind ik absoluut niet lelijk. Er zijn hele leuke modellen, maar ik houd wel van verzorgd. Bij het ouder worden, moet je hier m.i. rekening mee houden.

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Ergernissen

Berichtdoor naamloos » 25 jun 2020 11:23

K80 schreef:Maar iedereen mag aantrekken wat hij wilt natuurlijk. Ik mag het wel lelijk vinden uiteraard. Blij dat mijn vrouw een goede smaak heeft. Veel jurkjes, rokjes en leuke jumpsuits.
Ik vind het allemaal prima hoor. Ik denk maar zo, wie geen korte of driekwartbroek wil zien, die kijkt de andere kant maar op.
En natuurlijk is het niet zo dat een ander geen goede smaak heeft omdat jij bepaalde dingen lelijk vindt. Dan is het gewoon jouw smaak niet.
Draai het maar om: een ander zegt 'blij dat mijn vrouw een goede smaak heeft want ze draagt tenminste niet van die lelijke jurkjes en rokjes, maar van die leuke korte en driekwartbroeken.' Mee eens???
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Ergernissen

Berichtdoor K80 » 25 jun 2020 11:47

naamloos schreef:Ik vind het allemaal prima hoor. Ik denk maar zo, wie geen korte of driekwartbroek wil zien, die kijkt de andere kant maar op.
En natuurlijk is het niet zo dat een ander geen goede smaak heeft omdat jij bepaalde dingen lelijk vindt. Dan is het gewoon jouw smaak niet.
Draai het maar om: een ander zegt 'blij dat mijn vrouw een goede smaak heeft want ze draagt tenminste niet van die lelijke jurkjes en rokjes, maar van die leuke korte en driekwartbroeken.' Mee eens???


Zeker mee eens.
Vandaag is het gisteren van morgen.


Terug naar “Slow Chat”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten